Bohužel neuvádíte žádné podrobné informace, ale zkusím odhadnout, které lety jste měl na mysli. Vaše popisy vypadají jako ze seriálu Mayday, který má tendence to přehnaně dramatizovat.
Pilot chtěl při nízké rychlosti začít stoupat, dal plný tah a přitáhl řízení k sobě, ale počítač usoudil že pro stoupání je potřeba nejdřív nabrat rychlost, a aby toho dosáhl co nedřív, sklopil čumák dolů, kde byl kopec a les.
Air France 296. Pilot prý přidal, ale letadlo nereagovalo. Ve skutečnosti (podle záznamů, které se bez vědomí pilota přenášely i přes rádio) pilot přidal až ve chvíli, kdy byl pouhých 30 stop nad terénem, a motorům trvá několik sekund, než dostatečně zvýší výkon. V tu dobu už ale letadlo škrtalo stromy.
Pilot chtěl zrychlit klesání aby nepřeletěl letiště, ale potlačil řízení příliš rychle, počítač to vyhodnotil jako stav nouze a nastavil dvounásobnou výchylku výškovky. Pilotovi o tom nedal nijak vědět a ten ve tmě neviděl že je nad kopcem.
Nejspíš Air Inter 148. Pád způsobilo několik faktorů: příliš vysoká rychlost při přibližování (kvůli snaze být rychlejší než TGV), špatné informace o poloze letadla vůči ranveji od věže (tj. piloti si mysleli, že jsou jinde a terén pod nimi je mnohem níž), chybějící GPWS (varování před blízkým terénem) a hlavně to, že piloti zaměnili rychlost klesání a úhel klesání (tedy klesali výrazně rychleji). Letadlo při simulacích netrefilo terén, dokud do simulace nepřidali turbulence, na které autopilot reaguje trochu větším klesáním (stejně jako by to udělal lidský pilot či autopilot od Boeingu, aby zabránili možnosti stallu).
Pilot chtěl provést manévr, už si přesně nepamatuji jaký, ale počítači se zdál nebezpečný a neudělal vůbec nic. Letadlo spadlo.
To vůbec netuším, co by mělo být. Možná TAM 3054? Tam to bylo způsobeno tím, že letadlo umožňovalo nastavit pro každý motor jiný směr tahu, tedy počítač do toho naopak vůbec nekecal. Nebo XL 888T? Tam došlo k chybě při údržbě, kdy zamrzla voda v senzorech, kvůli které selhala právě testovaná detekce nadměrného úhlu náběhu (stall), aniž by si posádka všimla, že se dostala do stallu. Nebo Air France 447? Tam se vypínalo varování před stallem, když byly hodnoty tak extrémní, že se počítač domníval, že jsou vadné senzory, což možná zmátlo pilota.