Zlepšení znalosti matematiky - CBT

Re:Zlepšení znalosti matematiky - CBT
« Odpověď #30 kdy: 24. 03. 2020, 11:53:22 »
Knihu Přehled užité matematiky jsem si půjčoval, když jsem něčemu nerozuměl a potřeboval jsem to objasnit ke zkoušce.
Když jsem dostudoval, tak jsem si tu knihu koupil, kdybych to ještě někdy, nedej Bože, potřeboval.
Nedávno se o výuce matematiky trochu diskutovalo tady:
https://list.hw.cz/pipermail/hw-list/2020-March/523883.html


Re:Zlepšení znalosti matematiky - CBT
« Odpověď #31 kdy: 24. 03. 2020, 12:07:14 »
pocuvajte kefalin, co si prestavujte pod tymi metodami z 17. storocia?!?!

Zformuluji to jinak neboť máš zjevně problémy s chápání analytické vs numerické matematiky.
: difer. a integr. počet je matematický aparát 17/18 století, prakticky nepoužitelný(kvůli problémům sestavení funkcí 2,3 a více proměnných, které by přesně popisovaly cokoliv co funkce měla vyjádřit) proto se přešlo na numerické metody neboť ty měly řešení jenž vyústily během 19,20.století v metody sítí, MKP apod.. Rozšíření dané problematiky vedlo k např. tensorům vyšších řádů.

Co se snažím říci, že i Matematika má svůj vývoj od jednodušších a ke složitějším a i jako každému oboru se i jí nevyhnuly slepé uličky. Nikdo vám nebrání/nezakazuje se slepé větve vývoje učit ale je to VAŠE ztráta času. Kolik z vás někdy řešilo v realitě např. výpočet ploch, objemu integrálem ? Tím, že si budete opakovat blbosti/chyby druhých vám to k ničemu nebude. Budete stejní blbci jako ti druzí z jejích chyb jste se nepoučily.

Ale možná někdo z vás bude mít štěstí a přijde vyřeší zásadní problémy analytické matematiky. I když připomínám že mezi Čechy jsme NIKDY NEMĚLY geniálního matematika. ANI JEDNOHO, všichni to byli jenom šprti co se maximálně naučily postupy druhých a žádné vlastní nezvládly.

Naše akademická obec naprosto zakrněla na matematice max. začátku či 1/2 20.století. Možná to má něco společného se sociálním inženýrstvím po vítězném únory a sociálních změnách kdy uvědomělý potomci městské lůzy a vidláků byli dosazovány do vedoucích pozic v systému, ktežto ti co byli nahoře byli poslání na spodek společenské pyramidy(tvz. makat rukama). Za pomocí šprtání se ze zákony genetiky vyjebat nedá.

jakoze plus a minus jsou metody z roku 0, takze jsou jako spatne?!
Pokud to takto chápeš, pak tvůj mozek je vadný(možná degenerovaný) proto pravděpodobně vytváří chybné závěry.

zadna metoda neni spatna, pokud slouzi, bez numerickych metod by sis na pocitaci neskrtl.
toto už by bylo na dýl a to se mi s tebou nechce rozebírat, zjevně bys to ni nepochopil, když nemáš na to aby ses naučil např. MKP.

alex6bbc

  • *****
  • 1 432
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re:Zlepšení znalosti matematiky - CBT
« Odpověď #32 kdy: 24. 03. 2020, 12:51:30 »
technomaniak ty jsi kokot.

"Ale možná někdo z vás bude mít štěstí a přijde vyřeší zásadní problémy analytické matematiky. "
jsou problemy, ktere analyticky nevyresis nikdy.

alex6bbc

  • *****
  • 1 432
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re:Zlepšení znalosti matematiky - CBT
« Odpověď #33 kdy: 24. 03. 2020, 13:03:51 »
a technomaniak, nejprve se nauc cesky a pak se montuj do matiky ju.

"Ale možná někdo z vás bude mít štěstí a přijde vyřeší zásadní problémy analytické matematiky. I když připomínám že mezi Čechy jsme NIKDY NEMĚLY geniálního matematika. ANI JEDNOHO, všichni to byli jenom šprti co se maximálně naučily postupy druhých a žádné vlastní nezvládly."

...mezi Cechy jsme nikdy nemeli....

olok

Re:Zlepšení znalosti matematiky - CBT
« Odpověď #34 kdy: 24. 03. 2020, 15:48:34 »
Nevím je to přesně to co bys rád... ale za mne určitě doporučuji youtube kanály:

Marek Valášek
Isibalo
3Blue1Brown
MIT má také hodně přednášek online
Numberphilie

Socratica (není úplně matematicky zaměřené, ale některé metody a techniky se dají najít i zde)

Osobně doporučuji si vždy dané učivo/problém vyhledat jak na google tak youtube, kde se třeba i náhodou dá narazit na zajímavý kanál/video.


Re:Zlepšení znalosti matematiky - CBT
« Odpověď #35 kdy: 25. 03. 2020, 12:23:52 »
Děkuji moc za rady, hrozně se mi líbí Numberphile - třeba tato přednáška o komplexních číslech je super - https://www.youtube.com/watch?v=shEk8sz1oOw

Pod videm je jeden super komentář, zarámovat:
"I have no idea how my school makes math boring. They must work very hard at it."

Jako matně si vybavuji přednášku z vysoké, kde jsme probírali to samé, já u toho usínal, teď mrknu na youtube a koukám na to se zaujetím jako fakt "no ty v**e to je fakt zajímavé".

Re:Zlepšení znalosti matematiky - CBT
« Odpověď #36 kdy: 20. 05. 2020, 08:27:06 »
Hledal jsem něco jiného, náhodou jsem padnul na tuhle diskusi a vzpomněl jsem si, že včera vyšel na Psu zajímavý článek:
https://neviditelnypes.lidovky.cz/spolecnost/skolstvi-k-te-maturite-z-matematiky.A200517_224708_p_spolecnost_wag

Coati

Re:Zlepšení znalosti matematiky - CBT
« Odpověď #37 kdy: 07. 05. 2021, 12:39:45 »
Jaký jen nejlepší způsob “zlepšení znalosti matematiky” na ZŠ/SŠ? Ve světle aktuálního fiaska s Cermatem to je vysoce aktuální. Jsou stěžovatelé jen líná paka, nebo to fakt Cermat přehnal?

Re:Zlepšení znalosti matematiky - CBT
« Odpověď #38 kdy: 07. 05. 2021, 13:21:03 »
Sice jsem ty testy neviděl, ale informace jsou, že tentokrát chtěli, aby děti více přemýšlely a ne jen aplikovaly naučené postupy.  :)

Re:Zlepšení znalosti matematiky - CBT
« Odpověď #39 kdy: 07. 05. 2021, 13:22:51 »
Pánové technomaniak a alex6bbc, nechcete se jít hádat a urážet někam jinam? Uvědomte si prosím, že úroveň vaší diskuze o vás leccos vypovídá.

Ostatním děkuji za tipy.

Idris

  • *****
  • 2 286
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re:Zlepšení znalosti matematiky - CBT
« Odpověď #40 kdy: 07. 05. 2021, 13:29:06 »
Sice jsem ty testy neviděl, ale informace jsou, že tentokrát chtěli, aby děti více přemýšlely a ne jen aplikovaly naučené postupy.  :)
Tohle byl přesně můj pocit, když jsem na ty příklady včera koukal, a teď přesně to samé říkal Valášek v DVTV (jeden z nejlepších a nejzkušenějších učitelů matematiky). Tohle už je vrchol všeho, celý život posloucháme, jak školy blbě učí, že tam je jen memorování bez chápání podstaty a ať se výuka zaměří na logické myšlení a důvtip, a teď si ta samá chátra stěžuje na přesný opak.

PanVP

Re:Zlepšení znalosti matematiky - CBT
« Odpověď #41 kdy: 07. 05. 2021, 13:32:23 »
Nechť starý kozel jebe ovci a R je v množině C kdy R nemá s kozlem nic společného a Eskymák zkoumá kokos.
To mě na VŠ dohánělo k šílenství...

Kamarád mi tenkrát dokola opakoval vtip: "Na začátku byly dvě skupiny fanatiků, lidí s tak odpornou a pokřivenou povahou, že se ostatním od pohledu hnusili. První skupina fanatiků si založila nějaké církve sekty. Druhá skupina fanatiků jsou matematici. Musíš si uvědomit, že to jsou fanatici a jakákoliv debata s nimi nemá smysl. S fanatikem nelze vyjednávat."   

Sekty dokáží vytvářet emoční exkrementy - emočními exkrementy zasažený člověk na sebe plácne bombu a odpálí se v davu. Matematika dokáže vytvářet logické exkrementy - hrabat se v nich otravuje mysl.

Vidíte, že je někde na papíře exkrement? A vážně se v něm chcete hrabat???

Matematika i víra jsou krásné, ale stačí pár úchyláků a z krásné věci je něco hnusného a odporného.
Mnoho věcí se dá vysvětlit příjemně, srozumitelně, čistě.
Důležité je si shánět vysvětlení, která jsou srozumitelná, pochopitelná, trefná a snadno zapamatovatelná.
Tak, aby vás těšilo je číst.
« Poslední změna: 07. 05. 2021, 13:36:31 od PanVP »

Re:Zlepšení znalosti matematiky - CBT
« Odpověď #42 kdy: 07. 05. 2021, 13:41:31 »
Nechť starý kozel jebe ovci a R je v množině C kdy R nemá s kozlem nic společného a Eskymák zkoumá kokos.
To mě na VŠ dohánělo k šílenství...

Kamarád mi tenkrát dokola opakoval vtip: "Na začátku byly dvě skupiny fanatiků, lidí s tak odpornou a pokřivenou povahou, že se ostatním od pohledu hnusili. První skupina fanatiků si založila nějaké církve sekty. Druhá skupina fanatiků jsou matematici. Musíš si uvědomit, že to jsou fanatici a jakákoliv debata s nimi nemá smysl. S fanatikem nelze vyjednávat."   

Sekty dokáží vytvářet emoční exkrementy - emočními exkrementy zasažený člověk na sebe plácne bombu a odpálí se v davu. Matematika dokáže vytvářet logické exkrementy - hrabat se v nich otravuje mysl.

Vidíte, že je někde na papíře exkrement? A vážně se v něm chcete hrabat???

Matematika i víra jsou krásné, ale stačí pár úchyláků a z krásné věci je něco hnusného a odporného.
Mnoho věcí se dá vysvětlit příjemně, srozumitelně, čistě.
Důležité je si shánět vysvětlení, která jsou srozumitelná, pochopitelná, trefná a snadno zapamatovatelná.
Tak, aby vás těšilo je číst.
Toto je skvele. Konecne mi to dava zmysel preco aj ked matematiku mam rad, tak som ju na skole neznasal (a to vratane VS). Pretoze sa toho chytili fanatici ktori sa zabetonovali na svojich akademickych poziciach. Preco sa nemoze matematika ucit sposobom ako v tejto ucebnici? https://calculusmadeeasy.org/
Preco ta pseudointeligetna luza musi aj jednoduche myslienky zahalit necitatelnymi symbolmi a slovami ktore suverenne pouziva, ale uz sa neunuva studentov vysvetlit ich vyznam a tym jednoduchu myslienku este viac komplikuje. Podla mna to chce nejaku rozsiahlu cistku lebo akademicke prostredie si de facto sprivatizovala skupina zmrdov ktori z toho maju dozivotnu rentu a na svoje povodne poslanie zabudli a dokonca sa aktivne proti nemu obratili. Studovanych tupcov je dnes uz nadkriticke mnozstvo.

PanVP

Re:Zlepšení znalosti matematiky - CBT
« Odpověď #43 kdy: 07. 05. 2021, 13:47:56 »
musi aj jednoduche myslienky zahalit necitatelnymi symbolmi a slovami ktore suverenne pouziva, ale uz sa neunuva studentov vysvetlit ich vyznam a tym jednoduchu myslienku este viac komplikuje

Ve zkratce? Jsou to fanatici, používají to k ponižování ostatních, honí si ego a léčí si svoje mindráky.

Ale samotné ty definice SAMOZŘEJMĚ mají svůj význam.
Když fanatikovi řeknete "Svitek takový a makový, verš dvanáctý..." Hned ví, o čem se mluví.
Roky buší hlavou do země, až má na hlavě fanatickou modřinu.
Pro ně to je naprosto zřejmé, nepostradatelné a zásadní.
Také se tím poznají.

Pro "laika", tj. někoho, kdo se to chce/musí/potřebuje naučit to jsou ovšem naprosto zcestné definice.

Re:Zlepšení znalosti matematiky - CBT
« Odpověď #44 kdy: 07. 05. 2021, 13:53:42 »
musi aj jednoduche myslienky zahalit necitatelnymi symbolmi a slovami ktore suverenne pouziva, ale uz sa neunuva studentov vysvetlit ich vyznam a tym jednoduchu myslienku este viac komplikuje

Ve zkratce? Jsou to fanatici, používají to k ponižování ostatních, honí si ego a léčí si svoje mindráky.

Ale samotné ty definice SAMOZŘEJMĚ mají svůj význam.
Když fanatikovi řeknete "Svitek takový a makový, verš dvanáctý..." Hned ví, o čem se mluví.
Roky buší hlavou do země, až má na hlavě fanatickou modřinu.
Pro ně to je naprosto zřejmé, nepostradatelné a zásadní.
Také se tím poznají.

Pro "laika", tj. někoho, kdo se to chce/musí/potřebuje naučit to jsou ovšem naprosto zcestné definice.
Ja viem, ze to ma vyznam, ale preco na decka a mladych ludi musia hned vytiahnut tie svoje starogrecke symboly a vselijake ine klikyhaky? To sa neda aspon na uvod vysvetlit "polopaticky" Co je to za uboziakov, ze si takto honia ego, ze "aha pozrite sa aki sme studovani intelektuali, ze pouzivame symboly z antickej grectiky a vy ste uplne nuly lebo im nerozumiete". Mne je z toho nagrc, dojebavaju cele generacie ludi ktori by mozno mali radi matematiku a mohli cele ludstvo niekam posunut. Ja som tiez jeden z tych ktori objavili lasku k matematike nie vdaka, ale NAPRIEK skole a ucitelom. Bohuzial aj na VS vacsina matematikov, a specialne z fakulty prirodnych vied co na FI chodili ucit boli presne taki kreteni, co si masturbovali ego tym, ze zadavali zlozite ulohy na vypocet namiesto toho aby skusali, ci student rozumie konceptov, robili z toho v podstate sutaz kto za dany cas najrychlejsie spocita nejaku kravinu.