Jo, přesně tak to je, dva stroje v jednom plášti, akorátže jeden je "naruby" a stejnosměrné budicí vinutí má ve statoru a třífázové pracovní v rotoru a tohle pracovní vinutí napájí přes rotující usměrňovač budicí vinutí toho druhého. Složitý je to jenom zdánlivě, nemá to žádný uhlíky, takže tomu nevadí prach a až na ložiska je to prakticky věčný, takže se to dává k velkejm motorům, třeba u stavebních strojů. Protos to u auta neviděl, ale to neznamená, že to mění výstupní napětí tak divoce, jaks popsal. Já jsem taky nikdy neslyšel, že by se statoru alternátoru říkalo kotva. Kotva vždycky byla indukt, že se u toho indukování někdy točí, je jaksi vedlejší. Terminologie se mávnutím ruky nemění, ta je stálá, to akorát soudruzi rádi přejmenovávali, aby bylo hned jasné, kdo je loajální. Nemám problém se domluvit s chasníkem, kterej potřebuje přetočit vopálený kroužky na kotvě, ale nenechám se školit vod někoho, kdo mi tvrdí, že kotva je totéž, co rotor.