Jasne, na widlich vubec nejsou aplikace vytvorene pro konkretni verzi OS s konkretni SP a konkretnima verzema DLL ... proto si widle neschovavaj vsechny veze vsech dll ktery kdy M$ vytvoril. Vubec neee ... a proto si prakticky 100% games neinstaluje svoji verzi dx.
Windows mají zpětně kompatibilní API. Z toho důvodu se aplikace píše pro verzi X nebo vyšší. Výjimek ve zpětné kompatibilitě je jen pár: mění se požadavky na některé drivery, interface pro antiviry apod. Pokud to aplikace z nějakého důvodu požaduje konkrétní verzi knihovny, může to deklarovat v manifestu.
Hry si s sebou tahají "vlastní" verzi DirectX z toho důvodu, že novější Windows neobsahují kompletní runtime všech starších verzí DirectX. Samozřejmě ho stačí doinstalovat.
V tuxovi je kupodivu jasne definovany API, v ramci jedny verze kompatabilni, a pokud potrebuju starsi verzi nejakych knihoven, neni zadnej problem si je obstarat, a mit je zcela koser v systemu instalovany, ne jako na widlich nejaky zhuverily kopirovani dll vsude mozne a modleni se k Billovi aby to mozna fungovalo.
Aha. A jak ta definice API vypadá (asi nemá smysl se ptát zrovna vás)? Syscally a libc?
S tím toho dneska moc nenapíšete.
Navic v tuxovi KAZDA aplikace deklaruje, jaky knihovny a jakych verzi potrebuje, ma to napsany v zavislostech. Na widlich je to jako ze "ono to mozna pobezi". A kdyz ne ... tak to "mozna zahlasi nejakou chybu" nebo taky ne.
[/quote]
"Kupodivu" ve Windows aplikace by default používá poslední verze knihoven, a závislosti jsou popsané.