Air France 296,
To je přesně on, akorát že závěry oficiálního vyšetřování byly poněkud neúplné. Zkušenosti dalších pilotů později potvrdily to co pilot říkal od začátku, že Airbus místo stoupání začal klesat. Po přidání plynu a přitažení řízení totiž počítač snížil úhel náběhu, aby nabral rychlost co nejdříve. To je sice to nejlepší co mohl udělat a udělala by to i většina pilotů v jiné situaci, jenže to způsobí počáteční ztrátu výšky, což je poněkud nevhodné když se proti oknu žene kopec.
Nejspíš Air Inter 148.
Tohle je jiný případ, tady byl problém v nevhodném zobrazení hodnot na displeji. To co myslím já ale proběho podobně, s tím že počítač na rychlý pohyb řízení reagoval jako na dvounásobnou výchylku. Asi jako by auto při rychlém cuknutí volantem natočilo kola do plného rejdu, i když řidič cuknul jenom o kousek. A při nulové viditelnosti pilot nestihl zjistit že se to letadlo sklonilo víc než chtěl.
Možná TAM 3054?
Fakt netuším, počítač se prostě vykašlal na to co chtěl pilot a letěl dál podle svého, protože on tomu přece rozumí lépe než omylný člověk. Ale nic bližšího už si nevzpomenu.
ano mate pravdu, nedoslo by k tomu, protoze bez pocitace by to letadlo jen stalo v hangaru
Ten Airbus možná, ale velká dopravní letadla před ním létala padesát let bez počítačů a šlo to. Dokonce nadzvukově. A desítky let se počítače nepoužívaly ani při konstrukci letadel, neuvěřitelné, žejo
lojza: Automatické přistání řízené počítačem zvládal Concorde v roce 1969, ten počítač byl
analogový.