reklama

Vrácení zakoupeného předmětu

nikdo

Re: Vrácení zakoupeného předmětu
« Odpověď #30 kdy: 01. 09. 2011, 11:21:36 »
Znám lidi, co to řeší tak, že jedno zboží objednají u několika firem současně na dobírku. Kdo první dodá - je vítěz, ostatní zásilky nepřevezme a pošta to vrátí odesílatelům.

Nu, tomu tedy říkám velesviňárna. Pak mají být mezi prodejcem a zákazníkem nějaké přijatelné vztahy, když tu fungují takoví čuramedáni...

reklama


smoofy

  • *****
  • 1 023
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re: Vrácení zakoupeného předmětu
« Odpověď #31 kdy: 01. 09. 2011, 11:28:41 »
Znova se dostavame ke vztahu zakaznik-prodejce. Zakaznik chce mit zbozi pokud mozno ihned a pro vetsi pohodli vychytrale objedna zbozi u vice prodejcu, aby tomu tak bylo, zbyli prodejci pak ztraceji zisky a sluzba se pro ne stava nevyhodnou a tak hledaji reseni, ktere zase naopak znevyhodnuje zakaznika a to i toho co neni kurva. Zakaznik nekurva je pak nastvanej na prodejce a poskytuje mu negativni reklamu a tak to jde porad dokola. Nekteri tady srovnavaji cesky trh s britskym. Faktem je, ze pristup k zakaznikum na ostrovech je primejsi a uvolnenejsi, na druhou stranu toho ale rovnez spousta britu zneuziva stejne, jako to delaji cesi a kolikrat v daleko vyssi mire a uvolnenejsimi zakony se ty promlemy daleko vice prohlubuji, protoze v extremnich pripadech vlastne ani nejde rozhodnout, ma-li pravdu zakaznik ci prodejce. A verte mi, vim o cem mluvim. Sam v teto branzi pracuji a britsti zakaznici jsou jedni z nejarogantnejsich vubec.

Logik

  • *****
  • 738
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re: Vrácení zakoupeného předmětu
« Odpověď #32 kdy: 01. 09. 2011, 11:49:23 »
Tak další vývoj :-) Na mail s informací (z automatu), že mi desku vymění jsem opět zaslal můj nesouhlas s vyřízením reklamace (s textem že lituji, ale vzhledem k tomu, že mě přinutili si koupit desku jinde, tak už je mi deska na nic a musel bych ty náklady na tu novou desku po nich požadovat).
Zatím mi poslal odpověď zřejmě nějaký "řadovější zaměstnanec", že
"V této věci Vám nemohu rozhodnout" a že to posílá výš. Asi mu "nemohu pomoci" znělo přecijenom drsně....
-
A pak ještě jeden postřeh: v době, kdy jsem tu desku kupoval, tak měla alza v nabídce tu samou desku, ale bazarovou. V okamžiku, kdy mi přišel mail, že mi ji vymění, už tam najednou nebyla. Samozřejmě, možná ji někdo zrovna koupil (i když tam visela předtím týden), ale nemohu se zbavit dojmu, že vím, co se s ní stalo a proč mi najednou tu desku vyměnit chtěli, i když to předtím asi čtyři lidé za sebou zamítli.

Logik

  • *****
  • 738
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re: Vrácení zakoupeného předmětu
« Odpověď #33 kdy: 01. 09. 2011, 11:52:49 »
X125: A pak se nemáme divit, že s lidma, co se chovaj slušně a jen chtějí to, co si koupili, při reklamaci tak zametaj.
smoofy: Alza a mironet nejlevnější? Možná oproti kamenejm krámkům. Ale jinak jsou to spíš dražší obchody, lowcosty bez vlastních skladů jsou znatelně levnější. U nich se s ničím "extra" počítat nedá, ale právě že alza evidetně není ani levná, ani slušná.

smoofy

  • *****
  • 1 023
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re: Vrácení zakoupeného předmětu
« Odpověď #34 kdy: 01. 09. 2011, 12:09:54 »
Tak jasne, ja sem to uplne spatne formuloval. Myslel jsem to jako ze v kontextu cena/vykon jsou nejlepsi a sezenes tak ranec veci okamzite. Low cost obchody bez skladu nejsou reseni kdyz neco potrebujes hned a kdyz jsi ochoten pockat je nejlepsi ebay :). Kde jsou ty casy kdy se nakupovalo v ProCa a kazdej mel sveho osobniho obchodaka co se snazil pretrhnout aby byl zakaznik spokojen nakolik byl za to i ocenen. Dneska tuhle praci delaji automaty a pocitace a par radovejch zamestnancu verbovanych z rad absolventu co to delaji za hubicku. Smutny je, ze oni za to ani nemuzou ze se chovaj tak jak se chovaj, protoze je to jejich zamestnavatel neni schopen naucit protoze to sam neumi. Problemem dnesni doby je ze uplne mizi pohybliva slozka z platoveho ohodnoceni zavisla na vykonnosti zamestnance. Ja na jejich miste bych se za ty drobny taky nepretrh a muzete mi tady vykladat co chcete o loajalite k zamestnavateli etc. to zkousejte na japonce, pro mne je dulezite moje blaho a spokojenost mych blizkych a ne nejakyho kaspara tam nahore.


Logik

  • *****
  • 738
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re: Vrácení zakoupeného předmětu
« Odpověď #35 kdy: 01. 09. 2011, 12:33:54 »
Znam člověka, co dělal něco pro alzu a tak viděl trochu dovnitř. Prej se asi tak před rokem snažili zavést "vstřícnost při reklamacích", pak zjistili, že je to vyjde moc draho, tak otočili.

Takže si nemyslím, že to Ty lidi tam neumí, ale že maj prostě nařízeno každýho odpálkovat a těch pár, co se nenechaj, tak pak teprve řeší nějaká vyšší šarže.  Což je ještě horší, protože oni ani nemůžou bejt vstřícný, vyhodili by je.

smoofy

  • *****
  • 1 023
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re: Vrácení zakoupeného předmětu
« Odpověď #36 kdy: 01. 09. 2011, 13:13:32 »
to logik:
v tom mas samozrejme pravdu. Ja mel ve svem prispevku ale na mysli obchodaky kteri zajistovali dostupnost zbozi, urcovali ceny atd. tenkrat ty pravomoce meli, dneske je vsechno dany a lidske zdroje jsou pouze vykonavateli predurceneho procesu bez spedky lidskosti a moznosti jakkoliv na dany problem a vzniklou situaci reagovat individualne. Na reklamacich naopak pracovali lide, co byli schopni, vecem rozumeli a byli vadu schopni overit na miste. Co si budeme namlouvat, velka spousta reklamaci je neopravnena takze dnesni postupy vetsiny prodejcu, prijmout reklamovany opredmen od zakaznika s popisem vady "NEFUNGUJE" je na dennim poradku a pracovnikum reklamaci to neprijde ani divne ani hloupe. Zarizeni odeslou dodavateli ktery po kolikrat nekolika tydnech vrati zarizeni zpet s tim, ze se zadna chyba nenasla. Prijimajici pracovnik reklamaci odmitne delat jakykoliv troubleshooting s tim ze od toho tam on prece neni (zvlastni co si nekteri lide predstavuji pod pojmem reklamacni oddeleni a jejich cinnosti). Pamatuju si doby kdy clovek prinesl vadnou desku s tim, ze nefunguje, typek si to namiste strcil do zdrje, pripichl monitor, zapojil procak a pamet a hned se videlo. Vysledna zprava pak kolikrat byla na stranku a4 a ne jako dneska kdyz musi servisni stredisko hadat, co vlastne zakaznikovi nefunguje.

eugeene

Re: Vrácení zakoupeného předmětu
« Odpověď #37 kdy: 01. 09. 2011, 13:39:32 »
jen tak pro informaci, že prodejce taky umí pěkně naštvat:

sháněl jsem u nás v Náchodě v knihkupectví knihu (iWoz - Steve Wozniak) a knihkupectví mi napsalo, že není skladem, je možno ji objednat a přijde cca za 2 týdny a jestli ji mají objednat. Napsal jsem, že objednat ji nechci, protože jsem ji chtěl na dovolenou a že tedy její nákup zatím odložím na polovinu října a že zatím děkuji. Považoval jsem za vyřízené a mezitím jsem knihu sehnal na internetu v antikvariátu za polovic ceny a objednal. Předevčírem mi původní knihkupectví napsalo, že mi knihu tedy objednalo (ač jsem na férovku řikal, že ji zatím nechci) a že mi napíšou, až bude na krámě. Neodpověděl jsem. Dnes mi volalo neznámý číslo, vezmu telefon a už to jelo: že mají pro mě objednanou knihu na krámě. Říkám, že jsem ji objednat nepožadoval a že ji ani odebrat nehodlám. Hádal jsem se s chlapíkem asi 10 minut, až jsem to nevydržel a prostě jsem mu to típnul. Zatím mám klid....   Ale tak mi neříkejte, že se dnes ani obchodníci neumí chovat.

Logik

  • *****
  • 738
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re: Vrácení zakoupeného předmětu
« Odpověď #38 kdy: 02. 09. 2011, 19:00:04 »
Tak mi právě přišel mail:

Dobrý den,
vedoucí reklamací Vaše kompenzace a návrh odsouhlasil.
Desku prosím zašlete k nám, jen uveďte na zásilku jméno: xxxxxxxxxxx
Vše potřebné již zařídíme.

Za komplikace s reklamací se Vám omlouváme.
(a standardní patička mailů s alzou)

--
Až na to, že tu desku jsem jim tam nechal na reklamaci, takže další jejich binec,
tak vypadá, že to pro mne nakonec skončí pozitivně.



Re: Vrácení zakoupeného předmětu
« Odpověď #39 kdy: 02. 09. 2011, 23:28:37 »
Trošku se tu přiživím na téma reklamací, snad neva, že tak trochu už úplně mimo původní téma..?

Jak sem se tu už zmínil, tak právě jsem reklamoval nefunkční ADSL modem ZyXEL. Dnes se mi vrátil neopravený, že prý byl poškozen přepětím na tel. lince a záruka se na toto nevztahuje. Volal jsem tam, a prý mají vyfocené, jak je uvnitř začouzený konec konektoru na desce. 
Byl ale připojený na přepěťové ochraně Belkin viz http://www.alza.cz/prepetova-ochrana-belkin-4-zasuvky-rj11-2m-d93974.htm
Ta nejeví žádné známky poškození, popravdě příliš nevěřím, že by za bezbouřkové noci přilítl do okolí blesk. Nicméně i kdyby, tak co s tím mohu dělat?
Tato prodlužovačka se prodává i s pojistkou do 80 000euro na škody v domácnosti. Kontaktoval jsem tedy zástupce pro ČR. Ještě mi tedy mailem sdělí podrobnosti postupu, ale prý budu muset zaslat prodlužovačku na vlastní náklady do UK, kde budou posuzovat, zda mohla být škoda způsobena selháním výrobku... Pokud se závada neodhalí, bude mi výrobek na mé náklady zaslán zpět. V přiložených papírech jsem ještě myslím viděl něco o lhůtě 12 měsíců!

Co když ale opravdu na nic nepřijdou, bude mě to stát 2x postovné ČR/UK, možná na rok přijdu o přepěťovou ochranu, kterou tedy budu muset nahradit jinou.. Modem za 1000 Kč mi pak samozřejmě nikdo nenahradí...

Má to cenu podstupovat? Podezřívám servis ZyXEL, že se na přepětí jen vymlouvá - nebo že dokonce telefonní přípoj na desku záměrmě přepálil, aby se vyhnul opravě/výměně jiné závady. (slyšel jsem historky, jak servis Olympusu v ČR namáčel příchozí reklamované fotoaparáty do vody, aby je následně vracel jako poškozené majitelem) Modem sem měl zapojený 14 dní a připadal mi, že hřeje až příliš. Navíc se 3x denně odpojoval a následně 5 minut připojoval.. Býval bych ho reklamoval i jen pro to. Nakonec sem ho jedno ráno nalezl zhasnutý a nic už neprobliklo.

Nebo zkusit pokecat 30 min. s automatem O2, než mě přepojí na technika a optat se, proč mám vrácený modem koupený u nich s výsledkem, že mi jejich vedení ten modem zničilo?

Nebo prostě rezignovat, být rád, že mám přepěťovou ochranu, která možná (ne)funguje, odepsat si 1000Kč za nefunkční modem do kolonky ZyXEL je na hovno, nakoupit po 50Kč několik modemů na aukru a pokud se tam opravdu dostávají blesky (pokud servis nekecal), tak je každých 14 dní měnit kus za kus..?

Logik

  • *****
  • 738
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re: Vrácení zakoupeného předmětu
« Odpověď #40 kdy: 03. 09. 2011, 12:16:59 »
Jestli jsi modem od O2 dostal zadarmo k nějaké službě, tak moc práv nemáš. Jestli jsi ho zakoupil (byť za jednu korunu), tak máš reklamaci uplatňovat u O2. Zkusil bych teda reklamaci vyřídit u O2, nejprve telefonem, pak písemně (nejlépe doporučeně). Jde i mailem, jeslti najdeš komu ho poslat, ale písemně T2 budou brát vážněji.

Pokud jsi měl telefon připojený přes přepěťovku, tak si evidentně vymýšlí. Nejprve si sežeň fakta, kterejma se budeš ohánět: např. svědectví někoho, že modem byl připojen přes přepěťovku (nejlépe někoho mimo rodinu, např. kamaráda), nějakej doklad, že té noci nebyla bouřka, to, že ostatní telefonní přístroje na stejném vedení jsou Ok apod.

V něm bych vyjádřil nesouhlas s reklamací a navrhnul následující řešení: že pošleš ten belkin na reklamaci: pokud bude uznán za vadný, tak Ok, pokud vadný nebude, tak že evidentně chyba nenastala díky přepětí, protože to je ale vyloučeno, takže jejich odmítnutí reklamace bude neoprávněné, takže máš právo na reklamaci, včetně úhrady nutných nákladů, poštovného do UK, koupě nového routeru a vynaloženého času, případného znaleckého posudku podporujícího Tvůj názor atd... Dobré taky alespoň odkázat na patřičné paragrafy (jsou kolem 600 v občanském zákoníku, hledej odpovědnost za vady).

Úspěch samozřejmě není zdaleka zaručen, ale za pokus nic nedáš.

Další možná páka je založit blog, na kterém situaci popíšeš s tím, že se o něm v nějakém kole jednání slušně zmíníš s tím, že doufáš, že tam budeš moci dopsat šťastný závěr. Ten blog by to chtělo ale přesvědčivý (nejlépe třeba s bleskouvou mapou dotyčného dne, fotkou zapojení routeru, atd...).

-

Jo, a umíš ten router rozebrat bez viditelného poškození? Pokud jo, tak první, co bych udělal, je že bych ten modem rozebral sám a zjistil, co je na jejich tvrzení pravda...

Logik

  • *****
  • 738
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re: Vrácení zakoupeného předmětu
« Odpověď #41 kdy: 03. 09. 2011, 12:27:51 »
Jo ještě, to, že nebyla bouřka můžeš dokázat v pohodě např. tvrzením s tím, že pokud toto tvrzení budou rozporovat, snadno jim to dokážeš údaji z bleskové mapy ČHMU, ale že samozřejmě náklady na to po nich budeš požadovat.

Navíc, to, že závada na přístroji vznikla přepětím, tedy "tvojí" chybou, musí IMHO dokázat oni: konektor mohl ohořet i např. díky jiné nefukčnosti přístoje. Ale to by opravdu chtělo alespoň fotku toho konektoru (nejlépe PCB).

Re: Vrácení zakoupeného předmětu
« Odpověď #42 kdy: 06. 09. 2011, 16:10:14 »
Děkuji za rady.

Nakonec jsem tedy ještě v sobotu sepsal reklamaci reklamace. Na 02 jsem nenašel žádnou mailovou adresu, ale stačilo napsat do formuláře pro dotazy a stížnosti.

Ještě v neděli mi přišlo potvrzení, že můj případ byl předán na kompetentní místa. Dnes mi přišla dlouhosáhlá, zjevně univerzální odpověď:
 Naše společnost provádí na své straně opatření k ochraně zařízení proti případnému vlivu přepětí. Součástí opatření je instalace bleskojistek v celém profilu spolu s dalšími prostředky JPBO (jemné protibleskové ochrany), které se používají jako další stupeň ochrany komunikačních sítí proti nežádoucím účinkům přepětí. Na základě provedeného místního šetření provedeme další opatření na průběhu přípojného vedení telefonní přípojky.

Přes veškerá technická opatření nelze s určitostí vyloučit, že v případě atmosférického výboje nedojde následně k jeho destrukčním účinkům na některém z používaných  telekomunikačních zařízení i přes instalaci veškerých ochran na naší straně.

Tyto vlivy lze efektivně eliminovat nebo minimalizovat jejich případné účinky  provedenými opatřeními na straně přístupové sítě a zároveň lze vhodným způsobem využívat i doplňkových ochran jakou součást řetězce komplexního jištění spolu s hrubým jištěním s JPBO. Proto je kromě ochrany telekomunikační sítě na straně naší společnosti vhodné, aby také uživatel koncového telekomunikačního zařízení provedl opatření na své straně. Nelze jednoznačně určit, zda přepětí vniká do přístupového vedení ze strany telekomunikační sítě nebo ze strany napájení koncových zařízení z elektrické sítě 230V. Doporučujeme instalaci vhodného typu kombinovaných přepěťových ochran zvláště pokud se jedná o provozovaná zařízení napájená z více zdrojů (přepěťová ochrana NN/TEL).

Ochrana elektronických zařízení proti přepětí je vždy komplexem opatření, která jsou efektivní pouze pokud jsou provedena návazně a odpovídajícím způsobem. V případě nesprávného provedení elektroinstalace (nn rozvodů objektu) může být funkce tohoto typu kombinované ochrany omezena, v krajním případě i zcela eliminována.

Zároveň doporučujeme, abyste v případě instalace kombinované ochrany zajistil provedení revize elektroinstalace. Dalším efektivním způsobem ochrany objektů je správně vybudovaná a funkční soustava bleskosvodů a uzemnění. Tato komplexní opatření minimalizují rizika průniku případného přepětí k dalším zařízením.

K případnému poškození Vašeho zařízení při bouřce nedošlo z důvodu naší provozní činnosti, ale z důvodu vyšší moci. Přesto jsme se rozhodli v rámci vstřícného řešení vzniklé situace zaslat Vám bezplatně nový ADSL modem.



Mezitím sem jednal s Belkinem. Naposledy dnes i s výsledkem reklamace modemu. Nakonec mi sami navrhli, že pro jistotu jim mám jejich přepěťovou ochranu doručit a prý mi raději dají novou. -a to jsem jí původně chtěl jen nechat zkontrolovat, jestli náhodou...


Re: Vrácení zakoupeného předmětu
« Odpověď #43 kdy: 07. 09. 2011, 20:26:35 »
Story pokračuje...

Protože mám na cestě nový modem, rozhodl jsem se tedy otevřít ten rozbitý. Dva šroubky vespod, nikde žádná ochranná nálepka.

Na desce není po jakémkoli zkratu ani stopy! Je tedy pravda, na několika místech je lesklý lak, kterým je celá deska přelakovaná, mírně omatnělý - jak některé součástky hřály, ale to je celkem obvyklé - viděl jsem to na několika různých jiných laciných funkčních tištěných deskách.. A rozhodně to nevypadá jako stopa po přepětí od RJ11, ale začíná to od chipu wifi a táhne se to napříč deskou k několika větším odporům. 
Nicméně, jak mi servisák tvrdil, okolo konektoru telefonního kabelu je deska ohořelá a je 100% jisté, že sem přepětí přišlo - prý to má nafocené a během hovoru ještě na fotky kouká - nic takového!!!

Rozhodl jsem se tedy přeměřit a dohledat, kde je problém. Zapojil jsem tedy rozebraný modem do zásuvky... a ... nikde nic, nikde žádný proud! Zkusil jsem samotné trafo - ručička voltmetru se ani nepohnula! Pro jistotu jsem přezkoušel funkčnost multimetru, ten funguje.

Doma nemám žádné podobné trafo, budu muset počkat na nový modem, ale buď:
a) přišel jim můj nefunkční modem, vzali funkční trafo a recyklovali ho k jinému zákazníkovi
b) nefunkční modem i trafo
c) a to bych se teda hodně pobavil - je problém jen v trafu :-) - ale vzhledem k tomu, že uvnitř nic viditelně ohořelého není a do telefonu "servisní technik" lhal,  bych tomu skoro i věřil! ;-)

Já sice modem dostanu, jde hlavně o princip! Takhle se chovat k zákazníkovi (nemyslím tím O2, ale to servisní středisko zyxelu), to je fakt na ránu...

 

reklama