... nikdo nepošle a nezaplatí nenápadnou reklamu. Ony si ty firmy samy měří výkon reklam a sledují, zda se jim investice vyplatí.
Milý Roote, já ti tedy vysvětlím, jak to funguje z psychologického a marketingového hlediska:
Efektivní reklamní kampaň musí mít správné cílení čili targeting. Cílové skupiny se oslovují tzv. komunikačními kanály. Každá cílová skupina a každý kanál má své možnosti (míru shody s definicí cílové skupiny a tudíž strategii sdělení) a vlastnosti (co má být součástí sdělení a co nesmí být součástí sdělení co se týče obsahu i formy).
V tomto případě jde o naprostý amatérismus agentury, která ignoruje oboje:
1) Možnosti: jakkoli na tento serve chodí i lidé, kteří před 20 lety byli progoši, ajťáci, hackeři atd a mezitím se dostali na manažersou pozici (myslím statistický model), rozhodně se vyplatí je oslovovat jako hackery a ne jako manažery. Zmíněná reklama je sdělení jasně koncipované pro middle-management, který nerozhoduje o potřebách firmy, ale o investicích a to je zásadní problém - bez ohledu na to, jak šíleně root za těch 20 let (pro hnidopichy 17 let) zmutoval, tito nyní manažeři sem stále chodí jako hackeři a oceňují spíše komunitní ráz, ne masový. Kampaň v nich tedy má oslovovat ajťáka, co se ve dvě v noci hrabe na boardu a hledá jumper na přetaktování sběrnice, přestože už to dávno nedělá a boardy skoro nemají jumpery - sedí ve slunné jednomístné kanceláři a když pije kávu, bojí se aby si nepocintal kravatu, protože to na poradě bude vypadat blbě. Ten hacker v něm pořád je a uráží ho, když ho někdo srovnává s absolventem obchodní akademie, který ví všechno dvakrát, akorát co znamená to záhadné slovo "qwerty" a jak se liší bit od bytu - to neví a je mu to fuk.
Závěr: manažerská reklama na komunitní web NEPATŘÍ a bude NEEFEKTIVNÍ.
2) Vlastnosti: kdokoli se pohybuje dostatečně dlouho v IT, dobře ví, co jsou zač: jednu velkou část tvoří podivní matfyzáci s obrovskými odbornými znalostmi, schopností přepínat se do flowmódu na počkání a jsou obdařeni famózní sbírkou poruch učení a vnímaní, hemží se to dyslektiky, poruchami pozornosti, poruchami komunikace. Oblast IT milují a je to vlastně jejich obsese. Druhou velkou část tvoří lidé velmi inteligentní, které IT (jako jedna z věcí) velmi baví a protože mají intelektuální zdatnost druhých vysoko na hodnotovém žebříčku, bez problému respektují všechny podivnosti první skupiny a jsou rádi, že ta jim zase odpouští jejich menší či větší sociální dyslexii tedy neobratnost v sociálních situacích. Háček je hlavně v tom, že pokud někdo má poruchu pozornosti nebo neurodiverzní vnímání, tak ho při čtení fatálně ruší jakýkoli dynamický vizuální vjem - pro neurotypika je to rušivé, ale těmto lidem to čtení prostě znemožňuje, mimo jiné i proto, že generalizační kognitivní zahrnují i vjemy periferního vnímání (na rozdíl od neurotypiků). Dostat se ti lidé dnes jako 6letí do 1. třídy, bude mnoho z nich klasifikováno jako SPU, autisti, ADHD a podobně.
Závěr: Dynamická reklama cílové skupině BRÁNÍ V KONZUMACI toho, kvůli čemu na root.cz přišli. Zapínají AdBlock nebo odcházejí a reklama je tudíž NEEFEKTIVNÍ.
Je to prostě o tom, s kým pane Krčmáři spolupracujete. Pokud s agenturou, která zaměstnává zoufalce, ignoranty a amatéry, odpovídá tomu mizerná kvalita jejich práce a špatnou kvalitou svojí práce poškozují i vás. Buď to pochopíte dřív, než vám čtenáři utečou a pokusíte se najít skutečné profesionály, kteří znají aspoň zastaralou metodiku A1-C3, anebo to pochopíte až ve chvíli, kdy se místní zbytky komunity definitivně rozpadnou třeba poté, co v té agentuře někoho napadne, že když ti čtenáři mají děti, měli by jim začít zobrazovat reklamy na dudlíky.
Já jenom doufám, že si to přečte i někdo z té agentury a uvědomí si, že všechny ty zoufalce musí vyházet a sestavit odborný tým, který své práci rozumí. Rootu upřímně přeju, aby to přežil. I když už to dávno není ten web, kde byl denně k přečtení aspoň jeden super článek nebo hackreport a čtenáři se rozčilovali, že root je po redesignu málo černý, pořád je to zajímavé čtení.
Michal
______________________________________________
Tak už všichni dávno víme, jaký dopravní prostředek se nachází ve slově „trikolora“. Co tam captcha má dál?