VŠ z trochu jiného úhlu

Lenin POWER!

  • ****
  • 434
  • Nekecat a delat!
    • Zobrazit profil
    • Tribut Leninovi
    • E-mail
Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #675 kdy: 15. 10. 2012, 23:14:23 »
Programování pro mainframe (FJFI CVUT, predmet 01PMF)
Jedná se o jednosemestrální předmět (2 hodiny v týdnu, 2 kredity a zápočet, zkratka 01PMF) zaměřený na vývoj aplikací pro mainframe. Hlavní náplní je programovací jazyk assembler.

To je dobry jen na to abychom si mohli odskrtnout. Mainframe? Jo ty u nas ucime, prihlas se k nam na skolu:

Chcete ovládnout nejspolehlivějsí a největší počítačové systémy typu mainframe?
Studujte na FJFI ČVUT v Praze zaměření Softwarové inženýrství oboru Inženýrská informatika.


Kolik se toho naucis za 2 hodiny tydne? A proc se ucit assembler? Sice se pouziva vic nez asm na x86, ale kolik lidi se znalosti asm potrebujes? z 12 ti mainframistu ti staci tak 2 co umi asm.

Vysvetlete mi tohle http://www.fjfi.cvut.cz/DesktopDefault.aspx?ModuleId=2310&ItemId=704 to jako vzali na informatiku jen 20 lidi rocne?


Zz

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #676 kdy: 15. 10. 2012, 23:30:46 »
z 12 ti mainframistu ti staci tak 2 co umi asm.

Znalost assembleru je absolutně nezbytná pro pochopení určitých záležitostí v OS a vývoji škálovatelných aplikací a ty se na mainframe používají dnes a denně. V asm už se moc neprogramuje, ale v C/C++ intrinsics se stále něco dělá.
Navíc se jistě shodneme, že zabývat se na VŠ učilišti assemblerem je mnohem lepší než důkazy Gaussových vět.

slonik

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #677 kdy: 15. 10. 2012, 23:53:36 »
677 gausova veta tok vektora intenzity forever

xyz

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #678 kdy: 16. 10. 2012, 00:16:09 »
Programování pro mainframe (FJFI CVUT, predmet 01PMF)
Jedná se o jednosemestrální předmět (2 hodiny v týdnu, 2 kredity a zápočet, zkratka 01PMF) zaměřený na vývoj aplikací pro mainframe. Hlavní náplní je programovací jazyk assembler.

To je dobry jen na to abychom si mohli odskrtnout. Mainframe? Jo ty u nas ucime, prihlas se k nam na skolu:

To je jeden z predmetov. Okrem toho tam učia ešte dva:

   Úvod do mainframe (01UMF)
   Správa mainframe (01SMF)

Kolik se toho naucis za 2 hodiny tydne? A proc se ucit assembler? Sice se pouziva vic nez asm na x86, ale kolik lidi se znalosti asm potrebujes? z 12 ti mainframistu ti staci tak 2 co umi asm.

Veď ja si rád prečítam, ktorú školu a aký odbor vyštudovali tvoji zamestnanci. Nemôžem za to, že si to stále neprezradil.

Radim Vocásek

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #679 kdy: 16. 10. 2012, 00:40:20 »
Vysvetlete mi tohle http://www.fjfi.cvut.cz/DesktopDefault.aspx?ModuleId=2310&ItemId=704 to jako vzali na informatiku jen 20 lidi rocne?

Ano, nároky na FJFI jsou například v porovnání s FEL CVUT naprosto enormní, 90% studentů nedokončí ani první semestr, téměř 50% zapsaných jsou cizinci, kteří ani nenastoupí a zbytek s hrůzou zjistí, že to, co považovali na střední škole za matematiku nemělo s matematikou nic společeného, rozvrh plný od pondělí ráno do pátku večer, abstrakt k snídani, obědu i večeři, kdo vám to dnes dá? Směle konkuruje jedině MFF UK, ale jejich výuka IT se pohybuje v příliš teoretické rovině. Těch 20 lidí není dáno kritérii pro rozhodování o přijetí ale zejména obecně nízkým zájmem o nejnáročnější studijní obory.


JS

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #680 kdy: 16. 10. 2012, 09:52:10 »
Jako mainframistovi a absolventovi FJFI mi to neda nez zareagovat. V podstate Zz, xyz a posledni Radim maji pravdu.

Nase firma bere z FJFI absolventy (a delala to driv, nez ty kurzy vznikly). Je americka. Neboji se do tech lidi (ani do lidi odjinud) investovat (takze ne, jak tu psal Martin, ze pokud nema nekoho hotoveho, nebere ho i kdyby byl genius), a nevadi ji, ze maji teoreticke vzdelani (a urcite neni sama - nevim o tom, ze by absolvent FJFI mel problem najit slusnou praci); to je prave uvazovani, ktere mi na ceskych firmach chybi (a je legracni, kdyz tu Lenin za tohle kritizuje zamestnance a samotnemu mu to vadi).

Podle me cely ten spor (s Prymkem a Leninem) je o to, kdo ma platit investici do tech lidi. Podle me je to role podnikatelu a firem, stejne jako u vsech ostatnich investic (ale samozrejme chapu, ze chteji to riziko, za ktere si nechavaji tak zaplatit, presunout jinam, treba na stat :) ). Cilem VS nema byt vychovavat zamestnance pro konkretni zamestnavatele, do toho si maji investovat oni sami, ale dat jim znalosti, ktere jsou natolik univerzalni, ze se ta investice soukromnikum nevyplati. Proste smyslem univerzit (stejne jako vetsiny skolstvi) je uvazovat v delsi casove skale nez dalsi fiskalni rok.

A pokud se to Prymkovi nelibi, existuji tu soukrome VS. Ty by mely zastat roli, aspon teoreticky, jakou chce. Jak si tedy Prymek vysvetluje, ze tento model (soukroma VS) se tedy v praxi ukazuje jako nedostatecny (jinak by asi nezakladal vlakno)?

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #681 kdy: 16. 10. 2012, 10:41:43 »
Podle me cely ten spor (s Prymkem a Leninem) je o to, kdo ma platit investici do tech lidi. Podle me je to role podnikatelu a firem, stejne jako u vsech ostatnich investic (ale samozrejme chapu, ze chteji to riziko, za ktere si nechavaji tak zaplatit, presunout jinam, treba na stat :) ). Cilem VS nema byt vychovavat zamestnance pro konkretni zamestnavatele, do toho si maji investovat oni sami, ale dat jim znalosti, ktere jsou natolik univerzalni, ze se ta investice soukromnikum nevyplati. Proste smyslem univerzit (stejne jako vetsiny skolstvi) je uvazovat v delsi casove skale nez dalsi fiskalni rok.
Můžeš mi klidně říkat jménem, nejsem politik, abys vytvářel "titulky" "Prýmkovi vadí..." :)

Jinak samozřejmě tohle, co píšeš, je nesmysl. Nejde o to, kdo do vzdělání investuje, ale o to, aby se neinvestovalo do něčeho, co se potom nevyužije. (A o tom je právě ten spor: jestli věty o Turingově stroji využijí stovky absolventů ročně. Pokud se investice do znalosti důkazů ohledně Turingova stroje v praxi využijí, tak proti tomu nic nemám. Já si ale myslím, že nevyužijí a že je to vyhozená investice času obou stran a docela velkých peněz, které by mohly být využity jinak. A o tomhle ve skutečnosti ten spor je - jestli využijí nebo nevyužijí.

Jak si tedy Prymek vysvetluje, ze tento model (soukroma VS) se tedy v praxi ukazuje jako nedostatecny (jinak by asi nezakladal vlakno)?
Vysvětluje si to tak, že soukromých prostředků, které by někdo byl ochoten investovt do vzdělání, je řádově míň, než peněz všech občanů, které je do vzdělání ochoten investovat stát.

Viky

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #682 kdy: 16. 10. 2012, 14:10:25 »
Jinak samozřejmě tohle, co píšeš, je nesmysl. Nejde o to, kdo do vzdělání investuje, ale o to, aby se neinvestovalo do něčeho, co se potom nevyužije. (A o tom je právě ten spor: jestli věty o Turingově stroji využijí stovky absolventů ročně. Pokud se investice do znalosti důkazů ohledně Turingova stroje v praxi využijí, tak proti tomu nic nemám. Já si ale myslím, že nevyužijí a že je to vyhozená investice času obou stran a docela velkých peněz, které by mohly být využity jinak. A o tomhle ve skutečnosti ten spor je - jestli využijí nebo nevyužijí.

Tohle už je celé fakt delší dobu směšné. Jediným tvým "argumentem" je opět co píšeš, je nesmysl.
Já si ale myslím... - co ty si myslíš je tvůj problém, abych použil tvá vlastní slova. Jinak - taky "argument" jak stehno!
Jen by mě zajímalo, čím si vysvětluješ, že po absolventech FJFI a MFF je na trhu práce takový hlad, že se o ně potenciální zaměstnavatelé přetahují, zatímco nezaměstnaný informatik z Hradce nebo z Ostravy není zas tak řídkým jevem.

Vysvětluje si to tak, že soukromých prostředků, které by někdo byl ochoten investovt do vzdělání, je řádově míň, než peněz všech občanů, které je do vzdělání ochoten investovat stát.

Další nesmysl - viz SSA. Nejlepší školy tam jsou soukromé. Jenže zatímco u nás jde všem soukromým školám jen o prodej papírů s titulem a firmy si spolupráci se školami představují typicky počesku, tj. že výzkum & vývoj a školení zaměstnanců, tedy nejrizikovější náklady, jim zatáhne stát a ony si zkásnou jen zisk, v Americe pár těch nejlepších škol prodává vzdělání a aby firmy měly z čeho brát, musejí na to těm školám tvrdě přispívat. A že by se informatici na M.I.T. nebo na Caltechu neučili matematice, ale místo toho měli kurzy komerčních proprietárních věcí, jak navrhuješ ty (rozuměj - jako jednu z hlavních náplní studia, ne jako volitelné kurzy, jako je tomu dnes, protože matematice se dává obvykle hodně prostoru), o tom tedy nic nevím.

mffstudent

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #683 kdy: 16. 10. 2012, 14:35:23 »
Směle konkuruje jedině MFF UK, ale jejich výuka IT se pohybuje v příliš teoretické rovině.
To pravdepodobne zalezi od oboru. Je neco jine studovat Teoretickou informatiku a neco jine bude studovat Softwarove systemy. A kazdy obor ma ruzne mozne prubehy studia v zavislosti na povine volitelnych predmetech. Ostatne, tam je i problem s odpovedi na otazku Miroslava Prymka. IMHO neni obor, co by splnil vsechny jeho pozadavky a kdyz si zamestnas cloveka z Operacnich systemu na Lingvistice, tak v optimalnim pripade to nejak zvladne, ale bude mu to delat problemy.

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #684 kdy: 16. 10. 2012, 15:18:19 »
Další nesmysl - viz SSA. Nejlepší školy tam jsou soukromé.
No ano - v USA je jiný systém školství. A co to má dokazovat? Že to jde? A on někdo tvrdil, že to nejde?

Jakub Galgonek

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #685 kdy: 16. 10. 2012, 15:18:43 »
Směle konkuruje jedině MFF UK, ale jejich výuka IT se pohybuje v příliš teoretické rovině.
To pravdepodobne zalezi od oboru.

A také na roku zahájení studia :)

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #686 kdy: 16. 10. 2012, 15:30:10 »
A že by se informatici na M.I.T. nebo na Caltechu neučili matematice, ale místo toho měli kurzy komerčních proprietárních věcí, jak navrhuješ ty
Nic takového jsem nenavrhoval. Když jsem psal např. o Ciscu, tak jsem tím myslel, že musí umět teorii sítí (TEORII - aha? šťastnej? spokojenost?) tak dobře, aby konkrétní technologii konkrétního výrobce zvládl opravdu za odpoledne.

Čili zjevně jsi nepochopil, že mi jde o naprosto to samý, co vám, s jedinou výhradou: nesouhlasím s tvrzením, že kdo umí dokazovat věty o Turingově stroji, ten se za odpoledne naučí javu. Jinak si myslím v podstatě to samý, jenom o trochu JINÉ TEORII.

Tvrdím od začátku, že se má člověk učit  OBOROVOU teorii - tj. např. obecnou teorii toho, jak se programuje. A má se to učit na konkrétních příkladech - tj. např. na jednom konkrétním programovacím jazyce. Stejně tak má znát obecné věci okolo sítí tak dobře, aby byl schopen bleskově pochopit Cisco, Microtic, ... cokoli K tomu ale člověku nepomůže znalost důkazů o Turingově stroji - a na tom trvám.

Lenin POWER!

  • ****
  • 434
  • Nekecat a delat!
    • Zobrazit profil
    • Tribut Leninovi
    • E-mail
Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #687 kdy: 16. 10. 2012, 15:53:16 »
To je jeden z predmetov. Okrem toho tam učia ešte dva:
   Úvod do mainframe (01UMF)
   Správa mainframe (01SMF)
Takze kdyz to dohromady secteme tak dostaneme 6 hodin vyuky tydne po dobu 6ti mesicu. Zadna praxe, umite jen hello world a jeste jen do zkousek, pak zapomenout at je misto na jinou latku.

To si myslis ze bude stacit na to aby jsi byl pouzitelnej? Vetsinu studentu co by treba chteli ty MF delat ale vyhazite kvuli matice, fyzice a ostatnim hovadinam.

Veď ja si rád prečítam, ktorú školu a aký odbor vyštudovali tvoji zamestnanci. Nemôžem za to, že si to stále neprezradil.
Normalne beru lidi s minimalne petiletou praxi. Je mi jedno kde studovali, zajima mne zda umi to co od nich potrebuju.

Absolventy beru jen kdyz se mi libi jejich osobnost. To jest kdyz:
* aktivni pristup k zivotu
* nejsou naivni jako ty
* neboji se resit problemy
* chteji delat
* nepracuji kvuli penezum
* udelali uz nejake projekty od zacatku do konce
* sami se vzdelavaji
* nechteji v zivote udelat jen to minimum a to staci
* neknouraji ze je neco tezke nebo to nejde
* dokazi videt svet takovy jaky je a ne takovy jaky ho chteji mit

Lenin POWER!

  • ****
  • 434
  • Nekecat a delat!
    • Zobrazit profil
    • Tribut Leninovi
    • E-mail
Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #688 kdy: 16. 10. 2012, 16:20:51 »
Nase firma bere z FJFI absolventy (a delala to driv, nez ty kurzy vznikly). Je americka. Neboji se do tech lidi investovat a nevadi ji, ze maji teoreticke vzdelani
Clovece ty ses jak holka ktery narostly prsa a zjistila ze je pritazliva pro kluky a ego se vysplhalo do nebes.

Pro americany ses nahatej krovak co to beha s ostepem v ruce. Pracujes asi tak za 20% toho co by jsi mel kdybys delal nekde ve svete. Pochopitelne ze investuji do nakupu novych otroku, daji jim 1500 usd nastupni plat a ti jim libou ruce a cely zivot budou pro ne zbabele pracovat i kdyz je nenavidi jako ty. Tomuhle ty riskas - funkcni system. Uzij si to. Nic jinyho si nezaslouzis.

Ja jsem vzdycky platil lidi za stejnou praci stejne bez ohledu odkud jsou. Jestli rekneme javista tu zacina na 6000 mesicne tak je dostane i presto ze je z cech. Mne vadilo ze mne drbali v USA jen protoze jsem z vychodu. Studentum z roota jsem taky platil 50 usd na hodinu i kdyz bych nemusel.

Skola ma vychovavat silne a schopne lidi, ne otroky pro korporace. Kdybys mel po skole uz i pouzitelne prakticke znalosti tak je vyrazne snazsi se postavit na vlastni nohy. Hodne indu to s moji pomoci dokazalo.

Viky

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #689 kdy: 16. 10. 2012, 16:26:55 »
A že by se informatici na M.I.T. nebo na Caltechu neučili matematice, ale místo toho měli kurzy komerčních proprietárních věcí, jak navrhuješ ty
Nic takového jsem nenavrhoval. Když jsem psal např. o Ciscu, tak jsem tím myslel, že musí umět teorii sítí (TEORII - aha? šťastnej? spokojenost?) tak dobře, aby konkrétní technologii konkrétního výrobce zvládl opravdu za odpoledne.

Čili zjevně jsi nepochopil, že mi jde o naprosto to samý, co vám, s jedinou výhradou: nesouhlasím s tvrzením, že kdo umí dokazovat věty o Turingově stroji, ten se za odpoledne naučí javu. Jinak si myslím v podstatě to samý, jenom o trochu JINÉ TEORII.

Tvrdím od začátku, že se má člověk učit  OBOROVOU teorii - tj. např. obecnou teorii toho, jak se programuje. A má se to učit na konkrétních příkladech - tj. např. na jednom konkrétním programovacím jazyce. Stejně tak má znát obecné věci okolo sítí tak dobře, aby byl schopen bleskově pochopit Cisco, Microtic, ... cokoli K tomu ale člověku nepomůže znalost důkazů o Turingově stroji - a na tom trvám.

Pokud má mít předpoklady k tomu, aby se stal odborníkem na sítě, měl by taky něco vědět o jejich spolehlivosti, propustnosti, na čem to vše závisí a jak to modelovat nebo aspoň odhadnout a jak to ovlivnit. To jsou právě ty věci, jež odlišují profesionála od amatéra, který si někdy v pubertálním věku zapojil nějakou pavučinku a teď se živí jako správce sítě o 50 strojích, na nějž všichni kolem nadávají, protože to každou chvíli nejde a furt chce peníze na nový HW, vše akorát svádí na uživatele a zastaralost HW mysle si, že sežral h..o krále Šalamouna a že žádnou školu nepotřebuje. Jenže k tomu prvnímu je třeba nějaká ta statistika, teorie spolehlivosti a k tomu všemu mat. analýza a lingebra, jež jsi několik dní zpátky navrhoval nahradit kursem proprietární ITIL. Přičemž k matematice se takto dostaneme u všech technických oborů.
A tohle není žádné teoretisování! Vyprávění kolegy, na nějž se obrátili, když se jedna taková zmršeně navržená síť středoškolským "expertem" začala po překročení nějakých patnácti stovek uživatelů stávat neprůchozí a jím navrhované řešení finančně neúnosné a jak se později ukázalo, tak i naprosto zbytečné, mluví samo za sebe.

Ale tohle je furt dokola. Nepochopení toho, že stavař asi nebude schopen si sám postavit rodinný domek, ale bude mít znalosti k tomu, aby (po dostudování praktických oborových specifik) byl schopen navrhnout mrakodrap či přehradu. Což fachman, při vší úctě, nebude schopen ani po dvaceti letech praxe, protože každý velký projekt je specifický a k jeho řešení je třeba vědět víc, než jen mít zkušenosti z realisace jiných projektů.