Mail u sebe doma

McFly

  • *****
  • 560
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re:Mail u sebe doma
« Odpověď #135 kdy: 31. 10. 2021, 20:05:30 »
Doporučuju přečíst všem, co si chtějí postavit nebo už provozují poštovní server (informace jsou i pro ty, co jen poštu odesílají a správu serveru na starosti nemají):

https://support.google.com/mail/answer/81126

;)


Re:Mail u sebe doma
« Odpověď #136 kdy: 31. 10. 2021, 20:09:05 »

O mazání tady ale nikdo nepsal, s tím přišel bůhvíproč až RM RF.

Vy jste kouzelnej. Sám každého kritizujete, jak neumí číst a sám to nezvládáte.
Číst asi neumíte vy. Reagoval jste na můj komentář. V mém komentáři o mazání nic nebylo.

Mé servery poštu nezahazují, ani jí neházejí do spamu. Spam je věcí uživatele.
Chudáci vaši uživatelé.

Re:Mail u sebe doma
« Odpověď #137 kdy: 31. 10. 2021, 20:18:52 »
Pokud si protistrana najme jeste nejakou treti stranu na provoz emailu, tak indikace "2.0.0 doruceno" smerem ke me, zatimco nastane fakticke nedoruceni (resp. skryti do spamu) je ciste problem jich dvou.
Jaký rozšířený stavový kód by vám měl server přesně vrátit, když e-mail doručí do složky Spam? Co když e-mail doručí do uživatelem definované složky? Co když na základě pravidel uživatele e-mail smaže? Co když e-mail uloží do fronty k pozdější analýze a doručení?

Jak jsem zminoval - posilam treba firmware binarky a dumpy a to se priserne nelibi jednomu antispam reseni. Davat to na nejaky GDrive ci dropbox je opruz a taky to pusobi neprofesionalne. A ta treti strana - odbornici na mail - nam jednoduse kazi praci a normalni fungovani a neni s nemi rec. Samozrejme, ze to protistrana reportovala na sve IT oddeleni, ale doposud se nevyresil ani whitelist, ani se mi nikdo neozval, ze co je spatne. Proc taky, spatne na odesilateli neni nic a oni si budou stat tvrde za tim, ze binarky a archivy do priloh korporatniho mejlu nepatri.
Zdá se, že karma funguje. Vlastně jsem rád, že jste narazil na někoho, kdo k tomu přistupuje stejně jako vy.

Myslim ze idealni reseni pro firemni komunikaci je auto-whitelist, proste s partnerem se kterym neco resite mejlama mate vzajemnou duveru, kterou musi respekovat/implementovat mailove reseni. Tento pristup ale neni bezny.
No, ideální… Z těch špatných řešení je to to nejméně špatné. Jako podstatná (vlastně asi nejdůležitější) výhoda e-mailu se vždy uvádí to, e je univerzální – můžete tak komunikovat s kýmkoli z celého světa, aniž byste s ním komunikoval kdykoli před tím. Whitelisty jdou přesně proti tomuhle principu. Ale souhlasím, že mít takovýhle whitelist je hodně muziky za málo peněz. Akorát je potřeba si dávat majzla na to, aby se k vám dostaly i regulérní e-maily od odesílatelů, kteří nejsou na tom whitelistu.

Mimochodem, pokud používáte ten whitelist, nějak nechápu, proč u vás šel LinkedIn a eBay na greylist. To jste od nich nikdy dříve e-maily nedostali a zrovna náhodou to vyšlo až na teď, když jste tady citoval log?

rmrf

Re:Mail u sebe doma
« Odpověď #138 kdy: 31. 10. 2021, 20:30:31 »

O mazání tady ale nikdo nepsal, s tím přišel bůhvíproč až RM RF.

Vy jste kouzelnej. Sám každého kritizujete, jak neumí číst a sám to nezvládáte.
Číst asi neumíte vy. Reagoval jste na můj komentář. V mém komentáři o mazání nic nebylo.

Mé servery poštu nezahazují, ani jí neházejí do spamu. Spam je věcí uživatele.
Chudáci vaši uživatelé.

Tak já nevím, jestli neumíte číst nebo jestli schválně lžete. Ale klidně si dělejte, co uznáte za vhodné, je mi to fuk.

Re:Mail u sebe doma
« Odpověď #139 kdy: 31. 10. 2021, 21:28:55 »
Pokud si protistrana najme jeste nejakou treti stranu na provoz emailu, tak indikace "2.0.0 doruceno" smerem ke me, zatimco nastane fakticke nedoruceni (resp. skryti do spamu) je ciste problem jich dvou.
Jaký rozšířený stavový kód by vám měl server přesně vrátit, když e-mail doručí do složky Spam? Co když e-mail doručí do uživatelem definované složky? Co když na základě pravidel uživatele e-mail smaže? Co když e-mail uloží do fronty k pozdější analýze a doručení?

Jak jsem zminoval - posilam treba firmware binarky a dumpy a to se priserne nelibi jednomu antispam reseni. Davat to na nejaky GDrive ci dropbox je opruz a taky to pusobi neprofesionalne. A ta treti strana - odbornici na mail - nam jednoduse kazi praci a normalni fungovani a neni s nemi rec. Samozrejme, ze to protistrana reportovala na sve IT oddeleni, ale doposud se nevyresil ani whitelist, ani se mi nikdo neozval, ze co je spatne. Proc taky, spatne na odesilateli neni nic a oni si budou stat tvrde za tim, ze binarky a archivy do priloh korporatniho mejlu nepatri.
Zdá se, že karma funguje. Vlastně jsem rád, že jste narazil na někoho, kdo k tomu přistupuje stejně jako vy.

Myslim ze idealni reseni pro firemni komunikaci je auto-whitelist, proste s partnerem se kterym neco resite mejlama mate vzajemnou duveru, kterou musi respekovat/implementovat mailove reseni. Tento pristup ale neni bezny.
No, ideální… Z těch špatných řešení je to to nejméně špatné. Jako podstatná (vlastně asi nejdůležitější) výhoda e-mailu se vždy uvádí to, e je univerzální – můžete tak komunikovat s kýmkoli z celého světa, aniž byste s ním komunikoval kdykoli před tím. Whitelisty jdou přesně proti tomuhle principu. Ale souhlasím, že mít takovýhle whitelist je hodně muziky za málo peněz. Akorát je potřeba si dávat majzla na to, aby se k vám dostaly i regulérní e-maily od odesílatelů, kteří nejsou na tom whitelistu.

Mimochodem, pokud používáte ten whitelist, nějak nechápu, proč u vás šel LinkedIn a eBay na greylist. To jste od nich nikdy dříve e-maily nedostali a zrovna náhodou to vyšlo až na teď, když jste tady citoval log?
Proti jakemu principu jde whitelist = kdyz se s protistranou dohodnete, ze vam muze volne posilat soubory, ktere obecně neprijimate? Zipy, excel atp.
« Poslední změna: 31. 10. 2021, 21:33:34 od FKoudelka »


Re:Mail u sebe doma
« Odpověď #140 kdy: 31. 10. 2021, 21:40:17 »
Pokud jí i doručí, ale do spamu jí hodí poštovní program, je to problém nastavení toho programu, se kterým toho moc nenaděláte.

NE!
Pokaždé, když se vám nepovede doručit e-mail prostistraně, je to především VÁŠ problém.
Protože legitimní e-maily ve spamu prostě nekončí!

To se mylis. Pokud si protistrana najme jeste nejakou treti stranu na provoz emailu, tak indikace "2.0.0 doruceno" smerem ke me, zatimco nastane fakticke nedoruceni (resp. skryti do spamu) je ciste problem jich dvou.

Jak jsem zminoval - posilam treba firmware binarky a dumpy a to se priserne nelibi jednomu antispam reseni. Davat to na nejaky GDrive ci dropbox je opruz a taky to pusobi neprofesionalne. A ta treti strana - odbornici na mail - nam jednoduse kazi praci a normalni fungovani a neni s nemi rec. Samozrejme, ze to protistrana reportovala na sve IT oddeleni, ale doposud se nevyresil ani whitelist, ani se mi nikdo neozval, ze co je spatne. Proc taky, spatne na odesilateli neni nic a oni si budou stat tvrde za tim, ze binarky a archivy do priloh korporatniho mejlu nepatri.

Myslim ze idealni reseni pro firemni komunikaci je auto-whitelist, proste s partnerem se kterym neco resite mejlama mate vzajemnou duveru, kterou musi respekovat/implementovat mailove reseni. Tento pristup ale neni bezny.
Taky jsem zažil, že naše (velká) banka poslala naší  účetní update bankovnictví mailem jako .exe.  Borci si ode mne vyslechli svoje.:-)
Nemyslím, že filtrovat podle typu přílohy je neslušné, ale musí se to denně sledovat.
« Poslední změna: 31. 10. 2021, 21:47:25 od FKoudelka »

RDa

  • *****
  • 2 465
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re:Mail u sebe doma
« Odpověď #141 kdy: 31. 10. 2021, 21:41:30 »
Zdá se, že karma funguje. Vlastně jsem rád, že jste narazil na někoho, kdo k tomu přistupuje stejně jako vy.
Az na to, ze ja jsem schopen zmenit pravidla (resp. delat vyjimky), pokud to bude nutne, oni nikoliv.
Filtrovat podle typu prilohy je uz za hranici slusnosti.

Se podivejte proc si WIFT chce udelat vlastni server - protoze neni spokojenej se stavajicim stavem. Ale jako osoba sama za sebe, se muze rozhodnout ze to zmeni, nebo udela sam. V korporatu udelat zmenu zajeteho dodavatele nejde - a to muze byt teda klidne hodne spatny a porad je to brano jako mensi zlo nez udelat zmenu.

Myslim ze idealni reseni pro firemni komunikaci je auto-whitelist, proste s partnerem se kterym neco resite mejlama mate vzajemnou duveru, kterou musi respekovat/implementovat mailove reseni. Tento pristup ale neni bezny.
No, ideální… Z těch špatných řešení je to to nejméně špatné. Jako podstatná (vlastně asi nejdůležitější) výhoda e-mailu se vždy uvádí to, e je univerzální – můžete tak komunikovat s kýmkoli z celého světa, aniž byste s ním komunikoval kdykoli před tím. Whitelisty jdou přesně proti tomuhle principu. Ale souhlasím, že mít takovýhle whitelist je hodně muziky za málo peněz. Akorát je potřeba si dávat majzla na to, aby se k vám dostaly i regulérní e-maily od odesílatelů, kteří nejsou na tom whitelistu.

Nerozumite co ten whitelist je. Nikde jsem netvrdil ze JENOM ti, co jsou na seznamu budou pusteni a zbytek odmitnut. Ma to byt seznam tech, kteri nebudou podrobovani kontrolam a zpozdenim.

Mimochodem, pokud používáte ten whitelist, nějak nechápu, proč u vás šel LinkedIn a eBay na greylist. To jste od nich nikdy dříve e-maily nedostali a zrovna náhodou to vyšlo až na teď, když jste tady citoval log?

Mam whitelistovane konkretni emaily (obchodnich partneru).

Anonymizovana random adresa odesilatele, skrze server s nahodou IP si takovou wildcard propustku nezaslouzi (ne, ze bych to neumel dle domeny odesilatele, nebo hostname - ale tohle z principu neudeluji). Takze holt kazdy jejich pokus je unikatni z pohledu serveru a jede to na gray. Nektere upozorneni co chodi ze stejne zdrojove adresy se doruci samozrejme okamzite. Nevidim prakticky prinos udelit tyto vyjimky.
« Poslední změna: 31. 10. 2021, 21:43:25 od RDa »

Re:Mail u sebe doma
« Odpověď #142 kdy: 31. 10. 2021, 21:53:02 »
Tak já nevím, jestli neumíte číst nebo jestli schválně lžete. Ale klidně si dělejte, co uznáte za vhodné, je mi to fuk.
Číst umím. Ale svoje komentáře si číst nepotřebuju – pamatuju si, o čem píšu.

Tohle je váš komentář, pamatujete?
Pokud přijímající server zprávu od vás přebere, ale nedoručí, je to _chyba_ na jeho straně. Pokud jí i doručí, ale do spamu jí hodí poštovní program, je to problém nastavení toho programu, se kterým toho moc nenaděláte. Pokud jí hodí do spamu příjemce, je to jeho věc, třeba vás nemá rád. A i když se  zpráva dostane až na obrazovku příjemce a ten si jí přečte, stejně vám nemusí odpovědět.
První věta je o zahození spamu (o tom já jsem nic nepsal). Druhá je o vložení (programem) do složky se spamem (o tom jsem psal). Třetí je o tom, že to do spamu přesune ručně uživatel, to nás nezajímá.

Re:Mail u sebe doma
« Odpověď #143 kdy: 31. 10. 2021, 21:55:33 »
Proti jakemu principu jde whitelist = kdyz se s protistranou dohodnete, ze vam muze volne posilat soubory, ktere obecně neprijimate? Zipy, excel atp.
Whitelist znamená něco jiného – že e-maily od některých odesílatelů nebo serverů přeskakují některé kontroly. Posílání souborů je jenom jedna z mnoha možných kontrol, kterou může whitelist přeskočit.

Re:Mail u sebe doma
« Odpověď #144 kdy: 31. 10. 2021, 22:04:27 »
Az na to, ze ja jsem schopen zmenit pravidla (resp. delat vyjimky), pokud to bude nutne, oni nikoliv.
Oni jsou také schopní dělat výjimky, pokud je to nutné. Akorát to ve vašem případě za nutné nepovažují.

Filtrovat podle typu prilohy je uz za hranici slusnosti.
Jiní správci, zejména vašeho typu, zase budou tvrdit, že nepropouštět emaily s některými typy příloh je základ.


Nerozumite co ten whitelist je.
Rozumím.

Nikde jsem netvrdil ze JENOM ti, co jsou na seznamu budou pusteni a zbytek odmitnut.
Já jsem také nic takového netvrdil. Naopak kdybyste si můj komentář přečetl pořádně, výslovně jsem uváděl, že ty e-maily, které neprojdou přes whitelist, musí mít rozumnou šanci být doručené. Protože to je přesně to, co se různým „takysprávcům“ stává – že jim většinu e-mailů propustí whitelist, a oni si pak nevšimnou, že ty ostatní e-maily jsou proakticky nedoručitelné. Tj. že pravidla mimo whitelist mají nastavená špatně.

Mam whitelistovane konkretni emaily (obchodnich partneru).
Proč ne konkrétní domény?

Anonymizovana random adresa odesilatele, skrze server s nahodou IP si takovou wildcard propustku nezaslouzi (ne, ze bych to neumel dle domeny odesilatele, nebo hostname - ale tohle z principu neudeluji).
Proč, co je na tom špatně? Naopak je to doporučený postup při přeposílání e-mailů.

Nevidim prakticky prinos udelit tyto vyjimky.
Jako u každéjo jiného záznamu na whitelistu – přeskakovat zbytečné kontroly u důvěryhodných e-mailů (šteříte tím vaše prostředky), přeskakovat zbytečný greylist (zase šetříte prostředky a urychlíte doručení e-mailu) a eliminovat možné problémy, kdyby e-mail nějakou následnou kontrolou neprošel. Účelem antispamových kontrol je eliminovat spam, ne buzerovat odesílatele regulérních e-mailů.

RDa

  • *****
  • 2 465
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re:Mail u sebe doma
« Odpověď #145 kdy: 31. 10. 2021, 22:23:12 »
Az na to, ze ja jsem schopen zmenit pravidla (resp. delat vyjimky), pokud to bude nutne, oni nikoliv.
Oni jsou také schopní dělat výjimky, pokud je to nutné. Akorát to ve vašem případě za nutné nepovažují.

Nikde jsem netvrdil ze JENOM ti, co jsou na seznamu budou pusteni a zbytek odmitnut.
Já jsem také nic takového netvrdil. Naopak kdybyste si můj komentář přečetl pořádně, výslovně jsem uváděl, že ty e-maily, které neprojdou přes whitelist, musí mít rozumnou šanci být doručené. Protože to je přesně to, co se různým „takysprávcům“ stává – že jim většinu e-mailů propustí whitelist, a oni si pak nevšimnou, že ty ostatní e-maily jsou proakticky nedoručitelné. Tj. že pravidla mimo whitelist mají nastavená špatně.

Nevidim prakticky prinos udelit tyto vyjimky.
Jako u každéjo jiného záznamu na whitelistu – přeskakovat zbytečné kontroly u důvěryhodných e-mailů (šteříte tím vaše prostředky), přeskakovat zbytečný greylist (zase šetříte prostředky a urychlíte doručení e-mailu) a eliminovat možné problémy, kdyby e-mail nějakou následnou kontrolou neprošel. Účelem antispamových kontrol je eliminovat spam, ne buzerovat odesílatele regulérních e-mailů.

Vidite, a ja to nepovazuji za nutne v tomto pripade. Si tady tak nejak protirecite - jednou varujete pred pouzivanim whitelistu a podruhe me vybizite abych si tam pridaval cele domeny. Whitelist mam ale jako krajni moznost pro reseni a/nebo predchazeni problemu tam, kde na tom doopravdy zalezi.

Re:Mail u sebe doma
« Odpověď #146 kdy: 01. 11. 2021, 08:37:16 »
Myslim ze idealni reseni pro firemni komunikaci je auto-whitelist, proste s partnerem se kterym neco resite mejlama mate vzajemnou duveru, kterou musi respekovat/implementovat mailove reseni. Tento pristup ale neni bezny.

Mam whitelistovane konkretni emaily (obchodnich partneru).

Vidite, a ja to nepovazuji za nutne v tomto pripade. Si tady tak nejak protirecite - jednou varujete pred pouzivanim whitelistu a podruhe me vybizite abych si tam pridaval cele domeny. Whitelist mam ale jako krajni moznost pro reseni a/nebo predchazeni problemu tam, kde na tom doopravdy zalezi.

Aha, tak nejprve je to věc důvěry, pak je to najednou krajní možnost pro řešení problémů. A že to nepovažujete za nutné – víte, já si pořád myslím, že e-mail by se měl doručit bez zbytečných nákladů a zdržení. Takže byste se neměl ptát, zda je nutné kontroly přeskočit, ale naopak zda je nutné, aby e-mail kontroly absolvoval.

Jinak nikde jsem nevaroval před použitím whitelistu, naopak jsem to doporučoval. Varoval jsem před tím, aby kvůli whitelistu správce nezapomněl na ty e-maily, které se musí probojovat „normální“ cestou.

Re:Mail u sebe doma
« Odpověď #147 kdy: 01. 11. 2021, 09:02:29 »
Takže asi toľko na tému "Mail u sebe doma". Dostali sme sa cez 10 stránok príspevkov a téma zďaleka nie je vyčerpaná. Zdá sa že existuje veľa prístupov a prah bolesti (rozumej trpezlivosť používateľov, ich ochota akceptovať určitú úroveň služby), sa pohybuje v širokom rozsahu. Zdá sa že pod pojmami "fungujúci mail server", "naštudovať si základy", "vyžaduje si minimálnu správu", sa môže skrývať všeličo.
Rozumný zakladateľ threadu si z toho predpokladám vyberie svoje. A hlupák tiež...

Re:Mail u sebe doma
« Odpověď #148 kdy: 01. 11. 2021, 09:15:03 »
Takže asi toľko na tému "Mail u sebe doma". Dostali sme sa cez 10 stránok príspevkov a téma zďaleka nie je vyčerpaná. [...]
Rozumný zakladateľ threadu si z toho predpokladám vyberie svoje. A hlupák tiež...

Já jsem si z toho vybral hlavně to (celé jsem to ale nečetl, ztráta času), že pan Jirsák naprosto není schopen odlišit správu MTA pro více klientů a správu MTA určeného jen pro sebe. To se pak těžko o něčem diskutuje. Nepřekvapuje mě to u něj, upřímně, mám s ním podobné zkušenosti i z jiných diskuzí. Nic ve zlém. Bohužel.

robac

  • ***
  • 198
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re:Mail u sebe doma
« Odpověď #149 kdy: 02. 11. 2021, 11:48:13 »
Já jsem si z toho vybral hlavně to (celé jsem to ale nečetl, ztráta času), že pan Jirsák naprosto není schopen odlišit správu MTA pro více klientů a správu MTA určeného jen pro sebe. To se pak těžko o něčem diskutuje. Nepřekvapuje mě to u něj, upřímně, mám s ním podobné zkušenosti i z jiných diskuzí. Nic ve zlém. Bohužel.

(celé jsem to ale nečetl)
Pan Jirsák má samozřejmě pravdu - ať už spravujete mail server pro 2 nebo 2000 uživatelů, tak musíte (měl byste) některým věcem věnovat stejně času (správná konfigurace, bezpečnost, aktualizace). Pokud to tedy chcete dělat pořádně.
Jestli jsem to pochopil špatně (pointu sdělení pana Jirsáka), tak se omlouvám (celé jsem to nečetl)...

(celé jsem to ale nečetl  :) )
Btw. řešili se v rámci diskuse i jiné "výhody" umístění mail serveru doma? Jako třeba konektivita, napájení, zálohování?