Som zvedavi, ci vsetci ti co vedia, ze je lepsie ked programator nema VS, by k sebe pustilo lekara, co tiez nema VS a naucil sa byt lekarom s troch videii na youtube
Co je tohle za srovnání? Copak jde při programování třeba mobilní aplikace o zdraví či dokonce o život?
VŠ nazaručí, že má člověk zodpovědnost a morálku. Je spousta doktorů, kteří celý život "léčí" někde ze židle v soukromé ordinaci, kdy jen předepisují prášky a mazání o pharma firem, co jim dávají všimné.
Je spousta "běžných nemocí", které se v podstatě léčí podle nějaký tabulek a k tomu VŠ opravdu nepotřebujete. Na všelijaké kašlíčky a chřipečky není potřeba doktora s třemi tituly.
A ze třech videí na YT se opravdu programovat nenaučíte. Stejně jako se nenaučíte ze třech videí něměcky, nenaučíte se ani Javu. Přesto je spousta lidí, co němčinu bez problému ovládá slovem i písmem, a z VŠ to nemají.
vtipné na tomhle srovnání je, že lékař pouze s VŠ není lékař. Každý doktor nebo praktik musí po VŠ udělat atestace, což je pod dozorem dělaná praxe, pak teprve může léčit sám. Atestace mají několik úrovní podle specializací. VŠ pro lékaře je jen nutné minimum.
To srovnání pokulhává i na další nohu, lékař, který léčí 50 let vystudoval naprosto jinou VŠ než dnešní lékaři, pokrok v tomhle je obrovský.
Stejně tak programátor, hlavní je praxe a zkušenost, ať už jí dosáhl s VŠ nebo bez ní. Třeba to za 30 let bude vypadat jinak, dneska tady ale máme celé dvě generace programátorů, kteří VŠ na IT prostě nemají, neexistovaly. Spousta těch vyučujících na těch VŠ IT oborech sama ten obor nemá vystudovaný a učitelé jsou rádi za jakéhokoliv lektora, který chodí vyučovat z praxe.
Zatím jsem nepotkal člověka, který není schopný se naučit nějaký způsob programování, těch forem je obrovské množství. Spolupracuji na učení programování robotů pro 6. ročníky ZŠ, je až s podivem kolik rodičů to chytne a začnou se o to zajímat více než samotní žákové, stejně tak je až s podivem kolik žáků, kteří mají problémy s matikou, nemají problémy s programováním.