reklama

TCP/IP test do školy

Martin

Re:TCP/IP test do školy
« Odpověď #15 kdy: 13. 04. 2018, 14:37:08 »
Ty otázky jsou vybírány vždy náhodně, nebo jsou opravdu každý rok stejné?

Jestli se dívám dobře, tak odpovědi na některé otázky lze odhadnout z otázek jiných (např. z jejich znění). Ale je to takové trochu zvláštní. Datagramy máme v UDP (transportní), pakety na síťové, rámce na linkové... ale pak tam otázka(y) operuje(í) s "IP datagramy"...

Test je furt stejný, zavěšený na moodlu (takové elektronické centrum naší školy), jen je při testu rozdělen na třeba 5 časti takže se ty otazky rozmíchaj elektronicky a vytisknou a každý ma třeba 10 otázek tady z toho testu. Otázky jsou ale furt stejné, jen čísla těch otázek jsou chaotická.

reklama


V.

Re:TCP/IP test do školy
« Odpověď #16 kdy: 13. 04. 2018, 14:39:59 »
535 - vrstvové protokoly - A - jsou i protokoly na více vrstvách (a taky: neni lepší englické značení pro jednoznačnost?)
638 - C - definice masky je "jedničky zleva", ale Cisco umožní občas cokoliv ...
410 - TTL - (co to je anglicky? Napoví ...) - A - doba života, mimochodem je IP paket, TCP a UDP datagram = pak by nebyla ani jedna odpověď čistě ok
617 - číslo protokolu - jedná se o protokol vyšší vrstvy (IP, GRE, TCP, ICMP apod.) ... ale co je správná odpověď? Teoreticky B, jde o uživatele protokolu nižší vrstvy
246 - C
266 - C (tady jde asi o slovíčkaření)
266 podruhé (stejné číslo???) - IP paket nemusí obsahovat porty = proto B
100 - PDU (?) - zapouzdřuje se snad všechno (ad C), záhlaví má snad taky všechno ... tak B nebo C
198 - záhlaví - A i B, bereme od verze protokolu po cílovou IP ... takže?
294 - TTL je 9. oktet, takže žádná správná odpověď?
194 - A - pravděpodobně - logická adresace je síťová
968 - služba se spojením - (jak je definovaná spolehlivost?) - teoreticky C - bavíme se o výsledku, o výsledném stavu nebo průběhu?
809 - IPv4 - má 32 bitů - takže nic?
668 - MAC adresa - A (?) - sice by měla být unikátní - ale není postup, jak to vynutit, jelikož ji lze změnit

Jenda

Re:TCP/IP test do školy
« Odpověď #17 kdy: 13. 04. 2018, 14:43:48 »
Jak říkám, většina našich technických učitelů si s tím neví rady takže asi tak.

Upřímně, já si s některými otázkami taky nevím rady. Jsou položeny nejednoznačně a bez kontextu.

431 - C - čtyři páry (ale 10Mbps Ethernet na 2 žílách není UTP?) - / A a B jsou větší blbosti

UTP kabel může mít libovolné množství párů, UTP pouze značí, že jsou uvnitř kabelu signálové vodiče po dvojicích a v rámci dvojice zkroucené. Nikde tam není řečeno, že jde o kabely pro ethernet, a i kdyby bylo, tak existují varianty ethernetu přes 1, 2 i 4 páry (https://en.wikipedia.org/wiki/Fast_Ethernet#Copper).

464 - A - data i záhlaví mají CRC součet

Nemají, kontrolní součty byly odstraněny s verzí 6.

A to je právě ten problém, napíše se IP a není poznat, jaký tam tazatel myslel kvantifikátor ohledně verze.

Trvalo to měsíc a vše jsem si shnáněl a dostal jsem za 4.

Doporučuji http://earchiv.cz/l226/index.php3 a http://earchiv.cz/l225/index.php3, podle mě je tam až na ty blbě položené otázky všechno potřebné.

Datagramy máme v UDP (transportní), pakety na síťové, rámce na linkové... ale pak tam otázka(y) operuje(í) s "IP datagramy"...

Peterka tvrdil, že v IPv4 se z historických důvodů nesprávně používalo "IP datagram", v IPv6 už je to správně paket.

Jenda

Re:TCP/IP test do školy
« Odpověď #18 kdy: 13. 04. 2018, 14:54:48 »
464 - A - data i záhlaví mají CRC součet

Nemají, kontrolní součty byly odstraněny s verzí 6.

Apropo jak jsi přišel na ta data? I v IPv4 je v hlavičce pouze header checksum.

V.

Re:TCP/IP test do školy
« Odpověď #19 kdy: 13. 04. 2018, 15:08:50 »
Tu kontrolu dat jsem splet s CRC u rámců na ethernetu.

:-(

reklama


Vláďa

Re:TCP/IP test do školy
« Odpověď #20 kdy: 13. 04. 2018, 15:24:52 »
Ucitel kterej da zakum takovyto test (podminujici pripusteni k maturite navic) a nenaucil je predtim vse co by bylo k tomuto debilnimu testu potreba je píčus a nechal bych ho zavrit za šikanování studentů.

Pokud chce aby jste něco ze síťařiny opravdu uměli, měl by změnit přístup. Kokot.

To skolstvi je opravdu k smichu, pak maji absolventi neco umet kdyz musej studovat pod takovym idiotem.

Sten

Re:TCP/IP test do školy
« Odpověď #21 kdy: 13. 04. 2018, 15:30:42 »
535 - vrstvové protokoly - A - jsou i protokoly na více vrstvách (a taky: neni lepší englické značení pro jednoznačnost?)

Ne, vrstvové protokoly jsou na jedné vrstvě. Na více vrstvách jsou mezivrstvové (Cross-Layer). Ale nevím, co se myslí těmi různými systémy (počítačové systémy? síťové systémy? signální systémy?), takže buď B nebo C.

638 - C - definice masky je "jedničky zleva", ale Cisco umožní občas cokoliv ...

Správně

410 - TTL - (co to je anglicky? Napoví ...) - A - doba života, mimochodem je IP paket, TCP a UDP datagram = pak by nebyla ani jedna odpověď čistě ok

A i C je správně, TTL se snižuje na routerech, takže brání zahlcení sítě nedoručitelnými pakety při nekonečných cyklech.

617 - číslo protokolu - jedná se o protokol vyšší vrstvy (IP, GRE, TCP, ICMP apod.) ... ale co je správná odpověď? Teoreticky B, jde o uživatele protokolu nižší vrstvy

A, viz seznam protokolů. Typ aplikačního procesu se uvádí v řízení toku.

246 - C

Možná i A, záleží, co si pod tou modifikací představují (jde zprávu fragmentovat nebo šifrovat, ale nelze měnit význam).

266 - C (tady jde asi o slovíčkaření)

B. Síťová vrstva je IP, spolehlivou službu ani spojení neposkytuje.

266 podruhé (stejné číslo???) - IP paket nemusí obsahovat porty = proto B

Ani jedno. SYN je v TCP.

100 - PDU (?) - zapouzdřuje se snad všechno (ad C), záhlaví má snad taky všechno ... tak B nebo C

Oboje

198 - záhlaví - A i B, bereme od verze protokolu po cílovou IP ... takže?

Cílová a zdrojová IP jsou součást záhlaví, takže A (pět třicetidvoubajtových slov je 20 bajtů) a C.

294 - TTL je 9. oktet, takže žádná správná odpověď?

Žádná

194 - A - pravděpodobně - logická adresace je síťová

Ano

968 - služba se spojením - (jak je definovaná spolehlivost?) - teoreticky C - bavíme se o výsledku, o výsledném stavu nebo průběhu?

Spolehlivost = všechny odeslané pakety se doručí
Spojení = všechny pakety se doručí v pořadí, ve kterém byly vyslány

C je správně. Příkladem nespolehlivé služby se spojením je třeba RTP (telefon; hlasová data mohou občas vypadnout, ale nikdy nebude druhá sekunda přehrána před první).

809 - IPv4 - má 32 bitů - takže nic?

Nic

668 - MAC adresa - A (?) - sice by měla být unikátní - ale není postup, jak to vynutit, jelikož ji lze změnit

Na síťové vrstvě musí být jedinečná, takže A.

V.

Re:TCP/IP test do školy
« Odpověď #22 kdy: 13. 04. 2018, 15:31:15 »
Pokračujeme, druhý list první část

809 směrování - A
18
291 fragmentace - C - na menší kousky (ale i B dává smysl, na druhou stranu, slovíčkaření ... chybí tam, že se to hledá na nějakém intefejsu)
690 enkapsulace - A je nejpřesnější
423 délka rámce na ethernetu - B - 46-1500B
565 TCP/IP - má 4 vrstvy - nic?
508 síťová vrstva - A - poskytuje možnost komunikovat
547 na síťové vrstvě - B (logická adresa, host?) i C (síťová adresa?) ... používá se linková a síťová adresa, podle toho, s kým komunikuje
12 síťová vrstva - C - je na všech prvcích
743 logická adresace - B (?)

Sten

Re:TCP/IP test do školy
« Odpověď #23 kdy: 13. 04. 2018, 15:31:32 »
Na síťové vrstvě musí být jedinečná, takže A.

Na *spojové* vrstvě, samozřejmě.

Sten

Re:TCP/IP test do školy
« Odpověď #24 kdy: 13. 04. 2018, 15:48:21 »
809 směrování - A

A i B

18

Určitě A (u real-time přenosu nám nevadí, když něco vypadne, hlavně když je přenos pořád real-time, místo aby se přeposílala stará data). B možná, ale není povinné (může místo přeposílání ohlásit odesílateli chybu).

291 fragmentace - C - na menší kousky (ale i B dává smysl, na druhou stranu, slovíčkaření ... chybí tam, že se to hledá na nějakém intefejsu)

B i C

690 enkapsulace - A je nejpřesnější

A i C

423 délka rámce na ethernetu - B - 46-1500B

Ano. S VLANy může být i jen 42 oktetů (4 oktety použije VLAN tag), ale u základního Ethernetu je to od 46 oktetů. Jumbogramy (pakety nad 1500 oktetů) jsou nestandardní rozšíření.

565 TCP/IP - má 4 vrstvy - nic?

Nic.

508 síťová vrstva - A - poskytuje možnost komunikovat

A a C

547 na síťové vrstvě - B (logická adresa, host?) i C (síťová adresa?) ... používá se linková a síťová adresa, podle toho, s kým komunikuje

B i C. Síťová adresa je logická adresa.

12 síťová vrstva - C - je na všech prvcích

Přesně tak.

743 logická adresace - B (?)

B je správně.

O

Re:TCP/IP test do školy
« Odpověď #25 kdy: 13. 04. 2018, 19:24:35 »
Nevím, jestli autor tohohle testu někdy páchl do praxe, ale dost o tom pochybuji, protože to by nejspíš velmi brzy narazil na někoho, kdo by usoudil, že správná odpověď na otázku č. 431 je "kus drátu, kterým tohohle vola uškrtím".

ByCzech

  • *****
  • 1 653
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re:TCP/IP test do školy
« Odpověď #26 kdy: 13. 04. 2018, 20:08:42 »
Nevím, jestli autor tohohle testu někdy páchl do praxe, ale dost o tom pochybuji, protože to by nejspíš velmi brzy narazil na někoho, kdo by usoudil, že správná odpověď na otázku č. 431 je "kus drátu, kterým tohohle vola uškrtím".

Kdo to neumí, ten to učí ;D

V.

Re:TCP/IP test do školy
« Odpověď #27 kdy: 13. 04. 2018, 22:33:38 »
Pokračuju druhou půlkou druhé strany ...

530 fyzická adresa - B - většinou neobsahuje topologickou informaci
916 adresa sítě - A - zleva v IP adrese
518 adresa IPv4 - nic dobře, je to 32 bitů
349 třídy IPv4 - A - dnes se nepoužívají
355 maska - C - v jistém ohledu, ukazatel do jistého místa (=masky sítě) v IP adrese
647 maska 255.255.240.0 - A - ano, je to 16 céček
1 maska 255.255.192.0 a /18 - nic dobře, je to shodný zápis
355 10.160.9.0/20 - B - měla by to být IP adresa hosta. ALE standardně se "0" nepřidělují, spíše se síť rozseká na menší a používá dál jako síť
582 192.168.1.15/28 - A - jedná se o broadcastovou adresu pro 192.168.1.0/28
741 192.168.1.0/26 - A - je to podsíť
205 192.168.1.0/26 - B - má 30 hostů
321 IP protokol - C - 4 a 6
19 IP protokol - asi žádná odpověď, příjemce dostane cokoliv a bez zaručeného pořadí
621 datagram - A a B
491 v hlavičce IP paketu jsou - logické a IP adresy
371 fragmentace - B a C
585 obsah IP paketu - A - podle protokolu
94 signalizace - A - IP (ale teda dost obecná odpověď), podle toho, co je to "zpráva", tak i B - tedy ARP je použitelná odpověď

V.

Re:TCP/IP test do školy
« Odpověď #28 kdy: 13. 04. 2018, 23:01:38 »
A konec ...

962 icmp - C - v rámci IP protokolu
351 logické adresy - B - ARP plus C - ICMP (ping record_route)
503 ping - vše správně
126 arp dotaz - B - broadcast
630 arp odpověď - C
327 překlad - B a C
882 překlad - B a C
767 IPv6 - adresa má 128 bitů, takže nic
132 privátní sítě v IPv6 - A a C
932 IPv6 a NAT - B (mimochodem není uvedeno co za co se překládá, zda ipv6 na sebe nebo na ipv4)
399 IPv6 - vše
713 IPv6 adresa a spodních 64 bitů - C
394 hlavičky IPv6 - C
51 transportní protokol - asi nic? - dhcp je aplikační, IP je síťový, PPP je linkový
657 transportní vrstva - asi jen B
988 PDU - A - datagram
852 PDU segment - A - jde do IP datagramu

konec ... možná jsem nenapsal vše dobře, měl jsem tu rušno občas ... díky všem, kdo to doplnili.

Re:TCP/IP test do školy
« Odpověď #29 kdy: 13. 04. 2018, 23:45:56 »
hochu takna učitelskýho sespolužákama nahrajte ževás zneužívá 8) žesi kvám ve třídě těsně přisedává že kdyždete kněmu dokabinetu taktam je celej nahatej aže sitam nosí starý třídní fotky zamiká setamsnima a ozývá se zevnitř zrušený vzdechy 8) 8) neni člověk neni problem 8) 8) 8)

anaty chytráky cotady pišou žeto za tebe nikdo dělat nebude aže se to máš naučit sám hoď bobek 8) jednou budou makat pod tebou 8) 8) 8)
8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8)
8) 8) 8)  hoši víc jak 50% těch smajlů jsou v rámci gender equality příslušníci LGBDSM minority  8) 8) 8)
8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8)

 

reklama