Mimochodom, je asi trochu nedomyslenie, ze sa ziaci budu divat iba na pornostranky v CR (ak tu nejake vobec su).
Co by si mali ti hore uvedomit, ze zakazovane niecoho je to najtupsie a najprimitivnejsie riesenie. Take riesenia chceme prezentovat nasim detom?
Dalsia vec, ktoru by si mali ti hore uvedomit, ze ziak sa najlepsie nauci to, na co pride sam.
Potom stoji za to analyza, ci je vobec porno problem. Viem si predstavit nejake pripady, keby by asi bolo, ale tipujem, ze ide fakt o vynimky. Mimochodom, ako zabranite studentovi na matematike, aby si listoval playboy, ak silou mocou chce?
Online hry su daleko vacsi problem.
Skola je od toho, aby deti ucila a ukazovala im inteligetne riesenia. Jedno z inteligetnych rieseni je napriklad:
Zistit, kto pri akej latke sa hra/sleduje porno/pise maily/chatuje (mimochodom, spravna na gymku zakazal slovo chat, ktore je sucastou mojho priezviska, vtedy to bol ako parameter url a nemohol som sa nikde prihlasit...) a presne z tej latky ho najblizsiu hodinu vyskusat. Ak pohori, co naozaj nie je cielom, aby pohorel, nechal ho tak a postup opakovat, az do kym nepride na to, ze sakra, ak nechcem vyletiet, fakt je lepsie davat na tej hodine pozor. Mozne vzniknut problem pocitu zasadnutia na ziaka, ale to si pred rodicmi nie je problem objahit v tomto pripade. Ak ziak nepohori, ale napriklad exceluje, mal by ucitel popremyslat, ako ho zamestnat niecim narocnejsim. Priklad, ja som robil s kamosom na informatike permanentne nieco uplne ine ako zvysok triedy..
Nehovorim, ze je to dokonale riesenie a urcite ma nejake dosledky, ktore som nezval v uvahu, ale aspon naznak nejakeho inteligetneho boja a nie primitivneho zakazu.
Primitivne zakazy maju aj ten dosledok, ze sa deti citia bezpecne, ved dava na nich niekto pozor ak v situaciach, kedy na nich nikto pozor nedava.
Sumasumarum, zakazovanie porna, onlinehry, chatu ... ma daleko horsie dopady na inteligecny vyvin deti, ako ich nezakazovanie.