Poskytuní vybavení živnostníkovi

peterTT

Poskytuní vybavení živnostníkovi
« kdy: 18. 02. 2015, 08:34:55 »
myslite si, ze by mala firma poskytnut zivnostnikovi vybavenie - napr. PC? v praci som dostal tak pomaly/shitovy stroj, ze nemam slov. A to pracujem ako vyvojar, ktory potrebuje rychlu masinu. Ja som pisal pred nastupom, ze ci si mam priniest svoj alebo mi daju, ale ze moj nie je tak vykonny, a dostal som vacsiu kraksnu, ako mam doma. teraz som poziadal projektaka, ci by mi nemohli dat novy komp a zatial nic. No asi je efektivnejsie robit na pocitaci, na ktorom mozno zacat robit az po 20min od startu. Pritom ide o spolocnost, ktora isto na  to ma, nakolko ma milionove STATNE zakazky a takto tuneluje stat.
« Poslední změna: 18. 02. 2015, 13:28:22 od Petr Krčmář »

t

Re:poskytnutie vybavenia zivnostnikovi
« Odpověď #1 kdy: 18. 02. 2015, 08:50:06 »
Myslím si, že by měl živnostník používat vlastní vybavení. Z popisu to vypadá spíš na závislou práci, než živnost. Nebo za ten pronájem vybavení firmě platíš nějakou domluvenou částku?

peterTT

« Odpověď #2 kdy: 18. 02. 2015, 08:54:49 »
nie, neplatim nic. ja som ako zivnostnik pracujuci vo firme, nie vo vlastnych priestoroch. Firma si  ma prenajala a robim od nich.
Potom ale, by som si musel doniest vlastny stol, stolicku, platit im za elektrinu, za vsetko, nie? A firma vyzaduje, aby som bol u nich v kancli

« Odpověď #3 kdy: 18. 02. 2015, 09:01:33 »
Pokud tak cinis v CR tak konas v rozporu se zakonem. Firma riskuje mastnou pokutu, ty riskujes pokutu.

(o nespravnosti tech zakonu nepolemizuji, jen konstatuju fakta)
Děkuji za možnost editace příspěvku.

peterTT

« Odpověď #4 kdy: 18. 02. 2015, 09:04:35 »
preco pokutu? v com je problem, ked si firma objedna prace u OSVC? a robim na SR. nejak mi nejde do hlavy v com je to v rozpore so zakonom.

fredy

« Odpověď #5 kdy: 18. 02. 2015, 09:11:29 »
Švarc systém je zakázaný aj v SK...
http://cs.wikipedia.org/wiki/%C5%A0varc_syst%C3%A9m