Kdybych dělal něco dneska v C++, jakože bych asi nedělal, ale kdybych dělal, programoval bych tak, jak se to dělá (a jak je to umožněno) v Javě, tak třeba: nepoužíval bych vícenásob. dědičnost, vyhnul bych se vracet výstup v metodě jinak, než přes return, zpravidla bych nepoužíval funkce a procedury jinak, než-li v zapouzdřeném stavu v rámci potřeb třídy a vždy jen v odůvodnitelných případech (výkon), dále bych nepoužíval pointrovou aritmetiku jinde, než-li právě v těchto funkcích (které bych používal jen z důvodu výkonu). OOP a přehlednost programu, což úzce souvisí s pohodlností vývoje, by měla v 99% přednost před o 5% lepším performance. Úplně bych se vyhnul používání různých dynamických arrays a použil bych kolekce. Prostě jakákoliv performance funkcionalita ve stylu Céčka nechť je úplně bokem OOP implementaci, pro pořádek.