U nás máme dochádzkový systém, ktorý eviduje čistý čas v práci (počas HO evidujeme začiatok/koniec/prestávku v aplikácii) a navyše vykazujeme si čas na jednotlivé úlohy. Za mesiac má byť na úlohách vykázaný čas minimálne 8h x počet dní, a na dochádzkovom systéme minimálne toľko, čo na úlohách.
Úlohy sa zakladajú takmer na všetko, kvôli vykazovaniu sú aj úlohy ako "Koordinácie+porady+konzultácie", "Lekár", "Dovolenka" atď. každá úloha je priradená niektorému zákazníkovi, alebo interný rozvoj, takže je prehľad komu koľko faktúrovať + automaticky pri release vidieť, ktoré úlohy sa v ňom riešili a čo treba otestovať. Menšie prestávky ako káva v kuchynke si asi väčšina porozhadzuje do úloh dňa, kolega čo tam vysedáva viac si to nevykáže nikde, takže dochádzkových hodín má viac. Zatiaľ som nepočul, že by niekto bol buzerovaný za to, že prekročil odhadovaný čas, ale bavíme sa o tom, ak je napr. z odhadovaných 2 dní zrazu 6 dní, ale to je tak raz za 2 roky.
Neviem, ako presne sa to vykazuje zákazníkovi, ale myslím si, že k prvotnému odhadu sa pridáva rezerva asi ako všade.