Ověřování bdělosti uživatelů PC

j

Re:Ověřování bdělosti uživatelů PC
« Odpověď #45 kdy: 25. 08. 2015, 17:49:14 »
2Stan: Rizeni letovyho provozu. Vyzaduje 100% se venovat tomu, co se ti deje na monitoru. Proto maximalne 2 hodiny sedis u monitoru, a pak mas hodinu pauzu. Pricemz po tobe nikdo nechce abys reagoval na nejaky tim pocitacem generovany dmntni podnety, ale aby sis obcas pokecal s pilotem. Pokud by provoz vypadal tak, ze 1x za 1/2 dne mas v sektoru jedno letadlo, tak zadny rizeni netreba. A i tohle uz je technicky defakto "jen tak pro formu". Zrovna nedavno treba byly v CR zruseny letovy koridory. Provoz se defakto umi technologicky ridit sam (v plnym rozsahu). Ale porad jeste to bez tech lidi nejde ne kvuli technice, ale kvuli politice (prevazne).

Defakto bys i u toho rizeni (temer) moh aplikovat postup, ze operatora vzbudis jen kdyz neco lehne.

Dtto strojvudci, ktery tam taky sedej zbytecne. A o nejakym hlidaci ani nemluve. I kdyz toho duchodce budu platit v minimalni vysi, tzn nekde 15k/mes x 4 ... tak to mam 3/4M rocne ... za to se da poridit slusny elektronicky zajisteni naprosto cehokoli.


Yarda

Re:Ověřování bdělosti uživatelů PC
« Odpověď #46 kdy: 25. 08. 2015, 18:25:04 »
Tazatel se ještě nesvěřil, co by ten hlídaný pracovník u PC vlastně měl dělat. Pokud něco důležitého co by vyžadovalo neustálý dohled, tak je 3,14čovina, pokud by tam byl sám. Pokud by ho třeba klepla Josefa, tak by nějaké ověřování přítomnosti a bdělosti bylo na dvě věci. A proč se střídají zaměstnanci na jednom počítači? To jejich firma nemá peníze, aby každému koupila jeden?

JardaP .

  • *****
  • 11 064
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re:Ověřování bdělosti uživatelů PC
« Odpověď #47 kdy: 25. 08. 2015, 18:27:13 »
Mimochodem, ty tlačítka v lokomotivách prý moc nefungují, strojvůdci si na ně zvykli a mačkají i v polospánku.

Toz ja slysel, ze na mackani tlacitka meli stroj, ktery to periodicky mackal za ne.

Lol Phirae

Re:Ověřování bdělosti uživatelů PC
« Odpověď #48 kdy: 25. 08. 2015, 18:44:04 »
Pokud by ho třeba klepla Josefa, tak by nějaké ověřování přítomnosti a bdělosti bylo na dvě věci.

No a to právě řeší revoluční technologie AnalMob!  8)

Jenda

Re:Ověřování bdělosti uživatelů PC
« Odpověď #49 kdy: 25. 08. 2015, 18:46:34 »
...Vůbec se nemusí jednat o zbytečnou buzeraci.

Ehm lol ... a co myslis, ze bude delat to PC? NIC? Tebe bych nechtel jako admina ani kdybys mi platil. Me totiz to PC UPOZORNI, kdyz se deje neco, cemu bych mel pozornost venovat, a zbytek casu muzu klidne spat/hrat golf/...

Třeba za tazatelem ještě nepřišel žádný geniální j, který by mu napsal algoritmus pro detekci situací hodných pozornosti. Možná je to dokonce úloha, jejímž vyřešením by se j stal slavným.


j

Re:Ověřování bdělosti uživatelů PC
« Odpověď #50 kdy: 25. 08. 2015, 21:47:15 »
...Vůbec se nemusí jednat o zbytečnou buzeraci.

Ehm lol ... a co myslis, ze bude delat to PC? NIC? Tebe bych nechtel jako admina ani kdybys mi platil. Me totiz to PC UPOZORNI, kdyz se deje neco, cemu bych mel pozornost venovat, a zbytek casu muzu klidne spat/hrat golf/...

Třeba za tazatelem ještě nepřišel žádný geniální j, který by mu napsal algoritmus pro detekci situací hodných pozornosti. Možná je to dokonce úloha, jejímž vyřešením by se j stal slavným.

Pokud takovej algoritmus neexistuje, pak takova situace pozornosti hodna neni, nebot ani clovek nepozna, ze by byt mohla. Divny co?

Jako co myslis, ze ti rekne zamestnanec na  "si mel prece kua neco delat ne?" ??? Reknu ti to naprosto presne z nejen osobni zkusenosti. Posle te do.pr.de.le. Protoze ty, jakozto zamestnavatel si mu nepredal prislusne instrukce a prislusne ho nezaskolil. Kuprikladu takovej vratnej v nejmenovany firme ma pekne vylepenej seznam povinosti, a dela presne to, a nic jinyho. Proc by taky mel. Onehda se snim resilo, proc je v noci v arealu tma. Vzal papir, a rek ... je tu nekde ze mam rozsvitit? Prece se nenecham jebat a pripadne jeste nedostanu k uhrade elektriku...

Stan

Re:Ověřování bdělosti uživatelů PC
« Odpověď #51 kdy: 25. 08. 2015, 22:11:40 »
2Stan: Rizeni letovyho provozu. Vyzaduje 100% se venovat tomu, co se ti deje na monitoru. Proto maximalne 2 hodiny sedis u monitoru, a pak mas hodinu pauzu. Pricemz po tobe nikdo nechce abys reagoval na nejaky tim pocitacem generovany dmntni podnety, ale aby sis obcas pokecal s pilotem. Pokud by provoz vypadal tak, ze 1x za 1/2 dne mas v sektoru jedno letadlo, tak zadny rizeni netreba. A i tohle uz je technicky defakto "jen tak pro formu". Zrovna nedavno treba byly v CR zruseny letovy koridory. Provoz se defakto umi technologicky ridit sam (v plnym rozsahu). Ale porad jeste to bez tech lidi nejde ne kvuli technice, ale kvuli politice (prevazne).

Defakto bys i u toho rizeni (temer) moh aplikovat postup, ze operatora vzbudis jen kdyz neco lehne.


Shodou okolností jsem pilot (no spíš držitel licence, žádné eso). I na mé amatérské úrovni jsem už párkrát byl sakra rád, že mám na uších někoho, kdo mi v případě potřeby pomůže. Tohle je docela zajímavá myšlenka. I malá letadla mají odpovídače a vzbudit operátora třeba nějakým squawkem, ne nutně průserovým, jako jsou 7500,7600,7700 by asi šlo. Ale řešit takhle třeba ztrátu orientace mi přijde drsný, už tak je to ostuda a ještě někoho budit... Nene, letectví je z dobrých důvodů konzervativní obor. Automatizace je určitě fajn, ale jen jako pomoc lidem, aby dělali méně chyb, člověk je zatím v tomto konkrétním oboru nenahraditelný, právě proto, že letadla řídí lidé, chybující, zmatkující, panikařící. Jakmile ve vzduchu budou povinně jenom a pouze automaty, tak může být automat i na zemi - snad s nějakým tím živým dohledem. Tím pádem ale skončí létání jako hobby. JMO a off-topic.

NooN

Re:Ověřování bdělosti uživatelů PC
« Odpověď #52 kdy: 26. 08. 2015, 08:44:17 »
...Vůbec se nemusí jednat o zbytečnou buzeraci.

Ehm lol ... a co myslis, ze bude delat to PC? NIC? Tebe bych nechtel jako admina ani kdybys mi platil. Me totiz to PC UPOZORNI, kdyz se deje neco, cemu bych mel pozornost venovat, a zbytek casu muzu klidne spat/hrat golf/...

Třeba za tazatelem ještě nepřišel žádný geniální j, který by mu napsal algoritmus pro detekci situací hodných pozornosti. Možná je to dokonce úloha, jejímž vyřešením by se j stal slavným.

Pokud takovej algoritmus neexistuje, pak takova situace pozornosti hodna neni, nebot ani clovek nepozna, ze by byt mohla. Divny co?

Jako co myslis, ze ti rekne zamestnanec na  "si mel prece kua neco delat ne?" ??? Reknu ti to naprosto presne z nejen osobni zkusenosti. Posle te do.pr.de.le. Protoze ty, jakozto zamestnavatel si mu nepredal prislusne instrukce a prislusne ho nezaskolil. Kuprikladu takovej vratnej v nejmenovany firme ma pekne vylepenej seznam povinosti, a dela presne to, a nic jinyho. Proc by taky mel. Onehda se snim resilo, proc je v noci v arealu tma. Vzal papir, a rek ... je tu nekde ze mam rozsvitit? Prece se nenecham jebat a pripadne jeste nedostanu k uhrade elektriku...
Prave si nam vysvetlil preco to nedokazes pochopit...

Re:Ověřování bdělosti uživatelů PC
« Odpověď #53 kdy: 26. 08. 2015, 08:59:34 »
...
Mimochodem, ty tlačítka v lokomotivách prý moc nefungují, strojvůdci si na ně zvykli a mačkají i v polospánku. Prý nepomohl ani pedál mačkaný nohou. Tlačítka jsou nyní hodně mimo pohodlný dosah, aby se strojvůdce musel natáhnout a tím probrat. Tohle jsem slyšel, nevím, co je na tom pravdy. Ale rozhodně to schvaluju.

https://pl.wikipedia.org/wiki/Czuwak_aktywny
http://www.zirafoviny.cz/modules/news/article.php?storyid=37
http://www.zelpage.cz/story/technika/vozidla/rizeni1/141.jpg
 ;)

j

Re:Ověřování bdělosti uživatelů PC
« Odpověď #54 kdy: 26. 08. 2015, 10:18:27 »
Shodou okolností jsem pilot (no spíš držitel licence, žádné eso). I na mé amatérské úrovni jsem už párkrát byl sakra rád, že mám na uších někoho, kdo mi v případě potřeby pomůže. Tohle je docela zajímavá myšlenka. I malá letadla mají odpovídače a vzbudit operátora třeba nějakým squawkem, ne nutně průserovým, jako jsou 7500,7600,7700 by asi šlo. Ale řešit takhle třeba ztrátu orientace mi přijde drsný, už tak je to ostuda a ještě někoho budit... Nene, letectví je z dobrých důvodů konzervativní obor. Automatizace je určitě fajn, ale jen jako pomoc lidem, aby dělali méně chyb, člověk je zatím v tomto konkrétním oboru nenahraditelný, právě proto, že letadla řídí lidé, chybující, zmatkující, panikařící. Jakmile ve vzduchu budou povinně jenom a pouze automaty, tak může být automat i na zemi - snad s nějakým tím živým dohledem. Tím pádem ale skončí létání jako hobby. JMO a off-topic.

Sak sem psal ze temer, jednak zdaleka ne vsechna letadla maji prislusny vybaveni (a otazka jestli nekdy mit budou) druhak jeste stale je pilotujou lidi. Ale technologicky tomu nic nebrani. Jako hobby nelitas v FL300.

Stan

Re:Ověřování bdělosti uživatelů PC
« Odpověď #55 kdy: 26. 08. 2015, 13:10:03 »
...
Mimochodem, ty tlačítka v lokomotivách prý moc nefungují, strojvůdci si na ně zvykli a mačkají i v polospánku. Prý nepomohl ani pedál mačkaný nohou. Tlačítka jsou nyní hodně mimo pohodlný dosah, aby se strojvůdce musel natáhnout a tím probrat. Tohle jsem slyšel, nevím, co je na tom pravdy. Ale rozhodně to schvaluju.

https://pl.wikipedia.org/wiki/Czuwak_aktywny
http://www.zirafoviny.cz/modules/news/article.php?storyid=37
http://www.zelpage.cz/story/technika/vozidla/rizeni1/141.jpg
 ;)

To je moc zajímevé čtení, díky. Zajímylo by mě, co místní bezpečnostní experti říkají na ten liniový systém, který je geniálně jednoduchý, ale zřejmě postrádá jakoukoliv ochranu proti podvržení čehokoliv...

Yarda

Re:Ověřování bdělosti uživatelů PC
« Odpověď #56 kdy: 26. 08. 2015, 14:10:00 »
Furt nechápu, k čemu to tazatel konkrétně potřebuje.

tomafuk

Re:Ověřování bdělosti uživatelů PC
« Odpověď #57 kdy: 26. 08. 2015, 18:51:42 »
To je moc zajímevé čtení, díky. Zajímylo by mě, co místní bezpečnostní experti říkají na ten liniový systém, který je geniálně jednoduchý, ale zřejmě postrádá jakoukoliv ochranu proti podvržení čehokoliv...
Jako že by se někdo napojil na koleje a vysílal falešný signál? Podle mne by se to rušilo s originálním signálem. Ten asi jen tak bez povšimnutí z provozu nevyřadíš. Navíc stále jsou zde světelná návestidla, na která fíra kouká. Ty bys taky chtěl podvrhnout? (rozsvítit jiný světla?)  ;D

Asi je jednoduší způsob jak zastavit/zrušit vlak :-)

Stan

Re:Ověřování bdělosti uživatelů PC
« Odpověď #58 kdy: 26. 08. 2015, 20:03:47 »
To je moc zajímevé čtení, díky. Zajímylo by mě, co místní bezpečnostní experti říkají na ten liniový systém, který je geniálně jednoduchý, ale zřejmě postrádá jakoukoliv ochranu proti podvržení čehokoliv...
Jako že by se někdo napojil na koleje a vysílal falešný signál? Podle mne by se to rušilo s originálním signálem. Ten asi jen tak bez povšimnutí z provozu nevyřadíš. Navíc stále jsou zde světelná návestidla, na která fíra kouká. Ty bys taky chtěl podvrhnout? (rozsvítit jiný světla?)  ;D

Asi je jednoduší způsob jak zastavit/zrušit vlak :-)

1, psal jsem, že mě zajímá názor EXPERTŮ, ne trollů. Čekal bych, že kdyby stačila světelná návěstidla, nikdo by se nezabýval vymýšlením a provozováním dalšího systému. A vůbec bych se nedivil, kdyby světelná návěstidla fungovala na stejném principu jako ten opakovač a data brala taky z kolejí. Dále jednotlivé úseky jsou asi oddělené, takže po odpojení původního signálu na daném úseku by k rušení nedocházelo. Potom by šlo třeba jeden vlak zastavit a druhý do něj poslat a vina by byla na strojvůdcích.... co ja vím?? Snad je podceňuju a nějak systémově to ošetřené mají (přinejmenším krádež kabelů to pozná a zastaví provoz), a to bych právě rád slyšel od expertů.
2, ne, já bych určitě nic podvrhovat nechtěl

tomafuk

Re:Ověřování bdělosti uživatelů PC
« Odpověď #59 kdy: 26. 08. 2015, 20:58:24 »
Nebylo by lepší hledat EXPERTY na železnici na nějakým železničním fóru? Toto je fórum root, tu jsou především trollové.  :P

Návěstidla určitě neberou signál z kolejí, když k nim vedou kabely, minimálně napájecí. A pak taky nějaký komunikační kabely, jejichž krádež právě ten systém pozná.

Fíra snad kouká především na návěstidla, ten "opakovač" je tam především jako doplněk + pojistka, kdyby fíra odpadl. Když odpadne "opakovač", může jet dál podle návěstidel, nebo možná zastaví, záleží co mají v předpisech.