Platy v IT

Platy v IT
« kdy: 09. 03. 2020, 07:51:40 »
Čaute, pracuji jako junior 3D grafik na HPP za 25000 a mam elektro průmyslovku.
Chtel bych se naučit programovat a trochu zmenit kariéru. Jake platy mají programátoři pri nastupu bez zkušeností? Hraje velkou roli zda máte či nemáte vysokou?


Re:Platy v IT
« Odpověď #1 kdy: 09. 03. 2020, 08:53:05 »
Měl jsem rozepsaný dlouhý status a umřel prohlížeč. No nic, tak zkráceněji.

Firma kde dělám má aktuálně na webu rozsah 30-70k hrubého pro C++ programátory, 30-50 DevOps. Ta spodní hranice bude asi tak to co nejspíše dostane u nás někdo koho bychom museli hodně zaučovat protože bez školy/zkušeností (i když aktuálně pravděpodobně takové lidi nebereme, nejsou zdroje na zaškolování), případně možná i méně. Je to malá firma do 50 lidí v Praze, u korporátů to určitě bude jinak.

Zeptal bych se - co matematika/logika, jak šla? Systematičnost? Jak zvládneš kritiků když nad něčím strávíš hodiny práce a tvůj nadřízený ti řekne že je to blbě a budeš to muset předělat? Jak tě bude bavit být v zásadě IT dělník? Anebo myslíš že máš schopnosti i nadání na kreativní a těžkou práci (když už ne vzdělání)? Co odpovíš na pohovoru na otázku proč programování když máš vystudované 3D, a jak moc jsi na tom udělal abys tedy to mohl zkusit když chceš být programátor?

Těch 25k to není Praha ani Brno, že? A nebo děláš v herní firmě (notoricky známé tím že odírají lidi a platí minimum co si mohou dovolit v oblasti kam jim naivní zájemci chodí a myslí si že bude úžasné hry nejen hrát, ale i tvořit a tak vezmou i šíleně nízký plat)?

Re:Platy v IT
« Odpověď #2 kdy: 09. 03. 2020, 10:40:56 »