Deník nasraného studenta

Re:Deník nasraného studenta
« Odpověď #60 kdy: 02. 02. 2015, 12:51:55 »
Myslim si, ze jsi nepochopil rozdil mezi vysokou a stredni skolou.

SŠ, VŠ Bc., Ing., Mgr. je společně příprava na budoucí povolání.

To ale není důvod, proč by ta příprava na VŠ měla probíhat stejně jako na SŠ.


Kolemjdoucí

Re:Deník nasraného studenta
« Odpověď #61 kdy: 02. 02. 2015, 13:06:52 »
Zajimalo by me co si predstavujes pod "naucit se javu". Syntaxe je zvladnutelna za jedno odpoledne. Zazit si veci z knihovny muze trvat toho pul roku, ale zase kdyz mas pristup k internetu tak snadno muzes programovat i bez toho, jenom ti to bude trvat trochu dyl...

Něco umět znamená být schopen samostatné činnosti v alespoň průměrné kvalitě. Syntaxi na úrovni Java 8 nezvládne za 6 hodin asi nikdo a Ctrl+C a Ctrl+V z internetu neberu.

A zajimalo by me co se na SQL chces ucit ctvrt roku...

Překvapivě nic menšího, než seznámit se se všemi vymoženostmi běžného kvalitního SQL serveru, které se užívají a ovládají přes SQL.

Tomáš Marný

Re:Deník nasraného studenta
« Odpověď #62 kdy: 02. 02. 2015, 13:09:09 »
Teorie da hlubsi vhled. Takove to domaci svareni elektrodou zvladne po nekolika pokusech kde-kdo, i inzenyr.
Teorie pravdepodobne pomuze zvolit metodu a vsechno kolem, aby mohl o vysledku rici neco vice. Uz to neni "elektroda, kterou ponoukl prodejce" (zustala mu), "proud, se kterym to jde nejlepe" atd.
Svareni jsem nestudoval, odpustte nepresnosti.

No myslim, ze ostrielany zvarac vie, co ma pouzit, ci autogen, elektrodu, CO atd. a nemusi mat znalosti. jako k comu su mi znalosti, ked to prakticky neuplatnim, pretoze inzinier sa bude vyvysovat a zvarat nepojde (je to pod jeho uroven), a aj keby, aj to zrejme zvari nahovno a nic to nevydrzi :)

To je tak neuvěřitelně dětinský a hloupý názor, že ani nevím, jestli se ti mám smát, nebo tě litovat.

Rozdíl mezi tím inženýrem a ostříleným svářečem není jen v tom, že inženýr, narozdíl od toho svářeče, obvykle neumí vzít do ruky svářečku a vytvořit vyhovující svár ani na zábradlí na schodišti, ale především v tom, že inženýr musí přesně vědět, jaké technologie a parametry sváření na co použít a je zodpovědný za to, že předepíše tu nejvhodnější variantu. Protože ostřílený svářeč, který celý život vaří vodovodní potrubí někde ve výkopech, bude těžko vědět, jakou technologii má použít u plynovodu na chlorovodík, u parovodu v elektrárně nebo u armatury jaderného reaktoru. Ale i kdyby po dvaceti letech praxe už vařil všechno z toho, tak stejně nebude vědět, co použít u jinak dimenzovaných armatur z trochu jiného materiálu, protože praxe, jakkoli rozsáhlá, nikdy nemůže vynahradit výpočetní model nějaké komplexní teorie, pro jejíž potřeby byly analyzovány tisíce různých svárů vytvořených za různých podmínek stovkami různých svářečů po různé době namáhání, s přihlédnutím k znalostem z materiálového inženýrství, chemie atp.

Stručně a krátce – jsi úplně mimo.

lord z

Re:Deník nasraného studenta
« Odpověď #63 kdy: 02. 02. 2015, 13:17:12 »
Něco umět znamená být schopen samostatné činnosti v alespoň průměrné kvalitě. Syntaxi na úrovni Java 8 nezvládne za 6 hodin asi nikdo a Ctrl+C a Ctrl+V z internetu neberu.

Jasne ze zvladne. Treba nebude vedet nejaky obskurni detaily, ale jak uz to byva - 90% casu pouzivas 10% veci...

A samozrejme nemam na mysli copy-paste, ale veci jako nalezeni jmena tridy ze standardni knihovny...

Muf

Re:Deník nasraného studenta
« Odpověď #64 kdy: 02. 02. 2015, 13:17:29 »
Furierku jsem už pochopil, blbě jsem si opsal vzorec a nedával smysl... ale to je nakonec jedno. Právě jsem se vrátil ze zkoušky a jsem zklamaný z toho, na co se mě učitel ptal. Jaké můžou být báze (orotonormální a ortogonální) a co to znamená a u Furierky se mě ptal, jaké vlastnosti má (Posuv, měřítko, reflexe, konvoluční teorém, Parsevalův teorém)... přesně ty věci, které jsem se na tom celém neučil, protože mi totálně nění jasné, k čemu jsou a já se nerad bifluju. Úplně mě v tom topil. A ačkoliv si myslím, že jsem toho napsal o ostatním řekl dost, tak jsem dostal minimum bodů.

Měl jsem xkrát v předmětech, co je ortogonalita a ortonormalita, ale vždycky jsem to totálně vypustil, protože jsem znechucenej, když se musím bezkontextově šrotit takové věci.

Přiznal se, že prý když byl mladý on, tak protože měl fotografickou paměť, všechno se naučil, ale nerozuměl tomu. Tak teď už se ani nedivím.

//Pane učitel, jestli tohle čtete, tak to berte abstraktně, žádné jméno jsem nezmínil a nebudu :-)


j

Re:Deník nasraného studenta
« Odpověď #65 kdy: 02. 02. 2015, 13:18:25 »
... i inzenyr.
Obavam se, ze v 80% pripadu takovej pokus skonci katastrofou  bud zranenim, nebo aspon skodama na majetku.

Prave proto co delam, se pomerne casto setkavam a jednam s vysokoskolakama. Takze si dovolim mit pomerne slusnou predstavu o vysledcich naseho skolstvi. Dokonce v IT se odvazim tvrdit, ze zcela jakakoli skola je lepsi, nez cokoli na IT zamereny. Minimalne proto, ze se to ten clovek musel naucit sam, a nema pocit, ze sezral vsechnu moudrost sveta, protoze na to ma papir.

Ze ma VS ucit teorie jsou kecy a zvasty. VS je primarne priprava na praci, ma tedy ucit to, co dotycny v praxi vyuzije. Ti 3 vedci, kteri budou badat, at se to doucej potom. To neznamena ze se ma vysokoskolak ucit pouzivat sroubovak, to znamena, ze umeni jej pouzivat by melo byt samozrejmym predpokladem.

Pokud nekdo leze na VS kolem programovani, mel by uz pri prijimackach predvest, ze vpohode zvlada programovat. Tzn, zvlada zakladni algoritmizaci, zvlada napsat funkcni kod. Je jedno jesli v C/asm/java ... to je detail.  Na VS by se pak mel v ramci zvoleneho zamereni dozvedet, jake algoritmy jsou na co vhodne a proc, pripadne jake jsou na co nevhodne a proc, aby byl schopen "od oka" a prakticky zvolit spravny, bez toho, aby neco nejdriv mesic pocital.

BTW: Kdo je lepsi automechanik, dedula, kterej si otevre haupnu, zaposloucha se a rekne "mas rozhozeny ventily" nebo mladenec, kterej pripoji analyzator, vyleze mu 30ti strankovej protokol, a pak vymenuje 1/2 auta protoze si precet 150 ruznych zavad ktere za dane kombinace mohou prichazet v uvahu?

j

Re:Deník nasraného studenta
« Odpověď #66 kdy: 02. 02. 2015, 13:25:15 »

To je tak neuvěřitelně dětinský a hloupý názor, že ani nevím, jestli se ti mám smát, nebo tě litovat.


Zeby jeden z tech typicky vysokoskolskych zmrdu? Kupodivu Rim byl postaven i bez tech matematickych modelu a stoji dodnes. Zato ty matematicky naprosto dokonale mosty nejak porad padaji a padaji.

http://ostrava.idnes.cz/pokracuje-soud-zeleznicniho-nestesti-ve-studence-fsc-/ostrava-zpravy.aspx?c=A140919_131612_ostrava-zpravy_jog
http://www.denik.cz/moravskoslezsky-kraj/mosty-u-dalnice-zkoumaji-uzavrou-se-uplne-20140909-lf8n.html
...

Takhle stavi inzenyri s pomoci vypocetni techniky ...

Kolemjdoucí

Re:Deník nasraného studenta
« Odpověď #67 kdy: 02. 02. 2015, 13:34:42 »
Jasne ze zvladne.

IMHO to zvládne nejdříve po půl roce. Pokud si myslíte že se na Javu koukne o víkendu a od Pondělí bude v práci makat stejně jako vedlesedící kolega s tříletou praxí, tak další diskuze nemá smysl.

Takhle stavi inzenyri s pomoci vypocetni techniky ...

Most provedený v souladu se stavebními předpisy nespadne dnes stejně tak jako nespadl před padesáti lety. To co se změnilo je zdegenerování systému natolik, že stavebník nemá problém převzít most očividně postavený jinak než je uvedeno v projektové dokumentaci.

Re:Deník nasraného studenta
« Odpověď #68 kdy: 02. 02. 2015, 13:35:29 »
Tak urcite. Ten bambilion starych mostu, co mezi tim spadnul... ten se nepocita, protoze jsou spadle?

Tommy

Re:Deník nasraného studenta
« Odpověď #69 kdy: 02. 02. 2015, 13:37:18 »
1. tak samozřejmě, také tam měli dokonalý vodovod, sice olověný a pomalu je otravující, ale krásný.
2. nájezdy v Ostravě nejsou dílem nezodpovědného architekta, ale hovad ve společnosti, která tam ten bordel navezla a politiků. kteří tohle smluvně neošetřili.
3. vy, co si stěžujete na současné podmínky studia jste vážně vtipní, "joooo to za náás, to my jsme museli něco umět a dnes jsou studenti hloupější, létají jim pečení holubi do huby..."

Kolikrát tohle historie už slyšela. Ubohé.

Ale kdo by čekal sociální inteligenci u zneuznaných nerdů, že? ;)

Tomáš Marný

Re:Deník nasraného studenta
« Odpověď #70 kdy: 02. 02. 2015, 13:38:36 »

To je tak neuvěřitelně dětinský a hloupý názor, že ani nevím, jestli se ti mám smát, nebo tě litovat.


Zeby jeden z tech typicky vysokoskolskych zmrdu? Kupodivu Rim byl postaven i bez tech matematickych modelu a stoji dodnes. Zato ty matematicky naprosto dokonale mosty nejak porad padaji a padaji.

http://ostrava.idnes.cz/pokracuje-soud-zeleznicniho-nestesti-ve-studence-fsc-/ostrava-zpravy.aspx?c=A140919_131612_ostrava-zpravy_jog
http://www.denik.cz/moravskoslezsky-kraj/mosty-u-dalnice-zkoumaji-uzavrou-se-uplne-20140909-lf8n.html
...

Takhle stavi inzenyri s pomoci vypocetni techniky ...

Jak vidím, tak s lidskou hloupostí se poslední dobou roztrhl pytel… Ne, že by dříve nebyla, ale lidi se za ni obvykle styděli. Vy jste na ni ale pyšní, a to je to smutné. Víc asi fakt nemá smysl k tomu psát, nechápeš a neznáš toho příliš mnoho.

Kolemjdoucí

Re:Deník nasraného studenta
« Odpověď #71 kdy: 02. 02. 2015, 13:42:30 »

Počítají se mosty spadlé s civilisty na nich v běžném provozu, nikoliv šlendrián při stavbě/rekonstrukci.

lord z

Re:Deník nasraného studenta
« Odpověď #72 kdy: 02. 02. 2015, 13:43:46 »
Pokud si myslíte že se na Javu koukne o víkendu a od Pondělí bude v práci makat stejně jako vedlesedící kolega s tříletou praxí, tak další diskuze nemá smysl.

Sam pisu ze kvuli tomu hledani mu to bude trvat dyl. Takze po weekendu pojede treba 75% a za toho pul roku se dostane na 100%.

Jimm

Re:Deník nasraného studenta
« Odpověď #73 kdy: 02. 02. 2015, 13:44:33 »
Ty jsi úplný primitiv.  ;D Tři příklady toho že spadl spočítaný most znamenají, že je špatné počítat? To je argumentační klam, který uplatňuješ navíc zjevně sám na sebe a nechal ses ošálit.


To je tak neuvěřitelně dětinský a hloupý názor, že ani nevím, jestli se ti mám smát, nebo tě litovat.


Zeby jeden z tech typicky vysokoskolskych zmrdu? Kupodivu Rim byl postaven i bez tech matematickych modelu a stoji dodnes. Zato ty matematicky naprosto dokonale mosty nejak porad padaji a padaji.

http://ostrava.idnes.cz/pokracuje-soud-zeleznicniho-nestesti-ve-studence-fsc-/ostrava-zpravy.aspx?c=A140919_131612_ostrava-zpravy_jog
http://www.denik.cz/moravskoslezsky-kraj/mosty-u-dalnice-zkoumaji-uzavrou-se-uplne-20140909-lf8n.html
...

Takhle stavi inzenyri s pomoci vypocetni techniky ...

Kolemjdoucí

Re:Deník nasraného studenta
« Odpověď #74 kdy: 02. 02. 2015, 13:47:59 »
Takze po weekendu pojede treba 75%

Zřejmě dobrej model :'(