ja zasadne pouzivam Visual Slick Editor. Nekdy pred 20 lety jsme ho koupili, pak nekdy jeste nejaky upgrade a jedeme s nim na temer vsech projektech. Tehda jsme ho vybrali proto, ze mel jako jeden z mala funkci na sbaleni a rozbaleni bloku - vec, kterou nakonec pouzivam tak jednou za 5 let a to jeste omylem. Hlavni vyhoda tohoto editoru je skok na definici nebo deklaraci funkce (a samozrejme zpet), zobrazovani parametru funkci kdyz pises jeji volani a napoveda (vyhledavani) metod trid. Dnes uz to umi kazdy editor, ovsem pred temi 20 lety to byla relativne novinka. Orientovat se v cizim kodu (nebo ve vlastnim, ktery je starsi nez hodina :-) ) je velice jenoduche.
Ovsem na scripty a konfiguracni files radsi pouzivam VIM. Delam s nim 20 let, ale umim v nem pouzivat maximalne vyhledavani :-). Na vetsi scripty pouzivam kate (on ten visual slick editor je trosku tezkopadnejsi na otvirani novych projektu, takze 1 file projekty delam spis v kate.
Vyhoda kate je v tom, ze umi otvirat remote files, takze php script na serveru, druhy script na clientovi, ktery s nim komunikuje, vsechno v jednom programu ve dvou tabech.
Na novejsich editorech ocenuji schopnost refactoringu (prejmenovani promenne nebo funkce). Kdyz jsem zacinal, si vzpominam, ze nejvetsi problemy jsem mel s pojmenovanim promennych a funkci. V dobach c++ uz to nebyva takovy problem.
Nakonec, neni az tak dulezite ve kterem editoru pises, je dulezite ho umet dobre ovladat. Pri programovani musis myslet na program, ne na to, jak ovladat editor.
PS bashove scripty zasadne sejvuju kombinaci ZZ bez ohledu, ve kterem editoru to pisu. Pak obvykle nasleduje backspace backspace a control S :-) Proste bash mam v mozku spojeny s vim ;-)