Neexistující smlouva s O2

jfeg

Neexistující smlouva s O2
« kdy: 09. 06. 2011, 09:18:04 »
Dobrý den,
potřeboval bych poradit, příp. jestli se někdo s něčím podobným setkal..

V únoru jsem si v rámci nějaké akce nechal zřídit zvýhodněný internet od O2. Můj stávající provider měl občas výpadky, a tak jsem delší dobu zvažoval změnu, a tahle akce mi přišla vhod. Získal jsem tím záložní připojení, které mohu příp. kdykoliv vypovědět. A když se můj stávající provider nezlepší, odstřihnu se od něj definitivně a pojedu jen přes 02.
Objednávku a vše s tím spojené jsem vyřizoval telefonicky. Po pár dnech dorazila krabice s modemem a smlouvou. Smlouva ale obsahovala zásadní chyby, hned jsem to telefonicky urgoval a s pracovnicí na lince jsme vše (snad) opravili. A od konce února čekám na smlouvu.
Ješte před první fakturou jsem několikrát volal na zákaznickou linku že stále nemám smlouvu, a že dokud nebudu mít smouvu, nebudu nic platit (v té smlouvě byly chyby, např. že se jim zavazuji na 2 roky a platbou jsem si říkal, že bych to jaksi posvětil... no asi nesmysl). Do dneška jsem volal asi 6x + jeden mail na reklamace. Jediná reakce z jejich strany je, že mi posílají faktury a penále.
Dnes jsem měl zase jeden telefonát, přepojili mě někam na reklamace, a s tou paní jsme tu záležitost viděli dost rozdílně. Trošku mi hnula žlučí ;-)  Jako, že mi tu smlovu pošlou, a že bude datována k únoru. A že ty penále musím zaplatit. A jestli mi nepřijde divný odebírat jejich služby a neplatit, začla moralizovat apod.
Marně jsem se jí snažil vysvětlit, že jako idiot k nim volám a snažím se to uvést na pravou míru. No prostě, začalo to být o ničem.
Štve mě, že to zašlo až sem, mám rád věci vedené korektně, ale teď jsem ve stavu, kdy mě tak dožrali, že to prostě jen tak nezkousnu. Ale nevím kam až to všechno může zajít. Předesílam, jediné co jsem podepsal bylo převzeti krabice s modem.
Tak poraďte, vidim to blbě já? Mám jim to zaplatit a vykašlat se na to? Máte i vy nějakou smlouvu s 02 ?
Pls, má-li někdo pifku na O2, prosím, zkuste to vzít s nadhledem, který ja teď asi už postrádám a poraďte. Děkuji.

jfeg.


PS:
Jinak to jejich připojení jsem vlastně ani nevyužil, ale to je asi jedno. Provider totiž udělal nejspíš nějaký změny a jede mi to jak má, takže jedu výhradně přes něj. Jen občas jsem ze zvědavosti vyzkoušel jak O2 funguje (a jsem-li ještě připojen) a objektivně ty parametry co slibuje dává. Tak to jen tak na okraj.
« Poslední změna: 09. 06. 2011, 09:27:27 od Petr Krčmář »


zd.valek

Re: Neexistující smlouva s O2
« Odpověď #1 kdy: 09. 06. 2011, 09:49:58 »
Mám s nimi zkušenosti ještě když byli Český Telecom. Reklamaci rychlosti jsem hlásil asi desetkrát a trvalo to půl roku, nakonec jsem řekl, že když to nebude, odstoupím od smlouvy. A bylo to ještě ten den opraveno.
Pak jsem řešil chybu v adrese (poštovní), hlásil jsem to minimálně šestkrát a trvalo to dlouho. Někde pak měli adresu správně, ale většinou byla blbě: mají tam bordel.
Teď už je situace trošičku lepší a hlavně už vím, že se s nimi nesmím párat.
Vzhledem k přístupu bych od nich internet nechtěl, ale tady jinou možnost opravdu nemáme.

Re: Neexistující smlouva s O2
« Odpověď #2 kdy: 09. 06. 2011, 09:57:54 »
1. Dojdi za právníkem a tohleto mu popiš. Těžko soudit, jak byla smlouva po telefonu uzavřená, jestli dohoda opravdu zněla na "bezzávazkovou smlouvu", nebo jestli jste se dohodli na smlouvě, tys řekl do telefonu "OK, souhlasím, podmínky jsem četl" - a ty dva roky byly v těch podmínkách. Ale to nevíme, a ty to ani nepíšeš.
2. Nech si od právníka sepsat dopis pro O2. On tam zohlední uzavírání smlouvy, takže buď napadne její platnost (pokud byla uzavřena bez plného vědomí jedné strany) a tím i oprávněnost faktur a upomínek, nebo poradí s výpovědí.
3. Každopádně to řešit co nejdřív, protože pokud službu konzumuješ a byla ústně uzavřena smlouva, tak platit musíš, to má paní na reklamacích naprostou pravdu a její moralizování je na místě. Pokud by se nakonec ukázalo, že jsou v právu oni (např. že tě při uzavírání odkázali na nějaké podmínky smlouvy, kde ty dva roky jsou, ty sis je nepřečetl, ale odkýval, žes to četl), tak zaplatíš dluh i s penále, a nepomůže ti nic.

Důležitý je tedy ten bod telefonického uzavírání smlouvy - jestli jste se tam bavili o tom, že ve smlouvě nebude dvouletý závazek. A od toho se odvíjejí další kroky. Jenže to my tady na fóru nevíme, to víš ty... a myslím, že ušetříš čas sobě i ostatním, když to sem nebudeš rozepisovat, jak to bylo, protože tady tě můžeme nanejvýš politovat a zanadávat na Telecom. Pokud s tím ale chceš něco udělat, poraď se s právníkem a napiš O2.

D.A. Tiger

  • ****
  • 486
  • Tygr, který žere tučňáka ;-)
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re: Neexistující smlouva s O2
« Odpověď #3 kdy: 09. 06. 2011, 10:02:44 »
Osobně jsem s O2 nikdy nic neměl, ale moje sestra na tom byla podobně, když s nimi ukončovala smlouvu. přesto, že splnila veškeré náležitosti neustále ji posílaly faktury a k nim příčítali penále. Nevím teď jak to skončilo (jen si pamatuji, že tehdy mluvila o tom, že se to bude řešit přes právníka).

Jinak O2 co vím tak od lidí, nemá v tomto směru vůbec dobrou pověst. 

pecko

  • ***
  • 105
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re: Neexistující smlouva s O2
« Odpověď #4 kdy: 09. 06. 2011, 10:04:30 »
neviem, ako je to u vas, ale u nas je clovek zo zakona povinny zaplatit pohladavku a nezrovnalosti riesi v reklmacnom konani. cize ak je zmluva platna, si povinny zalpatit za fakturu, aj ked si nespokojny a nespokojnost musis riesit reklamaciou. ine riesenie je len prejavom ich dobrej vole. ak ju maju, da sa to aj inak. ak som napriklad ja mal nejaky problem s fakturou, poziadal som telefonicky fakturacne o odklad uhrady do vyriesenia. oni mi to povolili, vec sa vyriesila a na oboch stranach prebehlo to, co prebehnut malo. ak je v tvojom pripade zmluva neplatna, neni o com:) zrejme nebudes povinny im nic platit. ale odbornik na pravo, duplom na to vase, nie som. zisti si u pravnika, co s tym mozes:) inak podobne haluze s kurierom a teleofonicky dojednanou zmluvou ficia aj u nas. aj tak ale zmluvu musim podpisat kurierovi a on ju mnou podpisanu odovzda operatorovi. az vtedy je platna. pokial tvoj operator nedisponuje zmluvou, ktoru si podpisal, asi si moze ist piskat:) ale opakujem, porad sa radsej s pravnikom.


Joe King

Re: Neexistující smlouva s O2
« Odpověď #5 kdy: 09. 06. 2011, 10:10:59 »
Moje zkusenost s 02 je, ze jakmile se ve standartnim procesu objevi trosinku problem, tak nastava tragedie.

Pred par lety me mely domu zapojit ADSL, z technickych duvodu na jejich strane toho nebyly nakonec schopni - celkem sem musel podat asi sedum reklamaci, abych jim za to neplatil (tahlo se to asi pul roku). Trikrat sem si vyzadal potvrzeni, ze uz je to k nejakemu datu uzavrene a nic jim nedluzim, necez me vzdycky poslali dalsi fakturu s nejakou kravinou.

Potom sem u nich mel chvili mobilni datove pripojeni - zacaly me z nejakeho duvodu, ktery nebyly nikdy schopni vysvetlit, kazdy mesic pricitat k fakture 400kc. Ctyri mesice za sebou jsem pokazde stravil pres hodinu na infolince, kde si me prepojovaly a snazily zjistit co mi vlastne fakturuji, aby to nakonec pokazde stornovaly. Nakonec mi kvuli tomu jedonou poslali i vyhruzny dopis, ze na me poslou exekutora.

To byla posledni kapka, kterou jsem s 02 na vecne casy skoncil.

PS:

LaCoret

Re: Neexistující smlouva s O2
« Odpověď #6 kdy: 09. 06. 2011, 11:51:13 »
Jednou jsem řešil neco podobneho s nejakou firmou, která prodava žiletky po netu.
Trochu jsem se hrabal v paragrafech a narazil jsem na to, že pokud jedna strana projeví přáni
aby byla smlou pisemna pak musí byt uzavřena na papiru a ne jen ustně, v tom případě ustní
smlouva není rozhodující.

O2 vyjadřilo své přáni uzavřit smlouvu pisemně, tim že ji poslalo.
No a tys nepodepsal. Tím pádem nepřistoupil na ni.

Už nevím který to byl paragraf.
A nevím jak by se řešilo to že ses bez platne smlouvy připojil přes jejich modem na internet.

Hodně štěstí

pecko

  • ***
  • 105
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re: Neexistující smlouva s O2
« Odpověď #7 kdy: 09. 06. 2011, 12:23:02 »
A nevím jak by se řešilo to že ses bez platne smlouvy připojil přes jejich modem na internet.

no nijako:) on to pripojenie neukradol, ani podvodnym sposobom ho neziskal. ze mu ho oni z vlastnej poskytli bez zmluvy, to je ich problem. to mas to iste, ako ked ti v obchode omylom nieco zauctuju za podstatne nizsiu cenu a zistia to dodatocne. daju ta na sud pre kradez?

tiez na druhej strane, ak ja ako zakaznik (riadne a platne zazmluvneny) pouzijem sluzbu nechtiac, moj argument "ja som nechcel" mi nepomoze. zmluva hovori jasne, sluzbu som pouzil, zaplatit musim. reciprocne to musi platit podla mna tiez. nic nepodpisal, zakon neporusil, neplynu mu zavazky. prevdzkovatel sluzby mu poskytol svoju sluzbu z vlastnej vole bez zmluvy. bodka:)

smoofy

  • *****
  • 1 059
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re: Neexistující smlouva s O2
« Odpověď #8 kdy: 09. 06. 2011, 12:48:58 »
Kamarad ma podobnou zkusenost s O2 kde mu byl nabidkut prechod na jiny tarif telefonicky a ten odkyval, po case dostal smlouvu kde byla napsana zmena tarifu s oznacenim cosi jako "CFGG18VGF" kterou podepsala pote mu prisla faktura na 1800 korun mesicne coz byla jakoze ta 18ka mezi temi pismeny. Hadal se a nakonec mu to stornovali. Zakladem je hadat se a kricet a bejt sprostej. Jinak vas nikdo nebere vazne :)

Re: Neexistující smlouva s O2
« Odpověď #9 kdy: 09. 06. 2011, 14:01:35 »
Lidi neblázněte, s úřadem přeci nemůžete jednat stylem "no já mám dojem že ... tak přeci nebudu platit," a komunikovat přes nějakou pofidérní zákaznickou linku, zejména pokud se jedná o mastodonta typu O2. Základem je postupovat tak abych měl "důkazy" a mohl prokázat že jsem s nimi komunikoval, co bylo obsahem apod. To si myslíte že oni jen tak vydají záznam hovoru (proč myslíte že tam mají "hovor MŮŽE být nahráván")?

Nedokážu posoudit jestli smlouva byla uzavřena už po telefonu nebo zda by k jejímu uzavření došlo až na základě podpisu té smlouvy uvedené v písemné podobě, a je klidně možné že soud rozhodne ve váš prospěch. A nebo taky ne, to vám poradí jenom právník.

Každopádně je ale dobré postupovat podle reklamačního řádu, a to i v podobných případech kdy máte za to že žádná smlouva neexistuje. A je pravda že reklamace implicitně NEMÁ odkladný účinek, tj. sporné služby by měly být uhrazeny. Je ale možnost ČTÚ požádat o odklad do rozhodnutí reklamace. Nicméně toto je třeba provést 2 měsíce od doručení vyúčtování, což jste asi prošvihl. Ale jaký vliv by na to měla případná neexistence smlouvy, to fakt netuším.

jfeg

Re: Neexistující smlouva s O2
« Odpověď #10 kdy: 09. 06. 2011, 14:13:14 »
nejsem si vědom, že bych s nimi po telefonu uzavíral smlouvu, objednaval jsem službu, to ano

děkuji za názory.
jfeg.

MilanK

Re: Neexistující smlouva s O2
« Odpověď #11 kdy: 09. 06. 2011, 19:28:21 »
Podle zák. 127/2005 Sb. (o elektronických komunikacích) je podnikatel poskytující telekomunikační službu povinen uzavřít s účastníkem smlouvu. Pokud to neudělá, je na místě podat stížnost na Český telekomunikační úřad.

Logik

  • *****
  • 1 031
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re: Neexistující smlouva s O2
« Odpověď #12 kdy: 09. 06. 2011, 20:24:55 »
Tak todle zrovna není vůbec relevantní předpis: O2 bude tvrdit, že byla uzavřena ústní smlouva.  A jestli opravdu byla nebo byla uzavřena bude právě principem sporu,

Osobně, ač si občas troufnu něco v právních předpisech hledat a argumentovat jimi, bych tady doporučil velkou opatrnost a zkusit najít nějakou odbornou radu, todle IMHO nebudou řešit zákony, ale spíš až nějaké judikáty soudů a běžná soudní praxe atd, a to laik asi těžko bude znát, popř. hledat.

Doporučil bych několik věcí:
1) zkusit se prořvat někde na O2
2) zkusit poslat stížnost na zahraniční centrálu O2 - taková stížnost na lidi mimo republiku velmi často pomůže. Obzvlášť pokud bude konstruktivní (jsem ochoten zaplatit služby, ale o2 mi nebylo dodnes schopno dodat smlouvu a tak nevím, na základě čeho bych platil atd...), prostě stížnost na chování českého zastoupení O2 spolu s jasnou vůlí to nějak řešit.
3) poradit se s právníkem. Ideální by bylo to, co po Tobě O2 chce, dávat někam do notářský úschovy, ale to jsou už prachy navíc...

Logik

  • *****
  • 1 031
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re: Neexistující smlouva s O2
« Odpověď #13 kdy: 09. 06. 2011, 20:26:18 »
PS: Teda ten předpis jako takovej relevatní je, jen to ustanovení o smlouvě nikoli, to mluví o tom, že operátor nemůže někoho bezdůvodně odmítnout.

Petr Pan

Re: Neexistující smlouva s O2
« Odpověď #14 kdy: 09. 06. 2011, 20:27:39 »
No tak na rootim foru asi moc pravniku nebude, navic nikdo z nas nevi, jak to doopravdy bylo. Ale podle meho nazoru je v pravu O2, protoze vam dodali modem + konektivitu. Pokud jste mel vyhrady ke smlouve, tak jste mel mel zarizeni vratit (prokazatelne) a dale jej nepouzivat - pokud jste si myslel, ze se tu smlouvu jeste podari upresnit, tak jste mel normalne platit danou castku a tohle resit jako reklamaci. Hlavne mi nejde do hlavy, ze by kyslici nekomu dali modem s konfiguraci, aniz by existovala smlouva (byt treba predbezna - po telefonu). Co probehlo behem telefonatu nevime, ale kdyz vam zarizeni poslali a vy jste ho prevzal proti podpisu, tak jste asi nerekl, ze internet od O2 nechcete... Ze vam potom uctuji neco jineho je az dalsi vec, neda se to ovsem resit tim, ze to platit nebudu. Tedy da, ale ve finale zaplatite jste vic, a to jim jde.