Fórum Root.cz

Ostatní => Odkladiště => Téma založeno: KapitánRUM 17. 12. 2012, 20:48:42

Název: Naše drahá Alza
Přispěvatel: KapitánRUM 17. 12. 2012, 20:48:42
V poslední době (cca 2 roky) jsem zjistil, že moje drahá Alza je docela nepříjemně drahá.
Je samozřejmě možnost napsat mail na nabidky@alza.cz, tam napíšete třeba: "Tiskárna BLABLA u Vás stojí o litr víc než v CZC, udělejte s tím něco..." je pravda, že mi vždycky vyhověli, sleva pět stovek ze sedmi tisíc je dobrá, ale psát jim tam k vůli každé objednávce je otravné.

Ostatní prodejci:
CZC má prodejny vesměs umístěné tak, že jsem například minulý týden musel nést tiskárnu (nojo, nakonec jsem to vzal z CZC, protože CZC bylo pořád levnější) pěkný kus, když tím myslím pěkný kus, tak to bylo k autu .. všude sníh ... zmagořený lidi .. namrzlo a půl kiláku závějí byla lahůdka s tou 30-ti kilovou sviní. (Po sto metrech jsem měl chuť s ní švihnout do sněhu, měl jsem si vzít sáňky.). Asi by se dalo namítnout, že jsem si jí měl nechat poslat do firmy, ale když to člověk potřebuje druhý den co se posílá platba, tak tohle je jediná možnost, jak dostat zboží na pobočku.

TSBohemia se docela snaží, ale nedávno mi dělali pěkný ofuky s jedním LCD monitorem. "Ano pane, vidím, že tu jsou tři mrtvé pixely, ale i když je to monitor za šest tisíc, tak abych Vám ho vzal, musejí být čtyři!"

Když se na to podívám kolem a kolem, v Alza zkouší například:
"Hm, ale tady na boku jsou škrábance!"
"Kde?"
"Tady!"
"Nic nevidím."
"Podívejte se proti světlu, jsou tu!"
"Tohle?"
"Ano, k vůli tomu Vám to zboží nemůžu vzít zpět, leda jako poškozené a strhnu Vám XY procent."
"No ale to je zespoda, kdo zkoumá škrábance zespoda scanneru?"
"To je jedno, jsou tu!"
.....

Další oblíbený trik:
Jak berete zboží na IČ, přijde Vám zboží rozbalené, které už někdo vrátil.
To se těžko dokazuje a není to jistě pravidlem, ale minulé vánoce jsem dostal "jako novou" desku, která byla vystavená na předváděčce, což mi nakonec s kyselým úsměvem potvrdil i prodavač. Takže pokud kupujete poslední kus, dávejte pozor ;)

Pak přinesete zboží do reklamace a prohlíží si ho, div ho neuhranou.
Chvíle napětí, zkoumavý pohled trvající tak pět minut, potom podezřívavý pohled směrem ke mě, že člověk skoro zbledne....
.....
Na druhou stranu dovedou zboží přivézt ráno i v poledne, ráno objednáte, v poledne ho máte.

............................
Pak tu je třeba LanShop:
http://www.lan-shop.cz/
Slušné ceny, velmi, VELMI solidní jednání, ale všechno chodí přepravní službou.

Jinak třeba tady v Liberci jsou prodejci někde v minulém století.
V lepším případě si člověk vybere na Alza, protože tihle nemají pořádný shop a oni se pak podívají třeba do EDLINKU, jestli to zboží nemají taky: http://www.edsystem.cz/
EDlink je hodně dřevní, blbě se v něm vybírá a navíc jim snad dodává Alza nebo co, protože jejich ceny jsou vyšší než přes mojí drahou Alzu.

V každém případě buď dodavatelé jsou dražší než Alza nebo zboží chodí podle toho, jak to předpoví runy, případně umí sehnat prd.
Jak ale přejedete hranice s Německem, ceny podstatně klesají a dostupnost se zvedá.
Dokonce uvažujeme o tom, že budeme brát přímo od Německých dodavatelů, protože bychom mohli na HW začít zase něco vydělávat.
(Marže na HW šly slušně nahoru díky hegemonii majoritních dodavatelů.)

Abych na naší drahou Alzu jen nenadával, obecně nemají problém s vracením zboží, nakoupím 200 patchcordů a 100 jich zabalených vrátím, bez keců, lup a je hotovo, to si žádný místní dodavatel nedovolí.

A co Vaše tipy?
Název: Re:Naše drahá Alza
Přispěvatel: snekozo 17. 12. 2012, 20:59:23
Narazils asi na díru na trhu, tak toho využiješ, néé?
Proč kupuješ 200 patchcordů, abys jich zase 100 vrátil?
Název: Re:Naše drahá Alza
Přispěvatel: KapitánRUM 17. 12. 2012, 21:10:52
Protože když děláš velký rozvaděč, tak nikdy přesně nevíš, kolik a jak dlouhých kabelů budeš potřebovat.
Takže když si vezmeš 2 barvy pro rozvody PC a telefonů, 3 délky 25cm/50cm/1m tak to není až tolik kusů od každého.
Název: Re:Naše drahá Alza
Přispěvatel: McFly 17. 12. 2012, 21:15:19
Lan-shop.cz doporučuji, sestavil jsem si u nich už několik počítačů a před dvěma lety koupil i notebook a spokojenost naprostá. Ceny velmi sympatické.
Název: Re:Naše drahá Alza
Přispěvatel: KapitánRUM 17. 12. 2012, 21:25:07
Lan-shop.cz doporučuji
Navíc často umí sehnat i HW, který se jinde shání jen blbě a dokonce ho umí sehnat i když ho nemají v nabídce.

Nedávno jsem do Alza psal, že bych chtěl bla bla a přišlo mi:
Citace
Dobrý den,
Bohužel aktuálně nemáme o tomto produktu od našich dodavatelů žádné informace, a proto nebyl zařazen do nabídky. Jakile budou informace o dostupnostech poskytnutxy, bude případně produkt zařazen do nabídky.
V případě jakýchkoliv dalších přání či dotazů nás neváhejte kontaktovat.

Vzhledem k počtu překlepů: Jakile a poskytnutxy atd. myslím, že to vážně četli a dali si tu práci s odpovědí.

Nicméně LanShop mi to samé prostě dodal.
Jenže LanShop je řekl bych více pružná firma.
Název: Re:Naše drahá Alza
Přispěvatel: Paci 17. 12. 2012, 22:14:13
Dobrý trik je se svátkem... den před nákupem zaregistruji novou registraci na člověka, který má zítra svátek a ráno mě čeká v emailu kupon na 5% slevu...
Název: Re:Naše drahá Alza
Přispěvatel: KapitánRUM 17. 12. 2012, 22:28:23
Dobrý trik je se svátkem... den před nákupem zaregistruji novou registraci na člověka, který má zítra svátek a ráno mě čeká v emailu kupon na 5% slevu...

To může být dost "o hubu" protože to je jednak poněkud podvod a jednak soudy potvrdily, že se nefunguje automatické přenášení záruky.
Tj. pokud máš od prodejce záruku a zboží prodáš, neznamená to, že si záruku na tvůj doklad může uplatnit i někdo jiný.

Stejný to je s tím, že si spustíš individuální slevový tornádo pomocí triku že.
Název: Re:Naše drahá Alza
Přispěvatel: RDa 17. 12. 2012, 22:41:01
Tak ke svatku do davaj asi vsem, ne jen nove registrovanym, takze je dobre si pockat v pripade velikeho nakupu :)
Název: Re:Naše drahá Alza
Přispěvatel: Micer 17. 12. 2012, 22:46:38
A neni to tak, ze v mailu prijde jen kod, ktery se da pouzit i u objednavku na jine jmeno?

Dobrý trik je se svátkem... den před nákupem zaregistruji novou registraci na člověka, který má zítra svátek a ráno mě čeká v emailu kupon na 5% slevu...

To může být dost "o hubu" protože to je jednak poněkud podvod a jednak soudy potvrdily, že se nefunguje automatické přenášení záruky.
Tj. pokud máš od prodejce záruku a zboží prodáš, neznamená to, že si záruku na tvůj doklad může uplatnit i někdo jiný.

Stejný to je s tím, že si spustíš individuální slevový tornádo pomocí triku že.
Název: Re:Naše drahá Alza
Přispěvatel: smoofy 17. 12. 2012, 22:52:32
Opravdu pochybuju, ze by se nekdo zcela pri smyslech namahal novou registraci proto, aby usetril 50 korun na litru.

Co se tyka zaruky tak tu v drtive vetsine pripadu resi primo vyrobce a prodejci pouze zprostredkovavaji sluzbu zakaznikovi takze to je problem nejmensi.

Citace
Jenže LanShop je řekl bych více pružná firma.
Soudis na zaklade jednoho pripadu dodaneho zbozi? Alza je gigant a LAN-shop trpaslik. Je logicke, ze u mensich firem se budou zamestnanci zakaznikum vice venovat, maji na to totiz cas a je to jejich pridana hodnota a navic zalezi i na cloveku se kterym jednas a jeho ochote. Nechci tim ale vynaset Alzu nebo hanit LAN-shop, jen mi prijde ne uplne objektivni cinit z toho jakekoliv zavery.

Citace
TSBohemia se docela snaží, ale nedávno mi dělali pěkný ofuky s jedním LCD monitorem. "Ano pane, vidím, že tu jsou tři mrtvé pixely, ale i když je to monitor za šest tisíc, tak abych Vám ho vzal, musejí být čtyři!"
Normy na vadne pixely u monitoru jsou uplne bezne a leta uzivane v praxi a vetsinou se pocitaji dle rozliseni displaye. Existuji ale samozrejme i vyrobci, kteri maji zero fault pixel policy tak pokud chci mit jistotu tak pujdu do techto vyrobku, jinak mam smulu. Navic   mam jako zakaznik pravo nechat si zakoupene zbozi predvest pripadne do 14 dnu vratit, coz zejmena v pripade displayu by mela byt rutina.

Reklamace celkove jsou jeden nikdy nekoncici pribeh a pri ceske vychcanosti vzdycky bude. Prodejci se snazi zakazniky odpalkovat, vyrobci vymysleji nesmyslna pravidla a postupy a zakaznici cim dal tim sofistikovanejsi metody, jak ocurat bud vyrobce nebo prodejce.
Název: Re:Naše drahá Alza
Přispěvatel: Paci 18. 12. 2012, 08:06:12
Ne, ne... kód jde použít s původní registrací... takže pak nakupuji na sebe s kódem, který přišel na Miroslava...

Dobrý trik je se svátkem... den před nákupem zaregistruji novou registraci na člověka, který má zítra svátek a ráno mě čeká v emailu kupon na 5% slevu...

To může být dost "o hubu" protože to je jednak poněkud podvod a jednak soudy potvrdily, že se nefunguje automatické přenášení záruky.
Tj. pokud máš od prodejce záruku a zboží prodáš, neznamená to, že si záruku na tvůj doklad může uplatnit i někdo jiný.

Stejný to je s tím, že si spustíš individuální slevový tornádo pomocí triku že.
Název: Cena není vše...
Přispěvatel: V Alza nenakupující 18. 12. 2012, 15:05:03
Osobně jsem s reklamacemi u Alza problém neměl. Ta jediná kterou jsem udělal prošla bez řečí a okamžitě. Jednou jsem během přebírky zboží viděl průběh jiné reklamace a ta byla také bezproblémová. Nicméně nespokojených lidí je dost a není důvod všem nevěřit. Zřejmě záleží jak jsou momentálně nastavena interní pravidla vyřizování reklamací.

Nicméně i seznámení se s osudy těch nespokojených zákazníků Alza mne utvrdilo v tom, že určitý sortiment zboží bych u nich nikdy nenakoupil.

Hlavní problém s Alzou vidím v komunikaci. Je to jak s debílky, nebo pěti letými dětmi. Příjdemi že vzkazy a poznámky související s objednávkou si vůbec nečtou. Naposledy jsem u nich nakoupil před více než dvěma lety a byl jsem už tak vytočený, že jsem objednávku zrušil úplně. Nejlepší na tom je, že pak jsem náhodně zaskočil do MiroNet-u (když jsem jel kolem) a zboží jsem dostal ihned do ruky, bez jakékoli objednávky (natož po Internetu), a minimálně o 15% levněji než v Alza. V MiroNet-u jsme nakupovali už v dávné minulosti (pak přestal být finančně zajímavý), a dnes je oproti minulosti problém sehnat stabilního dodavatele IT, tak proč to nezkusit znovu.

Chtěl jsem u Alza nakoupit asi před rokem. Akceptoval bych i tu "nadprůměrnou cenu", ale jak jsem spatřil že chtějí poplatek za způsob platby, začal jsem vidět rudě a objednávku ani nedokončil. Já jim prostě nevěřím natolik abych jim poslal peníze předem. Vůbec bych se nedivil kdyby přebrali osvědčený trik mnoha jiných českých e-shopů "zaplacené zboží je jisté a zákazník neuteče".
Od té doby jsem už na nákup v Alza nepomyslel. Nemá cenu s nimi ani srovnávat cenu, ta informace pro mne nemá vůbec žádnou hodnotu.

P.S.
Celkem by mne zajímalo jestli někdo s Alza řešil záruku na spotřební materiál HP. Například u tonerů a carrtridge, fotopapírů,... bývá záruka výrobce mnohem delší než dva roky a řídí se kódy vytištěnými na jejich spotřebním materiálu. Jenže Alza vám mnohdy dodá výrobky které má dlouhodobě skladem (to zda by byly určeny pro Evropský trh si také nejsem vždy jistý) jejichž možnost reklamace přímo výrobcem HP, končí mnohem dříve než standardní 1 nebo 2 letá záruka kterou vám musí poskytnout Alza. U Mironetu jsem toto dilema neměl nikdy, zboží které jsem odebral nikdy nebylo na skladě moc dlouho.

P.P.S.
V období vánoc nakupují v e-shopech jen "divní" jedinci. Já nenakupuji ani v ledenu a únoru (a to ani v kamených obchodech), než se zbaví všech těch zmetků co neprodali ke konci roku (často i opakovaně reklamovaného zboží).
Název: Re:Cena není vše...
Přispěvatel: Jakub Galgonek 18. 12. 2012, 15:31:42
V MiroNet-u jsme nakupovali už v dávné minulosti (pak přestal být finančně zajímavý), a dnes je oproti minulosti problém sehnat stabilního dodavatele IT, tak proč to nezkusit znovu.

Chtěl jsem u Alza nakoupit asi před rokem. Akceptoval bych i tu "nadprůměrnou cenu", ale jak jsem spatřil že chtějí poplatek za způsob platby, začal jsem vidět rudě a objednávku ani nedokončil.

Jen pro zajímavost, v Mironetu si při platbě kartou účtují 1,25% z ceny objednávky.
Název: Re:Naše drahá Alza
Přispěvatel: Pic 18. 12. 2012, 15:58:49
Mimochodem trik se škrábanci jsem zažil i v CZC, konkrétně pobočka Muzeum. Vracel jsem jedno wifi AP a prodavač mě pořád přesvědčoval, že tam jsou škrábance, sotva viditelné na světlu. A to, že to vezme, ale 10% dolů. To je seriózní jednání, že?
Hlavně, že jsem předtím tam nakoupil notebook. No, co, už pro mě nebudou jasnou volbou, ale zapadnou do šedi ostatních prodejců.
Název: Re:Naše drahá Alza
Přispěvatel: Svarta 18. 12. 2012, 16:16:40
Prihazuju svoje zkusenosti:

Softcom:

Rok zpet sem nakupoval komponenty na stavbu pc u softcom.cz(brnenska pobocka), kdyz sem si to tam vyzvedaval tak chlapokovi spadnul hdd z 1m primo na zem -> on ho zvedl a s usmevem mi ho podal (ja byl idiot ze sem to od nej vubec bral), disk samozrejmne  K.O a hned druhej den sem sel reklamovat. Reklamace probehla rychle -> dostal sem novej kus, bohuzel novej kus byl taky zkurevenej (vadny bloky), ale to uz slo na standart reklamaci do 3m (asi 80den sem ho dostal zpet). Je treba rict ze to reklamovala vzdy jina osoba.

Alza:

Tady sem reklamoval mobil a bylo to bez problemu.
Název: Re:Cena není vše...
Přispěvatel: Lenin POWER! 18. 12. 2012, 16:20:53
Jen pro zajímavost, v Mironetu si při platbě kartou účtují 1,25% z ceny objednávky.

Praskni je bance nebo pres koho ty karty prijimaji, zrusi s nima smlouvu.
Název: Re:Naše drahá Alza
Přispěvatel: Pavouk106 18. 12. 2012, 16:27:47
K úvodnímu příspěvku:
Alza - Doručí to rychle na pobošku, ale často za vyšší prachy než jinde. Jejich logika "nakup zadarmo" a "sleva 1000 korun na nákup" je poněkud divná a na první pohled jednoznačně matoucí
CZC - Dlouhodobě (mnou) ověřená kvalita, navíc mají konečně pobočku v Plzni, takže bych jednoznačně upřednostnil před Alzou. Občas se stane, že se zboží nedodá druhý den... ani třetí nebo čtvrtý. Zatím se to stalo asi jen jednou, ale docela v nevhodnou dobu (nový zdroj).
Lan-shop - Solidní jednání? Možná tak na eshopu. Kdybys někdy zašel do kamenný prodejny (lze tam i vyzvednout zboží), posral by ses z nich. Kromě toho, že nemají ani pitomej microUSB kabel (chápeš? všechno, VŠECHNO, se dnes připojuje tímhle kabelem a oni ho nemají v kamennym obchodě... prej objednat z netu a za tři dny...), tak jejich vystupování je na úrovni "Proč nás otravujete? Nevidíte, jak jsme tady zaneprázdněný nicneděláním?" nebo v dobách (téměř) dávných, kdy wifi byla nadávka "Až budete vědět, jaký zařízení potřebujete, tak přijďte a objednáme ho". Nikdy bych si u nich nic nekoupil. Kdyby nebyli často nejlevnější :-D Koupil jsem u nich půlku mýho počítače (cca 15 litrů), dva notebooky, desku s Atomem (viděls obrázek v jinym vlákně) a spoustu dalších věcí. Mimo jiné grafickou kartu Palit GTS450 low-profile, kterou jsem prostě jinde ani nesehnal... Za to jim patří všechna čest. Ale to jednání. Kdyby místo lidí nasadili roboty, udělali by líp.

Reklamoval jsem jen málo věcí. S Alzou nemám zkušenost, s CZC měl kámoš celkem hodně zkušeností, ale samý dobrý, v Lan-shopu jsem reklamoval jednou a dopadlo to sice dle předpokladů (zamítnuto), ale i tak pro mě neuspokojivě. Šlo o switch RB750G (mikrotik switch) napájený pomocí pasivního PoE, kdy na stejnej zdroj napětí byl připojenej i RB433. Trafo bylo píchnutý do přepěťovky APC, bouřka nebyla. U switche shořel vstup napájení (šlo do něj 19V, má bejt tuším od 12 do asi 34V), router běží dodnes. Tak jako tak jsem o osm stovek lehčí a mám kulový. Switch běžel měsíc.
Název: Re:Cena není vše...
Přispěvatel: Svarta 18. 12. 2012, 16:40:32
Jen pro zajímavost, v Mironetu si při platbě kartou účtují 1,25% z ceny objednávky.

Praskni je bance nebo pres koho ty karty prijimaji, zrusi s nima smlouvu.

V USA se neplati vubec? Divam se ze od 2010 je povoleny uctovat si nejaky 2-3% fees pri platbe.
Název: Re:Cena není vše...
Přispěvatel: Rax 18. 12. 2012, 17:17:40
Praskni je bance nebo pres koho ty karty prijimaji, zrusi s nima smlouvu.

Nesmysl, od roku 2009 je legální možnost vybírání poplatku za platbu kartou.
Navíc je to správné, kdo je líný zajít do bankomatu nechť si připlatí. Obchodník za platbu kartou při prodeji PC za 30 000 Kč musí vypláznout 300-900 Kč kartové společnosti a to tedy nejsou zrovna zanedbatelné peníze.
Název: Re:Naše drahá Alza
Přispěvatel: Pixel 18. 12. 2012, 17:35:14
A to sa ti zdá normálne, že si pýta kartová spoločnosť také sumy?
Název: Re:Cena není vše...
Přispěvatel: Lenin POWER! 18. 12. 2012, 18:11:47
V USA se neplati vubec? Divam se ze od 2010 je povoleny uctovat si nejaky 2-3% fees pri platbe.

Ja mam ve smlouve s credit card processorem ze si nemuzu uctovat nic navic, pred rokem jsem ji obnovoval. Stejne bych si nic navic neuctoval protoze to bych pak neprodal. V cechach mozna, ale tady by to bylo neprodejny. Tak 2/3 zakazniku by mi zdrhli jinam.

A to sa ti zdá normálne, že si pýta kartová spoločnosť také sumy?
Muzete si za to sami. Kdyby jste nebyli tak posedli kradenim kreditek tak by si uctovala mene. Tohle cislo odpovida zhruba poctu podvodnych transakci. Zazkaznikovi se musi vrati nazpet penize a VISA to nebude platit ze sveho.
Název: Re:Naše drahá Alza
Přispěvatel: Pavel 'TIGER' Růžička 18. 12. 2012, 18:35:37
Alzasoft byl dobrej, dokud byl naproti v tom baráku. Malá a snaživá pobočka. Pak se rozrostli a ztratili pro mne tu hodnotu. Ostatně to je riziko všech, kteří se rozrůstají. Jakmile jsou zaměstnanci mimo dohled, neuhlídáš to. Jen vzpomeňme Libra, 100Mega, ProCa aj. Růst je vlastně zabil. V Alze je i sranda, když vypadne proud. To se prostě zastaví čas. Technika je skvělá záležitost, ale nic se nemá přehánět. Platební automaty, také skvělá věc ... v Mironetu naštěstí vždycky dám někomu prachy a ať mi vrátí ... protože člověk má kolikrát plnou hlavu, zaplatí, vyjme drobné, vezme lístek a na papírové zapomene. Ano je to má blbost, ale proč mám myslet na takové hovadiny? Proto dávám přednost obchodům, kde jsou lidé. Většinou funguje to pravidlo: "Chovej se tak, jak bys chtěl, aby se chovali k Tobě." Buď mám jen štěstí, nebo to fakt je chováním. Ale vychází to od číny, přes anglii, německo až k nám. Ano, mám i negativní zkušenosti, ale za ty léta praxe je jich naštěstí minimum.
Název: Re:Naše drahá Alza
Přispěvatel: prudič 18. 12. 2012, 18:48:48
Platební automaty, také skvělá věc ... v Mironetu naštěstí vždycky dám někomu prachy a ať mi vrátí ... protože člověk má kolikrát plnou hlavu, zaplatí, vyjme drobné, vezme lístek a na papírové zapomene.
Platební automat jsem viděl v mironetu na centrále a kvůli tomu už tam víckrát nejdu. Dělaj ze zákazníků debily. Byl jsem tam sám a prodavač mě stejně poslal k automatu. Peníze byli nějak zmačkané, tak to automat nebral. Prodavač mi je vyměnil a poslal mě zpět. Stejně tak mi vadí ty lístečkové pořadníky. Místo aby zaměstnali o pár lidí víc, tak zákazníky buzerují pípajícím automatem, který jim přikazuje, kdy kam mají jít. Navíc člověk ani neví kolik lidí je před ním ve frontě. Naprosto běžně se mi stává, že automat píše čekací doba 1min a já už tam stojím 10, V eshopech nemá cenu nakupovat přes osobní odběr.
Název: Re:Naše drahá Alza
Přispěvatel: Svarta 18. 12. 2012, 18:55:12
Platební automaty, také skvělá věc ... v Mironetu naštěstí vždycky dám někomu prachy a ať mi vrátí ... protože člověk má kolikrát plnou hlavu, zaplatí, vyjme drobné, vezme lístek a na papírové zapomene.
Platební automat jsem viděl v mironetu na centrále a kvůli tomu už tam víckrát nejdu. Dělaj ze zákazníků debily. Byl jsem tam sám a prodavač mě stejně poslal k automatu. Peníze byli nějak zmačkané, tak to automat nebral. Prodavač mi je vyměnil a poslal mě zpět. Stejně tak mi vadí ty lístečkové pořadníky. Místo aby zaměstnali o pár lidí víc, tak zákazníky buzerují pípajícím automatem, který jim přikazuje, kdy kam mají jít. Navíc člověk ani neví kolik lidí je před ním ve frontě. Naprosto běžně se mi stává, že automat píše čekací doba 1min a já už tam stojím 10, V eshopech nemá cenu nakupovat přes osobní odběr.

Ty automaty maj samozrejmne smysl. Odberny mista odbavi stovky zakazniku denne, a automat dela celej proces daleko efektivnejsi -> presne tak to ma byt. Uplna kravovina zamestanavat lidi na tyhle druhy prace.
Název: Re:Naše drahá Alza
Přispěvatel: KapitánRUM 18. 12. 2012, 19:02:01
Automaty jsou tam jedna z věcí, co mi opravdu vadí.
K vůli nim tam nerada nakupuje řada mých zákazníků, naštěstí, alespoň nebude problém se změnou dodavatele.
Název: Re:Cena není vše...
Přispěvatel: Mirek Prýmek 18. 12. 2012, 21:19:46
Muzete si za to sami. Kdyby jste nebyli tak posedli kradenim kreditek tak by si uctovala mene.
AFAIK je počet útoků na platební karty v US podstatně vyšší než u nás. Ty vycházíš z nějakých jiných čísel?
Název: Re:Naše drahá Alza
Přispěvatel: prudič 18. 12. 2012, 23:07:01
Platební automaty, také skvělá věc ... v Mironetu naštěstí vždycky dám někomu prachy a ať mi vrátí ... protože člověk má kolikrát plnou hlavu, zaplatí, vyjme drobné, vezme lístek a na papírové zapomene.
Platební automat jsem viděl v mironetu na centrále a kvůli tomu už tam víckrát nejdu. Dělaj ze zákazníků debily. Byl jsem tam sám a prodavač mě stejně poslal k automatu. Peníze byli nějak zmačkané, tak to automat nebral. Prodavač mi je vyměnil a poslal mě zpět. Stejně tak mi vadí ty lístečkové pořadníky. Místo aby zaměstnali o pár lidí víc, tak zákazníky buzerují pípajícím automatem, který jim přikazuje, kdy kam mají jít. Navíc člověk ani neví kolik lidí je před ním ve frontě. Naprosto běžně se mi stává, že automat píše čekací doba 1min a já už tam stojím 10, V eshopech nemá cenu nakupovat přes osobní odběr.

Ty automaty maj samozrejmne smysl. Odberny mista odbavi stovky zakazniku denne, a automat dela celej proces daleko efektivnejsi -> presne tak to ma byt. Uplna kravovina zamestanavat lidi na tyhle druhy prace.
Ani náhodou. Normální člověk, totiž není školený na tuhle práci a tak pokud tam nechodí často, bude zdržovat daleko víc, než kdyby to za něj udělal prodavač. Zkus si třeba jít do teska k samoobslužné pokladně a naklapej tam 5 rohlíků (nebo třeba můj problém, poraď si se zmačkanými penězi). Na podobných úkonech skončí naprostá většina lidí. Jenže člověk stojí peníze prodejce a automat mrhá čas zákazníka.
Název: Re:Naše drahá Alza
Přispěvatel: TomasVoracek 18. 12. 2012, 23:57:39
Platební automaty, také skvělá věc ... v Mironetu naštěstí vždycky dám někomu prachy a ať mi vrátí ... protože člověk má kolikrát plnou hlavu, zaplatí, vyjme drobné, vezme lístek a na papírové zapomene.
Platební automat jsem viděl v mironetu na centrále a kvůli tomu už tam víckrát nejdu. Dělaj ze zákazníků debily. Byl jsem tam sám a prodavač mě stejně poslal k automatu. Peníze byli nějak zmačkané, tak to automat nebral. Prodavač mi je vyměnil a poslal mě zpět. Stejně tak mi vadí ty lístečkové pořadníky. Místo aby zaměstnali o pár lidí víc, tak zákazníky buzerují pípajícím automatem, který jim přikazuje, kdy kam mají jít. Navíc člověk ani neví kolik lidí je před ním ve frontě. Naprosto běžně se mi stává, že automat píše čekací doba 1min a já už tam stojím 10, V eshopech nemá cenu nakupovat přes osobní odběr.

Ty automaty maj samozrejmne smysl. Odberny mista odbavi stovky zakazniku denne, a automat dela celej proces daleko efektivnejsi -> presne tak to ma byt. Uplna kravovina zamestanavat lidi na tyhle druhy prace.
Ani náhodou. Normální člověk, totiž není školený na tuhle práci a tak pokud tam nechodí často, bude zdržovat daleko víc, než kdyby to za něj udělal prodavač. Zkus si třeba jít do teska k samoobslužné pokladně a naklapej tam 5 rohlíků (nebo třeba můj problém, poraď si se zmačkanými penězi). Na podobných úkonech skončí naprostá většina lidí. Jenže člověk stojí peníze prodejce a automat mrhá čas zákazníka.

Tohle me nadzvedlo. Školený? WTF? Ta pokladna uz jednodussi byt nemuze. Je to jako instalace aplikace na Win, next, next, done.
Název: Re:Naše drahá Alza
Přispěvatel: Joe 19. 12. 2012, 00:09:05
Hele, ale ty automaty v Mironetu jsou fakt na hovno, Alza je ma promakany, ale ty Mironeti to je des, jednou jsem takle musel platit a penize to nejdriv nebralo, pak je to vzalo a nepripocetlo - jasny, personal to vyresil, ale proc proboha ...
Název: Re:Cena není vše...
Přispěvatel: Lenin POWER! 19. 12. 2012, 02:07:41
Muzete si za to sami. Kdyby jste nebyli tak posedli kradenim kreditek tak by si uctovala mene.
AFAIK je počet útoků na platební karty v US podstatně vyšší než u nás. Ty vycházíš z nějakých jiných čísel?

Ja mam v eshopu 5% podvodu, ale eshop to je magnet na podvodniky. V normalnim obchode to bude mene.
Název: Re:Naše drahá Alza
Přispěvatel: Lukas 19. 12. 2012, 08:47:41
Citace
Ani náhodou. Normální člověk, totiž není školený na tuhle práci a tak pokud tam nechodí často, bude zdržovat daleko víc, než kdyby to za něj udělal prodavač. Zkus si třeba jít do teska k samoobslužné pokladně a naklapej tam 5 rohlíků (nebo třeba můj problém, poraď si se zmačkanými penězi). Na podobných úkonech skončí naprostá většina lidí. Jenže člověk stojí peníze prodejce a automat mrhá čas zákazníka.
Nevim jak vy, ale ja jsem v Alze v tomhle smeru spokojen. Fronty u tech automatu jsem videl ted o vanoce 2(!) lidi, obycejne necekam vubec. Rychlost vyrizeni velmi dobra, vsici co tam chodi si uz zvykli a jde to fakt rychle. Cekani na vydani je vec druha, tam by nejaky lidi navic vzit mohli.
Jinak co se tyka 5 rohliku tak ano, chodim k tem automatum pac je diky bohu ( zatim ) vetsina lidi nema rada a nejsou tam fronty. Natukam, hodim drobne, jdu.
Jsem holt mladsi rocnik na automaty zvyklej, ten kdo vymyslel ovladani tech aplikaci to mel v mozku zadratovane podobne jako ja, takze celkove to pro me je casova uspora.
Název: Re:Naše drahá Alza
Přispěvatel: Don 19. 12. 2012, 08:56:31
V Alze jsem si kupoval noťas. Nejdříve jsem měl problém s automatem. Fronta u něj byla kolem celé prodejny. Až jsem se k němu dostal bral pouze papírové, sdířka pro kovové byla přelepena. Po zvládnutí automatu jsem čekal na zboží. Doběhl borec. Hodil krabici z půl metra na pult, přiložil dva papíry a zmizl. K noťasu jsem měl dostat baťoh. Ten nikde. Čekal jsem 5min než borec došel znovu. Celkem jsem tam strávil cc 25min.
Dobré zkušenosti mám s alfacomp.cz. Ceny jsou průměrné, rychlost dodání slušná. Na prodejně mnoho věcí mají skladem. Proškolení prodejci vždy dobře poradí.
Název: Re:Naše drahá Alza
Přispěvatel: adam 19. 12. 2012, 09:07:46
Fronty u tech automatu jsem videl ted o vanoce 2(!) lidi, obycejne necekam vubec.
Frontu tam vidím pokaždé - stačí mi se ohlédnout, když se popatnáctý snažím opsat ten zatracený kód z SMSky ťukáním na obrazovku. (Docela bych uvítal normální klávesnici, dotykáče si evidentně s mými prsty vůbec nerozumí.)
Název: Re:Naše drahá Alza
Přispěvatel: to_je_jedno 19. 12. 2012, 09:24:26
Zkus si třeba jít do teska k samoobslužné pokladně a naklapej tam 5 rohlíků (nebo třeba můj problém, poraď si se zmačkanými penězi).
tam se sazi na to ze opakovani je matka moudrosti. pro me je tohle v tesku super vec ze nemusim cekat fronty.
Název: Re:Naše drahá Alza
Přispěvatel: Pavel 'TIGER' Růžička 19. 12. 2012, 10:03:42
No já mám prostě raději lidi, než automaty. Nevím proč, ale vždycky si vzpomenu na film Vratné láhve a na ty tři skvrny ... Nicméně u těch láhví je taky sranda, když skenuje basu, pak jí odmítne, vy jí otočíte a ona projede ... celkem běžná situace. S automatem moc nepokecáte, to s člověkem se dá. Minimálně ten pozdrav. Nedej bože, když na mne automat promluví. Ne v tomto směru automaty nemám rád, třebaže někdy věc urychlí a není problém je ovládat. Co potom z těch lidí bude, když na každém kroku bude nějakej robot?
Název: Re:Naše drahá Alza
Přispěvatel: Petr 19. 12. 2012, 10:56:57
No já mám jen jednu zkušenost s reklamací v Alze a spokojenost  ;D

Jednou jsem zkouřenej zapojoval notebook a napájení jsem omylem "přiložil" ke vstupu antény do USB tv tuneru-obojí je kulatý no ;D Přeskočila jiskra a TV tuner v pr... Poslal jsem na reklamaci, dostal zpět peníze a koupil kvalitnější od AverTv.  :)
Název: Re:Naše drahá Alza
Přispěvatel: Svarta 19. 12. 2012, 11:32:21
No já mám prostě raději lidi, než automaty. Nevím proč, ale vždycky si vzpomenu na film Vratné láhve a na ty tři skvrny ... Nicméně u těch láhví je taky sranda, když skenuje basu, pak jí odmítne, vy jí otočíte a ona projede ... celkem běžná situace. S automatem moc nepokecáte, to s člověkem se dá. Minimálně ten pozdrav. Nedej bože, když na mne automat promluví. Ne v tomto směru automaty nemám rád, třebaže někdy věc urychlí a není problém je ovládat. Co potom z těch lidí bude, když na každém kroku bude nějakej robot?

Pak se budou moct venovat dulezitejsim vecem nez pocitanim lahvacu v marketu.
K te alze....jo obcas se to posere ale porad je ten automat daleko efektivnejsi nez jak to bylo predtim. V Brnenskym Mallu taky dali automaty kdyz se presunovali na Novy sady z Bast.
Název: Re:Naše drahá Alza
Přispěvatel: JS 19. 12. 2012, 11:44:38
Co potom z těch lidí bude, když na každém kroku bude nějakej robot?

Japonci! A budou se moct venovat tem dulezitejsim vecem: http://en.wikipedia.org/wiki/Japanese_popular_culture (http://en.wikipedia.org/wiki/Japanese_popular_culture)!
Název: Re:Naše drahá Alza
Přispěvatel: marwyn 19. 12. 2012, 13:47:56
Dobrý trik je se svátkem... den před nákupem zaregistruji novou registraci na člověka, který má zítra svátek a ráno mě čeká v emailu kupon na 5% slevu...

To může být dost "o hubu" protože to je jednak poněkud podvod a jednak soudy potvrdily, že se nefunguje automatické přenášení záruky.
Tj. pokud máš od prodejce záruku a zboží prodáš, neznamená to, že si záruku na tvůj doklad může uplatnit i někdo jiný.

Stejný to je s tím, že si spustíš individuální slevový tornádo pomocí triku že.

Nesmysl. Prodejce je povinnen mi vystavit fakturu bez jména. Jako drobný prodej. Takže při reklamaci žádný takový uměle vymyšlený problém nevzniká.
Název: Re:Naše drahá Alza
Přispěvatel: KapitánRUM 19. 12. 2012, 14:09:28
Povinen ano, pokud o to přímo požádáš, nicméně o to musíš požádat, ne že to bude automatické.
Název: Re:Naše drahá Alza
Přispěvatel: KapitánRUM 19. 12. 2012, 14:10:31
Něco jiného to je v obchodě, kde se neregistruješ, ale pokud v ALZA vyplníš všechny údaje, pak je budeš mít i na dokladu, pokud samozřejmě neřekneš že je tam mít nechceš.
Název: Re:Naše drahá Alza
Přispěvatel: Tom Liberec 10. 05. 2013, 12:56:06
KapitánRum nadhodil i další problém. Tím může být třeba v Liberci parkování u konkrétního obchodu. V zimě bych to s parkováním v novém obchoďáku, kde mi někdo flákne auto až ke dveřím a dopravou třeba do CSC na svém vozíku v zimě rozhodně vzdal. Mironet funguje dobře do druhého dne až do baráku. 100Mega v Liberci, mám domluvený donesení do auta, zatím nevyužívám parkuje se tam dobře. OZO Liberec by zřejmě pro většinu diskutujících bylo drahé.
Ovšem doby kdy jsem na invalidním vozíku někomu něco montil jsou dávno pryč, poměrně hodně práce a dopravování sebe a zboží, celkově poměrně tvrdý chleba. Zvlášť když si umím sáhnout na daleko měkčí peníze.
Nicméně do CZC jedu v pondělí.  Legrace bude, když se časem ukáže, že KapitánRUM je jeden z dodavatelů mého šéfa.
Název: Re:Naše drahá Alza
Přispěvatel: jankarty 12. 07. 2013, 09:50:38
Ono Alze neni treba pokazde psat. Staci vyuzivat slevovych kuponu. Podivej treba na stranku http://www.kuponslevovy.cz/obchody/alza-cz (http://www.kuponslevovy.cz/obchody/alza-cz) Tady je jich spousta aktualne platnych. Obycejne pak resi slevy 3-20%.
A odpada ten opruz s tim jim kvuli kazdemu nakupu psat.
Název: Re:Naše drahá Alza
Přispěvatel: Pavel 'TIGER' Růžička 12. 07. 2013, 11:42:14
Alzu už bych neřešil, oproti ní jsou i lepší, levnější a snaživější obchodníci, kteří nedělají s reklamací takové drahoty a nedívají se na mne jako na podezřelého. Chybí jim lidskost a proto u nich již nenakupuji, jen ve velké nouzi, protože mají skoro pořád otevřeno.
Název: Re:Naše drahá Alza
Přispěvatel: Majka 24. 07. 2013, 00:24:42
Ono Alze neni treba pokazde psat. Staci vyuzivat slevovych kuponu. Podivej treba na stranku http://www.kuponslevovy.cz/obchody/alza-cz (http://www.kuponslevovy.cz/obchody/alza-cz) Tady je jich spousta aktualne platnych. Obycejne pak resi slevy 3-20%.
A odpada ten opruz s tim jim kvuli kazdemu nakupu psat.

Mnoho kupónů do Alzy je také na http://slevovykupon.net/stores/alza-cz/ (http://slevovykupon.net/stores/alza-cz/)
Název: Re:Naše drahá Alza
Přispěvatel: Tom Liberec 26. 07. 2013, 23:34:12
Alzu už taky neresim. Zajimavy je když jsem zadal do googlu server supermicro vnucuje se na prvním řádku právě Alza. Ovšem žádný server Supermicro nemají ....   Zato konev, mikrovlnku a furu dalších věcí.  Abakus, Lan-shop, Mironet a dokonce i místní prodejci jsou lepší.  Ale "libi" se mi přístup některých z nich ve stylu, bude to tu na pobočce někdy příští tyden v nejhorším za 14 dni.

Proto že,  Němci to mají u sousedů do druhého dne.