@Neviditelný: Já chci "vlastní" toolkit z toho důvodu, že chci použít jako hlavní programovací jazyk Swift a i když lze samozřejmě udělat nějaký binding, tak jako lepší bych viděl to mít napsané od nuly ve Swiftu. Swift má taky standardní knihovnu a tam jsou např. vlákna atd.., takže není nutný mít brutální moloch typu Qt. Další věc je, že UIčko by mělo být kompletně vykreslované na GPU. V Qt je Quick, což je naprosto super a přesně tohle bych předělal do Swiftu, akorát NECHCI Qml, protože to se nehodí na psaní větších aplikací.
Prostě ta správná cesta v dnešní době je vykreslovaní na GPU a implementace SceneGraphu, defakto hlavní smyčka podobně jako u game enginu - reakce na událost, změna stavu, delta transformována na změnu stavu GPU a vykreslení.
Ne to, že si aplikace alokuje nějaký buffer a nad ním vytvoří nějaký komponent systém jak v Qt Widgety a pak akorát zajistí, že každý Widget softwarově kresli do té dané častí bufferu, která ji náleží. Animace, shadery, nic takového bych tím old school způsobem neměl.
Proč vytvářet aplikace v nějakém vlastním toolkit - ze stejného důvodu, jako se piší aplikace třeba na OS X v Cocoa.
Ano je to smělý plán, ale je potřeba přijít z něčím revolučním, všechny ty distribuce jsou to samé s drobnýma modifikacema. Akorát Ubuntu je trochu jinde.