Když něco hledáte na Google, Google si to spáruje s vaším profilem a používá to při doručování reklamy ve svých produktech. Google AdWords je ale vloženo na spoustě dalších webů, takže pak se vám odpovídající reklama v AdWords může zobrazit na nějakém blogu, v novinách apod.
Facebook se o hledání na Google může dozvědět jedině přes referrer – když půjdete z výsledků vyhledávání odkazem na Facebook. Případně teoreticky když půjdete z výsledků vyhledávání na stránku, kde je vložen nějaký prvek Facebooku (např. tlačítko „Líbí“) – nevím, jak teď vypadá kód, který se pro vkládání tlačítka používá, zda se může k referreru dostat.
Jenom na základě toho, že jste něco hledal na Googlu, se Facebook nic nedozví. Musí tam být to propojení, že ve výsledcích hledání kliknete na odkaz, cílová stránka se dozví z jaké stránky jste přišel, tedy že to byl Google s nějakým vyhledávaným výrazem. Dál záleží na tom, co ta cílová stránka s touhle informací udělá. Ale Facebook se ty informace dozví spíš z toho, co děláte na Facebooku.
Co zadáváte do prohlížeče nikdo nešpehuje (pokud nemáte na počítači nějaký vir). Stránky si sice mohou logovat otisk vašeho prohlížeče, ale to jim je k ničemu, protože neví, jaké jiné stránky jste navštívil nebo co jste kde hledal. Nejvíc toho vědí ti, kdo mají své kódy vložené na spoustě jiných stránek – např. provozovatelé reklamních systémů nebo různá lajkovací tlačítka. Protože ti vás mohou sledovat napříč weby (je na stránce vždy jejich kód), zároveň vědí, na jakém webu jste (protože se dozví, odkud se volá ten jejich vložený kód).