Auta na baterky - má to budoucnost?

Re:Auta na baterky - má to budoucnost?
« Odpověď #165 kdy: 03. 09. 2019, 21:33:56 »
oni mu jdou po krku, ale mají omezené možnosti. Začal s vlastním kapitálem.
On mu po krku nikdo jít nemusí, často si to ztěžuje sám.

To je nesmysl.

Krásné konstatování.

To, že některé jeho kroky jsou pro nás nepochopitelné, ještě neznamená, že jsou chybné.

takže buď nejsou chybné

Ti dělají mnohem větší chyby, ale protože jsou bezvýznamní, nikoho nezajímají.

nebo jsou chybné (ale ne dost). :D

Nechápu, proč tu někteří hned musí startovat, když někdo konstatuje fakta (jakkoli se nelíbí). Myslím, že (jen namátkou) kauza s potápěčem, přehnaně optimistická tvrzení o robotizaci nebo tweety ohledně akcií apod. hovoří jasně.
« Poslední změna: 03. 09. 2019, 21:35:49 od Cikáda »


Re:Auta na baterky - má to budoucnost?
« Odpověď #166 kdy: 03. 09. 2019, 22:33:58 »
Dovolil bych si to vrátit do technické roviny a jen nastínit co znamená to budování dobíjecích stanic na zajímavém komentáři uživatele "klusacek" v diskuzi pod tímto článkem:

http://notebookblog.cz/ostatni/auta/nastup-elektroaut-je-vubec-realny-pozor-dlouhy-clanek/
citace:

"
[2] Kapacita prenosove soustavy VVN by mela stacit, za predpokladu, ze hustota rozdeleni nabijenych elektroaut priblizne kopiruje rozdeleni ostatnich spotrebicu. V prvni casti clanku je ukazano jak kolisa spotreba a je nastineno, ze nabijeni aut by bylo chytre rizeno, aby probihalo tak, ze toto kolisani vyrovna. Pokud prenosova soustava utahla vykonove spicky, mela by utahout i staly vykon o teto hodnote.

Detailnejsi odpoved rozdelim do 2 casti. Nejprve se budu venovat rychlonabijeckam, ktera ale povazuji spis za okrajovou zalezitost, ktera se bude vyskytovat podel dalnic, aby umoznila dalkove jizdy. V dalsim prispevku pak zminim pomale nabijeni pres noc a na parkovistich.

Pro rychlonabijecky (nebo vymenne stanice popsane v [17]) by bylo treba natahnout draty VN, kvuli vysokemu maximalnimu prikonu.

Uvazme napriklad cerpaci stanici na ktere muze zaroven tankovat 8 aut, pocitejme, ze tankovani i se zaplacenim trva 5 minut, a doda dojezd 700 km a predpokladejme ze pumpa je 100% vytizena.

Ekvivalentni nabijeci stanice by musela byt schopna dodavat nasledujici vykon: Pri spotrebe aut 150 Wh/km musime nabit 150*700 Wh = 105 kWh na jedno auto. Krat 8 aut kazdych 5 minut. To je 8*60/5=96 aut za hodinu, tedy celkove bude maximalni prikon takove dobijeci stanice 10 MW, mozna spis 12 MW pokud odhadneme shora ztraty pri transformaci, usmerneni a nabijeni na 20%. 12 MW je podle

http://diskuse.elektrika.cz/index.php/topic,33449.0.html

maximalni zatizeni beznych 22 kV linek (posledni komentar ktery rika, ze 3MW je zhruba 1/4 kapacity 22kV vedeni), takze by se v zavislosti na vzdalenosti mozna vyplatilo vest energii k nabijeci stanici rovnou 110 kV vedenim, coz uz je ale poradna stavba.

Nyni pocitejme kolik dobijecich mist by takova stanice musela mit. Rekneme, ze elektroauto ma kapacitu na 300km, ale na nabijecku nikdy neprijede uplne vybite a rychlonabijeni funguje jen do asi 80% kapacity, takze pocitejme, ze nabijime energii na dalsich 200 km, coz je .15*200=30 kWh. Rekneme, ze nabijeci stojan muze davat max. 120 kW (jako Tesla Supercharger), takze nabijeci cas bude 30kWh/120kW=0.25 h. Se zaparkovanim rozkoukanim se a zapojenim konektoru by dobijeni melo trvat pod 20 minut. To znamena 4* dele nez tankovani a proto musime mit 4* vice parkovacich mist, tedy 8*4=32. Problem je v tom ze misto 700 km jako pri natakovani benzinu vam nabijeni doda jen 200 km. Takze budete muset bud pouzivat vetsi baterii nebo nabijet casteji, coz ale zpusobi, ze k jedne stanici nam bude prijizdet 700/200-krat vice aut. Takze ve skutecnosti potrebujeme jeste tolikrat vic nabijecich mist, coz je 32*700/200=112.

Vsimeme si, ze jakmile bude takovych nabijecek podel dalnic vic, tak prumerny pocet pozadovanych nabijecich mist nezavisi na tom jestli nabijite kratce malou kapacitu nebo dlouho velkou. Takze jsme mohli pocitat tez takto: Vykon ekvivalenti cerpaci stanice je: 700 km * 8 * 60/5 aut/h * 150Wh/km = 10 MW. Kazde nabijeci misto dava vykon 120 kW, tj. potrebujeme 10 MW/120 kW = 84 mist (duvod proc prve vyslo 112 je ten, ze jsme vypoctenych 15 minut na nabiti prodlouzili na 20, aby se zohlednil cas na zaparkovani a odjeti).

Takze rychlonabijecka s kapacitou bezne benzinky neni uplne mala stavba (s prihlednitim k nutne stavbe VN vedeni), ale na druhou stranu to neni nic nerealizovatelneho. Pri spojeni s restauraci nebo obchodnim domem a pouzivanim vetsich baterii aby doba nabijeni byla kolem 45 minut ale jen jednou za 600 km, ma podle me velkou sanci byt akceptovana.

Tentyz odber plati i pro vymenne stanice s tim ze by bylo potreba min vymennych mist, protoze vymena baterie by trvala do 2 minut.
"

Osobně si také myslím, že se zanedbává i sociální aspekt, kdy část společnosti prostě možnost využít podobné vymoženosti mít nebude - nevlastní dům či garáž a bude ve značné nevýhodě při nabíjení.
Ve finále také cena za 1km nebude žádný zázrak, protože stát si prostě také musí přijít na své a buď zdaní vlastnictví elektroauta nebo se bude smět nabíjet jen přes zvláštní elektroměr a cena elektřiny bude výrazně jiná než pro domácnosti.
Protože v opačném případě by to perspektivně většina voličů - důchodců vládě při nejbližších volbách spočítala.

Náklady na modernizaci rozvodné sítě si ani nedovedu představit, protože to, že všichni v ulici máte 25A jistič ještě neznamená, že ta síť počítá s plným zatížením.
Takže i když vaše chytrá nabíječka využije jen momentálně volného příkonu do těch 25A, udělají to patrně i ty u sousedů.
A pokud spolu budou "chytře" komunikovat a střídat se po skupinách, tak nemusíte přes noc auto stihnout dobít.

Dále je pravděpodobné, že stát využije změnu technologie k dalšímu omezování svobody občanů.
Třeba právě kvůli potřebě koordinace nabíjení bude muset být vůz stále online a to nabízí spoustu možností od sledování až po centrální stop tlačítko, kdyby se nám nepokojní občané chtěli srocovat.

Re:Auta na baterky - má to budoucnost?
« Odpověď #167 kdy: 04. 09. 2019, 00:20:27 »
Dovolil bych si to vrátit do technické roviny...

Ja bych si k tomu dovolil podoktnout ze zmena pohonu aut se neodehraje naraz a nejspis ani ne v jednom desetileti, nybrz bude rozprostrena do velmi dlouhe doby. CEPS bude mit tedy dost dlouhou dobu na to, aby se na zmeny v rozvodne siti pripravil. Ja napriklad auto z garaze vytahnu tak dvakrat tydne a kdyz dam na jeji strechu solary, tak prakticky budu potrebovat nabijet z verejne site jen vyjimecne. A takovych pripadu bude urcite vic, byt nebudou vetsinove. Efektivita solaru roste a cena se snizuje, kde bude za 10,15,20 let se dne sneda odhadnout, ale naroky na verejnou sit urcite klesnou oproti dnesnim vypoctum.

Re:Auta na baterky - má to budoucnost?
« Odpověď #168 kdy: 04. 09. 2019, 00:28:26 »
Dovolil bych si to vrátit do technické roviny a jen nastínit co znamená to budování dobíjecích stanic na zajímavém komentáři ...
....
Tentyz odber plati i pro vymenne stanice s tim ze by bylo potreba min vymennych mist, protoze vymena baterie by trvala do 2 minut.
...
Osobně si také myslím, že se zanedbává i sociální aspekt, kdy část společnosti prostě možnost využít podobné vymoženosti mít nebude - nevlastní dům či garáž a bude ve značné nevýhodě při nabíjení.
...
Ve finále také cena za 1km nebude žádný zázrak, protože stát si prostě také musí přijít na své a buď zdaní vlastnictví elektroauta nebo se bude smět nabíjet jen přes zvláštní elektroměr
...
Náklady na modernizaci rozvodné sítě si ani nedovedu představit, ....
...
Dále je pravděpodobné, že stát využije změnu technologie k dalšímu omezování svobody občanů.
...
Ďík za technické aj konšpiračné info.
Videl som na videu výmenu batérii v autonómnych vozítkach na lodné kontajnery a trvala 8 minút. Ale pri dobrej konštrukcii a zásobníku na batérie pd autom by to mohlo byť 2-3 minuty.

Predpokladám, že "sociálny aspekt", že teraz niekto nemá na auto neriešite, tak sa nebude rišiť ani nabíjačka. Inak čítal som už koľko nabíjačiek po Bratislavskom sídlisku Petržalka sa chystá. Príjem z hlovodíkovej dane zanikne len čiastočne, ale daň sa zvýši a z toho sa vykryjú straty po prechode časti populaácie na elektromobilitu. Vy predpokladáte bez dôkazov, že to pôjde jedným smerom, ja druhým.  :)

"nebo se bude smět nabíjet jen přes zvláštní elektroměr" Toto je top konšpirácia a samozrejme môžete mať pravdu, ale skôr ju mať nebudete. (Píšem to tiež biež bez dôkazov, ako Vy.)

Náklady na modernizaci je si možné predstaviť. Ako som už písal, samotný ČEZ odhaduje len 20% navýšenie kapacít. Venuje sa tomu konkrétne minimálne jeden človek, ktorého prezentácie/výstupy a kontakt na neho si môžete dohľadať. To znamená, že ČEZ to berie ako fakt, že sa s tým stretnú a chcú byť na to pripravení.  ;)

Ak má 22kV linka kapacitu 12MW a benzínka, ku ktorej vedie spotrebuváva len 100kW príkonu, tak sa rozvodná sieť poteší, že postaví 6, 7 a kľudne aj 8 stojanov a buď bude nabíjať 7 na plný výkon, alebo počas krátkej doby keď sa budú nabíjať všetci 8 na 87,5% výkon. Veď nebudú asi všetci práve vo fáze rýchlonabíjacej a niektorý z nich bude aj vo fáze od 60, alebo 80% vyššie, kde už sa nabíja pomalšie, že? A keď bude väčší dopyt, radi dotiahnu ešte jedno 22kV vedenie. Alebo si postavia nabíjaciu stanicu priamo blízko 110/220kV vedenia a nebudú mať straty z prenosu na 22kV vedení, že?
Stačí  len chcieť a čo vyzeralo ako neriešiteľný problém v pohode splynie s realitou. Dokonca nevýhoda nevyužitého 22kV vedenia k čerpačke sa zmení na výhodu vyťaženejšieho vedenia!

Re:Nemají budoucnost.
« Odpověď #169 kdy: 04. 09. 2019, 00:55:52 »
Já věřím že auta na baterky mají jen okrajovou budoucnost. Ty auta jsou vhodná jen do městského provozu a výroba takového množství baterií je neekologická. Auta jsou hodně drahá a o moc lepší to nebude. Likvidace použitých baerií, které mají jen omezenou životnost je také náročná a neekologická.. Je to bublina, stále čekám kdy Tesla zkrachuje.
...
Celá ta politika s emisemi je nesmysl.
...
Je to celé jen módní bublina, která bude mít nejspíš za následek to, že si v EU nereálnými experimenty poškodíme automobilový průmysl nějakými nesmysli, co vymysleli nějací humanitně zaměření birokraté.
Toto je žiarivy príklad príspevku s 10-20 rokvo starými informáciami, na ktoré som z väčšej časti už odpvoedal, ale ešte doplním detaily.
Vyvoj baterii ide neustale dopredu a predpokladá sa, ze budu rovnako drahe, ako sucasne splalovacie auta. Ja osobne predpokladam za to bude za 20-30 rokov. Je zabavne, ze Tesla Vám kazí nádeje, ze je to bublina, že? Mala problém, ale s prílišnou automatizáciou a malou kapacitou a nie naopak.  :P PRe zaujímavosť Tesla uvažuje(albo to už nasadila?) o elektromotoroch, kde pernamentné magnety budú nahradené vinutými, čo spôsobí zníženie hmotnosti motora a nižšiu spotrebu materiálu a vďaka lepším vlastnostiam tohoto motora, auto s nim ani nebude mať tak vysokú spotrebu, ako by sa čakalo.
No a čo sa politiky emisí týka, existuje štúdia, že v Prahe sa vek dožitia podľa oblasti, v ktorej človek žije pohybuje v rozsahu 6 rokov, takže až taký nesmysl to nie je a kašlať na taký automobilový priemysel(spaľovací), ak ho môžeme postupne nahradzovať menej emisným.


Re:Nemají budoucnost.
« Odpověď #170 kdy: 04. 09. 2019, 09:31:13 »
Toto je žiarivy príklad príspevku s 10-20 rokvo starými informáciami, na ktoré som z väčšej časti už odpvoedal, ale ešte doplním detaily.
Vyvoj baterii ide neustale dopredu a predpokladá sa, ze budu rovnako drahe, ako sucasne splalovacie auta. Ja osobne predpokladam za to bude za 20-30 rokov. Je zabavne, ze Tesla Vám kazí nádeje, ze je to bublina, že? Mala problém, ale s prílišnou automatizáciou a malou kapacitou a nie naopak.  :P PRe zaujímavosť Tesla uvažuje(albo to už nasadila?) o elektromotoroch, kde pernamentné magnety budú nahradené vinutými, čo spôsobí zníženie hmotnosti motora a nižšiu spotrebu materiálu a vďaka lepším vlastnostiam tohoto motora, auto s nim ani nebude mať tak vysokú spotrebu, ako by sa čakalo.
No a čo sa politiky emisí týka, existuje štúdia, že v Prahe sa vek dožitia podľa oblasti, v ktorej človek žije pohybuje v rozsahu 6 rokov, takže až taký nesmysl to nie je a kašlať na taký automobilový priemysel(spaľovací), ak ho môžeme postupne nahradzovať menej emisným.
Kdykoli slyším něco o Tesle je to v tom co se chystají dělat a jak to bude super, není to o tom čeho dosáhli (nebo je to nepodstatné jako jiný magnet v motoru), ale jen to co plánují nebo na čem začali pracovat.  Elon Musk je prostě mediální mág a slibotechna. To je jeho hlavní bussiness. Krásně to bylo vidět třeba když byli uvězněni ti chlapci v Thajsku v jeskyni, aniž by tomu rozuměl, hned se snažil dodat nějakou zázračnou ponorku. Jen aby se mediálně zviditelnil. Ti záchranáři by museli být fakt na hlavu padlí, pokud by se snažili použít jeho pořádně nevyzkoušenou ponorku v těch náročných podmínkách.
On ale není jediný kdo se zabývá bateriemy a elektromobily i když je nejvíce slyšet. Baterie se používají do všeho možného a žádný závratný pokrok a snižovaní ceny nepozoruji. Např. elektrokola jsou stále těžká a mají hodně omezený dojezd. Nejmasovější tahoun jsou asi mobilní telefony.
Já to vidím tak že mladí lidi, nebo lidi ze západu, co nezažili na vlastní kůži komunizmus, jsou velmi zranitelní různou mediální manipulací. Za komunistů bylo naprosté většině lidí jasné, že to co se kde píše se musí brát s velkou rezervou a číst mezi řádky. Když si čtete nějaký článek o Tesle je třeba to chápat, že Musk pečlivě vybíral informace které sdělí, přežene a zamlčí tak, aby to dělalo dojem jaký potřebuje.
Na brněnské přehradě jezdí lodě na bateriový pohon už od konce války. Mají to cca 10 Km na konec přehrady a dalších 10 zpět, spousty zastávek, na jednu loď se vleze přes 100 lidí. Kde je je ten pokrok? Přestože byl už od začátku kromě inovátorství ekologie, nikdy jsem neslyšel o tom, že by se ten pohon lodí ekonomicky nevyplácel.
Zásadní problém je kolem baterií a tam jsem o nějakou reálnou vizi jak se situace zásadně zlepší nenarazil. Elektromobily jsou vhodné do města, mají dobrou akceleraci. Ale snažit se tím nahradit všechna auta je snílkovský nesmysl. I kdyby se tím nahradila jen 1/4 aut a třeba 1/2 aut pohybujících se ve městě během 30 let, byl by to stále velký úspěch. Ale ani to není jisté.

Re:Nemají budoucnost.
« Odpověď #171 kdy: 04. 09. 2019, 09:41:52 »
Elon Musk je prostě mediální mág a slibotechna.

Coz nijak nekoliduje s faktem ze Tesla ma za sebou 15 let zkusenosti s elektromobilitou a od pocatku nebyla (na rozdil od ostatnich) zatizena historii konvencni mobility a pristoupila k tomu uplne nove. Zkusenosti jejich tymu (i negativni) dnes musi byt k nezaplaceni....

Re:Auta na baterky - má to budoucnost?
« Odpověď #172 kdy: 04. 09. 2019, 14:33:37 »
"Dávám Tesle rok, maximálně dva" už někteří opakují deset let

Re:Nemají budoucnost.
« Odpověď #173 kdy: 04. 09. 2019, 18:56:29 »
Elon Musk je prostě mediální mág a slibotechna.

Coz nijak nekoliduje s faktem ze Tesla ma za sebou 15 let zkusenosti s elektromobilitou a od pocatku nebyla (na rozdil od ostatnich) zatizena historii konvencni mobility a pristoupila k tomu uplne nove. Zkusenosti jejich tymu (i negativni) dnes musi byt k nezaplaceni....
To je fakt. Otázka je jakou mají ty zkušenosti a také to co si mezitím vybudovali reálnou cenu.  Dnes bohužel lecos lítá jen na bublině. Ono ale jinak několikanásobně dražší auto s omezeným dojezdem nejde prodávat jinak než s masivní mediální bublinou. Snad jediné čím to ochromí je ta akcelerace. V USA a nejen tam je ale hodně lidí co si vybírají auto podle jiných kritérií než je cena.

Re:Auta na baterky - má to budoucnost?
« Odpověď #174 kdy: 05. 09. 2019, 20:56:53 »
Kazdopadne se v tomto tmatu potvrdilo co jsem si davno myslel, kazdy jenom papouskuje co si kde precetl v magazinu a nikdo nema zadna fakta. Nikdo nebyl schopny dodat konkretni prodej tech slibovanych superlevnych baterii. Ja jsem si alespon dal tu praci a ukazal jsem, ze cena baterii ktere k dispozici jsou neodpovida naslibotechnovanym hodnotam.

Mají budoucnost a řeči že nemají budoucnost nemají budoucnost.
« Odpověď #175 kdy: 06. 09. 2019, 05:13:12 »
Toto je žiarivy príklad príspevku s 10-20 rokvo starými informáciami, na ktoré som z väčšej časti už odpvoedal, ale ešte doplním detaily.
Vyvoj baterii ide neustale dopredu ...
...
Kdykoli slyším něco o Tesle je to v tom co se chystají dělat a jak to bude super, není to o tom čeho dosáhli (nebo je to nepodstatné jako jiný magnet v motoru), ale jen to co plánují nebo na čem začali pracovat.  Elon Musk je prostě mediální mág a slibotechna.
...
...
 Elektromobily jsou vhodné do města, mají dobrou akceleraci. Ale snažit se tím nahradit všechna auta je snílkovský nesmysl. I kdyby se tím nahradila jen 1/4 aut a třeba 1/2 aut pohybujících se ve městě během 30 let, byl by to stále velký úspěch. Ale ani to není jisté.
No aspoň sme sa zhodli na tom, že to nahradí 1/4 aut a bude to efektívne v mestách. :)

Informáciu o dojazde 800 tis. km, ktorú som tu pred pár dňami v rámci evanielizácie šíril na predchádzajúcej stránke musím poopraviť:
Blog z 19. 04. 2016 "Jaká je životnost baterií ve vozech Tesla? Empirická data": https://tvrdek.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=504541
(Asi by sme mali uvádzať pri odkazoch aj dátum, aby sme neoperovali 10r. starými info.)
Citace
    Během úvodních 50 tisíc km totiž baterie v průměru ztratí cca 5 % své využitelné kapacity. Po tomto rychlém poklesu přichází stabilizace okolo hodnoty 94 %. Dále lze z trendové linie usoudit ztráta zhruba 1 % na 20 000 najetých km.
...
Teoretickou hranici 50 % procent pak lze promítnout přibližně na horizontu 10 let a 400 tisíc najetých kilometrů. To je však nutné brát se značnou rezervou.
A z diskusie:
Citace
-Docela by mě zajímalo kdo protáhl tu křivku tím grafem zrovna takto. Protože já bych ji protáhl úplně jinak.
-Křivka se vybírá zásadně podle toho, co má vyjít :)
-Protáhněte si ji v Google Docs (odkaz na data v článku) jak chcete :)
;D Posledný komentár je od autora článku.

Článok z 15. 04. 2019 "Jakou životnost mají elektromotor a baterie v Tesle Model 3?"
https://fdrive.cz/clanky/jakou-zivotnost-maji-elektromotor-a-baterie-v-tesle-model-3-3615
Citace
...je prý pohonná jednotka elektromobilu Tesla Model 3 navržena na životnost 1,6 milionu kilometrů a baterie prý dokonce na 480 až 800 tisíc kilometrů.
Citace
Current battery modules should last 300k to 500k miles (1500 cycles). Replacing modules (not pack) will only cost $5k to $7k.
Citace
Elon Musk navíc nastínil, že bude možné vyměňovat jednotlivé bateriové moduly a nikoliv nutně celé baterie.
...
Výměna jednoho modulu stojí 5 tisíc až 7 tisíc dolarů (v přepočtu asi 110 tisíc až 150 tisíc Kč

Wikipédia hovorí:
Citace
"Model 3 battery pack was made of four longitudinal modules each containing the individual battery cells."
Keď som to hľadal, videl som prvé videa chlapíka, ktorý o týchto batériach vie asi dosť: https://www.youtube.com/watch?v=2nhQw7iGukE Možno sa k tomu dostanem.

Článok z 23. 10. 2013 "Baterie pro auta na elektřinu" https://elektrickevozy.cz/clanky/baterie-pro-auta-na-elektrinu
Citace
U elektromobilů se cena baterie pro koncového zákazníka pohybuje kolem 400$/kWh (8000 Kč/kWh)
...
Při nedávném rozhovoru šéf vývoje JB Straubel naznačil, že cena baterie je méně než čtvrtina ceny auta. Jelikož neprozradil, pro kterou verzi to platí a o kolik je menší, můžeme jen hádat, že cena je v rozmezí 200-300 dolarů na kWh neboli někde v rozmezí 17.000 až 25.500 dolarů za větší 85kWh.
...
Jaká tedy bude cena do budoucna? Domníváme se, že velmi realistický odhad je pod 200$/kWh do 5 let.
Keď si spomenim na článok o zlacnení 4x za posledných 7 rokov, nie je to ďaleko od pravdy. Už len masovú výrobu a konkurenciu to potrebuje.

Elon Musk je prostě mediální mág a slibotechna.
Coz nijak nekoliduje s faktem ze Tesla ma za sebou 15 let zkusenosti s elektromobilitou a od pocatku nebyla (na rozdil od ostatnich) zatizena historii konvencni mobility a pristoupila k tomu uplne nove. Zkusenosti jejich tymu (i negativni) dnes musi byt k nezaplaceni....
To je fakt. Otázka je jakou mají ty zkušenosti a také to co si mezitím vybudovali reálnou cenu.  Dnes bohužel lecos lítá jen na bublině. ....
Ale je možné si pripustiť, že to nie je len bublina, že?

"Dávám Tesle rok, maximálně dva" už někteří opakují deset let
S tým súvisí aj tvrdenie, že je to marketingový mág, ktorým sa vysvetľuje, že doteraz neskrachovali. ;D
Proste idú dopredu aj marketingovo a aj technologicky. Nie je to podvod, ako tá žena s laboratornymi rozbormi krvi, alebo Stan Mayer s autom na vodu.  ;D

Kazdopadne se v tomto tmatu potvrdilo co jsem si davno myslel, kazdy jenom papouskuje co si kde precetl v magazinu a nikdo nema zadna fakta. Nikdo nebyl schopny dodat konkretni prodej tech slibovanych superlevnych baterii. Ja jsem si alespon dal tu praci a ukazal jsem, ze cena baterii ktere k dispozici jsou neodpovida naslibotechnovanym hodnotam.
Podľa mňa sú lepšie trochu prestrelené info o elektromobilite, ktoré sú ako vidíme časom v realite na úrovni 50% a už teraz sú pre niektoré využitia ziskové, ako 10 rokov staré antielektro informície, ktoré vychádzajú, že sa to nikomu nikdy neoplatí. Porovnávať battery pack z bicykla s 10 rokov starou rovnakou technologiou 18650 z auta, keď také sa už do auta teraz nerobia je porovnávať neporovnateľné.
Ešte si porovnať

Re:Auta na baterky - má to budoucnost?
« Odpověď #176 kdy: 06. 09. 2019, 05:52:26 »
February 28, 2017 "Tesla’s new 2170 battery cell packs more power" https://evannex.com/blogs/news/tesla-s-new-2170-cell-packs-more-power
Citace
" The 2170 cell is around 50% larger by volume than the 18650, but it can deliver almost double the current (the 18650 delivers 3,000 mA, and the 2170 has been tested at 5,750-6,000 mA)."
Vo videu v článku je info, že batéria má pri trochu väčších rozmeroch a rovnakej cene za kus jednotkovú cenu za kapacitu o 25% nižšiu. Zas by vyšiel ten 1kWh battery pack do bicykla lacnejšie oproti pôvodným 15000CZK, že? Už nie 6700CZK(?), ako niekto vypočítal, ale 5025CZK = 201€/kWh. A sme tam!

Re:Auta na baterky - má to budoucnost?
« Odpověď #177 kdy: 06. 09. 2019, 08:22:36 »
Je jedno jak, ale e-auta vyhrajou  ;)

Re:Auta na baterky - má to budoucnost?
« Odpověď #178 kdy: 06. 09. 2019, 14:13:41 »
February 28, 2017 "Tesla’s new 2170 battery cell packs more power" https://evannex.com/blogs/news/tesla-s-new-2170-cell-packs-more-power
Citace
" The 2170 cell is around 50% larger by volume than the 18650, but it can deliver almost double the current (the 18650 delivers 3,000 mA, and the 2170 has been tested at 5,750-6,000 mA)."
Vo videu v článku je info, že batéria má pri trochu väčších rozmeroch a rovnakej cene za kus jednotkovú cenu za kapacitu o 25% nižšiu. Zas by vyšiel ten 1kWh battery pack do bicykla lacnejšie oproti pôvodným 15000CZK, že? Už nie 6700CZK(?), ako niekto vypočítal, ale 5025CZK = 201€/kWh. A sme tam!

Hej sorry jako ale jsi uplny dement? V jakem dozadeke zase clanku? UKAZ DPC KDE SE TA BATERIE PRODAVA.

Re:Auta na baterky - má to budoucnost?
« Odpověď #179 kdy: 06. 09. 2019, 23:28:14 »
Skúste tu. https://www.alibaba.com/product-detail/Cheap-Price-Newest-M50T-5000mah-3_60841978202.html
(Alibaba nie je Aliexpress, kde by som ja baterky nekupoval.)