Všeobecná matematika x Finančná matematika

Idris

  • *****
  • 2 286
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re:Všeobecná matematika x Finančná matematika
« Odpověď #15 kdy: 05. 01. 2020, 14:02:30 »
Co se týče té matematiky u nás, myslíte, že je tady nějaký kompromis oproti MFF? Bylo by super mít vystudovanou matematiku na Matfyzu, ale tam i hodně nadaný student musí škole věnovat 100% svého času a úsilí. Nechci aby to právě vyznělo tak, že mi jde jen o papír a nazdar, jen nevím, jestli bych ten styl výuky zvládl.
Matfyz není zas tak náročný, když člověk proleze prvákem.


Re:Všeobecná matematika x Finančná matematika
« Odpověď #16 kdy: 05. 01. 2020, 17:51:33 »
Co se týče té matematiky u nás, myslíte, že je tady nějaký kompromis oproti MFF? Bylo by super mít vystudovanou matematiku na Matfyzu, ale tam i hodně nadaný student musí škole věnovat 100% svého času a úsilí. Nechci aby to právě vyznělo tak, že mi jde jen o papír a nazdar, jen nevím, jestli bych ten styl výuky zvládl.
Matfyz není zas tak náročný, když člověk proleze prvákem.

No a pokud bys měl zvolit nějakou alternativu? Nějaké dobré matematické vzdělání v ČR? (kromě FJFI, to řadím na podobnou úroveň jako Matfyz, nebo výš)

Re:Všeobecná matematika x Finančná matematika
« Odpověď #17 kdy: 05. 01. 2020, 17:55:20 »
Styl výuky matiky (na BSc Hons) je od začátku zaměřený velmi prakticky. Na důkazy se moc nehraje, hodně věcí se sice dokazuje, ale často jde jen o nástin důkazu (a občas se prostě řekne, že důkaz je moc složitý, a přeskočí se). Kdo chce jít víc do hloubky, dostane přehršel referencí.

Přesně tímto stylem jsem absolvoval cca 8 semestrů různé matematiky na nejmenoané vysoké škole v ČR (záměrně nebudu jmenovat, abychom se vyhli idiotským komentářům o kvalitě té které školy/fakulty). A třeba zouška z funkcionální analýzy probíhala tak, že zkoušející rozdal úlohy (každý měl vlastní), zadal čas (nějaké 2-3 hodiny, už nevím), a studentům oznámil, že mohou jít kam chtějí - třeba do knihovny, a použít zdroje, které uznají za vhodné.

Přesně z tohoto důvodu by mě nenapadlo jít na MMF nebo FJFI. Způsob výuky považuji za idiotský (naprostý opak výuky světových špiček) a k tomu žádný osobní život.

Re:Všeobecná matematika x Finančná matematika
« Odpověď #18 kdy: 05. 01. 2020, 18:03:12 »

Přesně tímto stylem jsem absolvoval cca 8 semestrů různé matematiky na nejmenoané vysoké škole v ČR (záměrně nebudu jmenovat, abychom se vyhli idiotským komentářům o kvalitě té které školy/fakulty). A třeba zouška z funkcionální analýzy probíhala tak, že zkoušející rozdal úlohy (každý měl vlastní), zadal čas (nějaké 2-3 hodiny, už nevím), a studentům oznámil, že mohou jít kam chtějí - třeba do knihovny, a použít zdroje, které uznají za vhodné.

Přesně z tohoto důvodu by mě nenapadlo jít na MMF nebo FJFI. Způsob výuky považuji za idiotský (naprostý opak výuky světových špiček) a k tomu žádný osobní život.

Můžeš mi alespoň do SZ napsat, kde jsi u nás matematiku studoval? Možná je to možnost, o které ani nevím.

Re:Všeobecná matematika x Finančná matematika
« Odpověď #19 kdy: 05. 01. 2020, 18:19:33 »
Můžeš mi alespoň do SZ napsat, kde jsi u nás matematiku studoval? Možná je to možnost, o které ani nevím.

Nestudoval jsem matematiku, ale technicky obor, kde byla matematika (prevazne aplikovana) do minimalne 8 semestru, vzdy 1-3 predmety (nektere jako povinne volitelne). Nicmene konkretni technicky obor uz stejne neexistuje (nejake organizacni presuny v ramci univerzity), obsahove na nej navazuji nektere jine obory.


Idris

  • *****
  • 2 286
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re:Všeobecná matematika x Finančná matematika
« Odpověď #20 kdy: 05. 01. 2020, 18:32:56 »
Co se týče té matematiky u nás, myslíte, že je tady nějaký kompromis oproti MFF? Bylo by super mít vystudovanou matematiku na Matfyzu, ale tam i hodně nadaný student musí škole věnovat 100% svého času a úsilí. Nechci aby to právě vyznělo tak, že mi jde jen o papír a nazdar, jen nevím, jestli bych ten styl výuky zvládl.
Matfyz není zas tak náročný, když člověk proleze prvákem.

No a pokud bys měl zvolit nějakou alternativu? Nějaké dobré matematické vzdělání v ČR? (kromě FJFI, to řadím na podobnou úroveň jako Matfyz, nebo výš)
Kromě FJFI mě nic nenapadá, leda ještě Palacký v Olomouci, tam bývala hodně dobrá matika, ale nevím, jak teď.

Idris

  • *****
  • 2 286
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re:Všeobecná matematika x Finančná matematika
« Odpověď #21 kdy: 05. 01. 2020, 18:36:50 »
Styl výuky matiky (na BSc Hons) je od začátku zaměřený velmi prakticky. Na důkazy se moc nehraje, hodně věcí se sice dokazuje, ale často jde jen o nástin důkazu (a občas se prostě řekne, že důkaz je moc složitý, a přeskočí se). Kdo chce jít víc do hloubky, dostane přehršel referencí.
A třeba zouška z funkcionální analýzy probíhala tak, že zkoušející rozdal úlohy (každý měl vlastní), zadal čas (nějaké 2-3 hodiny, už nevím), a studentům oznámil, že mohou jít kam chtějí - třeba do knihovny, a použít zdroje, které uznají za vhodné.
To už je trochu extrém, ale záleží na těch příkladech.

Jinak ještě jsem zapomněl dodat, že tam není nic jako bakalářská práce. Ani na MSc není někdy klasická diplomka, bývá na výběr práce (“thesis”), nebo výzkumný projekt (v jehož rámci je technický report).

Idris

  • *****
  • 2 286
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re:Všeobecná matematika x Finančná matematika
« Odpověď #22 kdy: 05. 01. 2020, 18:38:38 »

Přesně tímto stylem jsem absolvoval cca 8 semestrů různé matematiky na nejmenoané vysoké škole v ČR (záměrně nebudu jmenovat, abychom se vyhli idiotským komentářům o kvalitě té které školy/fakulty). A třeba zouška z funkcionální analýzy probíhala tak, že zkoušející rozdal úlohy (každý měl vlastní), zadal čas (nějaké 2-3 hodiny, už nevím), a studentům oznámil, že mohou jít kam chtějí - třeba do knihovny, a použít zdroje, které uznají za vhodné.

Přesně z tohoto důvodu by mě nenapadlo jít na MMF nebo FJFI. Způsob výuky považuji za idiotský (naprostý opak výuky světových špiček) a k tomu žádný osobní život.

Můžeš mi alespoň do SZ napsat, kde jsi u nás matematiku studoval? Možná je to možnost, o které ani nevím.
Nevím, kde studoval, ale takto to vypadá třeba na VŠE. Tam je ale úroveň spíš bídná.

Re:Všeobecná matematika x Finančná matematika
« Odpověď #23 kdy: 05. 01. 2020, 18:42:09 »
nebo výzkumný projekt (v jehož rámci je technický report).
To je skvělý! Ta naše praxe, kdy se na oborech typu speciální pedagogika* píšou "vědecké" práce typu "vybavení školní jídelny pro žáky se speciálními potřebami"* je tak tragikomická, že ani nemůžu věřit, že se to pořád po tolika letech s vážnou tváří toleruje... Přesně jak https://www.youtube.com/watch?v=MQcfxTHPgek

* to není dehonestace toho oboru, jenom chci říct, že v některých oborech se prostě "věda" v bakaláři dělat nedá a ani to není účelem. Jiný žánr by byl daleko vhodnější a účelnější.

Re:Všeobecná matematika x Finančná matematika
« Odpověď #24 kdy: 05. 01. 2020, 18:46:22 »
To už je trochu extrém, ale záleží na těch příkladech.
Co je na tom extrémního? Student prokazuje že umí řešit problém, není třeba nic biflovat nazpaměť. To odpovídá praxi, kde taky půjdete na internet nebo prohledávat knihu.

Citace
Jinak ještě jsem zapomněl dodat, že tam není nic jako bakalářská práce. Ani na MSc není někdy klasická diplomka, bývá na výběr práce (“thesis”), nebo výzkumný projekt (v jehož rámci je technický report).
IMHO jediný rozumný přístup. Hodnocení odpovídá celkovému průběhu studia, a ne že vás rádoby elitní škola vyhodí za nějaké ojedinělé selhání u jakési zkoušky.

Citace
Nevím, kde studoval, ale takto to vypadá třeba na VŠE. Tam je ale úroveň spíš bídná.
Nechci se nikoho dotknout, ale moderní VUML jsem fakt nestudoval. :D

Idris

  • *****
  • 2 286
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re:Všeobecná matematika x Finančná matematika
« Odpověď #25 kdy: 05. 01. 2020, 18:53:23 »
nebo výzkumný projekt (v jehož rámci je technický report).
To je skvělý! Ta naše praxe, kdy se na oborech typu speciální pedagogika* píšou "vědecké" práce typu "vybavení školní jídelny pro žáky se speciálními potřebami"* je tak tragikomická, že ani nemůžu věřit, že se to pořád po tolika letech s vážnou tváří toleruje... Přesně jak https://www.youtube.com/watch?v=MQcfxTHPgek

* to není dehonestace toho oboru, jenom chci říct, že v některých oborech se prostě "věda" v bakaláři dělat nedá a ani to není účelem. Jiný žánr by byl daleko vhodnější a účelnější.
Někdy se vskutku trochu přehání. Ještě lépe to mají vyřešené v Kanadě, tam si před nástupem na MSc vybereš, jestli chceš “research degree,” kde je “thesis,” nebo “course-based degree,” který je víc “vocational.” Ten první je v podstatě příprava na PhD, po tom druhém se jde makat, ale člověk se nemusí trápit s diplomkou a hlubokou teorií.

Idris

  • *****
  • 2 286
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re:Všeobecná matematika x Finančná matematika
« Odpověď #26 kdy: 05. 01. 2020, 18:55:19 »
Nechci se nikoho dotknout, ale moderní VUML jsem fakt nestudoval. :D
Vysoké učení machine learningu?  ;D

Re:Všeobecná matematika x Finančná matematika
« Odpověď #27 kdy: 05. 01. 2020, 18:58:55 »
Vysoké učení machine learningu?  ;D

O tom se soudruhum ani nesnilo  ;D

Re:Všeobecná matematika x Finančná matematika
« Odpověď #28 kdy: 07. 01. 2020, 08:31:08 »
Reálný případ:
Studentka 3. ročníku teoretické matematiky šla na veletrhu pracovních příležitostí do každého stánku (cca 100 stánků). V 97 jí řekli, že pro ní nemají práci. Ve 3 by jí chtěli, ale dělala by něco úplně jiného než studovala.

Re:Všeobecná matematika x Finančná matematika
« Odpověď #29 kdy: 07. 01. 2020, 09:35:49 »
...
A třeba zouška z funkcionální analýzy probíhala tak, že zkoušející rozdal úlohy (každý měl vlastní), zadal čas (nějaké 2-3 hodiny, už nevím), a studentům oznámil, že mohou jít kam chtějí - třeba do knihovny, a použít zdroje, které uznají za vhodné.
...
Na matfyzu [informatika 2007-2008] byly celkem podobně řešené "počítací" zkoušky na mat. analýze (zápočtovka, bonifikační) - na písemku jsme si mohli donést libovolné offline zdroje (typicky poznámky z cvičení, vzorové řešené příklady), zadání bylo o pár chlupů těžší než vzorové příklady, takže bylo potřeba nad rámec mechanického užití postupu přijít s nějakou invencí a rozumět tomu co dělám. Přišlo mi to fér a na písemce se člověk vždycky něco nového naučil. Odejít a nechat si příklad vyřešit přítelem na telefonu nepovažuju za doklad schopnosti řešit daný problém.
« Poslední změna: 07. 01. 2020, 09:40:32 od Neználek »