Odpověď, Mirek Prýmek : Proč by vám měl stát dávat ty peníze do ruky. Nebylo by daleko jednodušší aby vám je rovnou nebral s kapsy přehnaně vysokými sociálními odvody a daňovým zatížením? Zdá se Vám správné, že to pouze přesouvá z jedné hromádky na druhou a prezentuje to jako solidaritu. Ta je velmi často nepřesná, selektivní a leckdy systémem kdo více heká.
Odpověď j na : Ostatne, viz zazracna lecba postizenych v prubehu posledniho roku - lide bez nohou a rukou jsou najednou zcela zdravi ... To jste to velmi velmi zjednodušil. Nepíšete zda se jedná o posudkově administrativní ztrátu např.průkazu sociálních a daňových výhod konkrétního stupně, či jiné posouzení ( bohužel klidně i administrativní změnou metodiky ) míry ztráty pracovní schopnosti ke které došlo v minulosti.
Jak již jsem psal v Rakousku bych se svým postižením vozíčkář paraplegik, ochrnutý vysoko od hrudníku s mírně ochrnutýma rukama v podpaží až k lokti a se všemi problémy jenž s tím souvisí NEMĚL AUTOMATICKÝ NÁROK NA INVALIDNÍ DŮCHOD. S mým vzděláním jenž se rovná dvěma maturitám ve dvou zcela nesouvisejících oborech by mi práci sehnali a případně dopláceli nějaký sociální rozdíl.
Dokonce mladé matky jimž se narodí velmi těžce tělesně a mnohdy i mentálně postižené dítě se snaží jak jen nejdříve to jde vrátit do pracovního procesu. Pro sociální systémy totiž není zrovna ideální když má nejednou 2. ( u nás i více, znám tady takové případy ) osoby které musí v podstatě po zbytek jejich životů sociálně zcela zajistit. - Tento systém aby pečující osoba ( příspěvek na péči ) pracovala, se podle vzorů z Rakouska a Německa zavádí i zde.
Celkově jsou osoby se zdravotním, pohybovým, smyslovým, mentálním aj. hendykepem sociálně zajištěny velmi dobře. Leckdy ovšem zcela nespravedlivě. Měřit se to nedá, problém je s posuzováním stavu i s tím jak kdo své postižení snáší a nechá se například ještě více "invalidizovat" svou vlastní rodinou.
Celý systém, viz.to co píše Mirek Prýmek o školkách má ke spravedlnosti daleko, ve většině sociálních zákonů ( ale třeba i o ekologickém auditu ) je slovo může, tedy vše je závislé na posouzení úřednice, příp.komise. Občas jsou s toho závody kdo lépe heká. občas se s vaničkou "upřesnění" zákona vylije celá skupina postižených nebo sociálně potřebných. Velmi často sociální zákon, např. příspěvek státu na stavebním spoření, sám o sobě generuje další sociální nerovnost.
To zda titul pomůže k lepší práci nemohu posoudit. Ovšem výpočet typu než vystuduješ VŠ dokáže SŠ to, či ono a získá postavení, zkušenosti, později se křivka začne narovnávat ....... no a můžeme skončit u výpočtu starobního důchodu, co to jednou udělá s ním. Prostě proměnných je příliš mnoho navíc ukrytých za mnohdy velmi nejasnými sociálně právními formulacemi právního pořádku, který navíc prochází neustálým "vývojem", jenž však není zrovna koncepční. Celkově mnoho lidí vymýšlí sociální a daňové zákony a nemalá část toho jde směrem od Bruselu. Vzhledem k tomu, že za zákonodárce, někdy se tvrdí že vládu EU, lze označit spíše euro komisaře než euro poslance, tj. nějakých 28 lidí z nichž většina zastává poměrně socialistické názory na svět, obávám se bude hůře.