Trochu odbočím — koukals pak ještě někdy na záv. typy? Mám teď čerstvou zkušenost s jejich výukou, tak kdyby byl zájem
Nijak zvlášť. Aktuálně většinu svého volného času věnuju Rustu a realizaci konkrétního projektu. Takže k teorii se vrátím někdy později. Snad.
Ale od posledka a zvláště od vysvětlování
forall se mi honí hlavou takové dojmy, že:
- zbytečně se zahodili výjimky, protože se autoři jazyků vykašlali na rozlišování checked/unchecked a nahradili se Option/Maybe.
- místo řešení rozhraní a tříd jako typových omezení, se používá
forall, který je sice matematicky čistější, ale programátorsky neintuitivní
- navzdory mé antipatii k Pythonu (ano, typy), tak je mi na něm extrémně sympatická idea, že jazyk by měl programátorovi umožňovat jasně a srozumitelně vyjádřit co chce, a nekomplikovat mu to nějakou ideologií (OOP, FP, typy, etc)
Uvidím co si budu myslet, až se seznámím se Scalou a Idrisem.
PS: Zájem určitě bude, píšu si
a předem díky za ochotu.