TCP/IP test do školy

Miky

Re:TCP/IP test do školy
« Odpověď #45 kdy: 15. 04. 2018, 00:26:34 »
A ještě mě zajímá ta 897 (v mezilehlych sitovych systemech), zda je to A nebo B nebo oboje.
Vzhledem k tomu, ze je ten test nazvany TCP/IP tak bych tam dal jen B.
Pokud na Tebe vyjede s tim, ze tim mezilehle mel na mysli to co je mezi zdrojem a cilem a bude pozadovat i A tak kup sveraci kazajku.

https://cs.wikipedia.org/wiki/Transportn%C3%AD_vrstva
http://www.earchiv.cz/a92/a224c110.php3
http://www.earchiv.cz/a92/gifs/p224c111.gif




ucitel

Re:TCP/IP test do školy
« Odpověď #46 kdy: 15. 04. 2018, 00:32:59 »
uz se na tebe tesim martinku!

darebacik_z_prace

Re:TCP/IP test do školy
« Odpověď #47 kdy: 15. 04. 2018, 01:07:51 »
ale martinku to uz vsetko vie, takze to bude za 1 :)

j

Re:TCP/IP test do školy
« Odpověď #48 kdy: 15. 04. 2018, 09:05:02 »
Nevím, jestli autor tohohle testu někdy páchl do praxe, ale dost o tom pochybuji, protože to by nejspíš velmi brzy narazil na někoho, kdo by usoudil, že správná odpověď na otázku č. 431 je "kus drátu, kterým tohohle vola uškrtím".

Kdo to neumí, ten to učí ;D
A presne tomu odpovidaji vysledky ...


399 IPv6 - vše
Mno ... to prave ze ne, "pouze rucne" neni pravda, protoze by tam muselo byt "i rucne"

132 privátní sítě v IPv6 - A a C
Fakt? A ktery to sou ... link-local (fe80) nebo unique-local (fc00)

713 IPv6 adresa a spodních 64 bitů - C
Hmm ... sem zvedav jak budes v takovym pripade pouzivat autokonfiguraci, nehlede na to, ze spousta routeru neumi neco takovyho routovat. Coz sice neznamena ze to nelze, ale ani to neznamena, ze je dobrej napad neco takovyho delat.

Jinak receno, naprosto souhlasim s tim, ze toho kretena je treba nakopat. A s radosti to udelam osobne kdyz mi ho nekdo privede. Dvakrat, kdyz si votevre hubu na tema jak sou na tom ucitele strasne spatne, protoze takovejhle kokot by mel delat tak maximalne hovnometare.

.

Re:TCP/IP test do školy
« Odpověď #49 kdy: 15. 04. 2018, 09:48:32 »
Jinak receno, naprosto souhlasim s tim, ze toho kretena je treba nakopat. A s radosti to udelam osobne kdyz mi ho nekdo privede. Dvakrat, kdyz si votevre hubu na tema jak sou na tom ucitele strasne spatne, protoze takovejhle kokot by mel delat tak maximalne hovnometare.
Tak ono je těžké tam dostat někoho s praktickými zkušenostmi, který to navíc umí podat, když učitelé berou skoro stejně jako ti hovnometaři. To pláčete na špatném hrobě.


armabeton

Re:TCP/IP test do školy
« Odpověď #50 kdy: 15. 04. 2018, 10:37:26 »
Priznam se, ze presne nechapu, jak budou vyhodnocovany odpovedi. Rekneme zrovna tu otazku 431, tedy UTP. Podle me je to libovolny pocet unshielded (U) paru vodicu (TP), takze A muze byt spravne (zcela jiste tato moznost pada do mnoziny vsech moznych UTP), ale taky se ucitel muze vozit na tom, ze bezne UTP vypada jinak (schvalne, jestli ale dokaze vyjmenovat vsechny pouzivane moznosti).

btw jsem rad, ze i kdyz nasi ucitele taky meli sve mouchy, tak na takovyho m....a jsme nenarazili. Asi ma nejake komplexy...

vshd

Re:TCP/IP test do školy
« Odpověď #51 kdy: 15. 04. 2018, 11:01:39 »
Funguje, já to PDF vidím. Ovšem spíš je otázka, jestli se tu někdo bude mořit s testem za tazatele. ...
Je docela vtipné, že po těch letech pořád nechápete kdo je čtenář root a kdo diskutuje ve fóru. Tady je hromada lidí co udělá cokoliv jen aby mohli anonymně měřit své síly ... je to taková základní škola.

Ondro

Re:TCP/IP test do školy
« Odpověď #52 kdy: 15. 04. 2018, 21:16:06 »

K pochopeni odpovedi musis znat a pochopit otazku :-D
Suhlas
Mne tento test pripomina jeden test na pohovore, ktory som pred nedavnom absolvoval. Ani s doplnujucimi otazkami som na zaciatku nevedel o co im ide a co chcu pocut. 
Myslenie a uhol pohladu mojich skusajucich som pochopil az 2-3 otazky pred koncom.  Problem som sipil uz na zaciatku, ked jednemu zo skusajucich sa nepacil moj zivotopis. Po jeho slovach  aaaa mame tu experta, som vedel kolka  bude byt. Gol bol ked podotkol, ze kvoli  mne nebudu prechadzat z vmware na Proxmox(Proxmox som mal uvdeny v zivotopise).  Pravdu musel mat vzdy on a hadat sa s nim nemalo cenu. Baziroval na nezmyselnych veciach.
Otrasny pohovor to bol a nesiel by som k nim pracovat ani za svet. Boli to podobne nezmyselne/nejasne koncipovane otazky, v zivote by som toto neriesil s uchadzacom.

black3r

Re:TCP/IP test do školy
« Odpověď #53 kdy: 15. 04. 2018, 21:35:48 »
Díky borci moc za pomoc. Tady jsem to sepsal, poprosím jen aby jste to rychle checknuli jestli je vse jak ma byt teda. Jestli muzu byt klidnej. Díky a vážím si toho, že jste si udělali chvilku!

http://files.uloziste.com/654df11b25824483/1.jpg

http://files.uloziste.com/654df11b25824483/2.jpg

http://files.uloziste.com/654df11b25824483/3.jpg

vela tych otazok je zmatocnych, k tym som pridal aj nejake argumenty, s ktorymi by som sa pripadne hadal o body

prva strana:
617 - A (cislo protokolu v IP oznacuje protokol nad sietovou vrstvou, priklady TCP, UDP (transportne), ICMP, IGMP (riadiace), OSPF (smerovaci)..., nie aplikacne protokoly
246 - B (prezentacna vrstva sa v OSI modeli zaobera kodovanim dat, viac ju teda zaujima struktura a typ dat, ako vyznam)

druha strana:
355 sitova maska - ani jedno
355 10.160.9.0/20 - ja by som dal aj C a hadal sa ze adresy stanice maju masku 32 bitov
205 - ani jedno, 14 stanic
621 - TCP PDU-ckam sa hovori segmenty, UDP a IP pouzivaju oznacenie datagram, ja by som dal AC
371 - ake je to bezpecnostne riziko? :O
585 - technicky spravne (ICMP pouziva IP a ARP vie robit announcementy), ale nezaskrtol by som ani jedno, lebo ani jeden z tychto protokolov nie je na to povodne urceny

3. strana:
351 - C, ARP sluzi na zistenie fyzickej adresy k logickej (sietovej) adrese (aj to ICMP je take podivne, ale pozrel som to, a router discovery messages v ICMP existovali (RFC 1991) uz aj pred ICMPv6, takze technicky sa da pouzit na zistovanie logickych adries)
126 - AB (obsahuje dokonca 2 IP adresy, adresu odosielatela a tu, na ktoru sa pytas)
932 - C (v IPv6 moze jedno zariadenie mat svoju vlastnu globalnu aj lokalnu adresu (ak je potreba), NAT nie je potrebny)
399 - BC (to "pouze" je dovod, preco A je blbost)
713 - A (podla specifikacie)
657 - ja by som nedal ani jedno, na medzilahlych sietovych zariadeniach moze byt firewall, ktory blokuje urcity typ komunikacie podla typu a portu transportnej vrstvy.
988 - ja by som nedal ani jedno, moze sa nazyvat aj segment (pri TCP)


JardaP .

  • *****
  • 11 064
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re:TCP/IP test do školy
« Odpověď #54 kdy: 15. 04. 2018, 23:51:42 »
Zajimave. Ze by ten test zprasil dokupy nekdo, kdo site vlastne nikdy nedelal a akorat si nekde precetl nejaka klicova slova?

Re:TCP/IP test do školy
« Odpověď #55 kdy: 16. 04. 2018, 00:23:24 »
spíše bych řekl, že ten test žije svým životem už druhou generaci, podobně divné otázky pamatuji z vejšky v devadésátých letech, očividně někdo vycházel z podobného zdroje, občas něco upravil, neřekl bych, že to je napsané nově. Pokud bych ho řešil, hledal bych odpovědi v hodně staré literatuře. Formou otázek mi to spíše evokuje vysokou školu než střední, nutí vás znát podrobně podklady a terminologii, z kterých autor/vyučující vycházel, to jsou opět vysokoškolské zvyky, ke střední škole mi to nepasuji.

Martinovi přeji ať to zvládne.

Miky

Re:TCP/IP test do školy
« Odpověď #56 kdy: 16. 04. 2018, 04:00:54 »
spíše bych řekl, že ten test žije svým životem už druhou generaci, podobně divné otázky pamatuji z vejšky v devadésátých letech, očividně někdo vycházel z podobného zdroje, občas něco upravil, neřekl bych, že to je napsané nově. Pokud bych ho řešil, hledal bych odpovědi v hodně staré literatuře. Formou otázek mi to spíše evokuje vysokou školu než střední, nutí vás znát podrobně podklady a terminologii, z kterých autor/vyučující vycházel, to jsou opět vysokoškolské zvyky, ke střední škole mi to nepasuji.

Martinovi přeji ať to zvládne.
Tohle vysvetleni mi pripada velmi pravdepodobne nebot mi pripomina podobnou situaci, kterou jsem zazil.
Bylo to na stredni v prvaku a predmetu elektrotechnika. Nas postarsi vyucujici (Ing.) nez nastoupil si dodelal nadstavbu, ktera mu umoznila vyucovat. Problem byl v pristupu jakym vyucoval a zkousel. Jeho vyuka spocivala v tom, ze si psal vlastni ucebnici/osnovy ve ktere nezohlednil rozdil pozadovaneho rozsahu znalosti mezi VS a SS. Obsah nasich ucebnic nam tak byl malo platny a nedostatecny. Teoreticky obsah, ze svych pripravenych materialu pote odvypravel a prepsal na tabuli,kterou jsme museli tupe opsat do sesitu. Realny vyklad uciva v praxi a vyznam nam bylo malokdy poskytnuto v takove mire aby nam to davalo smysl jako celek a vse do sebe zapadalo.

Zkouseni pak probihalo ciste na zaklade postaveni planet, pocasi a jeho nalade. V lepsim pripade stacilo odvypravet nazpamet obsah sesitu pripadne jen popis obecnych pojmu. V horsim pripade se zameril na detaily a pozadoval odpovedi v rozsahlejsim kontextu, ktery vsak vysvetlil az potom co mu bylo vice lidma receno, ze tohle nas nikdy neucil a pojmy, ktere pouzil jako priklad spravne odpovedi na jeho otazku jsou nam nove.

Protoze se tento "konflikt" objevil v kazde tride, kde ucil tak zacalo dotazovani a patrani po zdrojich informaci, ze kterych cerpa a sestavuje sve osnovy, zkouseni a testy. Zjistilo se, ze cerpa z VS materialu presneji skriptu, ktere pouzival kdyz na VS sam studoval.

Jeho prvni rok vyucovani byl zakoncen tak, ze byl "odejit".

Ne kazdy kdo dela/delal v praxi svuj obor dokaze byt dobrym ucitelem daneho oboru. Nicmene pokud to dokaze tak je to clovek k nezaplaceni. My jsme na takoveho cloveka meli stesti v predmetu programovani. Postarsi pan v predduchodovem veku, ktery se rozhodl vyucovat. Hodiny s nim byly fantasticke nebot teorii kombinoval s praxi a dokazal vse vysvetlit opravdu polopaticky. Misto tupeho opisovani do sesitu a jen prednaseni teorie byla kazda hodina ukazka teorie v praxi. V hodinach se nastinil problem a pak se kolektivne navrhoval algoritmus. Po dokonceni navrhu nasledovalo  srozumitelne vysvetleni jeho casti, jinych moznosti, nevyhody/vyhody vychazejici z jeho pohledu a praxe + ukazka zapisu syntaxe. U zkousek nevyzadoval exaktni odpovedi a presny postup. Pokud program fungoval dle zadani bylo to z jeho strany OK. Dodatecne se zajimal jakym zpusobem na zadany problem clovek pohlizel a proc zvolil takove reseni, ktere pote okomentoval a pridal sve rady/doporuceni.

j

Re:TCP/IP test do školy
« Odpověď #57 kdy: 16. 04. 2018, 07:46:16 »
... V hodinach se nastinil problem a pak se kolektivne navrhoval algoritmus. ...
Presne takhle ma vyuka fungovat - mas vedet jakej problem resis, k cemu je to dobry a idealne si vyzkouset nekolik ruznych moznosti jak se s tim vyporadat.

Re:TCP/IP test do školy
« Odpověď #58 kdy: 16. 04. 2018, 08:51:16 »
Ne kazdy kdo dela/delal v praxi svuj obor dokaze byt dobrym ucitelem daneho oboru. Nicmene pokud to dokaze tak je to clovek k nezaplaceni. My jsme na takoveho cloveka meli stesti v predmetu programovani. Postarsi pan v predduchodovem veku, ktery se rozhodl vyucovat. Hodiny s nim byly fantasticke nebot teorii kombinoval s praxi a dokazal vse vysvetlit opravdu polopaticky. Misto tupeho opisovani do sesitu a jen prednaseni teorie byla kazda hodina ukazka teorie v praxi. V hodinach se nastinil problem a pak se kolektivne navrhoval algoritmus. Po dokonceni navrhu nasledovalo  srozumitelne vysvetleni jeho casti, jinych moznosti, nevyhody/vyhody vychazejici z jeho pohledu a praxe + ukazka zapisu syntaxe. U zkousek nevyzadoval exaktni odpovedi a presny postup. Pokud program fungoval dle zadani bylo to z jeho strany OK. Dodatecne se zajimal jakym zpusobem na zadany problem clovek pohlizel a proc zvolil takove reseni, ktere pote okomentoval a pridal sve rady/doporuceni.
Toto bohuzial drviva vacsina nikdy nezazila, bohuzial ani ja som nemal take stastie aby som to zazil (za komunistoch vysoke skoly boli uplne, ale uplne na inej urovni ako su teraz (poniektore VS nesiahaju ani zdaleka na niekdajsie priemislovky).
Ja som sice nebol komunusta, ale pionier som musel byt :) no ked som sa rozpraval z VS vzdelanymi ludmi, ktori boli o 10-15 rokov starsi, tak mali hodne navrch.
Dnes pride do priemislu sopliak (elektro) pyta si 1500€/mes a nepozna ohmov zakon  :( toto je realita dnesnych skol (alebo mozno len jednotlivcov?)

JardaP .

  • *****
  • 11 064
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re:TCP/IP test do školy
« Odpověď #59 kdy: 16. 04. 2018, 09:06:56 »
( toto je realita dnesnych skol (alebo mozno len jednotlivcov?)

Toto je realita 20 let skolskych reforem. Drive VS pulku studentu vyhazela v prvnim rocniku, dneska si je tam drzi, protoze z nich jsou prachy. Pak je nechaji udelat statnici, protoze by vypadalo blbe, kdyby jich pulku vyhazeli na konci. Jen nejsilnejsi preziji VS tak, aby si opravdu odnesli znalosti. Drive to tridila skola, dneska to musi tridit zamestnavatel, zato mame asi nejvyssi evropsky prumer vysokoskolsky vzdelanych metaru.