Za předpokladu, že je pravdivé tvrzení, že Bůh vědomě způsobil smrt lidem při potopě nebo v Sodomě-Gomoře, tak jaké jsou odpovědi na následující tvrzení?
A) Pokud by se na Boha vztahoval náš Občanského zákoníku, tak je Bůh masový vrah?
Ne, není. Nejedná se o vraždu, ale o vykonání rozsudku smrti.
Trest smrti je podle českých zákonů nelegální, tudíž ani Bůh nemá právo vykonávat rozsudky smrti, takže tvá odpověď nemůže být pravdivá.
Rikas tedy ze soudem narizene popravy za prvni republiky byly vrazdy? Tedy i jejich vykonavatele byli vrahove?
Ne, to nerikam. Poprava je zabití v souladu s platnými zákony. Naše platné zákony nedovolují popravu. Znovu si přečti bod A. Možná ho trochu upřesním. A) Pokud bychom soudili Boha podle dnešních zákonů jako svéprávného občana za činy, které jsou popsány v Bibli a zároveň by činy nebyly promlčeny, tak byl by Bůh masový vrah?
Pokud tvrdíš, že ne, uveď proč.
1) Stale jsi mi neodpovedel. Nase platne zakony neumoznuji trest smrti. Povazujes tedy vykonavatele trestu smrti z prvni republiky za vrahy? Povazujes za vrahy i napriklad vykonavatele trestu smrti v americkych statech, kde trest smrti existuje? Tzn, napriklad, pokud k nam prijede clovek, ktery popravuje v Texasu, nebo soudce ktery tam odsoudil k trestu smrti, tak bys mel je zde odsoudit a zavrit za vrazdu? (Nebo clovek, ktery tam zije a schvaluje trest smrti - tudiz dle nasich zakonu bys za schvalovani vrazdy mel byt odsouzeny take.)
2) Buh jasne rekl, co clovek jeste v raji nema delat, pokud nechce zemrit. Adam si ale rict nedal -> propadl smrti. I na jinem miste je jasne receno, ze odplatou za hrich je smrt.
Já svoji odpověď vidím, ale zkusím tedy být jednoznačný.
Nase platne zakony neumoznuji trest smrti. Povazujes tedy vykonavatele trestu smrti z prvni republiky za vrahy?
Ne.Povazujes za vrahy i napriklad vykonavatele trestu smrti v americkych statech, kde trest smrti existuje?
Ne.Tzn, napriklad, pokud k nam prijede clovek, ktery popravuje v Texasu, nebo soudce ktery tam odsoudil k trestu smrti, tak bys mel je zde odsoudit a zavrit za vrazdu?
Ne.(Nebo clovek, ktery tam zije a schvaluje trest smrti - tudiz dle nasich zakonu bys za schvalovani vrazdy mel byt odsouzeny take.)
Mám dojem, že u nás je trestní zákon "Schvalování trestného činu" kam patří i vražda, ale schvalování trestu smrti nerovná se schvalování vraždy, protože trest smrti je vykonán v USA podle platných zákonů a proto to není vražda.ad 2) Tvrzení A neřeší biblické zákony. Zabíjení lidí podle biblických zákonů je tvrzení B - viz níže.
Klidně ti odpovím i na další otázky, ale dávej je někam bokem. Teď odpověz ty. Jak je to s tvrzením A? Je pravdivé nebo nepravdivé? Proč?
B) Je podle biblických zákonů Bůh masový vrah?
Není
Je v Bibli explicitně uvedeno, kde se vzalo právo pro Boha zabíjet* lidi? Např. že toto právo získal po poradě s anděly?
*zabíjením je myšleno jakékoliv vědomé ukončení lidského života, včetně vykonávání rozsudku smrti o kterém jsi mluvil.
Stejne jako prvni otazka.
První odpověď jsem ti vyvrátil, takže prosím odpověď na otázku zda to je v Bibli explicitně uvedeno.
Promin, ale tohle neni vyvraceni, ve tvem tvrzeni mas logicke nedostatky.
ad 2) Takže Bůh má podle Bible právo zabít člověka, který spáchá smrtelný hřích? Takže všichni ti lidé při potopě a v Sodomě spáchali nějaký smrtelný hřích nebo je v Bibli, kromě smrtelného hříchu, ještě jiný důvod kdy může Bůh zabít lidi?
D) Budu podle Bible považován za vraha když zabiji Boha nebo anděly?
Máš na to právo? On se vůči tobě dopustil nějaké zločinu?
E) Budu podle Bible považován za vraha když zabiji Satana?
Máš na to právo? Nemáš.
Právo mám pokud v Bibli není zakázáno zabít/vykonat_rozsudek_smrti nad Bohem/Satanem.
Na zločin vůči mne nemám důkaz. Zločinem minulosti je zmíněná potopa a Sodoma-Gomora. Zločinem budoucnosti je Armagedon.
Ne, byl to rozsudek, uz ti to rikal BoneFlute.
Tím jsi nepopřel, že mám právo vykonat rozsudek smrti nad Bohem nebo Satanem.
Jaky zlocin spachal Buh? I vzhledem k Satanovi je to dost smesny. Jako by se mravenec snazil vykonat rozsudek smrti nad clovekem. Rozsudek muzes vykonat na zaklade soudu. Nejsem si jisty, kdo ti dal pravomoc soudit ani vykonavat rozsudek.
Zločiny Boha máš o 3 řádky výš.
"Rozsudek muzes vykonat na zaklade soudu." - Pouze pokud by se na boha vztahovaly občanská práva - tvrzení A.
"Nejsem si jisty, kdo ti dal pravomoc soudit ani vykonavat rozsudek." - Jelikož jste nikdo nepotvrdili, že by podle Bible bylo zakázané zabít/potrestat Boha, tak se řídím pravidlem co není zakázané je povolené.
"Jako by se mravenec snazil vykonat rozsudek smrti nad clovekem." - Odpověděl bych ti: Ano, mravenec má právo vykonat rozsudek smrti nad člověkem, protože v lidských zákonech není zakázáno zabíjení člověka mravencem a pokud by mravenci měli zákon, který dovoluje vykonat rozsudek smrti nad člověkem za zločin rozkopání mraveniště, tak je trest smrti naprosto podle práva.
Takže zpátky k mému tvrzení D a E. Jaká je odpověď podle Bible?
F) Zabil Bůh větší množství lidí než Satan?
U F) bych poprosil rozebrat konkrétní biblické události, které dokazují tvrzení. Vždy ve spojení s Biblí slyším o tom, že Bůh někoho zabil ale nevzpomínám si, že bych slyšel o zabíjení ze strany Satana.
Ne. Satan zabil bezkonkurenčně největší počet lidí (a andělů).
A je to zabíjení někde v Bibli popsáno podobně jako potopa nebo Sodoma-Gomora?
Byl Hitler masovy vrah?
Jakože činy Hitlera = činy Satan? Jinak nechápu jak tvoje otázka souvisí s mojí otázkou. Takže Satan nezabíjel lidi napřímo tak jako Bůh, ale pouze prostřednictví lidských vrahů?
V podstate. To ze nejsi ten kdo zmacknul spoust, neznamena ze nejsi ten, kdo je za smrt zodpovedny.
Dobře. Tohle máme zodpovězeno. Satan zabíjí pouze prostřednictvím lidských vrahů a je spoluzodpovědný za vyhnání z ráje. Žádné jiné přímé zabití člověka Satanem v Bibli uvedeno není.
F) Zabil Bůh větší množství lidí než Satan?
U F) bych poprosil rozebrat konkrétní biblické události, které dokazují tvrzení. Vždy ve spojení s Biblí slyším o tom, že Bůh někoho zabil ale nevzpomínám si, že bych slyšel o zabíjení ze strany Satana.
Protože nebýt jeho, tak neumíráme. Díky němu (taky) umíráme. Takže má na svědomí každou smrt každého člověka, který kdy žil. A to asi těžko někdo trumfne.
Přirozené lidské umírání není zabití. Pokud bys vytvoření nebo spuštění umírání bral jako nějaký typ zločinu, pak by byl viníkem i Bůh.
I umirani starim je dusledkem vyhnani z raje. Byla to Adamova chyba, ale vina Satana?
Vyhnal nás Bůh a Bůh naprogramoval umírání, takže i Bůh nese vinu na současném umírání. Bez jeho souhlasu by k umírání nedocházelo. Když pomineme vyhnání z ráje, tak při jakých biblických událostech ještě Satan zabil lidi?
Pravidla byla jasne dana predem a predem bylo znamy i konsekvence. Clovek je pravidla porusil a konsekvence nastaly.
Snazis se tady podsunout nesmyslny predpoklad ze za dusledky, ktere dopadly na zlocince je zodpovedny tvurce zakonu, soudce, nebo kat.
Pokud je zákon příliš přísný, např. trest smrti za utržení jablka nebo přecházení na červenou, tak je spoluviník i tvůrce zákonu. O to krutější to je když zákonodárce věděl, že k porušení zákona určitě dojde - Bůh je vševědoucí, tak to musel vědět. Bůh mohl udělit "milost", ale neudělil.
H) Byl podle Bible Kain psychicky zdravý a zodpovědný za své jednání když zabíjel Abela?
Byl zdravý. A nejen to, dokonce ho Bůh osobně varoval. A nejen, že ho varoval, dokonce následně mu bylo úplně fuk, co provedl, takže se nedá mluvit ani o lítosti.
Varování od Boha ani neprojevení lítostí nevylučuje možnost, že byl Kain psychicky nemocný. Pokud v Bibli není jasně uvedeno, že byl vyšetřen a prohlášen za duševně zdravého, tak nemůžeš tvrdit, že byl zdravý.
Stejne jako ty, ze byl nemocny. Nevime. Kdo ho mel podle tebe realne vysetrit? V jakem stavu bylo tehdy lidske poznani lidkse psychologie? Nejspis Buh naznal ze neni psychicky nemocny?
Poznání lidské psychologie bylo na úrovni blížící se nule, takže pravděpodobnost neodhalení psychické nemoci byla vysoká.
Já netvrdím, že byl nevinný, tudíž nemusím své tvrzení dokazovat. Pokud ty tvrdíš, že byl Kain vrah, tak bys měl prokázat, že byl duševně zdravý. Pokud vycházíš jen z toho, že to Bůh "naznal", tak to je jen slepá víra v moudrost a spravedlnost Boha bez jakéhokoliv ověřování zda je to pravda.
Nemas konzistentni logiku. Memu argumentu rikas slepa vira, ale sam prezentujes jako fakt svuj argument, ze: "Poznání lidské psychologie bylo na úrovni blížící se nule.". Kdo je dle tebe teda dostatecna autorita, aby posoudil, zda byl Kain dusevne zdravy? Klidne i v dnesni optice? Dnesni soudni znalec z oboru lidske psychologie je dostatecna autorita? Neni ten kdo cloveka stvoril nahodou radove zpusobilejsi k tomuto posouzeni?
To, že "Poznání lidské psychologie bylo na úrovni blížící se nule." nebyl můj argument, pouze jsem ti napsal domněnku na tvoji otázku, která se mi zdá logická, protože nevím o tom, že by se v Bibli nebo v jiné knize psalo, že v té době byla vyspělá psychologie. Jsi opačného názoru?
"Neni ten kdo cloveka stvoril nahodou radove zpusobilejsi k tomuto posouzeni?" - Když auto někoho zabije, tak také nedělá posudek hlavní inženýr z automobilky jenom proto, že je nejzpůsobilejší, ale dělá ho nezávislý znalec. Takže v dnešní optice by ho musel dělat nezávislý člověk - znalec, pokud by se soudilo podle lidských zákonů. Pokud by se soudilo podle biblických zákonů, tak nějaký nezávislý anděl. V žádném případě ho nemůže dělat Bůh jako zákonodárce, žalobce, soudce a kat v jedné osobě.
Chápu-li to správně, tak žádný biblický příběh nevypráví o duševním stavu Kaina a tvrzení, že byl Kain zdravý dokládáte pouze domněnkou v neomylnost Boha.
Pokud nepripoustis moznost, Boha jako tvurce naseho vesmiru, tak vsechny tyhle otazky nedavaji smysl
To není pravda. Mohu připustit, že Bůh je tvůrce vesmíru, ale mohu pochybovat o jeho vlastnostech. Po vyjasnění jeho vlastností se mohu rozhodnout jestli je Bůh čistým funkcionálním programovacím jazykem, mohu spekulovat jaké vlastnosti by vlastně dokonalý funcionální jazyk měl mít nebo zda raději nepřejít na OOP, protože OOP je také Bůh, který si nárokuje titul "tvůrce vesmíru"*.
*Drobný návrat k tématu, aby ho ještě nezamkli :-)