Já se nechtěl o tom hádat, ale aspoň jsme se dostali od "hypotetický hardware" k "není obecný OO". Dále jsem chtěl ukázat, že použití OO principů nejsou tím místem, kde se ztrácí nejvíce výkonu. 35% navíc je slabé, když ho lze zvýšit řádově, a současně zůstat OO.
V té prezentaci, co jsem posílal, to nebylo o 35%, ale zrychlení z 19.6 ms na 3.3 ms, to je 6x rychlejší (viz slide 101). V podstatě jenom přeorganizováním dat v paměti tak, aby ležela za sebou, dal se využít prefetch a nedocházelo k cache thrashingu.
A v neposlední řadě je také dobré se zamyslet i nad tím důvodem, proč se aplikace píšou jako OO, ať už v jakémkoliv jazyce, když jsou vlastně pomalejší...
Nikdo neříká, že je OOP špatné. Jen je dobré si uvědomit jeho limity a počítat s tím, že pokud budu muset někdy řešit výkon, tak to asi dopadne znásilněním datového modelu, protože zapouzdření dat do spousty malých objektů není z hlediska výkonu ideální.