Dobře a proč teda bude mít dobře vypadající hra neúspěch? Řekněme, že tam někdo odprezentuje dobře vypadající demo ze hry z 2. sv války. Podle mě ten úspěch je téměř zaručen. Mě jde o to zjistit, proč bych měl být neúspěšný za předpokladu, že skutečně vytvořím něco kvalitního a pěkného, tzn. jestli je to třeba na 90% opravdu o tom, co já dokážu a nebo třeba neuspějuju jenom proto, protože to nebude hra od nějaké velké firmy, ale zase ti na kickstarteru nebudou. Myslím si, že v dnešní době, kdy máme CryEngine, Unity, Unreal Engine pro schopného člověka není problém vytvořit třeba za půl roku slušně vypadající demo.
Tiez som (alebo chcel by som byt

) Indie game dev - a imho vidis to naivne a neznalo - pri vsetkej ucte... (ja som bol tiez naivny... zrejme este stale som

)
Urobit pekne demo a pekne to odprezentovat nestaci... dneska je totalny pretlak, na kazdy motiv aj typ hry je desat konkurencnych projektov, ktore maju pekne demo a prezentaciu a ty urobis jedenasty => kazdy chce prerazit s hociakou somarinou a nevyhrava ten co urobi fakt najkvalitnejsiu hru, ale ten co dokaze natrepat najviac uveritelnych slubov a "cool" veci, do hlavy hracov... niekedy projekt zlyha fakt pre prkotinu - trebars zle zvolene tonovanie screenshotov ktore sa netrafilo do aktualneho trendu... Ten pretlak je tak velky, ze aj velke firmy musia utapat miliony v reklame aby pretlacili svoje hry... A hraci prestali do vsetkeho strkat veselo prachy lebo zistili, ze to moze skoncit fiaskom, takze teraz je este tazsie vytiahnut z nich peniaze... Dalej ta hra musi niecim zaujat - musi byt ina ako ta zaplava rovnakych alebo podobnych hier... a hlavne musis presvedcit hracov, ze je ina, ale zaroven je zrozumitelna a, ze sa oplati do nej investovat - dnes je hranie uz povazovane za mainstream, a k hraniu sa dostali aj bezny ludia, ktory maju problem povedzme rozbalit zip - a ty ich musis presvedcit, ze tu hru zvladnu... ja som bol v soku, ked mi dobrych 75% testerov(beznych ludi) oznamilo, ze nevedia ako maju moju hru hrat (klasicke WASD + lave a prave tl. mysky) - nakoniec som zabil par mesiacov implementovanim detailneho a zrozumitelneho tutorialu aby to hraci nejak pobrali (a uz sa mi to rysuje, ze to bolo marne

)... Je to skratka alchymia a vsetko od prezentacie az po samotny projekt musi byt dostatocne alebo aspon spravne vyvazene aby sa na to ludia namotali...
Mimochodom hra z 2. sv vojny je snad najviac prevareny motiv v 3d hrach...(samozrejme bol to priklad, ale aj tak...

) Dalej vytvorenie samotnej hry nieje ziadna sranda- a tak ako si to popisal(zvyraznene casti v citacii) je to skoro utopia (obcas sa ale najde nejaky aziat co fakt sam za pol roka urobi pomaly zazrak - posledne som videl typka co urobil par scen v kvalite Final Fantasy XV

tiez za pol roka alebo tak nejako), ale obecne je tvorba hier peklo, pot, a tazka drina... ked to robis sam vo volnom case alebo popri praci, tak sa musis doslova kopat do zadeke, a musis mat super pevnu volu. (predpokladajme, ze technicke znalosti mas) A pokial niesi genius s vycibrenym vkusom, zmyslom pre detail a dokonalym planovanim, tak stravis polovicku casu prerabanim blbosti...
Inak si urob pre skusku nejaku malu somarinu... napr. arkanoid alebo tetris aby si zistil co to obnasa - vacsina ludi je prekvapenych kolko problemov a zadrhelov ma tvorba hier...

PS: inak obecne chod do toho... ak uz pre nic ine, tak budes mat aspon nieco v rukach ked pojdes niekam na pohovor... a cim viac farebnych obrazkov pre tetu personalistku tym lepsie
