Konec poskytovatele 365internet.cz

Re:Konec poskytovatele 365internet.cz
« Odpověď #15 kdy: 05. 10. 2022, 21:11:16 »
Vzhledem k tomu že na speedtestu můžete vidět změnu IP (85.162.xxx.xxx)
kdo a Na jakém speedtestu ? Já nic nevidím.
Celé to nějak nechápu. Původně jsem si myslel, že jde o úryvek nějaké stránky nebo něco, co přišlo mailem nebo našel na homepage svého poskytovatele. (tím myslím, že aktivně zadal tuhle URL)
Ono se to ukazuje komukoli a kdykoli? 

Tohle dělal O2 před 10 lety, že hijackoval DNS., když někdy zobrazil nějaký prapodivný informační okénko už nevím o čem.
Mimojiné, to nemáte https everywhere a šifrované DNS??


Takže se to netýká někoho, kdo si (omylem otevřel link) otevřel tuhle stránku, ale velké masy lidí (a ještě všemožně po republice, kde je cetin rozlezlý po celé),  kteří si prakticky náhodně chtěli otevřít jakýkoli náhodný web a buď jim byla podstrčená falešná adresa z DNS a nebo  v případě HTTP stačilo vyměnit HTTP/1.0 200 OK za HTTP/1.1 303 Location  zpomalujemecesko.cz/abc=1234

speedtest.net - ještě než zadáte test vidíte svého ISP a IP adresu, u 365 tam vždy byl 365internet.cz nebo WIA (protože část prodali před nějakou dobou)
whatismyipaddress.com - tabulka "my IP information" teď uvidíte CETIN A.S. Vždy tam byl 365internet.cz

Celou dobu si platím Statickou IP a 3.10. tam byla změna za jinou a prováděl jsem kontrolu speedtest a whatsmyip proto to vím naprosto přesně.

Jestli tam někdo podstrkuje falešnou adresu jako bežný uživatel nepoznám, to už je otázka pro zkušené.

Spíše by to chtělo pro zasažené doporučit nového ISP který má např. již iPv6 /56 zdrama (nebo za kačku) a levnou IPv4 nebo kombinaci obojího. Kdo jde po ceně toho stejně tohle nezajímá.
Co jsem se díval tak na:
O2 - pevná IPv4 + IPv6 /64 za 250,- je buď chyba nebo šílenost.
T-mobile - má velkou kritiku za jejich neschopnost a nekvalitní internet
Vodafon - ještě horší kritika než t-mobile, po měsíci prý sníží rychlost
Tlapnet - Platba podle priority - To vypadá na metodu jak obcházet nařízení o rychlostech
Prozatím hledám dál...
Kdo zná prosím doporučte, udělá nám to velkou službu a ušetři hodně času.


Re:Konec poskytovatele 365internet.cz
« Odpověď #16 kdy: 05. 10. 2022, 21:12:16 »
Je to tak, teď jsem mluvil s Davidem Slížkem z Lupy a jdou po tom, takže se jistě brzy dočkáme podrobností v článku.

Re:Konec poskytovatele 365internet.cz
« Odpověď #17 kdy: 05. 10. 2022, 21:15:41 »
Dobrý večer,
brzy k tomu bude vyjádření na Lupě, ale napíšu to i sem:
jedná se o poměrně bezprecedentní situaci: 365internet bohužel dlouhodobě CETINu neplatil a proto došlo z naší strany k odstoupení od smlouvy. Během uplynulých 30 dnů 365internet své zákazníky o situaci neinformoval, dnes došlo k účinnosti odstoupení od smlouvy - nechtěli jsme uživatele nechat bez varování ze dne na den bez internetu - zvolili jsme proto tento způsob, protože kontakty na koncové zákazníky nemáme. Lze to přirovnat k režimu DPI - doporučujeme najít si nového poskytovatele, zatím mohou zákazníci dál internetové připojení využívat.

Problém jsme řešili řadu měsíců, ale bohužel.

Adam Zbiejczuk / tiskový mluvčí CETIN

Re:Konec poskytovatele 365internet.cz
« Odpověď #18 kdy: 05. 10. 2022, 21:28:14 »
Dobrý večer,
konec poskytovatele se mě také týká.
Ale internet mi nefunguje narozdíl od jiných vůbec, nevyskakuje ani hláška o hledání si nového poskytovatele.
Je možno poradit, jak zatím internet dočasně zprovozni v "režimu DPI"?
Nového poskytovatele samozřejmě už hledáme.
Díky

Re:Konec poskytovatele 365internet.cz
« Odpověď #19 kdy: 05. 10. 2022, 21:35:04 »
Citace
Spíše by to chtělo pro zasažené doporučit nového ISP který má např. již iPv6 /56 zdrama (nebo za kačku) a levnou IPv4 nebo kombinaci obojího.
Na tohle uz klasicka odpoved - Metronet, UVTnet, T-Mobile (na DSL to celkem jde). IPv6 nabizi i par dalsich poskytovatelu, pred pul rokem jsem se jich doptaval a vetsina informaci by mela byt stale platna. Ceny IPv4 a IPv6 jsou v tabulce na https://www.lupa.cz/clanky/opticke-pripojeni-od-cetinu-v-cenicich-i-v-praxi-z-otloukanka-hvezdou-rodiny/


Re:Konec poskytovatele 365internet.cz
« Odpověď #20 kdy: 05. 10. 2022, 21:39:08 »
Dobrý večer,
brzy k tomu bude vyjádření na Lupě, ale napíšu to i sem:
jedná se o poměrně bezprecedentní situaci: 365internet bohužel dlouhodobě CETINu neplatil a proto došlo z naší strany k odstoupení od smlouvy. Během uplynulých 30 dnů 365internet své zákazníky o situaci neinformoval, dnes došlo k účinnosti odstoupení od smlouvy - nechtěli jsme uživatele nechat bez varování ze dne na den bez internetu - zvolili jsme proto tento způsob, protože kontakty na koncové zákazníky nemáme. Lze to přirovnat k režimu DPI - doporučujeme najít si nového poskytovatele, zatím mohou zákazníci dál internetové připojení využívat.

Problém jsme řešili řadu měsíců, ale bohužel.

Adam Zbiejczuk / tiskový mluvčí CETIN
Můžete prosím uvést pro ty z nás co si platili předplatné na rok dopředu, zda v této situaci se máme přihlásit jako věřitelé, obrátit se ČTU nebo prostě požádat o vrácení prostředků? Nenašel jsem, že by byl vyhlášen bankrot.

Prosím uveďtě do vyjádření do kdy bude tato obdoba DPI pokračovat a jestli je zpoplatněna nebo zdarma.
Já to osobně budu řešit za několik lidí a vzhledem k práci to začnu řešit až příští týden (10.10).

Jinak bych chtěl za všechny poděkovat, že jste se na nás nevykašlali protože bez internetu už dnes nelze fungovat.

Re:Konec poskytovatele 365internet.cz
« Odpověď #21 kdy: 05. 10. 2022, 21:41:05 »
Prosím, obraťte se na kolegy na info@cetin.cz nebo napište na FB - pošlete nám svou adresu a prověříme to. Nicméně nic takového by se dít nemělo - všem, kdo měli připojení od 365internet by měl internet jet i nadále. Je možné, že jde o jinou chybu - ale to bez dalších informací bohužel nezjistím.

AZ

Dobrý večer,
konec poskytovatele se mě také týká.
Ale internet mi nefunguje narozdíl od jiných vůbec, nevyskakuje ani hláška o hledání si nového poskytovatele.
Je možno poradit, jak zatím internet dočasně zprovozni v "režimu DPI"?
Nového poskytovatele samozřejmě už hledáme.
Díky

Re:Konec poskytovatele 365internet.cz
« Odpověď #22 kdy: 05. 10. 2022, 21:47:48 »
Dobrý večer,
jaký bude další postup ze strany 365internet bohužel netuším. Logickým krokem je asi výpověď smlouvy z vaší strany (z důvodu jejího neplnění, protože v tuto chvíli vám už 365internet připojení neposkytuje). Jak je smlouva nastavena (práva, povinnost, vracení peněz), to už budete muset prozkoumat sám (i když předpokládám, že i někdo z médií k tomu asi také něco napíše).
Dle mých informací platí to, co je na "notifikační stránce", tedy tento "DPI režim" platí do 1. listopadu. CETINu nic neplatíte.

AZ

Dobrý večer,
brzy k tomu bude vyjádření na Lupě, ale napíšu to i sem:
jedná se o poměrně bezprecedentní situaci: 365internet bohužel dlouhodobě CETINu neplatil a proto došlo z naší strany k odstoupení od smlouvy. Během uplynulých 30 dnů 365internet své zákazníky o situaci neinformoval, dnes došlo k účinnosti odstoupení od smlouvy - nechtěli jsme uživatele nechat bez varování ze dne na den bez internetu - zvolili jsme proto tento způsob, protože kontakty na koncové zákazníky nemáme. Lze to přirovnat k režimu DPI - doporučujeme najít si nového poskytovatele, zatím mohou zákazníci dál internetové připojení využívat.

Problém jsme řešili řadu měsíců, ale bohužel.

Adam Zbiejczuk / tiskový mluvčí CETIN
Můžete prosím uvést pro ty z nás co si platili předplatné na rok dopředu, zda v této situaci se máme přihlásit jako věřitelé, obrátit se ČTU nebo prostě požádat o vrácení prostředků? Nenašel jsem, že by byl vyhlášen bankrot.

Prosím uveďtě do vyjádření do kdy bude tato obdoba DPI pokračovat a jestli je zpoplatněna nebo zdarma.
Já to osobně budu řešit za několik lidí a vzhledem k práci to začnu řešit až příští týden (10.10).

Jinak bych chtěl za všechny poděkovat, že jste se na nás nevykašlali protože bez internetu už dnes nelze fungovat.

Wxp

Re:Konec poskytovatele 365internet.cz
« Odpověď #23 kdy: 05. 10. 2022, 22:02:52 »
Můžete prosím uvést pro ty z nás co si platili předplatné na rok dopředu, zda v této situaci se máme přihlásit jako věřitelé, obrátit se ČTU nebo prostě požádat o vrácení prostředků? Nenašel jsem, že by byl vyhlášen bankrot.

Prosím uveďtě do vyjádření do kdy bude tato obdoba DPI pokračovat a jestli je zpoplatněna nebo zdarma.
Já to osobně budu řešit za několik lidí a vzhledem k práci to začnu řešit až příští týden (10.10).

Jinak bych chtěl za všechny poděkovat, že jste se na nás nevykašlali protože bez internetu už dnes nelze fungovat.
Já půjdu rovnou podat TO, protože mně poslali fakturu před pár dny, kdy už věděli, že mi nic poskytovat nebudou.

Re:Konec poskytovatele 365internet.cz
« Odpověď #24 kdy: 05. 10. 2022, 23:11:22 »
Adam Zbiejczuk:  Radek Zajíc:  dekuji, super info  :) No doufam ze treba ten Metronet nema zadne problemy. Jako nabidka zni fajn, ale nema takovou historii u xDSL internetu jako jine firmy, ktere sleduji delsi dobu napr Avonet, UVTnet, Wia DSL. 
 
A ano od 365internetu, ackoliv s nima clovek cca 14dni zpet jednal, neni moc hezke ze nerekli lidem ani buu. Proste i ted co poslali do emailu, jen ujisteni a nejlip ze vsichni maj cekat na 01.11.2022  :o
« Poslední změna: 05. 10. 2022, 23:13:03 od ripper6 »

Re:Konec poskytovatele 365internet.cz
« Odpověď #25 kdy: 05. 10. 2022, 23:23:25 »
Já jsem také zákazníkem 365internet, ale žádný mail od CETIN jsem nedostal (jen od 365 abych ho ignoroval) a Internet funguje bez přesměrování na informace/varování.

Je možné, že detekce zákazníků nefunguje úplně spolehlivě, nebo bylo mezitím přesměrování zrušeno?

Re:Konec poskytovatele 365internet.cz
« Odpověď #26 kdy: 05. 10. 2022, 23:29:19 »
Nechat všemu volný průběh do doby, dokud služba funguje a hlavně nejančit. Samozřejmě už preventivně uvažovat o jiném ISP.

Re:Konec poskytovatele 365internet.cz
« Odpověď #27 kdy: 05. 10. 2022, 23:55:40 »
Dobrý večer,

CETIN vám nemohl poslat mail, protože váš mail nemá. Přesměrování určitě zrušeno nebylo, ale může záležet na nastavení (třeba VPN).

AZ

Já jsem také zákazníkem 365internet, ale žádný mail od CETIN jsem nedostal (jen od 365 abych ho ignoroval) a Internet funguje bez přesměrování na informace/varování.

Je možné, že detekce zákazníků nefunguje úplně spolehlivě, nebo bylo mezitím přesměrování zrušeno?

Re:Konec poskytovatele 365internet.cz
« Odpověď #28 kdy: 06. 10. 2022, 00:10:33 »
Smlouva mi skončila 30. 9. 2022. Do 15. 10. 2022 mám zaplatit fakturu na další rok. Smlouvu nemůžu vypovědět z důvodu neplnění, protože mi internetové připojení funguje. Jak dokážu, že mi 365internet neposkytuje připojení, když mi připojení funguje?
Díky.

Dobrý večer,
jaký bude další postup ze strany 365internet bohužel netuším. Logickým krokem je asi výpověď smlouvy z vaší strany (z důvodu jejího neplnění, protože v tuto chvíli vám už 365internet připojení neposkytuje). Jak je smlouva nastavena (práva, povinnost, vracení peněz), to už budete muset prozkoumat sám (i když předpokládám, že i někdo z médií k tomu asi také něco napíše).
Dle mých informací platí to, co je na "notifikační stránce", tedy tento "DPI režim" platí do 1. listopadu. CETINu nic neplatíte.

AZ

Re:Konec poskytovatele 365internet.cz
« Odpověď #29 kdy: 06. 10. 2022, 01:27:33 »
Ozvěte se kolegům - mail info@cetin.cz nebo telefonicky na infolinku, oni vám to určitě potvrdí. Nakonec, je to vidět v tom, z jaké IP adresy se připojujete. Mé osobní doporučení je novou fakturu neplatit.

AZ

Smlouva mi skončila 30. 9. 2022. Do 15. 10. 2022 mám zaplatit fakturu na další rok. Smlouvu nemůžu vypovědět z důvodu neplnění, protože mi internetové připojení funguje. Jak dokážu, že mi 365internet neposkytuje připojení, když mi připojení funguje?
Díky.

Dobrý večer,
jaký bude další postup ze strany 365internet bohužel netuším. Logickým krokem je asi výpověď smlouvy z vaší strany (z důvodu jejího neplnění, protože v tuto chvíli vám už 365internet připojení neposkytuje). Jak je smlouva nastavena (práva, povinnost, vracení peněz), to už budete muset prozkoumat sám (i když předpokládám, že i někdo z médií k tomu asi také něco napíše).
Dle mých informací platí to, co je na "notifikační stránce", tedy tento "DPI režim" platí do 1. listopadu. CETINu nic neplatíte.

AZ