Vývoj elektroniky se SŠ vzděláním

TVL

Re:Vývoj elektroniky se SŠ vzděláním
« Odpověď #75 kdy: 30. 04. 2016, 20:34:30 »
Pepo pokud bez VŠ děláš lepší práci, než většina vysokoškoláků, tak se nestyď a pochlub se.
Jakou střední školu jsi vystudoval, co jsi po střední uměl ze školy a co a jak ses během střední naučil bokem.
A jak jsi pak získal znalosti, když né na VŠ. A jakou práci teda děláš.
Buď konkrétní, jinak je to pouhé plácání.


To jsou strašný kecy! Kdybys měl koule, tak si aspoň dokážeš přiznat, že na to prostě nemáš, místo shazování schopnějších než jsi ty sám. Nechápu, co je na tom tak strašnýho. Já taky nebudu tvrdit, že nekopu v první lize jen proto, protože pobíhat sem a tam po hřišti v rámci tréningu mi připadalo zbytečné a stejně by mi to nic nedalo, tak teď hraju asi tak na úrovni ligy mistrů, spíš jsem ještě o něco lepší, ale jen tak občas s kámošema na louce, což by ti prvoligoví zaručeně nedali.

Jste fakt už směšní. Stále dokola stejná písnička: "já jsem geniální a škola mně akorát bránila v rozletu, protože tam byli samí neschopní a učili tam samé nesmysly, což zaručeně jakožto cucák, co mu teče mlíko po bradě, dokážu poznat. Sice teď někde dělám jen nějakýho podržtašku, ale budu se tvářit, že vedu vývoj technologie asi tak na úrovni StarTrek. A možná tomu i sám uvěřím."

Jste takoví hujeři - "já to tady všechno vedu... V podstatě... Teda... Už brzo budu..."

Nějak nechápu, na co reaguješ. Na co nemám? Na hloupé školy pro hloupé lidi? To fakt nemám, protože čas je velmi omezený a pokud ho strávím hloupě na školách, nemůžu ho využít lépe.

Je fakt divný, že tě to tak bere. Byl jsem lepší než studenti na té škole, tak bych tam ztrácel čas. Akorát se ukázalo, že jsem měl pravdu a dnes dělám práce v IT, které většina vysokoškoláků nedělá. Ať už na to nemají a nebo jen ztráceli cenný čas někde, kde to nemělo cenu.

Chápu ale, že pokud jsi studoval údajně náročnou školu a teď ti někdo tvrdí, že jsou to kecy, tak ti to možná vadí. To je ale realita, kámo. Naše školy jsou odpad pro průměrné.


Viky

Re:Vývoj elektroniky se SŠ vzděláním
« Odpověď #76 kdy: 02. 05. 2016, 12:42:02 »
Je fakt divný, že tě to tak bere. Byl jsem lepší než studenti na té škole, tak bych tam ztrácel čas. Akorát se ukázalo, že jsem měl pravdu a dnes dělám práce v IT, které většina vysokoškoláků nedělá. Ať už na to nemají a nebo jen ztráceli cenný čas někde, kde to nemělo cenu.

 ;D ;D
ROFL!!!  ;D Prej lepší! ;D Jak se ukázalo, tak tvou prací je připojování tiskáren do sítě.  ;D
V jednom máš ale pravdu - to fakt většina vysokoškoláků nedělá.  ;D

Yarda

Re:Vývoj elektroniky se SŠ vzděláním
« Odpověď #77 kdy: 04. 05. 2016, 07:23:23 »
Na rozdíl třeba od zdravotnictví, kde sebeschopnější zdravotní sestra nemůže zastávat pozici lékaře ve vývoji schopný středoškolák může neschopného inženýra strčit do kapsy a zastávat pozici, kde se předpokládá VŠ. Ale musí mít někoho, ať už ve firmě nebo mimo ni, na koho se může obrátit, když narazí na problém, na který ho jeho vzdělání nepřipravilo.

Nojo, ono je k neuvěření, jakým lepičům-zoufalcům a za co kolikrát firmy platí. ....
"Proč je tam 74164 a bipolární tranzistory kolem, když TPIC6C595 zabere míň místa, vyjde levněj, bude mít menší spotřebu a nebudou na výstupech zákmity od shiftování?"
....
"Pull up nefunguje, zkusíme pull down nebo oddělení zemí kondíkama..."
"Hm, pánové, a nestačí ten timeout na komunikaci testovat v přijímací smyčce?"

A podobně... Ve vývoji se dá užít hodně srandy...

Ale zkušenost není až tak k zahození. Pokud vývojář má osvědčené, byť ne zcela tradiční řešení, proč by ho nepoužil? Mnoho součástek nabízí vlastnosti co se v DS dost špatně hledají. Vzpomínám si, kdysi jsem měl řešit takový špek, po PEČLIVÉM prostudování katalogových údajů jsem použil brouky 75107 a 75109 pro něco k čemu nebyly určené a dost místa na plošném spoji se tím ušetřilo.

mru

Re:Vývoj elektroniky se SŠ vzděláním
« Odpověď #78 kdy: 04. 05. 2016, 09:47:27 »
Znám X lidí, co se doma a sami naučili dělat na slušný úrovni elektroniku i jiný technologie, ale neznám nikoho, kdo by si doma sám vydřel matiku (ne, že by to nešlo). A pro většinu těch slušnejch domácích technologů je právě matika ta zeď, přes kterou nemůžou dál.

Jinak myslím, že vejška má i důležitý sociální aspekty - seš mezi lidma, který dělaj to samý jako ty, často jsou chytřejší a máš se od koho učit. IMHO i snáz přijdeš k práci, protože "jsi v prostředí" a po škole máš bejvalý spolužáky, který pracujou na růzejch zajímavejch místech.

Ale když tě vylijou a seš dobrej, máš zájem a baví tě to, určitě se prosadíš i bez vejšky.

mlm

Re:Vývoj elektroniky se SŠ vzděláním
« Odpověď #79 kdy: 04. 05. 2016, 12:15:55 »
Citace
Znám X lidí, co se doma a sami naučili dělat na slušný úrovni elektroniku i jiný technologie, ale neznám nikoho, kdo by si doma sám vydřel matiku (ne, že by to nešlo). A pro většinu těch slušnejch domácích technologů je právě matika ta zeď, přes kterou nemůžou dál.

Do kamena vo vstupnej hale školy tesať. 

Príklad z mojej praxe - potreboval som aby MCU s D/A prevodníkom generoval výstupný analógovy signál na základe nejakého vstupného priebehu (defakto funkcia jednej premennej, a neskor aj 2 premennych). Kolega stredoškolák to riešil tabuľkou 20 hodnot ktoré ručne odmeral. Ja vysokoškolák som reálne odmeral 10 hodnôt, použil interpolaciu (a neskor aj Matlab Curve fitting toolbox - som lenivý :) ), zistil najlepšie zodpovedajucu kvadraticku funkciu a vygeneroval tabuľku 1024 hodnôt.  Jednoduchú lineárnu alebo kvadraticku interpolaciu by teoreticky zvladol s kalkulačkou vypocitať aj absolvent zakladnej školy. Realita je ale taka, že sa to učí až na vysokej škole a kolega stredoškolak o interpolacii nikdy nepočul a trojčlenka/priama umera sa použiť nedala (lebo kvadratická funkcia). Kto bude mať lepší priebeh ? Vysokoškolák s 1024 hodnotovou tabulkou alebo stredoškolák s 20 hodnotami tabulky.


j

Re:Vývoj elektroniky se SŠ vzděláním
« Odpověď #80 kdy: 04. 05. 2016, 17:26:33 »
Mno ... a pak se bude vysokoskolak strasne divit, ze mu to pada, pac zapisuje vi buh co vi buh kam, protoze ten stredoskolak/samouk vi, ze vystup je na 4 bity, takze resit jakoukoli interpolaci je hovadina.

Videl sem mockrat v ruznym podani na vlastni oci. Mistr teoretik obvod vypocital, a pak se strasne divil, ze to nefunguje tak, jak by teoreticky melo. Samouk se to to podival, rek mu tvle, tuhle odstipni ten odpor a dej tam kondik, tamhle to preklenuj kusem dratu ... a za 5 minut to fungovalo, pricemz teoretik vubec netusil proc.

Jann

Re:Vývoj elektroniky se SŠ vzděláním
« Odpověď #81 kdy: 04. 05. 2016, 17:35:13 »
Čím se vlastně živíš, milé "j"? Z toho, jak se soustavně projevuješ zde, zatím víme jen tolik, že jsi poměrně dost hloupý.

v

Re:Vývoj elektroniky se SŠ vzděláním
« Odpověď #82 kdy: 04. 05. 2016, 17:51:07 »
Mno ... a pak se bude vysokoskolak strasne divit, ze mu to pada, pac zapisuje vi buh co vi buh kam, protoze ten stredoskolak/samouk vi, ze vystup je na 4 bity, takze resit jakoukoli interpolaci je hovadina.

Videl sem mockrat v ruznym podani na vlastni oci. Mistr teoretik obvod vypocital, a pak se strasne divil, ze to nefunguje tak, jak by teoreticky melo. Samouk se to to podival, rek mu tvle, tuhle odstipni ten odpor a dej tam kondik, tamhle to preklenuj kusem dratu ... a za 5 minut to fungovalo, pricemz teoretik vubec netusil proc.
jasně, každý zkušený elektronik přece ví, že DAC má 4 bity

mln

Re:Vývoj elektroniky se SŠ vzděláním
« Odpověď #83 kdy: 04. 05. 2016, 18:17:10 »
Citace
Mno ... a pak se bude vysokoskolak strasne divit, ze mu to pada, pac zapisuje vi buh co vi buh kam, protoze ten stredoskolak/samouk vi, ze vystup je na 4 bity, takze resit jakoukoli interpolaci je hovadina.
Výstup je 10 bit prevodník. Jednalo sa o simulaciu analogového deja - čím lepšia presnosť tým je to vernejšie. Kolega stredoškolák sa neviem kde naučil používať GOTO aj v Cčkových programoch pre mikrokontroléry (Assembler neovlada, takže odtial to nemože mať), nemal problém trvalo tahať 37mA z 20mA pinu mikrokontroléra (šak bude iba trochu viacej hriať), takže spolahlivoť jeho programov a výrobkov je otazna. 

Čistý teroretik a čistý praktik sú 2 extrémy - obidva rovnako nepoužitelné. Rastuca zložitosť elektroniky ide proti praktikovi bez poriadnych teoretických znalostí.
Najlepšie je byť niekde uprostred. Začať v detskom veku ako praktik hraním sa s elektronikou doma popri škole a neustale doplnať medzery teoretickým štúdiom, a nasledne skúšať teoriu v praxi a nebáť sa nových projektov. Žial to je to čo chýba na školách - aj to malo praktických cvičení v skoroideálnym podmienkach zabiju následným vypracovaním dlhých elaborátov ktoré kontroluju doktorandi vyžívajuci sa v tom že im zverili nejaku bezvýznamnosť (tak sťahuju body za to že niektorí ludia nevedia krasopisne písať a na druhej strane zakažu to napísať na PC).  Takže jediný sposob ako získať prax na VŠ je bakalarka/diplomovka a v posledných ročníkovch praca jeden - dva dni v týždni popri škole v nejakej malej firme z odboru pokial človek nechce zdegenerovať na od sveta odtrhnutého doktoranda.

Citace
Samouk se to to podival, rek mu tvle, tuhle odstipni ten odpor a dej tam kondik, tamhle to preklenuj kusem dratu ... a za 5 minut to fungovalo, pricemz teoretik vubec netusil proc.

A nie je to skor naopak ? praktik všade nahadze kondiky, len tak "pre istotu" lebo to "robí už roky".   Ale to sa dostávame do oblasti diagnostiky poruch a merania kde je prax nevyhnutná, ale bez teórie sa mení často na metodu pokus omyl (ak ked pokus omyl občas pomôže rýchlo obísť problém).

j

Re:Vývoj elektroniky se SŠ vzděláním
« Odpověď #84 kdy: 05. 05. 2016, 07:59:24 »
Čím se vlastně živíš, milé "j"? Z toho, jak se soustavně projevuješ zde, zatím víme jen tolik, že jsi poměrně dost hloupý.

Koukam ze (otitulovanej?) idiot se projevil.

...
Tak diplomovany inzenyr netusi, jak fungujou ruzny cykly, takze furt lepsi stredoskolak, kerej pouzije goto.

JardaP .

  • *****
  • 11 064
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re:Vývoj elektroniky se SŠ vzděláním
« Odpověď #85 kdy: 05. 05. 2016, 08:15:16 »
Tak diplomovany inzenyr netusi, jak fungujou ruzny cykly, takze furt lepsi stredoskolak, kerej pouzije goto.

Vazne? Oni dnes davaji diplom inzenyrum, kteri neumeji cist, ale jinak jsou fakt dobry?

Yarda

Re:Vývoj elektroniky se SŠ vzděláním
« Odpověď #86 kdy: 05. 05. 2016, 12:38:53 »
O jednom kolegovi (špičkovém vývojáři) kdosi z jeho spolupracovníků prohlásil: "On je dobrý, ale potřebuje někoho, kdo by za ním zametal".
A wo tom to je. Proč by špičkový vývojář co hlavně dává dohromady teorii a zadává úkoly měl věnovat svůj čas tomu, aby své ideje připravoval do výroby. K tomu má mít kolegy, co třeba nejsou teoreticky na výši, ale umějí zase vymyšlené proměnit ve výrobní dokumentaci.

zboj

  • *****
  • 1 507
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re:Vývoj elektroniky se SŠ vzděláním
« Odpověď #87 kdy: 08. 05. 2016, 17:23:48 »
Znám X lidí, co se doma a sami naučili dělat na slušný úrovni elektroniku i jiný technologie, ale neznám nikoho, kdo by si doma sám vydřel matiku (ne, že by to nešlo). A pro většinu těch slušnejch domácích technologů je právě matika ta zeď, přes kterou nemůžou dál.

Jinak myslím, že vejška má i důležitý sociální aspekty - seš mezi lidma, který dělaj to samý jako ty, často jsou chytřejší a máš se od koho učit. IMHO i snáz přijdeš k práci, protože "jsi v prostředí" a po škole máš bejvalý spolužáky, který pracujou na růzejch zajímavejch místech.

Ale když tě vylijou a seš dobrej, máš zájem a baví tě to, určitě se prosadíš i bez vejšky.

1) Ono dost záleží na tom, jaká matika. Spíš existuje určitá hranice (kterou má každý jinde), přes kterou se učením doma dostává těžko nebo to minimálně mnohem déle trvá. Když někoho zajímá funkcionální programování a chce ho lépe pochopit, příslušné základy teorie kategorií se naučí doma, stejně jako někdo, koho zajímá logické programování, si snadno osvojí základy formální logiky. Ta matika "za hranicí" se hodí hlavně těm, kdo nebudou jen tupě implementovat zadání, ale vymýšlet nové metody a algoritmy.

2) S těmi sociálními aspekty to je pravda, člověk se nejvíce naučí od lidí chytřejších než on sám, ať už to jsou vyučující, spolužáci nebo kolegové v práci. Musí se ale chtít.

medvidek

Re:Vývoj elektroniky se SŠ vzděláním
« Odpověď #88 kdy: 05. 05. 2018, 11:57:00 »
Tak je to už 2 roky a přijde mi fér napsat, jak se to celé posunulo :)

Dneska jsem už 2. rokem junior vývojář v jedné firmě (jsem brigi, takže opravdu nemám skills, jak kluci senioři), ale zároveň si vedu svoje vlastní projekty.
Nedávno jsem dostal i místo na fakultě a pracuju na výzkumu a implementaci komunikace po napájení.
Mám, troufnu si říct nevšední bakalářku, technologicky úplně jinde než moji spolužáci :)
Zároveň se to celé pohlo směrem OSVČ, čímž si prostě prohlubuju praxi, zaměstnavatelé jsou na mě hodní a příjemní, fakt mě to překvapilo, protože každý mi ohledně školy vychází vstříc.

Peněz z toho, ale nějak extrémně moc nemám, spoustu věcí nacpu do cestování za prací a co zbyde utratím za nepotřebné radosti :)

Jsem vám všem hrozně vděčný za tu debatu, je to jeden z důvodů, proč jsem u školy vydržel, a proč jsem tam, kde jsem (samozřejmě jsem si to vydřel sám).

A další směr ?
Další směr je ten, že jsem si protáhl Bc. na 4 roky, bylo toho celkem hodně a chci si udělat pořádek v životě.
Mám v plánu zaměřit se víc na studium, zapsat si předměty na FITu a zdokonalit se v kódu, celkově v procesorech, hlas srdíčka prostě nejde neposlechnout a volání linuxu + SW je prostě silné :).

Mějte se hezky a díky

Wizz

Re:Vývoj elektroniky se SŠ vzděláním
« Odpověď #89 kdy: 05. 05. 2018, 16:36:51 »
seš mezi lidma, který dělaj to samý jako ty, často jsou chytřejší a máš se od koho učit
To je na takovém prostředí asi to nejlepší.