VŠ z trochu jiného úhlu

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #555 kdy: 11. 10. 2012, 00:19:14 »
Btw, tohle je fakt hustý:

Citace
For example, as a pioneer in mainframe education, China's Tongji University hosts a System z mainframe education center in Shanghai. The university offers seven mainframe courses that were selected by the Ministry of Education China and IBM.  These courses are promoted nationwide and are shared worldwide at no cost.
"Our mainframe courses get hundreds of student registrations per year and each year more than 20 graduates earn positions with IBM and its mainframe customers, including Chinese banks, Morgan Stanley, Atos, First Data, among others. The students have proven themselves very competent in their fields and are highly welcomed by the employers," said Dr. Zhen Gao, assistant professor and director of IBM Technology Center at Tongji University.

Říkám to pořád: tak dlouho tady v Evropě budeme řešit píčoviny, až budeme najednou rádi, že budem moct Číňanům čistit boty :(


ded kenedy

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #556 kdy: 11. 10. 2012, 02:13:21 »
Citace
"Our mainframe courses get hundreds of student registrations per year and each year more than 20 graduates earn positions with IBM and its mainframe customers, including Chinese banks, Morgan Stanley, Atos, First Data, among others.

Wow, na to ze ma Cina nejakych 30 milionu studentu je na tech kurzech fakt natresk a tech 20 mist pro absolventy, to je job snu.

Mimochodem, zkus se zamyslet treba nad timto: ,,Pred patnacti lety by neuniverzite byl vedle bezne informatiky jeste obor: `Aplikova informatika pro podnikovou praxi' -- mezi hlavni predmety by patrila podrobna znalost Novell Netware, Windost 3.51, jako programovaci jazyk by se ucil Visual Basic 6 a Visual FoxPro, protoze v tom se prece delaly realne aplikace z dane oblasti a Microsoft poskytl vsechny studijni materialy zdarma. Zadna matika, nic.'' Co myslis, ze by z tvych znalosti bylo pouzitelne dnes?

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #557 kdy: 11. 10. 2012, 02:28:04 »
Á, to se dalo čekat, že nepotrvá dlouho, než začneme vymýšlet nějaké důvody a výmluvy :))

Wow, na to ze ma Cina nejakych 30 milionu studentu je na tech kurzech fakt natresk a tech 20 mist pro absolventy, to je job snu.
To jsou počty týkající se univerzity Tongji. Ta 30 milionů studentů nemá.

A vůbec, těch 30 je číslo odkud?


Mimochodem, zkus se zamyslet treba nad timto [...] ' Co myslis, ze by z tvych znalosti bylo pouzitelne dnes?
Nad tím jsem se tady zamýšlel taky už víckrát. Myslíš, že když tu otázku zaopakuješ, tak co?

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #558 kdy: 11. 10. 2012, 02:50:35 »
Mimochodem, ono je člověku do breku jenom co se podívá na úvod http://ecc.marist.edu/conf2009/materials/HuangWangGaoPaper.pdf
- je celosvětový převis poptávky, odborníci chybí, musíme udělat všechno pro to, abysme je dodali, i když s tím teprve začínáme.

A my děláme co? Mažeme si med kolem huby...

M

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #559 kdy: 11. 10. 2012, 09:39:57 »
Prvně, přiznejme si úpadke školství. Politika mít X% vysokotitulovaných lidí v populaci stoupá a inteligence ne, takže se to rozmělňuje a potkává to spoutu oborů a ne jen IT.

V podstatě voláte požadavky po odborné střední škole/vyšší odborné, kde by člověka naučila opravdu danou věc prakticky. Udělá vám cvičenou opičku, která umí jednu věc, dělá ji, ale nebude moc chápat proč tomu tak je. Pár takových škol tu i je. Vím o Jihlavě a asi je i Zlín. Zakopávám občas o absolventy. V realitě potřebujete ve většině případech takovouto opici. Jen když opice selhává, potřebuje někoho s větším nedhledem a znalostí proč, což by mělo být na té VŠ.

VŠ a univerzita by měla být vyšší level, která přidá tu teorii.

Jiná věc je, že si firmy píšou, že chtějí VŠ vzdělání. Dost často zbvytečně. Ale k přihlédnutí, že řada těch oboru zatím nemá moc středoškolský obor, tak se to dá chápat.  Jiný pohled je, že na VŠ Vás nutí se vyrovnat i s věcma, které vyžadují určité úsilí překonat, třeba tu nenáviděnou matematiku (také mám z ní pěkný zářez v zádech). Takže chtějí VŠ, protože se očekává, že přežil a vyrovnal se s některými problémy (sice často se nezkoumá, zda vyřešil svím úsilím duševním/pohlavním/finančním, ale jak kde).

Je naprostá utopie očekávyt, že i kdyby škola fungovala dle některých představ, že z ní vypadne pan dokonalý na věc X v praxi. To jde jen v omezené míře, kde má škola k dispozici silnou podporu z praxe na danou věc. A to si dovolí jen někdo. To je to odkazované IBM o stránku zpět. Podoně se snaží i MS/Cisco/Mikrotik/... v některých oborech. To by musel na škole učit pratik, řekněme několik let před důchodem a nalejvat do hlavy študákum co zažil v obou. Tohle jde ale dělat jen u oborů, které nejsou rychloobrátkové a jeho zkušenosti kmeta mají cenu i po XX letech. Takže stjeně výborného a špičkového admina na unix dostanete až po letech, co se dostatečně vypálí praxí...

Stejný problém mají i jiné obory, když vezmu třeba jadernou energetiku. Potřebujete operátory reaktoru, těch lidí se uživí v ČR pár desítek v té pozici, ty lidi musí mít výborné znalosit. Dá se získat jen na pár fakultách v ČR a je to silně podporované ČEZem, aby ti lidi pak měl. Úmrtnost na jaderných fakultách je nemalá. Od školy je čeká také pěkná řádka let vymetání školení po simulátorech, než se k reálné práci dostanou. A když to pak vše udělají, tak zjistí, že je stejně nevezmou, protože jste moc inteligentní.... Neprojdete sítem psychotestů. Vyžaduje se voják, který zařve ano pane a jde plnit dle provozních předpisů (a doufejme i ne moc často, tak i havarijních postupů), jak začne kreativně myslet, tak to často končí palcovými titulky v novinách... Také můžou nadávat, že se učí šílené věci a v reálu se pak po nich jen chce, že mají umět nailistovat v bichli, že když se děje věc X, tak udělej akci Y. Nu, když maj ti neúspěšní štestí, tak končí třeba na pozici těch, co ty bichle pro provoz píší. :-)


ded kenedy

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #560 kdy: 11. 10. 2012, 09:58:52 »
Citace
A vůbec, těch 30 je číslo odkud?

Odhad Svetove banky

Citace
Nad tím jsem se tady zamýšlel taky už víckrát. Myslíš, že když tu otázku zaopakuješ, tak co?

Libi se mi tvuj styl diskuze, to nemohu rict.

JS

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #561 kdy: 11. 10. 2012, 10:57:40 »
je celosvětový převis poptávky, odborníci chybí, musíme udělat všechno pro to, abysme je dodali, i když s tím teprve začínáme.

To je celkem mozne, ale je otazka, co s tim VS muzou delat. Me spis pripada, ze tenhle problem se musi resit driv - na strednich a zakladnich skolach; treba jako v Estonsku, kde zacinaji ucit programovat vsechny deti.

A navic, tenhle problem existoval odjakziva (rekneme 70 let nazpet) i u jinych inzenyrskych oboru (treba elektricke inzenyrstvi), kde napriklad ta matematika potreba je. A prestoze ji na tech skolach ucime, ty deti to proste nechteji delat v takovem mnozstvi, jake by bylo potreba. Takze v matematice (nebo neprakticke teorii) ta potiz asi az tak neni.

Jinak, ty mas asi fakt nejaky problem nebo neco. Dal jsem ti hafo racionalnich argumentu (a ted 2 dalsi), a (temer) nikdy jsem se nedockal nejake rozumne protiargumentace. Jenom napadani.

void

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #562 kdy: 11. 10. 2012, 11:51:59 »
Prýmek je buzna!

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #563 kdy: 11. 10. 2012, 13:59:12 »
Odhad Svetove banky
Můžu vidět přesný zdroj? (je to off topic, ale zajímá mě, jak matematika učí lidi pracovat s fakty :)

Protože já vidím jiný čísla, např: All told, there are collectively 2663 public institutions, hosting a student population of 20.21 million. http://siteresources.worldbank.org/EASTASIAPACIFICEXT/Resources/226300-1279680449418/HigherEd_ChinaEquityStudy.pdf
30 milionů je to jenom pokud se zarhnuje i samostudium:

If students study through the national self-study program are included as part of
the tertiary education, in 2008, China was a home of 3529 institutions in tertiary
education, catering a student population of 29,000,000.
[idem]

Libi se mi tvuj styl diskuze, to nemohu rict.
A co čekáš? Že budu pro každýho extra opakovat, co už zaznělo, protože si to není schopnej přečíst?

To je celkem mozne, ale je otazka, co s tim VS muzou delat.
Číňani zjevně vědí, co mají dělat. My mezitím jenom mudrujem.

Dal jsem ti hafo racionalnich argumentu (a ted 2 dalsi)
Racionalní argumenty? 2 další?
1. problém vždy existoval
2. lidi to nechtějí studovat i s menším penzem matiky
A to jsou argumenty proti čemu nebo pro co?

slonik

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #564 kdy: 11. 10. 2012, 14:19:52 »
herp derp

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #565 kdy: 11. 10. 2012, 14:32:50 »
Teď koukám, že tohle jsem četl moc ukvapeně
2. lidi to nechtějí studovat i s menším penzem matiky
Ten argument vlastně byl, že matiku učíme i tam, kde je potřeba, a PŘESTO to lidi nechtějí dělat. Tak to už mi úplně uniká, s kým nebo čím tímhle argumentem polemizuješ... IT lidi CHTĚJÍ dělat.

Anonymus Maximalis

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #566 kdy: 11. 10. 2012, 15:45:11 »
Zkus si představit, že bys měl založit, vybudovat a provozovat firmu, která by poskytovala outsourcing veškerých IT služeb pro středně velké podniky. .... Udělej si seznam, jaké všechny znalosti a dovednosti bys k tomu potřeboval. Zamysli se, kolik z toho opravdu znáš, kolik z toho umíš udělat na špičkové úrovni a kolik času bys potřeboval na to, aby ses doučil všechno, k čemu ti VŠ dala jenom "obecné matematické základy". A pak mudruj.

Tenhle pristup me uz ale stve. Jasne, vsichni bychom meli byt podnikatele a manazere a klanet se mocnemu TRHU. Predstavte si, ze dokonce existuji lide, kteri nestuduji Informatiku s vidinou obrovskeho zisku, ale protoze je zajima.

Vic praxe - s tim klidne souhlasim (ale PROGRAMATORSKE praxe prosim... nesel jsem studovat Informatiku abych se v ni ucil zakladat firmy). Co jsem slysel, tak na VUT delaji porad nejake projekty (i pulsemestralni).

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #567 kdy: 11. 10. 2012, 15:55:55 »
Jasne, vsichni bychom meli byt podnikatele a manazere a klanet se mocnemu TRHU.
Nejde o žádné klanění. Jde o úplně normální dobývání chleba vezdejšího. Nežiju životem askety, aby mi k jídlu stačilo jedno lněné semínko za rok.

nesel jsem studovat Informatiku abych se v ni ucil zakladat firmy
V pohodě, však to nebylo těžiště argumentu. Klidně si odmysli všechno, co souvisí se zakládáním firmy (právní, ekonomické, HR aspekty) a nech tam jenom to, co je potřeba pro její udržování v chodu - všechna ta technologie + týmová spolupráce + aspoň základní management. I tak je toho až dost a je to dostatečně složité na to, aby se to člověk začal učit teprv v nějakých 24, kdy vypadne ze školy.

gni

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #568 kdy: 11. 10. 2012, 17:18:30 »
nejdřívé musí být někdo kdo člověka naučí myslet, pracovat s informacemi, hledat souvislosti. A takové lidi nejsou. Pak je jasný že člověk pujde nejjednoduší cestou.

aaaaaaaaaaaaaa

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #569 kdy: 11. 10. 2012, 17:35:23 »
Lenin:
Uspech nie je pre kazdeho totozny s kopou penazi a nikto nemusi byt looser, pretoze ich neuprednostnuje. Niekto radsej pomaha inym alebo robi nieco ine, ak ma dost penazi na to, aby prezil.

Citace
Ale Bůh mu řekl: ‚Blázne! Ještě této noci si vyžádají tvou duši, a čí bude to, co jsi nashromáždil?‘
Tak je to s tím, kdo si hromadí poklady a není bohatý před Bohem.“

M. Prymek:
ad zahranicie: Podla mna nema zmysel brat zahranicie vazne len preto, lebo je to zahranicie. U nas jeden tiez hovoril, ze aka prakticka a jednoducha je vyuka na VS v zahranici a nakoniec z neho vyliezlo, ze to bola nejaka vysoka skola v Hodonine - takze mozno mate nieco podobne aj v CR, ale nevie sa o tom alebo o to ludia nemaju zaujem. Ked chces nieco prakticke, mozno by si sa mal zamerat na taketo skoly.

ad teoria: To je IMHO jedna z mala veci, ktora bude platit aj za 40 rokov a to je jeden z dovodov na jej vyuku. Keby sme postupovali tak, ze niekto nieco nikdy nepotreboval, tak to vyhodime, tak by sme zostali mozno tak u citania na zakladnej skole. Vsetko ostatne je len "naviac" - pisanie sa v dobe pocitacov tak velmi nepotrebuje, matematika je, striktne vzate, mimo porovnavania cisel tiez mimo (kedy si naposledy z hlavy spocitaval polozky na pokladnicnom bloku, ci to sedi?) a nejake veci ako vseobecny prehlad na styl "kde lezi Praha" vlastne tiez nikto nepotrebuje vediet - ked tam pojde, tak si to asi v kazdom pripade najde na mape.