Moje zkušenost s vysokoškoláky, jeli jsme na jachtě, a každý něco platil, různé náklady, a pak jsme potřebovali rozpočítat náklady. Bylo tam se mnou 8 VŠ lidí, vypočítal jsem to já jako středoškolák podvojným účetnictvím, a když jsem se jich zeptal, jestli nebrali základy účta, tak brali, jenom je nenapadlo, že se to dá i v praxi použít
Jestli to více nevypovídá o tvém okolí, než o VŠ obecně. Naznačuješ snad, že kdyby ti tví přátelé na školu nešli, tak by si s úlohou poradili?
Měl jsem matikářku na VŠ, vysvětlovala matiku, jen totálně nevěděla, kde se ty její rovnice v praxi používají.
Jo, toto je smutné. Já měl štěstí, že jsem se s tím setkal jen u pár suplujících vyučujících, ti trvalí byli naštěstí všichni výborní.
A já znám hafo vysokoškoláků, jejichž vzdělávání skončilo vysokou školou, vůbec nemají šanci se rovnat lidem, co se vzdělávají celoživotně.
Možná bys měl změnit okruh přátel, anebo si aspoň odpustit ty generalizace. Sice hádám, ale dost pochybuju, že by byla jakákoliv korelace mezi ne/absolvováním VŠ a mezi ne/ochotou se celoživotně vzdělávat.
Někteří vysokoškoláci totiž bůhvíproč nejsou schopni pochopit, že to, co se oni pokoušeli naučit čtyři roky se jiný naučil "doma" (nebo na nějakém kurzu) za rok a ani k tomu do té školy chodit nepotřeboval. A myslí si, že když oni, tak to tak musí mít každý....
Já myslím, že to vysokoškoláci chápou. Sami se taky musí plno věcí naučit sami během praxe.
Máte pánové nějaké zvláštní závěry. Vždyť vám tady i ostatní píšou, že je to o přístupu jedince. Osobně si myslím, že pokud tazatel nechce trávit čas na škole, jak se vyjádřil, tak by tam jít neměl. Ale proč pořád píšete ty generalizace, že VŠ je špatná, a člověk co tam nepůjde dopadne lépe?