Jak na slaboduchého kolegu

Ivan Nový

Re:Jak na slaboduchého kolegu
« Odpověď #45 kdy: 11. 02. 2018, 18:45:07 »
@Kit
A nebo můžete pro implementaci Smarty použít něco jako Lime. https://github.com/rvanvelzen/lime

Tady přece nejde o implementaci Smarty, ale těch špagetových šablon, které vidím všude kolem sebe. Deklarativní šablonu pro Smarty jsem ještě neviděl.

Na to je odpověď React. Smarty to je otřes, samozřejmě.

Co s tím má společného ReactPHP? To řeší něco úplně jiného. Nebo je to nějaký jiný PHP framework? Budou s ním frontendisti schopni pracovat?
https://www.youtube.com/watch?v=1REcQro7tik


Kit

Re:Jak na slaboduchého kolegu
« Odpověď #46 kdy: 11. 02. 2018, 19:09:18 »
Na to je odpověď React. Smarty to je otřes, samozřejmě.
Co s tím má společného ReactPHP? To řeší něco úplně jiného. Nebo je to nějaký jiný PHP framework? Budou s ním frontendisti schopni pracovat?
https://www.youtube.com/watch?v=1REcQro7tik

Vždyť je to samý Javascript. Stejně tam vidím kus HTML v PHP. Pěkná slátanina.

Ivan Nový

Re:Jak na slaboduchého kolegu
« Odpověď #47 kdy: 11. 02. 2018, 19:17:52 »
Vždyť je to samý Javascript. Stejně tam vidím kus HTML v PHP. Pěkná slátanina.

Proč slátanina, v PHP řešíte jen data bez UI, UI řešíte v Reactu, kde UI skládáte z komponent. Slátanina je řešit UI i data v PHP. HTML v PHP je jen nutná zaváděcí kostra, která se nikdy nemění a je ve všech projektech stejná.

Kit

Re:Jak na slaboduchého kolegu
« Odpověď #48 kdy: 11. 02. 2018, 20:31:41 »
Vždyť je to samý Javascript. Stejně tam vidím kus HTML v PHP. Pěkná slátanina.

Proč slátanina, v PHP řešíte jen data bez UI, UI řešíte v Reactu, kde UI skládáte z komponent. Slátanina je řešit UI i data v PHP. HTML v PHP je jen nutná zaváděcí kostra, která se nikdy nemění a je ve všech projektech stejná.

V PHP řeším jen data bez UI, nemám v něm ani kousek HTML, ani jeden element. UI řeším v XSLT, které je v PHP nativně. V XSLT mám i zmíněnou zaváděcí kostru. Překlady pro UI mám v XML.

Tím Reactem prostě někdo vynalezl kolo.

Ivan Nový

Re:Jak na slaboduchého kolegu
« Odpověď #49 kdy: 11. 02. 2018, 20:58:20 »
Vždyť je to samý Javascript. Stejně tam vidím kus HTML v PHP. Pěkná slátanina.

Proč slátanina, v PHP řešíte jen data bez UI, UI řešíte v Reactu, kde UI skládáte z komponent. Slátanina je řešit UI i data v PHP. HTML v PHP je jen nutná zaváděcí kostra, která se nikdy nemění a je ve všech projektech stejná.

V PHP řeším jen data bez UI, nemám v něm ani kousek HTML, ani jeden element. UI řeším v XSLT, které je v PHP nativně. V XSLT mám i zmíněnou zaváděcí kostru. Překlady pro UI mám v XML.

Tím Reactem prostě někdo vynalezl kolo.

Jasně, ale to pak musíte pokaždé stránku překreslit a tahat celou znova. Na jednoduché aplikace to stačí. Pokud pak používáte js, tak vzniká slušný chaos. A to právě elegantně řeší ReactJS. Při psaní UI komponent vás nemusí zajímat, kde a za jakých okolností se kde objeví.


Kit

Re:Jak na slaboduchého kolegu
« Odpověď #50 kdy: 11. 02. 2018, 21:25:01 »
Vždyť je to samý Javascript. Stejně tam vidím kus HTML v PHP. Pěkná slátanina.

Proč slátanina, v PHP řešíte jen data bez UI, UI řešíte v Reactu, kde UI skládáte z komponent. Slátanina je řešit UI i data v PHP. HTML v PHP je jen nutná zaváděcí kostra, která se nikdy nemění a je ve všech projektech stejná.

V PHP řeším jen data bez UI, nemám v něm ani kousek HTML, ani jeden element. UI řeším v XSLT, které je v PHP nativně. V XSLT mám i zmíněnou zaváděcí kostru. Překlady pro UI mám v XML.

Tím Reactem prostě někdo vynalezl kolo.

Jasně, ale to pak musíte pokaždé stránku překreslit a tahat celou znova. Na jednoduché aplikace to stačí. Pokud pak používáte js, tak vzniká slušný chaos. A to právě elegantně řeší ReactJS. Při psaní UI komponent vás nemusí zajímat, kde a za jakých okolností se kde objeví.

To je jen jeden z mýtů. Nemusím.

mikrom

Re:Jak na slaboduchého kolegu
« Odpověď #51 kdy: 11. 02. 2018, 21:40:19 »
...
Například starý COBOL, ten neměl ani příkaz WHILE, FOR s přilepeným tělem cyklu, ale příkaz PERFORM s odděleným tělem cyklu. viz zde https://www.tutorialspoint.com/cobol/cobol_loop_statements.htm
...
COBOL ma na vsetky typy cyklov PERFORM. Nema sice klucove slovo WHILE ale ma UNTIL (Pascal ma obe). Ak je test podmienky na zaciatku cyklu pouzije sa WITH TEST BEFORE, alebo ak je na konci tak WITH TEST AFTER. Telo cyklu netreba deklarovat oddelene, je to ako v inych jazykoch - t.j. takto:
napr. cyklus s testom na zaciatku, t.j.
Kód: [Vybrat]
while (!condition) {
  loop_body
}
sa pise ako:
Kód: [Vybrat]
perform with test before until condition
  loop_body
end-perform

cyklus s testom na konci, t.j.
Kód: [Vybrat]
{
  loop_body
} while (!condition)
je:
Kód: [Vybrat]
perform with test after until condition
  loop_body
end-perform

a
Kód: [Vybrat]
for (j=0; j<n; j++) {
  loop_body
}
sa zapise takto
Kód: [Vybrat]
perform varying j from 0 by 1 until j >= n
  loop_body
end-perform

mmm

Re:Jak na slaboduchého kolegu
« Odpověď #52 kdy: 11. 02. 2018, 21:41:31 »
Vždyť je to samý Javascript. Stejně tam vidím kus HTML v PHP. Pěkná slátanina.

Proč slátanina, v PHP řešíte jen data bez UI, UI řešíte v Reactu, kde UI skládáte z komponent. Slátanina je řešit UI i data v PHP. HTML v PHP je jen nutná zaváděcí kostra, která se nikdy nemění a je ve všech projektech stejná.

V PHP řeším jen data bez UI, nemám v něm ani kousek HTML, ani jeden element. UI řeším v XSLT, které je v PHP nativně. V XSLT mám i zmíněnou zaváděcí kostru. Překlady pro UI mám v XML.

Tím Reactem prostě někdo vynalezl kolo.

XSLT je oproti Reaktu nízkoúrovňové. Reactu předáte cílový stav, transformace provede za vás.

Navíc posíláte kvanta redundantních dat. Předpokládám, že renderujete na serveru celou komponentu znovu po každé změně.  React renderuje na serveru jen počáteční stav.

Kit

Re:Jak na slaboduchého kolegu
« Odpověď #53 kdy: 11. 02. 2018, 21:49:57 »
V PHP řeším jen data bez UI, nemám v něm ani kousek HTML, ani jeden element. UI řeším v XSLT, které je v PHP nativně. V XSLT mám i zmíněnou zaváděcí kostru. Překlady pro UI mám v XML.

Tím Reactem prostě někdo vynalezl kolo.

XSLT je oproti Reaktu nízkoúrovňové. Reactu předáte cílový stav, transformace provede za vás.

Navíc posíláte kvanta redundantních dat. Předpokládám, že renderujete na serveru celou komponentu znovu po každé změně.  React renderuje na serveru jen počáteční stav.

V XSLT renderuji na serveru jen počáteční stav. Redundantní data se tedy nekonají.

mikrom

Re:Jak na slaboduchého kolegu
« Odpověď #54 kdy: 11. 02. 2018, 22:12:06 »
Bud to normalne udelej za nej nebo se seber a jdi. Pokud je to firme jedno, coz jak pises je, nic jinyho s tim neudelas.
Ano, aj podla mna je to presne tak.
Upozorni slusne sefa, ze musis za kolegu casto riesit tieto veci. Mozno to oceni a zdvihne ti plat a prestane ta to srat. Ak si team lead tak mas vyssi plat ako ten kolega, tak ta to srat tiez nemusi. Odchod kvoli nejakemu k***i by bola ponizujuca kapitulacia a tiez to nemusi dopadnut dobre - napr. ja som odisiel a nevyslo mi to, bolo to horsie ako predtym.
Ked v mojom teame niekto nieco nevie, alebo to dobre neurobi nerozculujem sa - poviem si ze zarabam viac ako oni a tym padom som za to aj viac zodpovedny, takze kolegu na problem slusne upozornim a ak to nevie doriesit sam, tak to urobime spolu aby sa to naucil a na buduce to uz vedel. Clovek v praci stravi vacsinu dna. Kazdy kolega ma svoje plusy a minusy. Nema cenu sa rozculovat konfrontovat a robit si v praci zlu atmosferu. Ide o to aby bol dobry team a vsetko fungovalo.

kus

Re:Jak na slaboduchého kolegu
« Odpověď #55 kdy: 12. 02. 2018, 01:51:08 »
Pokud to nechápe šéf, není té firmě pomoci.
Můžeš pomoct jenom sobě, a to tím, že odtamtud utečeš.

Přesně o tom píšu.

A zbytek, tvl root visitoři opět nezklamali. Dobrá flame war/haluz :D placáček na čelo. Jste skvelí ;)

kus

Re:Jak na slaboduchého kolegu
« Odpověď #56 kdy: 12. 02. 2018, 01:56:17 »
Blahoslaveni chudi duchem, nebot jejich jest kralovstvi nebeske. Hlavne kdyz umi sefovi zalezt hluboko do rit. Navrhnete sefovi, at z nej udela vedouciho projektu. :-)

meh, taky možnost :D

Ivan Nový

Re:Jak na slaboduchého kolegu
« Odpověď #57 kdy: 12. 02. 2018, 03:03:58 »
@microm

Měl jsem na mysli starší verze COBOLu, například COBOL 60. Tam to tak bylo. Viz https://www.root.cz/clanky/programovani-mainframu-cobol/

mmm

Re:Jak na slaboduchého kolegu
« Odpověď #58 kdy: 12. 02. 2018, 03:11:21 »
Blahoslaveni chudi duchem, nebot jejich jest kralovstvi nebeske. Hlavne kdyz umi sefovi zalezt hluboko do rit. Navrhnete sefovi, at z nej udela vedouciho projektu. :-)

meh, taky možnost :D

chudý duchem je tazatal a ti kdo ho krmí.

Otrasník

Re:Jak na slaboduchého kolegu
« Odpověď #59 kdy: 12. 02. 2018, 15:45:09 »
Bud to normalne udelej za nej nebo se seber a jdi. Pokud je to firme jedno, coz jak pises je, nic jinyho s tim neudelas.
Ano, aj podla mna je to presne tak.
Upozorni slusne sefa, ze musis za kolegu casto riesit tieto veci. Mozno to oceni a zdvihne ti plat a prestane ta to srat. Ak si team lead tak mas vyssi plat ako ten kolega, tak ta to srat tiez nemusi. Odchod kvoli nejakemu k***i by bola ponizujuca kapitulacia a tiez to nemusi dopadnut dobre - napr. ja som odisiel a nevyslo mi to, bolo to horsie ako predtym.
Ked v mojom teame niekto nieco nevie, alebo to dobre neurobi nerozculujem sa - poviem si ze zarabam viac ako oni a tym padom som za to aj viac zodpovedny, takze kolegu na problem slusne upozornim a ak to nevie doriesit sam, tak to urobime spolu aby sa to naucil a na buduce to uz vedel. Clovek v praci stravi vacsinu dna. Kazdy kolega ma svoje plusy a minusy. Nema cenu sa rozculovat konfrontovat a robit si v praci zlu atmosferu. Ide o to aby bol dobry team a vsetko fungovalo.
To “urobime spolu aby sa to naucil” je jistě nejlepší řešení, ovšem ne pokud dotyčný trvá na tom, že vše udělal skvěle a žádný problém nevidí.