Pomoc sekretářkám - automatizované zpracování faktur

admnistrator

Re:Pomoc sekretářkám - automatizované zpracování faktur
« Odpověď #15 kdy: 31. 05. 2018, 17:47:28 »
EDI je moloch a jeho nasazení v malých firmách  a u všech jejich partnerů je naprostá utopie někoho kdo neudrží moč. Nehledě na to, že DI jako takové neni zdaleka bezúdržbová věc a když zaplatíš pár hodin nějakému "IT odborníkovu" co to restartuej a hledá chyby tak se skoro vyplatí vzít na zakládání faktur nějakou studentku na půl úvazku.
Presne tak, dokud bude pracovni sila levna, do te doby nejake EDI nebude fungovat v malych ani ve stredne velkych firmach.
Tak ono EDI neni zdarma a jeho udrzba take ne a ma byznam jen tam, kde jde hodne objednavek
 Treba takovy obchodak jako kaufland


stan

Re:Pomoc sekretářkám - automatizované zpracování faktur
« Odpověď #16 kdy: 31. 05. 2018, 18:17:58 »
Pokud bude zpracování faktur automatizované, tak tam ta sekretářka už nebude muset být - jistě ti za takovou pomoc poděkuje.

A i v dalších věcech jsi naivní. U faktur nejde jenom o parsování, je potřeba mít i další znalosti o prostředí, pravidlech, souvislostech, což je pro každou účetní jednotku jiné a klidně se to může dynamicky měnit.

Jestli chceš programovat účetní systém a vnášet do něj revoluční myšlenky (a že nejsi ani první ani poslední), vřele doporučuju pár měsíců pracovat v účtárně, to tě uvede do reality. Částečně. Abys pochopil problematiku celou, musel by ses tím zabývat déle a dosáhnout úrovně  účetního metodika. Teprv potom má smysl pokoušet se o analýzu a zlepšovací návrhy. A rychle bys zjistil, že vše už existuje a taky existují důvody, proč se to nepoužívá.


CoffeeMan

Re:Pomoc sekretářkám - automatizované zpracování faktur
« Odpověď #17 kdy: 31. 05. 2018, 22:05:57 »
Jestli chceš programovat účetní systém a vnášet do něj revoluční myšlenky (a že nejsi ani první ani poslední), vřele doporučuju pár měsíců pracovat v účtárně, to tě uvede do reality. Částečně. Abys pochopil problematiku celou, musel by ses tím zabývat déle a dosáhnout úrovně  účetního metodika. Teprv potom má smysl pokoušet se o analýzu a zlepšovací návrhy. A rychle bys zjistil, že vše už existuje a taky existují důvody, proč se to nepoužívá.

Asi bych to lépe nenapsal. Se tady mlátí prázdná sláma.

Re:Pomoc sekretářkám - automatizované zpracování faktur
« Odpověď #18 kdy: 31. 05. 2018, 23:03:35 »
Na druhé straně je dobré si přiznat, že celý ten proces je stupidní a neefektivní. Země, které se od toho dokážou oprostit a udělat to lépe v budoucnu budou na špici, zatímco zbytek bude v kanále se slovy "nojo to nejde...".
A jako souhlasím s diskutujícími, systémově to uchopit je nechutně drahé, zatímco pár opiček na účetním oddělení je prostě levné.
„Řemeslo se naučí každý. Umění nikdo.“
„Jednoduchost je nejvyšší úroveň sofistikovanosti.“
- Leonardo Da Vinci

CoffeeMan

Re:Pomoc sekretářkám - automatizované zpracování faktur
« Odpověď #19 kdy: 01. 06. 2018, 08:40:33 »
No ona ta opička na účetním zrovna levná není. V nákladu vám pod 40 tisíc pracovat nebude.

Ale tady je nutné si uvědomit, že ta opička nedělá jenom faktury, ale věnuje se i dalším věcem.


private-name

Re:Pomoc sekretářkám - automatizované zpracování faktur
« Odpověď #20 kdy: 01. 06. 2018, 11:24:38 »
Zo slovenskych hajov: https://www.datamolino.com/

Kkt2

Re:Pomoc sekretářkám - automatizované zpracování faktur
« Odpověď #21 kdy: 01. 06. 2018, 12:39:33 »
No ona ta opička na účetním zrovna levná není. V nákladu vám pod 40 tisíc pracovat nebude.

Ale tady je nutné si uvědomit, že ta opička nedělá jenom faktury, ale věnuje se i dalším věcem.
Zato uprava nejakym edi expertem bude levna, ze? Obvykle ta opicka je levnejsi...

J

Re:Pomoc sekretářkám - automatizované zpracování faktur
« Odpověď #22 kdy: 01. 06. 2018, 14:58:50 »
Na elektronickou vymenu faktur je tu standart.

svatas

Re:Pomoc sekretářkám - automatizované zpracování faktur
« Odpověď #23 kdy: 01. 06. 2018, 15:12:25 »
Já třeba vím, že EDI je poměrně věda. A je to můj denní chléb - imlementuji jej. Ale taky vím, že existuje řešení právě pro ty malé firmy, které stojí několik stokorun za měsíc.

Jasně jsou tu pak řešení pro velké firmy, ale obvykle to funguje tak, že když obchodujete s někým velkým, tak vás přinutí posílat doklady elektronicky nebo s vámi obchodovat přestane. A právě pro tyto účely je tohle řešení nabízené jako služba asi ideální.

Lojza

  • *****
  • 672
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re:Pomoc sekretářkám - automatizované zpracování faktur
« Odpověď #24 kdy: 01. 06. 2018, 17:34:49 »
podle mne se to vyplati tak od 10.000 faktur rocne ale spis pro jeste vetsi firmy

ma nekdo praktickou zkusenost

http://www.jazzware.cz/pohodaplus_edi.html

nebo

http://www.winfas.cz/platforma-winfas/licence-a-cenove-podminky

CoffeeMan

Re:Pomoc sekretářkám - automatizované zpracování faktur
« Odpověď #25 kdy: 01. 06. 2018, 20:32:52 »
10 000 faktur ročně. O. K.

Na to je potřeba "oddělení" o dvou účetních opičkách (a budou mít ještě hromadu času na hrající si koťátka na youtube, opičárny a vzdělávání) a nebo jedna fofr účetní opička. Záleží na preferencích.

Oddělení dvou účetních opiček stojí asi mega ročně se vším všudy.

Re:Pomoc sekretářkám - automatizované zpracování faktur
« Odpověď #26 kdy: 01. 06. 2018, 20:47:12 »
zdravim,

takovyto framework, na rozebirani dat z doslych faktur, jsem asi rok vyvijel(130k radku kodu), neni to stale hotove a mozna jeste rok budu.
Na vlastni vyvoj zapomente, pokud to chcete dodelat drive nez tomto desetileti a budete to delat sam.

Co se tyce hotovych veci, tak jdete do nejakeho komerniho softu. Asi bych vzal neco od ABBY.
Neco bezi i pod Linuxem(backend cast).
Anebo DataMolino.com jako webova sluzba.

Parsovani dat je zlomek prace z toho, co potrebujete po prevodu z OCR delat. Do toho mate faktury jako dokumenty casto s pismeny.
Spise se naucte shlukovou analyzu + document capture. Jenom nekolik tydnu budete shanet dokumentaci a budete dekovat Japoncum a dalsim, ze neco nekdo napsal. Poslednich 5 bodu ze zadani je oproti tomu prvnimu sranda.

Pokud se Vam to povede uvest do chodu, tak se pripravte, ze budete muset lehce zmenit firemni procesy.. Tady narazite. A do toho
Vam budou bojkotovat ucetni aplikaci, ktera jim bude brat praci.

Mozna ze by stalo za to popremyslet o nejakem vymenne formatu typu ISDOC, EDI ci alespon nejake XML od Pohody a tak pro komunikaci s dodavateli.

Hodne stesti.
gf

stan

Re:Pomoc sekretářkám - automatizované zpracování faktur
« Odpověď #27 kdy: 01. 06. 2018, 21:26:05 »
Z nějakého, mně zcela nepochopitelného, důvodu se tu už poněkolikáté zmiňuje Pohoda, jako by to byl nějaký etalon. Opak je pravdou, Pohoda je hračka pro naprosté začátečníky, amatéry a začínající podnikatele, kteří si na začátku z nedostatku ambicí, prostředků nebo zkušeností myslí, že si budou účetnictví mastit sami. Vyvíjet něco pro Pohodu nebo postaveného na Pohodě bych hodnotil jako neperspektivní.

CoffeeMan

Re:Pomoc sekretářkám - automatizované zpracování faktur
« Odpověď #28 kdy: 01. 06. 2018, 22:40:05 »
Pohoda je pro mikropodniky a malé podniky. A těm to stačí. Ano, v tom segmentu je to etalon. Větší korporace volí jiná řešení.

Re:Pomoc sekretářkám - automatizované zpracování faktur
« Odpověď #29 kdy: 02. 06. 2018, 06:18:02 »
Je tady rozebráno víc témat, k několika se vyjádřím:

1) Automatické vytěžování dokumentů se používá, ale používá se hlavně tam, kde lze nastavit systém že VÍCE osob se zabývá vytěžováním a zadáváním faktur do systému (s automatickým vytěžováním souvisí i ruční opravy chyb a "oční" kontrola), přikládání skenu faktury do systému atd. Tyto osoby bývají v mzdově v ranku brigádníka. Poté už menší počet účetních může provádět jen odbornou práci - zaúčtovávat celé doklady a/nebo položky. Tam, kde je 1-2 účetní nemá automatické vytěžování dat valný smysl.

2) EDI používají hlavně velké firmy. Papírový doklad nemusí mít žádné ověření (náležitosti), dokonce není potřeba ani podpis osoby, ani razítko (viz zákon o DPH, ten vyžaduje pouze (vytištěné) jméno osoby, která doklad vystavila, a i z toho existuje výjimka u automaticky generovaných faktur (O2, PRE, ...)). V případě EDI jsou zákonné požadavky o dost vyšší, a obecně u jakéhokoliv elektronického dokladu je potřeba mít i elektronický podpis (který je nutné v době pro uchování dokladů 10 let minimálně 2-3x přerazítkovat). Elektronický doklad je pro malou firmu moc drahý. (Faktura v PDF není elektronický doklad, to je stále jen listina, pouze zaslaná elektronicky).

3) Pohoda je ve startovní kategorii jeden z málo softwarů na trhu. Začínající firma, nejen ta, která si chce účtovat sama, potřebuje levný software pro evidenci dokladů, pokladny, plateb. Zde Pohoda konkuruje velmi dobře. Ve vyšších verzích umí i oddělovat práva účetních od těch, co doklady zadávají apod. Dobrý účetní dokáže pracovat s jakýmkoliv softwarem, který umí vyjet rozvahu, saldo a knihy závazků a pohledávek. Pak už se dá zkontrolovat zaúčtování a je víceméně jedno, jestli je to Pohoda nebo něco jiného. Ohrnování nosu nad tím či oním softwarem není na místě, spíš to značí neochotu účetního se učit odlišné postupy. Pokud chcete Pohodu srovnávat, tak s jejími konkurenty ve stejné cenové hladině. Moc si nevyberete. Buďto se jedná o programy, které je dražší provozovat (vyšší nároky), nebo jejich ovládání odpovídá "většímu softwaru" a tudíž je pro malou firmu brzdou chodit na školení a učit se je. Reálným konkurentem je Money S3 - ale to taky není žádná výhra. Abra (FlexiBee) se koncákům špatně ovládá a dohledává se v ní. Vario? To je podle mě okrajové. Zapomněl jsem na někoho? Myslím že ne. Takže začínající / malá firma (do 50 zaměstnanců) vybírá z této čtveřice a Pohoda tento boj vyhrává. Účetní by třeba volili jinak, ale primární je zákazník a jeho práce s doklady, aby měl přehled o stavu svých závazků a pohledávek.