...a práce na integraci s Qt a KDE - GUI je jedna z největších bolístek Rustu...
Má to nějaký jasně daný směr (resp. byl by odkaz na něco co už funguje)?
Zcela obecně - existují nějaké velké GUI frameworky - zejména Qt a Gtk+, za nimi o něco méně významné Fltk a wxWidgets. S Qt je potíž, jelikož je to psané na míru C++ a jeho OOP vlastnostem. Výborně to funguje ve spojení třeba s Pythonem, kde je velká míra kompatibility OOP modelu - násobná dědičnost apod. Celkem blbě to funguje u výrazně jiných jazyků, jako je třeba Haskell nebo Rust. Jo, pořád se na tom dělá a třeba to nějak ti lidi dopilují.
Gtk je psané v C a bindingy pro ostatní jazyky včetně Rustu se dělají poměrně snadno.
Fltk zblízka neznám, přijde mi primitivnější, ale to může být i výhoda. Bindingy jsou aktivně vyvíjené, na rozdíl třeba od wxWidgets.
Pak existují specialitky jako druid, Orbtk a egui. Podle mě to je všechno zatím spíš hračka, ale možná se něco změnilo.
Doporučuju zaměřit se na relm, resp. gtk-rs, to jsou IMO nejvymakanější a nejpoužívanější řešení pro Rust. V prvním případě pokud chceš mít vše definované programově a idiomaticky. Ve druhém případě si můžeš UI naklikat v Glade, ale spíš tíhnu k Relmu. BTW existuje verze i pro Gtk+ 4 (relm4).
Svět GUI je roztříštěný všude, ale zvlášť v Rustu mi to Gtk+, resp. spíš Relm přijde jako jasná volba.