Naše drahá Alza

KapitánRUM

Naše drahá Alza
« kdy: 17. 12. 2012, 20:48:42 »
V poslední době (cca 2 roky) jsem zjistil, že moje drahá Alza je docela nepříjemně drahá.
Je samozřejmě možnost napsat mail na nabidky@alza.cz, tam napíšete třeba: "Tiskárna BLABLA u Vás stojí o litr víc než v CZC, udělejte s tím něco..." je pravda, že mi vždycky vyhověli, sleva pět stovek ze sedmi tisíc je dobrá, ale psát jim tam k vůli každé objednávce je otravné.

Ostatní prodejci:
CZC má prodejny vesměs umístěné tak, že jsem například minulý týden musel nést tiskárnu (nojo, nakonec jsem to vzal z CZC, protože CZC bylo pořád levnější) pěkný kus, když tím myslím pěkný kus, tak to bylo k autu .. všude sníh ... zmagořený lidi .. namrzlo a půl kiláku závějí byla lahůdka s tou 30-ti kilovou sviní. (Po sto metrech jsem měl chuť s ní švihnout do sněhu, měl jsem si vzít sáňky.). Asi by se dalo namítnout, že jsem si jí měl nechat poslat do firmy, ale když to člověk potřebuje druhý den co se posílá platba, tak tohle je jediná možnost, jak dostat zboží na pobočku.

TSBohemia se docela snaží, ale nedávno mi dělali pěkný ofuky s jedním LCD monitorem. "Ano pane, vidím, že tu jsou tři mrtvé pixely, ale i když je to monitor za šest tisíc, tak abych Vám ho vzal, musejí být čtyři!"

Když se na to podívám kolem a kolem, v Alza zkouší například:
"Hm, ale tady na boku jsou škrábance!"
"Kde?"
"Tady!"
"Nic nevidím."
"Podívejte se proti světlu, jsou tu!"
"Tohle?"
"Ano, k vůli tomu Vám to zboží nemůžu vzít zpět, leda jako poškozené a strhnu Vám XY procent."
"No ale to je zespoda, kdo zkoumá škrábance zespoda scanneru?"
"To je jedno, jsou tu!"
.....

Další oblíbený trik:
Jak berete zboží na IČ, přijde Vám zboží rozbalené, které už někdo vrátil.
To se těžko dokazuje a není to jistě pravidlem, ale minulé vánoce jsem dostal "jako novou" desku, která byla vystavená na předváděčce, což mi nakonec s kyselým úsměvem potvrdil i prodavač. Takže pokud kupujete poslední kus, dávejte pozor ;)

Pak přinesete zboží do reklamace a prohlíží si ho, div ho neuhranou.
Chvíle napětí, zkoumavý pohled trvající tak pět minut, potom podezřívavý pohled směrem ke mě, že člověk skoro zbledne....
.....
Na druhou stranu dovedou zboží přivézt ráno i v poledne, ráno objednáte, v poledne ho máte.

............................
Pak tu je třeba LanShop:
http://www.lan-shop.cz/
Slušné ceny, velmi, VELMI solidní jednání, ale všechno chodí přepravní službou.

Jinak třeba tady v Liberci jsou prodejci někde v minulém století.
V lepším případě si člověk vybere na Alza, protože tihle nemají pořádný shop a oni se pak podívají třeba do EDLINKU, jestli to zboží nemají taky: http://www.edsystem.cz/
EDlink je hodně dřevní, blbě se v něm vybírá a navíc jim snad dodává Alza nebo co, protože jejich ceny jsou vyšší než přes mojí drahou Alzu.

V každém případě buď dodavatelé jsou dražší než Alza nebo zboží chodí podle toho, jak to předpoví runy, případně umí sehnat prd.
Jak ale přejedete hranice s Německem, ceny podstatně klesají a dostupnost se zvedá.
Dokonce uvažujeme o tom, že budeme brát přímo od Německých dodavatelů, protože bychom mohli na HW začít zase něco vydělávat.
(Marže na HW šly slušně nahoru díky hegemonii majoritních dodavatelů.)

Abych na naší drahou Alzu jen nenadával, obecně nemají problém s vracením zboží, nakoupím 200 patchcordů a 100 jich zabalených vrátím, bez keců, lup a je hotovo, to si žádný místní dodavatel nedovolí.

A co Vaše tipy?


snekozo

Re:Naše drahá Alza
« Odpověď #1 kdy: 17. 12. 2012, 20:59:23 »
Narazils asi na díru na trhu, tak toho využiješ, néé?
Proč kupuješ 200 patchcordů, abys jich zase 100 vrátil?

KapitánRUM

Re:Naše drahá Alza
« Odpověď #2 kdy: 17. 12. 2012, 21:10:52 »
Protože když děláš velký rozvaděč, tak nikdy přesně nevíš, kolik a jak dlouhých kabelů budeš potřebovat.
Takže když si vezmeš 2 barvy pro rozvody PC a telefonů, 3 délky 25cm/50cm/1m tak to není až tolik kusů od každého.

McFly

  • *****
  • 560
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re:Naše drahá Alza
« Odpověď #3 kdy: 17. 12. 2012, 21:15:19 »
Lan-shop.cz doporučuji, sestavil jsem si u nich už několik počítačů a před dvěma lety koupil i notebook a spokojenost naprostá. Ceny velmi sympatické.

KapitánRUM

Re:Naše drahá Alza
« Odpověď #4 kdy: 17. 12. 2012, 21:25:07 »
Lan-shop.cz doporučuji
Navíc často umí sehnat i HW, který se jinde shání jen blbě a dokonce ho umí sehnat i když ho nemají v nabídce.

Nedávno jsem do Alza psal, že bych chtěl bla bla a přišlo mi:
Citace
Dobrý den,
Bohužel aktuálně nemáme o tomto produktu od našich dodavatelů žádné informace, a proto nebyl zařazen do nabídky. Jakile budou informace o dostupnostech poskytnutxy, bude případně produkt zařazen do nabídky.
V případě jakýchkoliv dalších přání či dotazů nás neváhejte kontaktovat.

Vzhledem k počtu překlepů: Jakile a poskytnutxy atd. myslím, že to vážně četli a dali si tu práci s odpovědí.

Nicméně LanShop mi to samé prostě dodal.
Jenže LanShop je řekl bych více pružná firma.


Paci

Re:Naše drahá Alza
« Odpověď #5 kdy: 17. 12. 2012, 22:14:13 »
Dobrý trik je se svátkem... den před nákupem zaregistruji novou registraci na člověka, který má zítra svátek a ráno mě čeká v emailu kupon na 5% slevu...

KapitánRUM

Re:Naše drahá Alza
« Odpověď #6 kdy: 17. 12. 2012, 22:28:23 »
Dobrý trik je se svátkem... den před nákupem zaregistruji novou registraci na člověka, který má zítra svátek a ráno mě čeká v emailu kupon na 5% slevu...

To může být dost "o hubu" protože to je jednak poněkud podvod a jednak soudy potvrdily, že se nefunguje automatické přenášení záruky.
Tj. pokud máš od prodejce záruku a zboží prodáš, neznamená to, že si záruku na tvůj doklad může uplatnit i někdo jiný.

Stejný to je s tím, že si spustíš individuální slevový tornádo pomocí triku že.

RDa

  • *****
  • 2 465
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re:Naše drahá Alza
« Odpověď #7 kdy: 17. 12. 2012, 22:41:01 »
Tak ke svatku do davaj asi vsem, ne jen nove registrovanym, takze je dobre si pockat v pripade velikeho nakupu :)

Micer

Re:Naše drahá Alza
« Odpověď #8 kdy: 17. 12. 2012, 22:46:38 »
A neni to tak, ze v mailu prijde jen kod, ktery se da pouzit i u objednavku na jine jmeno?

Dobrý trik je se svátkem... den před nákupem zaregistruji novou registraci na člověka, který má zítra svátek a ráno mě čeká v emailu kupon na 5% slevu...

To může být dost "o hubu" protože to je jednak poněkud podvod a jednak soudy potvrdily, že se nefunguje automatické přenášení záruky.
Tj. pokud máš od prodejce záruku a zboží prodáš, neznamená to, že si záruku na tvůj doklad může uplatnit i někdo jiný.

Stejný to je s tím, že si spustíš individuální slevový tornádo pomocí triku že.

smoofy

  • *****
  • 1 056
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re:Naše drahá Alza
« Odpověď #9 kdy: 17. 12. 2012, 22:52:32 »
Opravdu pochybuju, ze by se nekdo zcela pri smyslech namahal novou registraci proto, aby usetril 50 korun na litru.

Co se tyka zaruky tak tu v drtive vetsine pripadu resi primo vyrobce a prodejci pouze zprostredkovavaji sluzbu zakaznikovi takze to je problem nejmensi.

Citace
Jenže LanShop je řekl bych více pružná firma.
Soudis na zaklade jednoho pripadu dodaneho zbozi? Alza je gigant a LAN-shop trpaslik. Je logicke, ze u mensich firem se budou zamestnanci zakaznikum vice venovat, maji na to totiz cas a je to jejich pridana hodnota a navic zalezi i na cloveku se kterym jednas a jeho ochote. Nechci tim ale vynaset Alzu nebo hanit LAN-shop, jen mi prijde ne uplne objektivni cinit z toho jakekoliv zavery.

Citace
TSBohemia se docela snaží, ale nedávno mi dělali pěkný ofuky s jedním LCD monitorem. "Ano pane, vidím, že tu jsou tři mrtvé pixely, ale i když je to monitor za šest tisíc, tak abych Vám ho vzal, musejí být čtyři!"
Normy na vadne pixely u monitoru jsou uplne bezne a leta uzivane v praxi a vetsinou se pocitaji dle rozliseni displaye. Existuji ale samozrejme i vyrobci, kteri maji zero fault pixel policy tak pokud chci mit jistotu tak pujdu do techto vyrobku, jinak mam smulu. Navic   mam jako zakaznik pravo nechat si zakoupene zbozi predvest pripadne do 14 dnu vratit, coz zejmena v pripade displayu by mela byt rutina.

Reklamace celkove jsou jeden nikdy nekoncici pribeh a pri ceske vychcanosti vzdycky bude. Prodejci se snazi zakazniky odpalkovat, vyrobci vymysleji nesmyslna pravidla a postupy a zakaznici cim dal tim sofistikovanejsi metody, jak ocurat bud vyrobce nebo prodejce.

Paci

Re:Naše drahá Alza
« Odpověď #10 kdy: 18. 12. 2012, 08:06:12 »
Ne, ne... kód jde použít s původní registrací... takže pak nakupuji na sebe s kódem, který přišel na Miroslava...

Dobrý trik je se svátkem... den před nákupem zaregistruji novou registraci na člověka, který má zítra svátek a ráno mě čeká v emailu kupon na 5% slevu...

To může být dost "o hubu" protože to je jednak poněkud podvod a jednak soudy potvrdily, že se nefunguje automatické přenášení záruky.
Tj. pokud máš od prodejce záruku a zboží prodáš, neznamená to, že si záruku na tvůj doklad může uplatnit i někdo jiný.

Stejný to je s tím, že si spustíš individuální slevový tornádo pomocí triku že.

V Alza nenakupující

Cena není vše...
« Odpověď #11 kdy: 18. 12. 2012, 15:05:03 »
Osobně jsem s reklamacemi u Alza problém neměl. Ta jediná kterou jsem udělal prošla bez řečí a okamžitě. Jednou jsem během přebírky zboží viděl průběh jiné reklamace a ta byla také bezproblémová. Nicméně nespokojených lidí je dost a není důvod všem nevěřit. Zřejmě záleží jak jsou momentálně nastavena interní pravidla vyřizování reklamací.

Nicméně i seznámení se s osudy těch nespokojených zákazníků Alza mne utvrdilo v tom, že určitý sortiment zboží bych u nich nikdy nenakoupil.

Hlavní problém s Alzou vidím v komunikaci. Je to jak s debílky, nebo pěti letými dětmi. Příjdemi že vzkazy a poznámky související s objednávkou si vůbec nečtou. Naposledy jsem u nich nakoupil před více než dvěma lety a byl jsem už tak vytočený, že jsem objednávku zrušil úplně. Nejlepší na tom je, že pak jsem náhodně zaskočil do MiroNet-u (když jsem jel kolem) a zboží jsem dostal ihned do ruky, bez jakékoli objednávky (natož po Internetu), a minimálně o 15% levněji než v Alza. V MiroNet-u jsme nakupovali už v dávné minulosti (pak přestal být finančně zajímavý), a dnes je oproti minulosti problém sehnat stabilního dodavatele IT, tak proč to nezkusit znovu.

Chtěl jsem u Alza nakoupit asi před rokem. Akceptoval bych i tu "nadprůměrnou cenu", ale jak jsem spatřil že chtějí poplatek za způsob platby, začal jsem vidět rudě a objednávku ani nedokončil. Já jim prostě nevěřím natolik abych jim poslal peníze předem. Vůbec bych se nedivil kdyby přebrali osvědčený trik mnoha jiných českých e-shopů "zaplacené zboží je jisté a zákazník neuteče".
Od té doby jsem už na nákup v Alza nepomyslel. Nemá cenu s nimi ani srovnávat cenu, ta informace pro mne nemá vůbec žádnou hodnotu.

P.S.
Celkem by mne zajímalo jestli někdo s Alza řešil záruku na spotřební materiál HP. Například u tonerů a carrtridge, fotopapírů,... bývá záruka výrobce mnohem delší než dva roky a řídí se kódy vytištěnými na jejich spotřebním materiálu. Jenže Alza vám mnohdy dodá výrobky které má dlouhodobě skladem (to zda by byly určeny pro Evropský trh si také nejsem vždy jistý) jejichž možnost reklamace přímo výrobcem HP, končí mnohem dříve než standardní 1 nebo 2 letá záruka kterou vám musí poskytnout Alza. U Mironetu jsem toto dilema neměl nikdy, zboží které jsem odebral nikdy nebylo na skladě moc dlouho.

P.P.S.
V období vánoc nakupují v e-shopech jen "divní" jedinci. Já nenakupuji ani v ledenu a únoru (a to ani v kamených obchodech), než se zbaví všech těch zmetků co neprodali ke konci roku (často i opakovaně reklamovaného zboží).

Jakub Galgonek

Re:Cena není vše...
« Odpověď #12 kdy: 18. 12. 2012, 15:31:42 »
V MiroNet-u jsme nakupovali už v dávné minulosti (pak přestal být finančně zajímavý), a dnes je oproti minulosti problém sehnat stabilního dodavatele IT, tak proč to nezkusit znovu.

Chtěl jsem u Alza nakoupit asi před rokem. Akceptoval bych i tu "nadprůměrnou cenu", ale jak jsem spatřil že chtějí poplatek za způsob platby, začal jsem vidět rudě a objednávku ani nedokončil.

Jen pro zajímavost, v Mironetu si při platbě kartou účtují 1,25% z ceny objednávky.

Pic

Re:Naše drahá Alza
« Odpověď #13 kdy: 18. 12. 2012, 15:58:49 »
Mimochodem trik se škrábanci jsem zažil i v CZC, konkrétně pobočka Muzeum. Vracel jsem jedno wifi AP a prodavač mě pořád přesvědčoval, že tam jsou škrábance, sotva viditelné na světlu. A to, že to vezme, ale 10% dolů. To je seriózní jednání, že?
Hlavně, že jsem předtím tam nakoupil notebook. No, co, už pro mě nebudou jasnou volbou, ale zapadnou do šedi ostatních prodejců.

Re:Naše drahá Alza
« Odpověď #14 kdy: 18. 12. 2012, 16:16:40 »
Prihazuju svoje zkusenosti:

Softcom:

Rok zpet sem nakupoval komponenty na stavbu pc u softcom.cz(brnenska pobocka), kdyz sem si to tam vyzvedaval tak chlapokovi spadnul hdd z 1m primo na zem -> on ho zvedl a s usmevem mi ho podal (ja byl idiot ze sem to od nej vubec bral), disk samozrejmne  K.O a hned druhej den sem sel reklamovat. Reklamace probehla rychle -> dostal sem novej kus, bohuzel novej kus byl taky zkurevenej (vadny bloky), ale to uz slo na standart reklamaci do 3m (asi 80den sem ho dostal zpet). Je treba rict ze to reklamovala vzdy jina osoba.

Alza:

Tady sem reklamoval mobil a bylo to bez problemu.