Cim bude menej matematiky, tyum bude viac generacie Y, cim bude viac generacie Y, tym castsjesie budu priekaky typu
Pozor na Delete. Vojenské lietadlo údajne havarovalo pre vymazané súbory
Publikované pred 2 dňami: 16.06.2015 / Redakcia , čítaní: 1151
Májovú haváriu vojenského lietadla v Španielsku pravdepodobne spôsobilo náhodné vymazanie potrebných súborov na riadiacich počítačoch troch zo štyroch vrtuľových motorov. Výrobca lietadla Airbus po nehode objavil nezrovnalosti v údajoch protokolov lietadla A400M, ktoré naznačovali softvérovú chybu.
Španielski vyšetrovatelia to interpretovali tak, že chýbajúce súbory boli odstránené omylom pri ich čítaní. V dôsledku toho sa postihnuté motory pracovali príliš pomaly. Lietadlo havarovalo neďaleko Sevilly počas skúšobného letu 9. mája, o život prišli štyria členovia posádky.
Vyšetrovatelia sa nazdávajú, že súbory známe ako „parametre kalibrácie krútiaceho momentu" boli omylom odstránené počas procesu inštalácie softvéru pred prvým letom lietadla.
http://www.itnews.sk/spravy/bezpecnost/2015-06-16/c169573-pozor-na-delete.-vojenske-lietadlo-udajne-havarovalo-pre-vymazane-suboryZnalost diskretnej matematiky(teorie grafov) by nedovolila vzniku tohto problemu
Nezanalost numerickej mateiky a bitoveho obmedzenia (co je de facto zase diskretna mat,) by zabranila
Boeing 787 Dreamliner software glitch causes plane engines to SHUTDOWN
A SOFTWARE glitch in the Boeing 787 Dreamliner triggers a complete engine SHUTDOWN, experts have warned.
PUBLISHED: 17:10, Fri, May 1, 2015
The software bug cuts power to the engines if the plane has been left turned on for more than 248 days, the US Federal Aviation Administration has cautioned.
When the glitch activates – the electrical generators within the Boeing 787 will go into failsafe mode and pilots immediately 'lose control' of the plane.
"If the four main generator control units (associated with the engine-mounted generators) were powered up at the same time, after 248 days of continuous power, all four GCUs will go into failsafe mode at the same time, resulting in a loss of all AC electrical power regardless of flight phase."
http://www.express.co.uk/life-style/science-technology/574372/Boeing-787-Dreamliner-Software-Glitch-Bug-Planes-Fall-Sky-Drop-Lose-PowerProgramátorské schopnosti absolventov klesajú, problémom je Java
Publikované pred 7 rokmi: 17.01.2008
Dvaja profesori z New York University sa v obšírnejšej rozprave zaoberali problémom, ktorý trápi mnohých zamestnávateľov v IT priemysle: programátorské schopnosti nových absolventov počítačových vied sa postupne znižujú.
V prvom rade sa v jednotlivých študijných programoch pre študentov znižujú požiadavky na matematické vzdelanie. Vývoj programovacích schopností vo viacerých jazykoch potom študentov učí automaticky používať veľké knižnice a špeciálne balíky s kódom, akoby programovali z predpripraveného receptu[kuchárskej knihy]. Výsledným negatívom pre softvérový priemysel je nedostatočná zručnosť, najmä pre bezpečnostné a ochranné účely, ktorá je navyše prakticky na úrovni toho, čo ponúka outsourcingový priemysel. Skrátene sa to dá povedať tak, že vysoké školy (zo zamerania dvoch profesorov vyplýva, že teda najmä školy v USA) trénujú ľahko nahraditeľných IT profesionálov. Problémy so stupňom programátorskej vyspelosti absolventov už navyše naznačujú aj zamestnávatelia.
Programátori generácie Y
Výber Javy za základ štúdia programovania totiž podľa dvoch profesorov priamo oslabuje programovacie schopnosti študentov, čo sa potom odráža na ich výkone v kurzoch ohľadom systémov a architektúry. Navrhujú preto vzdelávanie študentov podporiť skorým predstavením formálnych metód na začiatku štúdia, kde zároveň programovacie jazyky majú centrálnu úlohu pri vzdelávaní nových IT odborníkov.
Stalo sa tak azda následkom zníženia dopytu po vzdelaní počítačových programátorov medzi maturujúcimi stredoškolákmi; Java má spraviť programovanie väčšou zábavou a hlavne ho zjednodušiť. Profesori z NYU však varujú, že tento prístup má pre študentov výrazne negatívne následky. V prvom rade sa sa študentom ťažko píšu programy, ktoré nemajú žiadne grafické rozhranie; ďalej nemajú pochopenie pre vzťah medzi zdrojovým kódom a tým, čo hardvér dokáže skutočne spraviť. Nakoniec, vôbec nerozumejú sémantike ukazovateľov (resp. smerníkov), takže majú neskôr problémy s C pri systémovom programovaní.
http://www.itnews.sk/spravy/software/2008-01-17/c87894-programatorske-schopnosti-absolventov-klesaju-problemom-je-javaClosing The Computer Science Gap, From Classroom To Career
Posted Feb 1, 2015
y twins will turn four in 2015, and they know more about computers now than I did when I took over as president and CEO of Silicon Valley Education Foundation (SVEF) in 2003. And it’s a good thing because currently there are more than 75,000 open jobs in computing in California and only 4,324 computer science graduates to fill them.
http://techcrunch.com/2015/02/01/integrate-california-schools-with-computer-science/Ano VS v Kalifornii naplnia potreby trhju na 5,77% (v SR som to pocial na 5,88 a niekde som cital, ze v Ceskej republike je to 14%, ale aj tak su to hrozitanske cisla)