Já se k tomu můžu vyjádřit, ale asi vás to neuspokojí, protože já reklamu nezařizuji, vůbec o ní nemůžu rozhodnout a jde úplně mimo mě. Pro mě je to vlastně služba, od které dostávám peníze na provoz redakce. O reklamě vím přesně co vy: vidím ji na webu.
Ovšem ani odpovědi kolegů z obchodu by vás asi neuspokojily. Jejich úkolem je získat peníze na provoz redakce. Dělají to standardními způsoby, které jsou běžné na celém internetu. Výměna pozadí webu není žádnou novinkou, dělalo se to vždycky a dělá se to všude. Dokonce se redesignují celé weby, když běží nějaká zásadní kampaň.
Pokud by tedy IInfo hodilo zadkem a takovou kampaň by nepřijalo, pak by akorát firma přišla o peníze, kolegové by selhali v úkolu vydělat peníze a já bych je nedostal na redakci. Root by tak dřív nebo později skončil. Nezměnil by se tím ale reklamní svět, protože by ta reklama prostě běžela jinde, kde by ji s radostí vzali. A ještě by si ťukali na čelo, proč jsme byli tak hloupí.
Firmy na reklamu vydávají peníze a jsou ochotné vám je za protihodnotu dát. Vy můžete brát nebo nechat ležet. A situace je teď taková, že si nemůžete dovolit nebrat běžné věci – jeden reklamní banner a vyměněné pozadí okolo obsahu. Přijdete tím nejen o peníze za jednu konkrétní reklamu, ale o celého zákazníka, který vám přináší peníze třeba v průběhu dlouhých let. Neznáme jiný způsob, jak vydělat peníze, nemáme co prodávat. Jsme tedy v situaci „march od die“.
Věřte mi, že bych byl rád, kdyby Roota platil bohatý strejda z Ameriky nebo dotace EU. Protože to děláme proto, abychom psali články a umožnili vám je číst. Opravdu nejsem šéfredaktorem tohohle serveru, protože mám rád reklamu. Ta je jen prostředkem, jak to celé udržet při životě.