Příjímali jste někdy nějakýho člověka máte ponětí kolik študáků běžnýho neIT oboru "umí" v LibreOpice? Skoro nikdo.
Prumernej vysokoskolak neumi secist sloupec cisel v excelu, takze je to uplne jedno. A jesli si nekdo neporadi s aplikaci, kde se vsechno dela stejne jen se to jinak jmenuje, tak je to negramotnej blb a takovyho rozhodne nezamestnam. Protoze si pak nedovedu vubec prestavit, ze ho posadim k erpcku, a jeste za rok nebude tusit, jakej je rozdil mezi fakturou a dobropisem nebo nezi prijemkou a vydejkou.
To je taky IT-ckarsky pohlad. Pokial chcem zratat =A1+A2 a vysledok chcem boldom tak je asi jedno, co pouzijem Calc alebo Excel. Ked budem robit nieco mierne pokrocile, napr. natiahnut data zo 4 vonkajsich zdrojov, poparovat podla klucov, spravit z toho kotingecnu tabulku a z nej ciarovy graf z maximalnych a minimalnych hodnot za jednotlive obdobia, tak uz sa prejavi, ako som v ktorom nastroji doma. A ked mi pri tom bude za chrbtom stat sef, ktory to chce poslat do 5 minut a za chodu mi dava konstruktivne pripomienky ake hodnoty este vytiahnut a ako to preformatovat, tak sa prejavi sa aj to, ako je ktory nastroj efektivny.
Jj, nejuzasnesi je, kdyz stravis 6 hodin pracovni doby za penize zamestnavatele tim, ze znova a znova scitas 20 cisel, protoze ti to pokazdy vyjde jinak ... a po tech 6ti hodinach se teda des zeptat ITku, jestli by to jako neslo jinak. To neni zadny jpp, to sem zazil, od ty doby taky vsichni uchazeci dostavaj test, a tohle je jeden z ukolu. Zcela pravidelne nekdo presne na tomhle skonci ... (a samo, zadani nezni secti sloupec cisel v excelu, dostane proste nastroje a zadani a je na nem, jak si poradi, coz se sleduje a hodnoti).
Kdybych po nich chtel grafy, tak by byly v riti naprosto vsichni, protoze vubec netusej, jak by to meli udelat.
"Pridej absolvent - inzenyr - prvni den do zamestnani a sef mu rika - tak mladej, tamhle mas koste a muzes zacit zametat. On na to - ale ja jsem inzenyr - jooo aha ... tak ja ti to teda ukazu..."
K Smichu? Spis k placi, protoze to popisuje zcela adekvatne realitu.