Když chce Root mít reklamu, prosím, ale ať si ohlídá jakou a ne, že to chce takhle nesmyslně po uživatelích.
Celé tohle vlákno vzniklo jako stížnost a bylo pravděpodobně motivováno snahou to nějak řešit. Brblání v diskusích samo o sobě nic nevyřeší, je to jen sociální terapie. Buď s tím můžeme dělat, co je v našich společných silách, nebo s tím neuděláme nic. Je to stejné jako když jeden uživatel objeví problém v software: může nahlásit problém vývojářům nebo poslat patch nebo jít nadávat do fór. To první pomůže všem, to druhé nikomu.
Ta situace je principiálně strašlivá a nemá jednoduché řešení. Ze zoufalství jsem nedávno celý problém
popsal v článku na Lupě. My ty reklamy nevidíme předem a můžeme na ně reagovat až potom, co se o nich dozvíme. Což může být přes několik lidí, protože nám se ta reklama třeba neukáže (kontextová reklama). A reagujeme na to vždy.
Zrovna dnes jsem o tom mluvil náhodou s kolegou, který to má na starosti a taky jen lomil rukama a říkal, že vždycky vystartuje na provozovatele toho reklamního systému a ptá se, co to sakra má znamenat, když máme jasně stanovené, co tam chceme mít a co ne. A oni reagují jen slovy: „Aha, to se vám tam fakt objevilo? Aha, to vám jde asi odsud, tak si tenhle reklamní systém na chvíli vypněte a my to se zadavatelem nějak vyřešíme.“ Katastrofa.
Mrzí mě, že vás to obtěžuje, štve mě, že to někdy obtěžuje i mě (a hlásím to) a obtěžuje mě, že to tu s vámi takhle vůbec musím řešit. Protože celý tenhle systém jde mimo redakci (a částečně i firmu nad ní), je postavený na hlavu a způsobuje problémy. V takovém kontextu se můžeme posadit a plakat společně nad tím, jak je to na prd, nebo můžeme dělat to jediné, co se dá – hlásit to.
Pokud to uděláme, problémová reklama jde pryč. Pokud ne, bude za pár minut obtěžovat někoho dalšího.