To zní vlastně jako sen, za 30k měsíčně se někomu upsat jako děvka, která bude v trochu smolném týdnu dvakrát vyrážet něco řešit ve tři ráno.
Mně to vyhovuje a těm třem chlapům také – dva z nich dělají Windows Server (certifikace), třetí dělá sítě a Unix/Linux. Mají i dva mladé, ale s těmi do styku nepřicházím. Očividně s nemají problém, protože novou smlouvu jsme prodlužovali na další 2 roky a nevidím jediný důvod si stěžovat.
Jak si to udělají, tak to také mají a servery jsou redundantní, aby se nestalo, že vypadne např.: doménový řadič, nebo Exchange a nebude nic fungovat. Do čeho jim mluvím je záložní zdroj a elektrocentrála, protože jde o můj obor a oba servery i síťové jsou napájené on-line UPS, na primárním okruhu ještě energii zajistí benzínová elektrocentrála. Pořizují se výhradně kvalitní, osvědčené a bezproblémové věci, se kterými mají dobré zkušenosti. Je to sice dražší, ale nevzpomínám si, kdy by se něco opravdu zásadního podělalo tak, že by vypovědělo službu a tím nemyslím, že chcípnutí disku účetní, ale skutečné selhání. No vlastně naposledy vypovědělo službu úložiště Synology, hezky s velice efektivním kouřem a rozžhaveným „napájecím zdrojem“, jestli se tomu šmejdu dá vůbec říkat napájecí zdroj. Alespoň zafungoval protipožární alarm, včetně varování (avízo na telefon) a nového naplnění hasícího systému rozvodné skříně. Začalo to jako postupný kolaps disků, které zdroj smažil (selhání všech ochran zdroje) a nakonec to hezky pěkně vyudilo celou skříň. Nicméně i tak primární datové pole zůstalo nedotčené a nepřišli jsme o nic, kromě iluze ke kvalitě Synology (model RS816 pořízený v roce 2017) – přesně 2 měsíce po záruce. Druhé RS816 jsem také rozebral a stav kondenzátorů byl těsně před odpálením, stejně tak pokroucené měniče a seškvařená izolace na tlumivce. Čili ano, to byla jedna z hlavních závad, u které jsme se sešli brzy ráno (první notifikace přišla na můj telefon v 00:02:25, kdy mi přišla informace o požárním poplachu v rackové skříni).
Tvůj názor Ti vymlouvat nebudu, neochotných hogofogo dodavatelů jsou tisíce, já jsem za tyhle tři maníky rád a jako rozumní lidé se dokážeme domluvit. Dělají více firem, které nemají vlastní IT správce a zatím si nikdo nestěžoval. V našem oboru a zaměření se známe všichni, takže se informace a zkušenosti šíří velice rychle. Mně osobně se nevyplatí mít vlastního zaměstnance – kvalitního správce, proto je lepší si zaplatit ochotnou a šikovnou firmu.
Před měsícem jsme tu strávili víkend, protože se pořizovala nová racková skříň a všechno se muselo přestěhovat - nad rámec paušální platby. Sud piva a grilovaná žebírka jako bonus.