Je to součást uceleného vzdělání. Některé předměty jsou z oboru. Jiné jsou ze souvisejících oborů, aby člověk chápal kontext. Pak je tam pár předmětů v kategorii "od vysokoškoláka se tohle čeká bez ohledu na obor". No a nakonec pár předmětů "pro zajímavost" (například sociologie, psychologie, dějiny techniky apod.)
Dalším problémem bývá chápání oborů. Kdo je to ten informatik? Skutečně lze považovat za vysokoškolsky vzdělaného informatika někoho, kdo na stůl dostane něco s Arduinem nebo Raspberry PI a začne jančit "ježiš ono to bliká, dejte to pryč!?"
Chápu, že pokud se vám jedná jen o jeden úzký obor informatiky, například programování webových stránek, tak pro vás elektronika je zcela irrelevantní. To ale i dalších 90% oboru informatiky. Výpočetní geometrie, tvorba překladačů, lisp, prolog, konstrukce databázových systémů, počítačová grafika atd.
Zkrátka to k tomu obecnému vzdělání patří. Někteří vaši spolužáci se třeba plánují živit programováním mikrořadičů. Ale nezoufejte, mohlo by být hůře. To třebas fyzikové mají matematiku z jaké by se vám ježily vlasy (viz divergence a rotace), byť v řadě jejich specializací vystačí s trojčlenkou. Za elektroniku buďte rád a užívejte si, že po vás nechtějí navrhovat VF obvody.