Vrácení zakoupeného předmětu

mat

Re: Vrácení zakoupeného předmětu - jak je to?
« Odpověď #15 kdy: 26. 08. 2011, 15:37:13 »
Neházejte to jen na prodejce. V GB zas není zvykem, že si člověk "půjčí" z internetovýho obchodu videokameru a po dovolené ji vrátí zpět a podobná zvěrstva, a to se v ČR bohužel děje.
Vina je na obou stranách: sprostý jsou jak prodejci, tak zákazníci. Pak to tu má nějak vypadat.

Přesně tak. Vždyť i tady se objevovaly návody jak vrátit HDD jeho cílenou destrukcí a následnou reklamací.

Do takového stavu prostě musí dojít společnost jako celek. Není důvod proč by prodejce nepřijal zboží zpět pokud se mu to vyplatí. V CZ se to vyplatí prostě jen někomu.


Atrament

Re: Vrácení zakoupeného předmětu - jak je to?
« Odpověď #16 kdy: 26. 08. 2011, 16:04:09 »
Smoofy, Logik : jasně, česká mentalita je jiná než mentalita lidí na západ od čech, trh je jiný, a mnohé ve vztahu prodejce-zákazník se tím dá vysvětlit, ale omlouvat se to takto nedá. Ten vztah definuje jasně jedno základní pravidlo - "Zákazník je pán" a toto pravidlo je platné globálně. Státem by tento vztah měl být upravován co nejméně a třeba ono rozhodnutí zda něco vzít zpátky či ne by jednoznačně mělo být pouze v pravomoci prodejce. Česká praxe je spíš chtít mít všechno nadiktované od státu a pokud možno při stanovování pravidel považovat rovnou všechny potenciální zákazníky za vychcánky jak o nich psal Logik a pravidla podle toho nastavit. Slušný zákazníci, kterých je většina pak mají smůlu a musí při případných reklamacích a vratkách trpět neskutečné obstrukce, na západ od českých hranic nepředstavitelné.

smoofy

  • *****
  • 1 056
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re: Vrácení zakoupeného předmětu - jak je to?
« Odpověď #17 kdy: 26. 08. 2011, 17:17:00 »
to Atrament:
Ja to tim ale preci neomlouvam :). Jen se snazim vystihnout proc tomu tak je a upozornit na nektera fakta ktera mi prijdou dulezita. Ja souhlasim s tvojim nazorem, ze pro prodejce, pokud chce byt uspesny, by melo platit toto heslo nas zakaznik nas pan. Rovnez souhlasim s tim, ze i presto by melo zustat neovlivneno statem, ale byt na zdravem rozumu prodejce samotneho. Tady je hlavni problem v tom, ze nikdy nedosahnes rovnovahy. Kdyz slevis prodejcum, budou si stezovat zakaznici, slevis-li zakaznikum, zacnou si stezovat prodejci. Mam tu poznost posoudit dany problem z obou stran, jak prodejce tak zakaznika a musim rici, ze v cechach se nekteri prodejci chovaji doslova nechutne a argumentace tim, ze nejakej zakaznik dela to ci ono neni omluva, chci-li si zakaznika udrzet. Ono ale ani na ech ostrovech to neni tak ruzovy. Na vola narazis vsude, na druhou stranu je znat, ze tim ze neznaji vykani tak jsou daleko vice otevreni a pratelsti. To jenom v ceskoslovensku se lide ohani titulama (vetsinou koupenyma) a snazej se jeden na druhyho delat ramena a vymahat si nezaslouzenou uctu. Vztah prodejce-zakaznik by mel byt rovnopravny a partnersky a pak to samozrejme muze fungovat. Samozrejme cim mensi kramek tim je to snazsi, nakolik v techto vetsinou pracuje majitel ci osoba jemu blizka osobne, kdezto ve velkych spolecnostech se to hemzi neschopama co si tam akorat odcekavaji vejplatu.

Atrament

Re: Vrácení zakoupeného předmětu - jak je to?
« Odpověď #18 kdy: 26. 08. 2011, 18:34:32 »
Smoofy: jo souhlas, na voly člověk narazí všude. Můžeme jenom doufat, že s rozmachem internetového nakupování a tím pádem s častějším kontaktem čechů se zahraniční obchodní kulturou se bude situace jenom zlepšovat.

Logik

  • *****
  • 1 022
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re: Vrácení zakoupeného předmětu - jak je to?
« Odpověď #19 kdy: 27. 08. 2011, 01:23:54 »
No, zrovna teď jsem byl v alze na reklamaci a nemohu nepopsat svůj zážitek. V neděli jsem objednal nějaký komponenty a protože jsem je určitě chtěl mít doma, až ve středu přijedu, sem si řek - alza, to bude jistota. Garance 24 hodin. Navíc jsem tam našel dobrou desku za slušnou cenu (tzn. rozbalená, tzn. nová, jen ji někomu ukazovali, že je ošmataná mě nevadí). I zaplatil jsem online kartou, přišel mi mail, že platba za objednávku byla provedena. Vzhledem k tomu, že v Alze běžně nenakupuji, tak mě netrklo, že nepřišlo nic dalšího.

Ve středu cestou do prahy se stavím na poště. Nic. Volám tedy do alzy.
A: Ano, platbu tam máte, ale objednávka tam není. To se občas stává (v podstatě bez omluvy, prostě je to tak). Vytvořte jí znovu, nastavte platbu proformou a pošlete mi její číslo na tento mail, přiřadím Vám platbu.

Já (furt středa, mail): Uděláno, posláno, upozorněno, že to potřebuji opravdu rychle. Pokud to nebude do pátku, tak
A: (čtvrtek, mail) Objednávka čeká na zaplacení, zaplaťte ji převodem.
Já: Ale já to už platil! A chci to rychle, převod je dlouhej! (už mírně naštván)
A: (bez jakékoli omluvy) Pošlete mi číslo platby.
Já: Vždyť jsem Vám ho již jednou říkal. Číslo je ....
A: To si nemohu pamatovat, mám toho moc, měl jste být konkrétnější. Do pátku by Vám to nepřišlo, tak si to vyzvedněte v Alze, kde zároveň doplatíte blablabla (nová obejdnávka byla o něco dražší, protože jsem ji nedokázal zreplikovat přesně)

Jdu tedy do Alzy k platebnímu automatu, zadam číslo objednávky. Chce to po mě zaplatit celou opbědnávku: už celkem po třetí. Už značně naštván jdu k obsluze, vysvětlím. Vcelku rychle se to naštěstí vyřeší, že by se omluvila nebo tak, samozřejmě ne. Spokojen, že jsem vyhrál souboj s Alzou odcházím domů, kde večer otevřu krabici.... a kouká na mě jiná deska, než kterou jsem zaplatil. A rozehráváme další kolo:
Já: V krabici, co jsem zaplatil, je jiná deska
A: V pohodě, odneste ji na prodejnu, vrátí Vám peníze.
Já: Já nechci peníze, já chci tu desku. A vzhledem k tomu že to je evidetně Vaše chyba, a že na zboží, které garantujete dodat do 24 hodin čekám už týden, tak mi alespoň tu desku dovezte.
A: -- neodpovídá ---
I volám do Alzy. Výsledek. Vyřešit to jinak nejde, musíte na pobočku. Vyměnit to nejde... ale možná tam najdou tu správnou, kterou Vám měli dát.
Já: Ale pro Vás i pro mne je to jednoduší. Vždyť mám právo po Vás požadovat náhradu za náklady spojené s reklamací. Když sem pošlete kurýra, tak Vás to vyjde nejlevnějc a budete mít spokojenýho zákazníka. A já to opravdu potřebuju rychle a měl jsem to mít už dávno.
A: Já vím, na náhradu škody máte právo, ale musíte na pobočku. Jinak to nejde.
Na pobočce:
Já: Dali jste mi blbou desku
A: Po x minutách klepání do počítače a detailního kontrolování, jestli jsem desce něco neproved (aniž by upozornil, že to chvíli potrvá, holka přede mnou ve stejný situaci tam v tom vedru skoro kolabovalo) člověk tam celou dobu stojí) mi strká bez vysvětlení papír k podpisu. Až na otázku, co to je vysvětlí: To dejte v pokladně, vrátí Vám peníze.
Já: Ale já nechci peníze. Já chci desku. Za tydle peníze už žádnou tak dobrou nemáte.
A: Vyměnit to nejde, vrátíme Vám peníze
Já: Já jsem s Vámi uzavřel kupní smlouvu na tudle desku a chci jí. Do Alzy jsem šel nakupovat proto, že garantují rychlou dodávku a že tam měli tudle desku. Rychlá dodávka se nekonala, tak aspoň tudle desku.
A: Nejde, teď stojí víc.
Já: Mě je jedno, kolik stojí, já ji koupil za tudle cenu. A můžu po Vás chtít uhradit výdaje spojené reklamací, to vás přeci přijde na víc.
A: Jste fyzická osoba, u ní nejde prokázat, jaké měla výdaje. Nic neuplatníte.
Já: Dělám na faktury, prokážu snadno, kolik beru na hodinu. A že sem jich díky Vám strávil.
A: (defakto, formulaci si nepamatuju) Nic Vám nedáme. A deska půjde do standardní reklamace, tzn. si na to dlouho počkáte. Nebo radši berte peníze.
Já: Už naštván: tak jo, tak ji tu nechte. A uplatním tu náhradu škody.
A: My bychom to za jiné zboží vyměnit prostě nemohli. Předáme to vedoucímu.

Evidentně školení na odmítání reklamací kvůli každé blbosti a bez špetky pravomocí k vstřícnosti. Hned přede mnou odmítli reklamaci jinému, taky šel k vedoucímu, předtím nevzali zpátky zboží někomu, že o pár dní přešvih lhůtu, přitom evidentně nešlo o svině, ale fakt to byl pouze moc slabej WIFI adaptér a potřebovali silnější. Ty se ani nehádali a šly.

Takže výsledek: po týdnu nakupování v alze mám desku z mironetu, vztek na alzu, místo odjezdu za rodinou doskládávám PC, které jsem měl mít už dávno... a vedoucí reklamačního oddělení ode mne mail, ve které vyčísluji všechny škody a náklady, které mě to stálo a pak navrhuji pro mě rozumné řešení: desku si nechají, proplatí mi desku zakoupenou v mironetu a něco navíc za těch X hodin, co jsem strávil handrkováním se s Alzou ve snaze dostat z nich svuj nákup . Jak se k tomu postaví, budu - jestli bude zájem - referovat.

Nejlepší na tom, je, že v mailech z alzy je dovětek: "V případě jakýchkoli dalších dotazů jsem Vám samozřejmě i nadále kdispozici."[/size][/font]. Nejhorší na tom je, že kromě chování lidí příjmajících reklamaci se defakto nechovali nějak strašně, jen cokoli člověk chtěl, tak si tam musel vykecat sám (místo toho, co by si po tom, co se jim ztratí objednávka a pár dní jim tam visí platba a nikoho to nezajímá, chtěli napravit pověst - a byla nejen na účtě, byla i v systému, podle čísla ji hned našel spolu s údajema o mně - ) a nic nejde: maj prostě svý předpisy a podle toho jedou. Nějaký individuální řešení na základě toho, že je zákazník (myslím oprávněně) nespokojenej naprosto nepřipadá v úvahu.

PS: Perlička: po příchodu domů jsem dostal odpověď na mail, že reklamace skrze kurýra opravdu nejde, ale ať zajdu na pobočku že mi jistě desku vymění a ať uplatním i náhradu škody...


smoofy

  • *****
  • 1 056
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re: Vrácení zakoupeného předmětu - jak je to?
« Odpověď #20 kdy: 27. 08. 2011, 11:34:26 »
Ja mam velice podobne zkusenosti ale s Mironetem. Ty zamestnanci za to ani nemuzou. Firma kasle na poradny skoleni aby jim vysvetlila alespon obcansky zakonik zakonik (alespon tem na reklamacich) a oni defacto jen slepe a tupe papouskujou co jim je receno. Jim se nic nestane, kdyz si nekdo pujde stezovat odnese to firma a vetsinu lidi to stejnak prestane bavit a radsi se smiri s tim, ze prijdou o nejaky penize, protoze jak rikas, za ten cas timhle stezovanim stravenej, vydelaji vetsinou daleko vice. Ja bych se jim za tu almuznu taky nepredrel.

Logik

  • *****
  • 1 022
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re: Vrácení zakoupeného předmětu - jak je to?
« Odpověď #21 kdy: 27. 08. 2011, 11:45:51 »
Taky jsem si říkal, že s tím mironetem jdu z bláta do louže. :-) Ale kde jinde v pátek v šest hodin rychle koupit desku?


Logik

  • *****
  • 1 022
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re: Vrácení zakoupeného předmětu - jak je to?
« Odpověď #22 kdy: 29. 08. 2011, 11:55:36 »
Tak hlásím první vývoj: právě mi přišel mail (poslaný automatem), že mi desku vymění.

Má to jedinej problém: desku jsem již koupil jinde, takže co teď s ní :-). Ale evidentně to není reakce na můj mail, zatím pouze asi vedoucí reklamací dostal předaný případ od lidí z reklamačního na pobočce.

DarkKnight

Re: Vrácení zakoupeného předmětu
« Odpověď #23 kdy: 29. 08. 2011, 16:39:40 »
Logik: jojo, alza je neskutecna banda idiotu... nefer jednani, reklamace se snazi ojebavat, jak nejvic to jde... co bys cekal od spolecnosti se sidlem na kanarech (nebo kde to maji)

ale k veci - u nich doslo k jasnemu poruseni kupni smlouvy - takze jedna vec, ze ti musi dat tvoji desku + muzes vymahat usly zisk... druha vec - objednaval si to pres internet ne? pak mas ctrnactidenni lhutu, kde muzes zadat okamzite vraceni penez - upozornuji, ze toto je doba od dodani zbozi - ano, sice jsi tu desku u davno dostal, nicmene spatnou - muzes uplatnit tu 14denni lhutu od prevzeti noveho zbozi

nebo ho neprevzit a zadat vraceni penez (ale to asi neprojde)

xx

Re: Vrácení zakoupeného předmětu
« Odpověď #24 kdy: 29. 08. 2011, 17:20:12 »
na Kypru to maji
Jejím vlastníkem je společnost L. S. Investments Limited, která má sídlo na Kypru. Její akcionáři, nejsou známi.[2] Určitý podíl má zakladatel společnosti Aleš Zavoral, který je v současnosti generálním ředitelem a předsedou představenstva společnosti.[3] (cs.wikipedia.org)

Re: Vrácení zakoupeného předmětu
« Odpověď #25 kdy: 29. 08. 2011, 22:26:44 »
Já nevim, já mam s alzou právě opačný zkušenosti. Reklamoval jsem jen dvě věci. Jednu SD kartu, při reklamaci už neměli stejnou, nabídli na výměnu levnější - tu jsem odmítl, tak mi v zápětí nabídli asi o 200 dražší (u SD to je o třetinu ceny). Druhá věc - nefunkční IP kameru. Odpoledne jsem v Plzni zavezl na pobočku, druhý den ráno tam byl nový kus.
To je rozhodně lepší zkušenost, než zatím poslední - ADSL modem u O2, který jsem po 14 dnech používání musel reklamvat. Už to bude skoro měsíc a stále nic...

smoofy

  • *****
  • 1 056
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re: Vrácení zakoupeného předmětu
« Odpověď #26 kdy: 31. 08. 2011, 09:30:34 »
to Vaclav Kost:
No oni asi v Plzni delaji normalni lidi. Nejsou tam ted tak vystresovany co kopou tu ligu mistru a asi ani neni tak busy. Jak alza tak mironet v praze jsou svymi sluzbami otresny, ale porad jsou nejlevnejsi. Napriklad mironet prodaval zbozi pod jinym oznacenim ci s jinymi parametry nez ve skutecnosti bylo jako napriklad 500w zdroj jako 560w apod. navic nekdo fixkou preskrtl i tistenou wataz na krabici a prepsal to na 560 jako ze si toho tak asi nikdo nevsimne a osobne jsem byl svetkem, jak se typek na reklamacich hadal se zakaznikem, ktery tam chvili predtim koupil novou toshibu notas, nepamatuju si jeji oznaceni, nicmene bylo to novejsi model stavajiciho vyrobku a uplna novinka na trhu lisici se pouze jednim pismenem v nazvu, nicmene rozdil v cene byl asi tretina. Mironet tento novejsi model nabizel den po uvolneni na trh za cenu puvodniho, zakaznik tedy vyuzil prilezitosti, pro notas si dosel, zaplatil ale kdyz ho rozbalil, zjistil, ze na original stistku a v krabici je model puvodni kdezto na stitku mironetu pro zmenu model puvodni s propiskou prepsanym zminenym pismenkem. Je skutecne neuveritelne, co vsechno si dovolej k zakaznikum. Navic tam ten typek temer rval na zakaznika, ze si to mel prekontrolovat driv a ze je to jeho chyba a ze to vzit zpet nemuze nakolik je to rozbaleny a blablabla a to presto, ze mel zakaznik vystavenou platnou fakturu na novy vyrobek za cenu puvodniho. Kdyby se to stalo mne a skrcek na mne takhle zacal stekat tak jim tam udelam takovej zabavni park ze by se nestacili divit.

Re: Vrácení zakoupeného předmětu
« Odpověď #27 kdy: 01. 09. 2011, 02:46:04 »
A jakou máte v tomhle zkušenost s czc.cz? Já právě s předchozíma dobrýma zkušenostma nakupuji výhradně v alze. Ale už několikrát jsem nad czc váhal. Pár věcí, které jsem kupoval, bylo v czc levnějších, resp. s cenou dopravy vz. osobní odběr na pobočce alzy v Pl. (kterou nemam daleko a která rozhodně neni takovej vopruz, jako to je v Holešovicích) byl rozdíl minimální...

smoofy

  • *****
  • 1 056
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re: Vrácení zakoupeného předmětu
« Odpověď #28 kdy: 01. 09. 2011, 10:11:40 »
v czc jsem taky par veci kupoval ale je bylo to pro mne dost z ruky vzhledem k tomu ze jsem v te dobe bydlel na Zizkove. Ma osobni zkusenost je vesmes kladna, ale co jsem slysel od znamych a zazil s kamaradem, tak je to tam stejny jako vsude jinde takze mi rozhodne nestalo za to tahnout se na druhej konec prahy pro stejnej vopruz kdyz jsem si to krasne mohl uzit v holesovicich. Odrovnalo mne predevsim, kdyz si kamarad u CZC objednal pred lety notebook, ktery mel byt k dispozici do tydne. Kdyz se po trech tydnech nic nedelo tak jsme je jako kontaktovali co ze se to deje, ze uz davno mohl mit notase objednaneho a svezeneho odjinud a ze chtel prave tohodle a ze ho tam objednal protoze mel bejt skladem etc a bylo nam receno, ze preci nemuzou ovlivnit, jestli se ten kamion s tim zbozim vyboura nebo nikoliv a ze mu daji vedet az bude k dispozici.

X125

Re: Vrácení zakoupeného předmětu
« Odpověď #29 kdy: 01. 09. 2011, 10:47:17 »
Odrovnalo mne predevsim, kdyz si kamarad u CZC objednal pred lety notebook, ktery mel byt k dispozici do tydne. Kdyz se po trech tydnech nic nedelo tak jsme je jako kontaktovali co ze se to deje, ze uz davno mohl mit notase objednaneho a svezeneho odjinud

Znám lidi, co to řeší tak, že jedno zboží objednají u několika firem současně na dobírku. Kdo první dodá - je vítěz, ostatní zásilky nepřevezme a pošta to vrátí odesílatelům. Ti to musí zkousnout, protože soudní pře o uhrazení nákladů na přepravu nemají reálnou šancina vítězství. Důkazní břemeno, že ten, který si na internetu vytvořil objednávku, je skutečně onen člověk, co zásilku nepřevzal, je v podstatě neřešitelné. Kdokoli může sousedovi ze zlosti objednat cokoli. Těžko se může firma léčit na sousedovi a prokazovat mu, že to (ne)objednal. Tak to eshopy zkousnou a dál neřeší.