nobody: otevři si jakoukoliv diskuzi na nějaké téma, kde je více než 20-30 odpovědí a uvidíš 2-3 borce, co se mezi sebou hádají o nějaké hovadině, která absolutně nesouvisí s tématem. Jako my dva tady, když se hádáme o tom, zda akorát prudíš nebo ne. Čili to beru z moji strany jako uzavřenou kapitolu.
To, že ty zřejmě neumíš s cloudem pracovat neznamená, že je to mor. Cloud a managed služby jsou skvělá věc. Myslíš si, že si všechna naše řešení, která prodáváme dál stavíme sami? Ani náhodou. Často na to právě využíváme managed služby. Proč? Protože umíme počítat a snadno vyjde, že místo XX hodin nastavování něčeho mě vyjde levněji si to něco koupit a pouze bez dalších nákladů přeprodávat. Když je problém, opravím to já nebo se odkazuji na SLA od dodavatele. Typický příklad naše VoIP infrastruktura. Řešení na míru s tím, že vidíme do všech konfigurací, celé si to monitorujeme a potíže řešíme buď sami nebo ihned s dodavatelem. Ale proč bych to stavěl, řešil hovadiny, když ty hovadiny vyřeší někdo jiný, zatímco já budu prodávat a vydělávat. To je podstata cloudu nebo managed řešení.
A ne, na školení cloud markeťáků mě nic takovýho neučili - to se fakt pořádá?
Na to stačí praxe a spokojení klienti. Kde může dojít k výpadku konektivity? V datacentru? To jako fakt? Pokud nemáš vybavení někde u pofidérníků - viz. případ Casablanca, tak pravděpodobnost výpadku konektivity na straně DC je v podstatě rovna nule. Nemá cenu ji řešit - zase to řeší někdo jiný, na kom já mohu díky SLA vymáhat škody. Avšak, výpadek na straně klienta problém samozřejmě je. A tady si stačí položit otázku - můžu pracovat i bez internetu. Pokud ne, nemá smysl řešit dilema zda věci u sebe nebo managed v datacentru. Bez netu si stejně neškrtnu. A v hodně firmách to tak prostě je, ať se ti ta "trapná hláška" líbí nebo ne. Pokud mohu pracovat i bez internetu, přichází opět proaktivní řešení v podobě zálohované konektivity. Pokud je dobře síťová vrstva, ani se nerozpadne žádné spojení, uživatelé nic nepoznají a jede se dál. Obětovat 300-500 Kč za záložní konektivitu není až takový problém, pokud na tom závisí moje činnost. Čili i v prvním případě nějakou záložní konektivitu mám taky. Tím bych tuto debatu ukončil, nemam zájem tady nafukovat vlákno filozofováním a vysvětlováním, proč je v tomhle případě cloud / managed služba lepší, než se drbat s vlastním řešením.
Pokud chce ale tazatel svůj vlastní server a je ochoten obětovat spoustu času na jeho konfiguraci, zabezpečení, zálohování a peníze na jeho provoz (jen provoz takového 1U bude 300-500 Kč na elektřině měsíčně), tak určitě HP nebrat. Jak psali výše, cenově je dost mimo. Osobně jsem za Dell, se kterým máme výborné zkušenosti. Pokud chcete pracovat s účtem v jeden okamžik, na Windows 7 zapomeňte. Leda jen ve verzi OLP a pro každého uživatele zvlášť virtuální stroj s tím, že se k danému stroji nesmí přihlásit nikdo jiný. A to ještě nevím, zda to může oboje běžet na stejném HW. Na toho je lepší Windows Server + CAL + RDS CAL. Ale, zase jsou to mastné peníze a při přechodu na jiný WS jsou to ty peníze opět. Plus skoro zapomeňte na Office. Tam jedině OLP a pro každého uživatele.
Jak jsem psal výše, na toto se vám spíše fakticky hodí cloud / managed služba.