reklama

Vrácení zakoupeného předmětu

Zenkos

Vrácení zakoupeného předmětu
« kdy: 26. 08. 2011, 00:10:29 »
Zdravím, osobně by mě zajímalo řešení, kterému čelí kamarád: koupil si včera tablet v kamenném obchodě a posléze den na to přišel, že mu vůbec nevyhovuje. Pochopitelně asi má právo ho vrátit a tak napsal do prodejny mail, kde mu odepsali, že přístroj vrátit NEmůže, a to tím, že z něj sloupal ochrannou folii, čímž se dopustil rozbalení výrobku. Poradí někdo, jak se v takovém případě chovat? Osobně se mi stala podobná věc, kdy mi sice předmět vzali nazpět, ale nevrátili celou část platby právě kvůli sloupnutí ochranné folie - jednalo se tehdy o televizor.

« Poslední změna: 29. 08. 2011, 12:22:55 od Petr Krčmář »

reklama


DarkKnight

Re: Vrácení zakoupeného předmětu - jak je to?
« Odpověď #1 kdy: 26. 08. 2011, 00:21:53 »
dle zakona ma smulu

pri koupi v kamenem obchode vidi primo zbozi - neni zde zadna 14 denni lhuta na vraceni zbozi, takze pokud prodejce nechce, nemusi vyhovet
co se tyce tve zkusenosti - ano, za "chybejici" cas muze strhnout odpovidajici castku (coz u ochrane folie je par korun)

jina vec je pokud zbozi objednal pres internet a akorat ho v kamenne prodejne vyzvedl - pak ma 14denni lhutu na vraceni zbozi bez udani duvodu (a pokud ta folie tak vadi, at ji koupi :) )

Zenkos

Re: Vrácení zakoupeného předmětu - jak je to?
« Odpověď #2 kdy: 26. 08. 2011, 00:25:30 »
hmm, to mi přijde pěkně blbý. Prostě si něco koupím a až po čase zjistím, že mi to maximálně nevyhovuje....  To je ale pech....

boban

Re: Vrácení zakoupeného předmětu - jak je to?
« Odpověď #3 kdy: 26. 08. 2011, 07:30:12 »
Proto si to kupuješ v kamenným obchodu, aby sis mohl všechno prohlídnout a vyzkoušet. Když si nejseš jistej, vem to přes net... Jinak pešek

Re: Vrácení zakoupeného předmětu - jak je to?
« Odpověď #4 kdy: 26. 08. 2011, 11:23:59 »
Je to presne jak je zde popsano - pokud prodejce odmitne vzit zbozi zpet, nic ho k tomu nedonuti.

Podle me zakon uz tak dost hnusne nadrzuje online obchodum. Kamenny prodejce je znevyhodnen ve vsech smerech. Musi vynalozit nemale naklady na to, aby vubec na prodejne mel zbozi, ktere pak treba nemusi nikdy prodat, tim padem ma i mnohem horsi ceny a je konkurecne v nevyhode oproti internetovym eshopum, ktere v mnoha pripadech nedelaji nic jineho nez ze presmeruji objednavku na dodavatele.

Cekat, ze kamenny prodejce vezme pouzite zbozi zpet (cimz jeste vic zhorsi jeho prodejnost) podle me hranici s drzosti.


DarkKnight

Re: Vrácení zakoupeného předmětu - jak je to?
« Odpověď #5 kdy: 26. 08. 2011, 11:28:51 »
Zenkos: tak proc to zbozi kupujes, kdyz ti nevyhovuje? :) mas moznost ho vyzkouset - tak snad vidis, jestli ti vyhovuje, nebo ne... pokud se jedna o to, ze ti nevyhovuje dany "typ pristroje" - taky tvoje chyba, nemas si ho kupovat

u online obchodu je to proto, ze ho nemas jak vyzkouset a taky ho vidis az pri doruceni

Tomas Matejicek: ja to vidim spise naopak - ony i ty online obchody to "musi mit skladem" - kazdy si to objedna tam, kde maji napsane, ze to skladem maji, aby to mel samozrejme co nejdriv... navic se dost stava, ze to zbozi vraci do tech 14 dnu (plno lidi si to ale plete - viz prvni prispevek)

Atrament

Re: Vrácení zakoupeného předmětu - jak je to?
« Odpověď #6 kdy: 26. 08. 2011, 11:58:46 »
Cekat, ze kamenny prodejce vezme pouzite zbozi zpet (cimz jeste vic zhorsi jeho prodejnost) podle me hranici s drzosti.

Pro zajímavost tohle v UK funguje naprosto bez problémů. Člověk si něco koupí, doma zjistí, že mu to nevyhovuje tak s tím přijde zpátky do krámu, řekne "Já to nechci, mně se to nelíbí" a bez řečí mu to vezmou zpátky.  Kolikrát ti tuto možnost nabídne rovnou prodavač když si výrobek prohlížíš a nemůžeš se rozhodnout, prostě ti řekne "Vem si to domů vyzkoušej a  uvidíš když tak to přines zpátky." Myslím, že tato vstřícnost k zákazníkovi by měla být naprostou samozřejmostí. Obchodníkovi se tak sice některé výrobky vrátí a bude je pak muset prodat třeba se ztrátou, ale já jako zákazník příště půjdu určitě nakoupit opět k němu a zároveň jej i doporučím svým známým, takže na tom obchodník ve finále ještě může získat.

Zenkos

Re: Vrácení zakoupeného předmětu - jak je to?
« Odpověď #7 kdy: 26. 08. 2011, 12:00:32 »
DarkKnight: co když si třeba chceš koupit právě tablet, prodejce ti nacpet něco s Androidem a ty přijdeš na to, že ti to nevyhovuje? protože si to prostě nemůžeš pořádně odzkoušet a zjistíš to až po čase?

Zenkos

Re: Vrácení zakoupeného předmětu - jak je to?
« Odpověď #8 kdy: 26. 08. 2011, 12:02:42 »

Pro zajímavost tohle v UK funguje naprosto bez problémů. Člověk si něco koupí, doma zjistí, že mu to nevyhovuje tak s tím přijde zpátky do krámu, řekne "Já to nechci, mně se to nelíbí" a bez řečí mu to vezmou zpátky.  Kolikrát ti tuto možnost nabídne rovnou prodavač když si výrobek prohlížíš a nemůžeš se rozhodnout, prostě ti řekne "Vem si to domů vyzkoušej a  uvidíš když tak to přines zpátky." Myslím, že tato vstřícnost k zákazníkovi by měla být naprostou samozřejmostí. Obchodníkovi se tak sice některé výrobky vrátí a bude je pak muset prodat třeba se ztrátou, ale já jako zákazník příště půjdu určitě nakoupit opět k němu a zároveň jej i doporučím svým známým, takže na tom obchodník ve finále ještě může získat.

to je to, oč tu běží, to mi příjde divný, pokud jsem sice zboží použil, ale vrátil v původním stavu (a jako nevím, třeba ta folie by vadit neměla - novej zákazník ji stejně sloupne.) tak by to snad problém být neměl?  Ale třeba jsem to jen já :)

DarkKnight

Re: Vrácení zakoupeného předmětu - jak je to?
« Odpověď #9 kdy: 26. 08. 2011, 12:05:48 »
dle ceskeho prava ti to prodejce nemusi vzit zpatky

jedna vec je kdyz rekne, ze si to muzes vyzkouset doma - pokud by ti to pak zpatky nevzal, mohl bys na nej poslat COIku, ale jinak to takhle nefunguje

samozrejme, vetsina obchodniku to takhle bere (pokud neni zbozi poskozene), ale vubec nemusi  (a kdovi, kde to kupoval)

Zenkos: nemas si nechat neco nacpat :) nebo to objednat pres internet a vyzvednout na prodejne

mat

Re: Vrácení zakoupeného předmětu - jak je to?
« Odpověď #10 kdy: 26. 08. 2011, 13:15:28 »
Pro zajímavost tohle v UK funguje naprosto bez problémů.

Tohle bez problémů funguje i v CZ (někde :-)). Podobně jako v UK. Vynucovat tohle zákonem je podle mého názoru už příliš velký zásah to trhu. Tohle by si mělo vyřešit konkurenční prostředí samo.

smoofy

  • *****
  • 1 023
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re: Vrácení zakoupeného předmětu - jak je to?
« Odpověď #11 kdy: 26. 08. 2011, 13:31:58 »
to Atrament:
Tohle je dosti nesikovne prirovnani, protoze dosti zavisi na typu obchodu ve kterem to kupujes. Nevim, kde zarizeni koupil pisatel, ale je mi nad slunce jasnejsi, ze v ceskych podminkach tezko praktivovat manyry z ostrovu. Na ostrovech si to muzou dovolit, pac maji diky obrovitanskym odberum daleko lepsi smlouvy a podminky u dodavatelu. Je rozdil, jestli kupujes zbozi v autorizovanem obchode a nebo i u velkeho dodavatele, kteri rovnez velice casto poskytuji pojisteni proti ztrate ci fyzickemu poskozeni a nebo jestli to kupujes u resellera, kterejch je u nas vetsina. Nema to nic spolecneho s vernosti ci pristupu k zakaznikovi oni si to proste muzou dovolit a usetrit si tak keci neprijemnejch zakazniku. Treba takovej PC world tyhle vraceny veci pouziva na náhradní díly. V čechách by málokdo připlatil pětinu ceny jako pojistku proti ztrate nebo poskozeni, tam je to bezna praxe a pomerne uzitecna.

Na druhou stranu, kdyz si neco kupuju tak si o tom nejdrive neco zjistim a poptam se na forech ci lidi co uz danou vec maji, pripadne si ji i pujcim. Tohle mi prijde jako bych si objednal v restauraci peceny kure a pak rekl ze chci penize zpet protoze vlastne kure nejim nebo mi nechutna.

to Zenkos:
zbozi bys musel vratit nerozbalene a nepouzite. Sloupnuta folie vadi. Uprimne receno, jednotku muzes vyzkouset i s folii, tato je pruhledna vetsinou. Znam dokonce lidi co ji tam nechavaji zamerne.
Citace
co když si třeba chceš koupit právě tablet, prodejce ti nacpet něco s Androidem a ty přijdeš na to, že ti to nevyhovuje? protože si to prostě nemůžeš pořádně odzkoušet a zjistíš to až po čase?
Rika ti neco rceni "kupovat zajice v pytli"???

to mat:
Jak pisu vise, je to dano podminkami dodavatele, ale rozhodne si nemyslim, ze je to neco, na co ma byt automaticky pravo. Nikdo te prece nenuti, aby sis to kupoval. Nekde funguje zapujcovani takovychto produktu na par dni, aby si to clovek osahal a vyzkousel, ale od ceho tu jsou recenze a internetova fora?

Atrament

Re: Vrácení zakoupeného předmětu - jak je to?
« Odpověď #12 kdy: 26. 08. 2011, 14:19:54 »
Smoofy - nj ale v UK to tak funguje i v pidi krámcích, které rozhodně nemají určitě nějak oslnivý odběry. Nedávno jsem tak v jednom takovém lokálním "za rohem" krámku vracel wireless klávesnici, která v Linuxu ne a ne fungovat. Prodavač po mně ani nechtěl účet, pamatoval si mně. Ještě se mnou googlil po netu co by mi tak mohl nabídnout z toho co má a co by mohlo v Linuxu fungovat. Myslím si, že by se čeští prodejci mohli už konečně přestat vymlouvat a začít se chovat k zákazníkům jak se patří.

smoofy

  • *****
  • 1 023
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re: Vrácení zakoupeného předmětu - jak je to?
« Odpověď #13 kdy: 26. 08. 2011, 15:14:12 »
Ten prodavac moc dobre vi, ze rozbalena bezdratova klavesnice (cena +-50£) je zbozi, co se da s prehledem klidne prodat za plnou cenu i rozbalena nebo muze rict potencionalnimu zakaznikovi ze normalne stoji o par liber vice etc. U vyrobku typu notebook, telefon, tablet (radove stovky liber) je jakekoliv pouzivani hned znat a lidi tyto zarizeni zpravidla nemaji chut kupovat za plnou cenu kdyz jevi znamky pouziti a slevy ktere na prodej takovehoto zbozi jsou potreba uz jsou v radech desitek procent kolikrat. Je to podobne jako u aut. Kdyz se podivate, tak jsou plne eshopy rozbalenych vyrobku za snizene ceny. Kdo ma trosku zkusenosti s prodejem za strany prodejce tak vi, ze jednani s dodavateli ci vyrobci mohou byt velice slozita a vzhledem k tomu, ze vetsina obchudku u nas nakupuje ve velkejch obchodech typu Alza, Mironet, Slusovice etc. tak si predstavte to trapeni, kdyz si tam neco koupite jako koncak a chcete to reklamovat nekolikanasobne zvetseno v pripade prodejce.

Mentalita lidi na ostrovech nebo treba v nemecku je uplne jina nez mentalita lidi v cechach. V neposledni rade si pripocti i daleko nizsi ceny zbozi vykoupene pouze 1 letou zarukou na zbozi. Cely ten trh je uplne jiny. Oni si mohou dovolit privezt statisice kusu x druhu vyrobku a vedi ze to prodaji, maji vyssi mzdy takze clovek nemusi tolik premyslet nad tim, zda-li si koupit notebook ci nikoliv, nebo koupit si ten ci ten pocitac.V cechach ty obraty jsou uplne nicotny oproti spolecnostem typu HMV, PC World apod. a navic si kazdej radsi koupi novej vyrobek a bazary tady vubec nefrcej a celkove je tu trh s elektronikou daleko zivejsi. V cechach lidi pouzivaji stejne zelezo roky. Tady vymenuji mobil ci notebook temer rok nebo i casteji a ten trh se tomu prizpusobuje. Konkurence je navic daleko vetsi nez u nas takze o duvod vic byti blize zakaznikovi. Navic je personal daleko kompetentnejsi a schopnejsi poradit. Ne ze by to bylo kdo vi co, ale oproti tomu na co jsem byl zvykli z ceskych luhu a haju to je nesrovnatelny.

Logik

  • *****
  • 738
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re: Vrácení zakoupeného předmětu - jak je to?
« Odpověď #14 kdy: 26. 08. 2011, 15:18:09 »
Neházejte to jen na prodejce. V GB zas není zvykem, že si člověk "půjčí" z internetovýho obchodu videokameru a po dovolené ji vrátí zpět a podobná zvěrstva, a to se v ČR bohužel děje.
Vina je na obou stranách: sprostý jsou jak prodejci, tak zákazníci. Pak to tu má nějak vypadat.

 

reklama