-Tento "projekt" nevymyslel ani šéf, ani ředitel, ale s kolegyní jsme hledali způsob, jak si zpřehlednit práci a proto databáze. V excelu jsem ji vytvořil, ovšem padl návrh na nějaký prográmek, kde by to bylo nějak, řekněme hezčí. Tak why not?, nejsem časově omezený a placený jsem od hodiny, takže si s tím můžu hrát jak dlouho chci a ještě se něco přiučím. To, jestli z toho výjde něco kloudného nebo ne je ve hvězdách, základ už mám v excelu.
No to je velká otázka, jestli by se tvým šéfům líbilo, kdyby věděli, jak chceš využít čas, za který tě platí. Ale v tomto případě to můžeš zkusit, když se to povede a bude to fungovat, pochlub se. Když se to nepovede, mlč :-)
Základ v excelu je rozhodně správný začátek. Doporučuji nastudovat základy relačních databází a sql (stačí fakt základy) a vrhnout se na ms access. Ten ti umožní udělat opravdu hodně s minimem vývojářské práce. Nějakou dobu provozuj ten access a zjistíš, co vlastně chceš (a nepochybně zjistíš, že v tom accessu to jde snadno).
Pak se můžeš v klidu rozmyslet, co dál.