Neexistující smlouva s O2

Marv-CZ

Re: Neexistující smlouva s O2
« Odpověď #15 kdy: 09. 06. 2011, 21:37:57 »
Jestli s nimi hodláš dál bojovat, tak raději přes dopisy do vlastních rukou. To, že jsi něco požadoval telefonicky, v klidu zapřou.


j.

Re: Neexistující smlouva s O2
« Odpověď #16 kdy: 09. 06. 2011, 22:01:52 »
1. Zadny zakon neuklada povinnost platit nejakou fakturu, se kterou nesouhlasite. Uklada jenom povinnost platit za sluzby ceny platne v dobe jejich poskytovani. Jestli takove ujednani ale odsouhlasite ve smlouve, je to vase chyba, je ovsem na povazenou, jestli by v pripade sporu soud takove ujednani nezrusil jako ujednani v rozporu s dobrymi mravy. Napriklad, jestli zacne mit podnik problemy s cash flow, muze je resit tim, ze kazdemu zakaznikovi posle fakturu na 10 000 KC, kterou budou muset zaplatit, a pak jim to za par mesicu v reklamacnim konani vrati? Pochybuju, ze by se nejaky soudce stotoznil s tim, ze moznosti, ktere takove ujednani poskytuji, jsou vyrovnane pro podnik i odberatele.

2. Vice svetla o tom, jestli je smouva vubec platna nebo ne nam da zakon o elektronickych komunikacich, ktery udava povinnost podniku zvedejnit navrh smlovy spolu s VOP. Tezko muzeme predpokladat, ze rozsah telefonickeho hovoru da vubec moznost domluvit cokoli jineho do te miry, ze podnik je schopen prokazat, ze zakaznik je plne informovan a chape podminky, i to, ze by mel podnik zajem domlouvat s nim jine podminky nez VOP. Teda dale predpokladejme, ze smlouva byla domluvena podle VOP. VOP stanovuje proces uzavreni smlouvy stylem: zakaznik poda navrh (pisemne nebo ne) a O2 navrh prijme a nebo ne. Jestli O2 navrh prijme a navrh nebyl uzavren pisemne, staci ji zridit sluzbu jako projev akceptace navrhu.

Proto je hodne dulezite vedet, jestli ten hovor mel charakter navrhu na zrizeni sluzby ze strany zakaznika nebo ne. Jestli zakaznik rekl neco ve stylu "poslete mi smlouvu a ja se na ni podivam", je to neco uplne jineho nez "to zni dobre, tak mi prosim tu sluzbu zridte na jmeno ABC na adrese XYZ". Ve druhem pripade je ovsem zakaznik porad vazan jenom VOP a tim navrhem, ktery padnul v telefonu, vcetne vsech ustne projednanych podminek, obzvlast jestli pisemnou smlouvu nepodepise. V tom pripade totiz plati navrh projednany telefonicky, O2 implicitne akceptovany (zrizenim sluzby), a ten papir uz nema zadnou vahu - smlouva uz plati bez ohledu na to, jestli to podepise nebo ne.

Takze podle "nejsem si vědom, že bych s nimi po telefonu uzavíral smlouvu, objednaval jsem službu, to ano" to vypada, ze zakaznik udelal po telefonu navrh (objednavku) a O2 ho akceptovalo (zrizenim sluzby), a smlouva je tedy platna. Zakaznik na zadnou pisemnou smlouvu cekat nemusi, ani zadnou pisemnou smlouvu podpisovat nemusi (neni duvod aby ji znovu posilali), ale musi platit za sluzby, ktere jsou mu fakturovane a jsou v souladu s jeho objednavkou a spotrebou. V pripade, ze by O2 chtelo fakturovat cokoli navic, nemaji sanci, ocitli by se v dukazne nouzi, to ze poslali nejaky papir neznamena vubec nic.

Logik

  • *****
  • 1 031
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re: Neexistující smlouva s O2
« Odpověď #17 kdy: 09. 06. 2011, 22:16:44 »
To co píšeš zní dost rozumně, je doplnil bych k tomu tydle myšlenky:
- Ani kdyby řekl, zřiďte mi blablabla, tak tím ,že odmýtl podepsat smlouvu zrušil svůj předchozí úmysl uzavřít smlouvu (a jelikož to bylo předpokládám ve 14 dnech od telefonického hovoru a to je prostředek uzavření smlouvy na dálku, nebo jak se to přesně jmenuje, tak by na to měl plné právo).
- Jenže on dál čerpal od O2 tu službu. A pokud čerpal službu, tak má povinnost za ní platit. Takže je otázka, jestli čerpáním té služby i přes odmítnutí písemné smlouvy vznikl mezi O2 a odběratelem smluvní vztah. Pokud ne, pak asi povinnost platit faktury není, ale zas by neoprávněně používal cizí majetek. Pokud ano, zas by měl povinnost platit faktury. 

- DULEZITE: známý známého nedávno s O2 prohrál soud o nějakou špatnou fakturu s tím, že prý měl v nějakém limitu (tuším 2 měsíců) podat stížnost na ČTU a pokud ho nepodal, tak má smůlu. Nevím, jestli se podobná věc týká tohoto případu, ale pravděpodobně ano. Pokud tedy ano, tak je dost možné, že jsi sice v právu, ale případný soud prohraje, protože si včas nepoužil správný prostředek na svoji obranu.

j.

Re: Neexistující smlouva s O2
« Odpověď #18 kdy: 09. 06. 2011, 22:44:44 »
Tady bych se odvolal na obcansky zakonik, ktery ohledne odstoupeni (ne zruseni) smluv uzaviranych na dalku pravi:

54c Spotřebitel vykoná své právo na odstoupení oznámením zaslaným prokazatelným způsobem v souladu s praktickými pokyny podle §54b odst. 4 písm. d); lhůta k uplatnění práva na odstoupení je zachována, pokud bylo oznámení písemně odesláno před uplynutím této lhůty.

To, ze nekomu do telefonu rekl, ze chce opravit udaje ve smlouve (co se dost mozna i stalo), a ze to lejstro (ktere v danem okamziku uz tak jako tak nebylo relevantni) nepodepise, se da nazvat "oznamenim zalsanym prokazatelnym zpusobem" jenom, kdyz prepneme vyznam tohoto spojeni daleko pres unosnou mez ;) Tudy cesta nevede, drahy Watsone.

Re: Neexistující smlouva s O2
« Odpověď #19 kdy: 09. 06. 2011, 23:45:42 »
- DULEZITE: známý známého nedávno s O2 prohrál soud o nějakou špatnou fakturu s tím, že prý měl v nějakém limitu (tuším 2 měsíců) podat stížnost na ČTU a pokud ho nepodal, tak má smůlu. Nevím, jestli se podobná věc týká tohoto případu, ale pravděpodobně ano. Pokud tedy ano, tak je dost možné, že jsi sice v právu, ale případný soud prohraje, protože si včas nepoužil správný prostředek na svoji obranu.

Ano, přesně toto jsem uváděl ve svém postu - reklamace nemá automaticky odkladný účinek, to by vyžadovalo zásah ČTU a žádost musí být podána do 2 měsíců, viz.:

http://www.ctu.cz/ctu-informuje/jak-postupovat/reklamace-sluzeb-e-komunikaci.html

Navíc v tomto případě je dost otázka jestli vůbec o reklamaci jde (to předpokládá určité kroky, které myslím učiněny nebyly, ale třeba by to soud viděl jinak). Každopádně OP bude mít problém dokázat co si vlastně s těmi lidmi na telefonu vůbec povídal - to že si povídal se ukáže z výpisu ale co si povídal to těžko.

Každopádně hybaj za právníkem - ten doporučí co s těmi fakturami i co se smlouvou. Tady na rootu jsou vesměs technici a ti na náš právní systém uvažují až příliš logicky.


jfeg

Re: Neexistující smlouva s O2
« Odpověď #20 kdy: 10. 06. 2011, 09:58:53 »
Nejde mi ale do hlavy ten fakt, že si něco na dálku zřídíte (a v diskuzi je naznačováno, že můj telefonický požadavek na zřízení služby = uzavření smlouvy) a nemátu vůbec kontrolu nad tím, co si vlastně zřizujete. Kdo zaručí, že mnou objednané služby a v jaké výši budou skutečně objednány? Nebo je libo přidat balíček O2TV, nebo co takhle místo bazzávaznosti nabídnout věrnost na 2 roky? Co bednu šampaňského z vydařeného ročníku 2015 ?
Jakákoliv platba O2 by mohla znamenat uznání jejich nároků, ale ja nevím doteď, jaké všechny mají, proto to neplacení.

Ok, připomínky beru, poradím se s pravníkem, pošlu dopis.



Logik

  • *****
  • 1 031
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re: Neexistující smlouva s O2
« Odpověď #21 kdy: 10. 06. 2011, 12:31:39 »
No právě podle mne klíčový prvek, který tady není jasný, je zdali vůbec byla uzavřena smlouva a pokud byla uzavřena, tak jestli byla tvým nesouhlasem s podmínkami zrušena. A na to Ti asi opravdu poradí právník.

Co bych tipoval je, že pokud je smlouva platná, tak prohraješ a jediný, co Tě může zachránit je, že, o2 Ti odpustí penále kvůli svýmu mediálnímu obrazu. K tomu ale myslím běžnej "nýmand na reklamacích" nemá práva (takže jestli jsi nějak poslal dopis, máš šanci).

Pokud smlouva platná není (jestli jsem to pochopil, tak jsi internet od o2 nepoužíval, což je pro Tebe možná významný plus plus - nemůžou říkat, že jsi ji potvrdil užíváním inetu), tak bys asi soud vyhrál. Ale je to opravdu jen domněnka, todle je fakt pro právníka.

jfeg

Re: Neexistující smlouva s O2
« Odpověď #22 kdy: 10. 06. 2011, 13:33:07 »
Tak známý mi poradil ještě zajít do jejich podnik. prodejny, a musím napsat, že to byl zlomovej okamžik.
Ta paní (mám pocit, že vedoucí) to byl přímo balzám s ní jednat po zkušenostech s jejich zákaz. linkou. Vše vedeno korektně, věcně... nebudu zabíhat do detailů (abych nebyl nařčen z reklamy O2 ;-) ,  uznala i chybu na straně O2. A že měla i nějaké pravomoce, odpárala mi penále.

K tomu uzavírání smluv po telefonu.. tady jsem z nevědomosti pochybil, takto ústně uzavřená smlouva je prý skutečně platná. Budiž mi to ponaučením. Asi to příště udělám tak, že si nic neobjednám, ale požádám o písemnou nabídku a na jejím základě následně učiním objednavku.

Ješte jednou děkuji za rekce.
jfeg.

Re: Neexistující smlouva s O2
« Odpověď #23 kdy: 10. 06. 2011, 13:48:35 »
Gratuluju, že to dobře dopadlo.
A ten akt uzavření smlouvy byl ten telefonát sám, nebo převzetí, případně aktivace toho modemu, co Ti zaslali ?

jfeg

Re: Neexistující smlouva s O2
« Odpověď #24 kdy: 10. 06. 2011, 13:59:17 »
tak jak jsem to pochopil já, tak to byl ten telefonát + jak jsem začal využívat jejich služby

Smokie

Re: Neexistující smlouva s O2
« Odpověď #25 kdy: 10. 06. 2011, 15:15:47 »
Gratuluju, že to dobře dopadlo.
A ten akt uzavření smlouvy byl ten telefonát sám, nebo převzetí, případně aktivace toho modemu, co Ti zaslali ?
U vas je naozaj mozne uzatvarat zmluvy telefonicky. Na tom bol postaveny jeden podvodny biznis ohladom domen, kedy zavolala slecna do firmy, ze jej konkurent ma zaujem o taku a taku lukrativnu domenu, ale vzhladom na to, ze volana firma je jej majitel(?!) tak tam vola aby ju varovala a za nemaly peniaz jej tu domenu predlzila. Samozrejme potom prisla faktura na pekne cislo, ale uz sa z toho vykrutit nedalo (noo dalo, ale...), pretoze zmluva bola podpisana telefonicky.

Ci to boli presne domeny, to si uz nepamatam, ale islo v principe o nieco taketo.

Logik

  • *****
  • 1 031
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re: Neexistující smlouva s O2
« Odpověď #26 kdy: 10. 06. 2011, 16:37:32 »
Uzavírat jdou, ale člověk pak musí dostat (tuším písemně, přesně si to nepamatuju) všechny informace a existuje lhůta (14 dní od doručení informací), ve který lze od smlouvy odstoupit.

Ale podovody se s tím samozřejmě dělaj - stejně jako se dělaj s platebními kartami. Čím je něco pohodlnější, tím je to zneužitelnější...